pellis4 schreef:wat een staf , zelf voetballers gaan niet eens op verplaatsing met zo een crew , in iedergeval succes belgie
Voetballers zijn dan ook geen paarden...
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mister_m schreef:Peter heeft mischn meer ervaring maar de laatste maanden behaalde claudia wel een 2° plaats op de CDI van hickstea en een zesde op de CDI Aken
Peter kan deze prestaties momenteel niet neerleggen
horseyfries schreef:mister_m schreef:Peter heeft mischn meer ervaring maar de laatste maanden behaalde claudia wel een 2° plaats op de CDI van hickstea en een zesde op de CDI Aken
Peter kan deze prestaties momenteel niet neerleggen
Je kunt de resultaten in die CDI's toch niet gaan vergelijken met resultaten in CDIO's? Verder zie ik een veertiende plaats staan bij de Grand Prix in Aken, met 63 %. Je denkt toch niet dat iemand met die score in het landenteam uberhaupt nog bijdraagt en doorgaat naar de Special op de WEG?
Verder gaat het niet alleen om één wedstrijd, Peter's paard was in Aken niet 100 %, maar als je het afgelopen jaar bekijkt zeggen de resultaten van Peter genoeg ten opzichte van Claudia in de Grand Prix, en dat is waar het in een landenteam om draait. Niet om de Special.
Claudia kan de prestaties van Peter daarin niet evenaren.
horseyfries schreef:Heb je helemaal gelijk in, ze zijn pas op Grand Prix niveau actief, een heel jong paard met een heel jonge ruiter, en het is zeker dat ze nog veel beter moeten en kunnen worden om goed mee te kunnen draaien op het hoogste niveau.
Maar dat neemt niet weg dat het Belgische dressuurcomitee nu gekozen heeft om een vierde combinatie mee te sturen, zoals je zelf zegt, Claudia is een totale onbekende die zeker niet beter gepresteerd heeft. Dus waarom zou je dan Peter niet meesturen om hem de ervaring te laten opdoen die hem goed van pas kan komen in hun verdere carriëre en kiezen ze in plaats daarvan voor Claudia? Ik vrees dat ik het antwoord wel weet......
horseyfries schreef:Heb je helemaal gelijk in, ze zijn pas op Grand Prix niveau actief, een heel jong paard met een heel jonge ruiter, en het is zeker dat ze nog veel beter moeten en kunnen worden om goed mee te kunnen draaien op het hoogste niveau.
Maar dat neemt niet weg dat het Belgische dressuurcomitee nu gekozen heeft om een vierde combinatie mee te sturen, zoals je zelf zegt, Claudia is een totale onbekende die zeker niet beter gepresteerd heeft. Dus waarom zou je dan Peter niet meesturen om hem de ervaring te laten opdoen die hem goed van pas kan komen in hun verdere carriëre en kiezen ze in plaats daarvan voor Claudia? Ik vrees dat ik het antwoord wel weet......
JulieDR schreef:Ik ben evenzeer een friezenfan als een warmbloedfan, heb beide gehad. Claudia heeft misschien 15 jaar ervaring, maar het ging erover dat Peter nu betere resultaten heeft gehaald dan Claudia, en dat hij dus had moeten gaan.. Het valt niet te ontkennen dat hij sneller aan de kant wordt geschoven omdat hij een fries rijdt, toch?
unlimited1 schreef:Natuurlijk gaat een fries lover de friezen verdedigen hun recht ook! Maar ze vergeten dan wel de prestatie's van de combonatie![]()
Claudia presteerd nu eenmaal beter, en verdiend dan met alle recht een ticket naar WEG!!!
Waarom zoui Belgie iemand moeten sturen als ze al op voorhand weten dat hij bij de laatste zou eindigen?? kunnen dan evengoed thuis blijven want dat is allemaal vergooid energie!
Belgie mag trots zijn op het bestaand Dressuurteam en Peter Sphan gunt met alle harte Claudia deze ervaring