Belgische teams voor WEG bekend gemaakt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 08:33

pellis4 schreef:
wat een staf , zelf voetballers gaan niet eens op verplaatsing met zo een crew , in iedergeval succes belgie

Voetballers zijn dan ook geen paarden...

Re: Belgische teams voor WEG bekend gemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 09:44

Oke ik heb alleen verstand van dressuur natuurlijk :D

daarin is NL sterker :D

TOTILAS de top natuurlijk :P
dus kom maar op belgie :P

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 10:08

mister_m schreef:
Peter heeft mischn meer ervaring maar de laatste maanden behaalde claudia wel een 2° plaats op de CDI van hickstea en een zesde op de CDI Aken
Peter kan deze prestaties momenteel niet neerleggen

Je kunt de resultaten in die CDI's toch niet gaan vergelijken met resultaten in CDIO's? Verder zie ik een veertiende plaats staan bij de Grand Prix in Aken, met 63 %. Je denkt toch niet dat iemand met die score in het landenteam uberhaupt nog bijdraagt en doorgaat naar de Special op de WEG?
Verder gaat het niet alleen om één wedstrijd, Peter's paard was in Aken niet 100 %, maar als je het afgelopen jaar bekijkt zeggen de resultaten van Peter genoeg ten opzichte van Claudia in de Grand Prix, en dat is waar het in een landenteam om draait. Niet om de Special.
Claudia kan de prestaties van Peter daarin niet evenaren.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 13:15

horseyfries schreef:
mister_m schreef:
Peter heeft mischn meer ervaring maar de laatste maanden behaalde claudia wel een 2° plaats op de CDI van hickstea en een zesde op de CDI Aken
Peter kan deze prestaties momenteel niet neerleggen

Je kunt de resultaten in die CDI's toch niet gaan vergelijken met resultaten in CDIO's? Verder zie ik een veertiende plaats staan bij de Grand Prix in Aken, met 63 %. Je denkt toch niet dat iemand met die score in het landenteam uberhaupt nog bijdraagt en doorgaat naar de Special op de WEG?
Verder gaat het niet alleen om één wedstrijd, Peter's paard was in Aken niet 100 %, maar als je het afgelopen jaar bekijkt zeggen de resultaten van Peter genoeg ten opzichte van Claudia in de Grand Prix, en dat is waar het in een landenteam om draait. Niet om de Special.
Claudia kan de prestaties van Peter daarin niet evenaren.

Ik ken claudia niet moet ik eerlijk zeggen. Maar ik heb peter het afgelopen jaar meerdere keren zien rijden en ik vind het een combinatie die nog niet bijna goed genoeg is voor de WEG

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:19

Heb je helemaal gelijk in, ze zijn pas op Grand Prix niveau actief, een heel jong paard met een heel jonge ruiter, en het is zeker dat ze nog veel beter moeten en kunnen worden om goed mee te kunnen draaien op het hoogste niveau.
Maar dat neemt niet weg dat het Belgische dressuurcomitee nu gekozen heeft om een vierde combinatie mee te sturen, zoals je zelf zegt, Claudia is een totale onbekende die zeker niet beter gepresteerd heeft. Dus waarom zou je dan Peter niet meesturen om hem de ervaring te laten opdoen die hem goed van pas kan komen in hun verdere carriëre en kiezen ze in plaats daarvan voor Claudia? Ik vrees dat ik het antwoord wel weet......

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:26

En HorseyFries, eerst hem bellen met het goede nieuws en dan zeggen nee er gaan er maar 3 en dan nu ineens hé toch 4 die heen gaan......................

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 17:41

horseyfries schreef:
Heb je helemaal gelijk in, ze zijn pas op Grand Prix niveau actief, een heel jong paard met een heel jonge ruiter, en het is zeker dat ze nog veel beter moeten en kunnen worden om goed mee te kunnen draaien op het hoogste niveau.
Maar dat neemt niet weg dat het Belgische dressuurcomitee nu gekozen heeft om een vierde combinatie mee te sturen, zoals je zelf zegt, Claudia is een totale onbekende die zeker niet beter gepresteerd heeft. Dus waarom zou je dan Peter niet meesturen om hem de ervaring te laten opdoen die hem goed van pas kan komen in hun verdere carriëre en kiezen ze in plaats daarvan voor Claudia? Ik vrees dat ik het antwoord wel weet......

Sja.. Er mochten toch ook geen Friezen naar het WK jonge paarden? Is ook weer zoiets..

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 17:44

Idd, terwijl landen als Spanje en Portugal en Zuid Amerikaanse landen rustig barokke paarden in hun landenteams zetten, het blijft vreemd dat als zo'n dier zwart is, dat opeens zo'n probleem is voor sommige mensen. Waar zijn ze bang voor?

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 17:51

Moesten er ook een keer wat meer Friezen de kans krijgen om deel te nemen aan dergelijke concours, zou de appreciatie voor het ras ook wat kunnen toenemen.Nu denken de tegenstanders "Nou zie wel dat ze niet in de sport kunnen, je ziet ze nooit op grote wedstrijden", nja, als ze niet afgevaardigd worden kan het nooit natuurlijk.

mister_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 19:02

horseyfries schreef:

ok hier zie het absurde van de discussie!!!
Claudia is de onbekende?????

Mschn rijd Claudia ondertussen een 15 jaar op GP niveau (vroeger was ze bekend onder de naam Bauwens) Zelf heeft ze een tiental paarden van jongsaf zelf opgeleid naar GP niveau. Haar eerste paard Carramba had selctienormen voor WEG in ROME in olympische spelen in Sydney maar door een ongeluk van het paard heeft ze jammergenoeg niet kunnen deelnemen.
Vorig jaar won ze de kleine toer op de internationale wedstrijd van mechelen.
En waarom kan Claudia niet meegaan om ervaring op het doen met Donnerfee???? Het paardje is eveneens een jonge combinatie op dit niveau en ze is ook nog maar 10 jaar.

unlimited1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 19:15

Natuurlijk gaat een fries lover de friezen verdedigen hun recht ook! Maar ze vergeten dan wel de prestatie's van de combonatie :P
Claudia presteerd nu eenmaal beter, en verdiend dan met alle recht een ticket naar WEG!!!
Waarom zoui Belgie iemand moeten sturen als ze al op voorhand weten dat hij bij de laatste zou eindigen?? kunnen dan evengoed thuis blijven want dat is allemaal vergooid energie!
Belgie mag trots zijn op het bestaand Dressuurteam en Peter Sphan gunt met alle harte Claudia deze ervaring *D

equilife

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 19:49

Ik duim alvast voor het Belgische team! :)

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:39

Ik ben evenzeer een friezenfan als een warmbloedfan, heb beide gehad. Claudia heeft misschien 15 jaar ervaring, maar het ging erover dat Peter nu betere resultaten heeft gehaald dan Claudia, en dat hij dus had moeten gaan.. Het valt niet te ontkennen dat hij sneller aan de kant wordt geschoven omdat hij een fries rijdt, toch?

mister_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 22:16

JulieDR schreef:
Ik ben evenzeer een friezenfan als een warmbloedfan, heb beide gehad. Claudia heeft misschien 15 jaar ervaring, maar het ging erover dat Peter nu betere resultaten heeft gehaald dan Claudia, en dat hij dus had moeten gaan.. Het valt niet te ontkennen dat hij sneller aan de kant wordt geschoven omdat hij een fries rijdt, toch?

das niet waar want peter mocht van de bond enkel keren een CDIO rijden en claudia dan maar een CDI dus. en ik kan verzekeren dat het prijzengeld in de CDIO VEEEEEL hoger ligt dan in de CDI. Dus kansen heeft hij zeker gekregen. Ik denk ook dat Peter zelf wel weet en beseft waarom hij niet meegaat en het gaat zeker iet over FRIES OF GEEN FRIES

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 01:17

Wil jij nu zeggen dat als jij daar in Kentucky rondloopt en je noemt de naam Claudia Fassaert, dat er dan bij een heleboel mensen gelijk duidelijk is over wie je het hebt? Bekend in België is niet hetzelfde als bekend zijn in het veld van Kentucky. Daar is Claudia idd een totale onbekende.
Peter Spahn heeft het afgelopen jaar op verschillende wedstrijden behoorlijk goed gepresteerd en is zo langzamerhand bij de meeste O juryleden wél bekend.
Je zegt het zelf, Claudia heeft alleen maar CDI mogen rijden, dus vind je het dan logisch dat zo iemand nu ineens in het team zit?

Misschien wil je mij even pb'en wat jij denkt dat Peter denkt, want daar ben ik nu wel erg benieuwd naar.
Ik denk er in ieder geval het mijne van en dat gaat wel zeker over Fries of geen Fries, en daar heb ik ook mijn redenen voor die op meer dan "wat denken" gebaseerd zijn.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 01:19

unlimited1 schreef:
Natuurlijk gaat een fries lover de friezen verdedigen hun recht ook! Maar ze vergeten dan wel de prestatie's van de combonatie :P
Claudia presteerd nu eenmaal beter, en verdiend dan met alle recht een ticket naar WEG!!!
Waarom zoui Belgie iemand moeten sturen als ze al op voorhand weten dat hij bij de laatste zou eindigen?? kunnen dan evengoed thuis blijven want dat is allemaal vergooid energie!
Belgie mag trots zijn op het bestaand Dressuurteam en Peter Sphan gunt met alle harte Claudia deze ervaring *D

Claudia presteert nu eenmaal beter? In hoeveel Grand Prix wedstrijden is ze het afgelopen jaar voor Peter geëindigt?

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 07:49

Laten we gewoon allemaal duimen dat ze het goed gaan doen!
De equipe is groter dan alleen het dressuurteam, en het kan best dat we in andere disciplines wel potten breken!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 09:00

Ik ga supporteren voor het Belgische reining team, dat geeft tenminste nog kans op een feestje! ;)

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 09:31

1. successupporteren is niet supporteren...
2. Als je alles objectief bekijkt, vindt je dan echt dat Spahn meer thuishoort op een WK als Fassaert?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 15:19

Ja. Als je alles objectief bekijkt, kun je niet anders dan concluderen dan dat degene die gaat alleen in de Grand Prix goed moet kunnen scoren, en als je dan de resultaten van het afgelopen jaar bekijkt heeft Peter daarin hoger gescoord.
Bovendien is Peter én zijn paard nog erg jong en kunnen ze dus de ervaring heel goed gebruiken om in de komende twintig, dertig jaar nog veel te kunnen betekenen voor de Belgische dressuur, Claudia's paard is wel jong maar zijzelf niet meer zo, en ze heeft op CDI Grand Prixs lager gescoord dan Peter op CDIO's, waarbij Peter ook nog eens bij meer juryleden al bekend is, toch ook een belangrijke factor in zo'n wedstrijd.
Dus objectief gezien had Peter moeten gaan.

Wat niet wegneemt dat het voor beide combinaties eigenlijk te vroeg komt, maar als er één van de twee moet gaan, dan had dat Peter horen te zijn.

Successupporteren is ook supporteren, maar met extra veel kans op een feestje ;)

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 21:07

Spijtig dat Joris Van Springel niet mee kan :/
Dan supporter ik maar dubbel voor Karin ;)

Go Belgian team! :)