Anky van Grunsven voortaan trainster voor de Oekraïne

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 19:47

mister_m schreef:
ok het trekt op niet veel maar volgens mij is het wel de dressuurproef voor veelzijdigheid.De is het gene dressuurruiter. Khb al ergere veelzijdigheidruiters gezien in een dressuurproef

Ik zie veel B ruiters het beter doen kwa aanleuning. :? Vraag me af welke ruiters jij het nog erger hebt zien doen op dit niveau dan...

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 19:48

hoe de ruiter er al op zat..ingetrokken benen ...vreselijk... en dat paard was echt zielig...die oren ,lijkt wel alsof ze los zaten ;(

dat schudden is zeker geen goed teken...dat ze dat toelaten!
nee hier is serieus professionele hulp bij nodig..

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 19:55

Vreselijk filmpje idd,menig B-dressuurruiter hier rijdt stukken beter!
Erg veel werk aan de winkel en misschien moet Anky zich ook maar eens met de kwaliteit paardjes bemoeien,want da's ook niet veel!

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 19:57

Die Anky is wel in voor iets nieuws! Erg leuk!

Wat verschrikkelijk, dat filmpje. Ik ben echt stomberbaasd dat dat op de WEG verschenen is.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 20:00

Dat menig B ruiter(of Z) ruiter hier beter rijdt is ook niet waar, enige wat die persnen beter kunnen is het hoofd naar beneden gedrukt houden, verder niks. :+
Maar wat een filmpje...

En nu maar hopen dat ze niet direct LDR wil uitoefenen op deze paarden, lijkt mij niet echt geschikt.

Wens dr wel veel succes :=

Ayasha
Blogger

Re: Anky van Grunsven voortaan trainster voor de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 20:02

X_marr: Wat wil je daar mee eigenlijk zeggen?

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 20:03

x_Marr schreef:
Dat menig B ruiter(of Z) ruiter hier beter rijdt is ook niet waar, enige wat die persnen beter kunnen is het hoofd naar beneden gedrukt houden, verder niks. :+
Maar wat een filmpje...

En nu maar hopen dat ze niet direct LDR wil uitoefenen op deze paarden, lijkt mij niet echt geschikt.

Misschien zou jij dan eens wat verder rond moeten kijken dan in je eigen bekrompen wereldje!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 20:06

PERENBOOMPIE schreef:
x_Marr schreef:
Maar wat een filmpje...

Misschien zou jij dan eens wat verder rond moeten kijken dan in je eigen bekrompen wereldje!

En dat slaat waar op? :+

Ayasha schreef:
X_marr: Wat wil je daar mee eigenlijk zeggen?

LDR gaan rijden met zo'n miniscuul achterhandje(redelijk ongespierd, voor zo'n niveau iig.) gaat hem niet worden. Dan ben je echt helemaal op de verkeerde manier bezig.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 20:10

Neen het LDR gedeelte niet. Daar kan ik me wel bij voorstellen wat er bedoelt wordt. :+
Citaat:

Hiermee.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 20:13

Dat de rijkunst op veel wedstrijden hier ook ver te zoeken is. Netzoals op dit filmpje.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 20:17

Zo zie ik ze maar zelden op de hogere niveau's bij ons... Heel misschien in het E (niv B in nederland) dat je zo eens eentje tegen komt maar vanaf niv 1 komen ze niet meer ronduit in verzet zoals deze wel doet.

En wb de "die houden ze beter beneden" illusie: een paard dat omhoog wil, gaat omhoog. Die "houd" je echt niet beneden. ;) (of ik doe wat verkeerd dat kan ook :+)

knaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 20:19

Dat filmpje :=

X_Marr het valt mij op dat jij wel heel vaak denigrerend bent over ruiters, dat jij zelf nog geen grandprix rijd joh, Z van nu stelde ook al niks voor _O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 20:19

Agree SH... Mij valt dat inderdaad ook op. :)

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 20:22

succes aan anky,! heeft ze een leuke, moeilijke uitdaging aan!

tuurlijk zit de ruiter er niet correct op en loopt het paard simpel weg niet goed genoeg.

maar de kwaliteit van het paard is zo te zien ook een stuk minder dan de paarden hier. je moet ook niet vergeten dat oekranie, daarin een 'beginnend' land is? kwa paardenfokkerij/sport.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 20:23

Ayasha: Als je ze maar lang genoeg dwingt om beneden te blijven dan durven ze echt niet meer omhoog... tis sneu maar wel realiteit.
Maar als je hier(en met hier is in Nl.) scheve paarden ziet lopen, paarden die niet in balans zijn of die hun rug gespannen houden of zelfs op de voorhand vallen in het Z.... nee dan vind ik het niveau niet hoger dan op het filmpje.

Sinds wanneer moet je zelf heel hoog rijden om te zien dat er iets niet klopt? Apart :j
Tis gewoon theorie. Iets wat iedereen eigenlijk zou moeten weten als je met paardrijden bezig bent. Het is handig om je wat meer in een paardenlichaam te verdiepen.
Je hebt er niks aan als je niet weet wat het juiste plaatje is.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 11-09-10 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: quote verwijderd

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 20:28

Nee hoor niks geen realiteit aan. Een paard dat het hoofd omhoog wil doen doet het hoofd omhoog. Kan je hulpteugels gaan rondhangen, zo gauw die hulpteugel er af gaat, gaat het hoofd ook omhoog. Vergeet vooral niet dat juist paarden met een balans probleem zelf vaak diep gaan lopen. ;) En dan komt op de voorhand lopen vanzelf.

Als jij al jouw wijsheid uit boekjes haalt dan zegt dat genoeg. Theorie is een ondersteuning van de praktijk maar het is niet omdat je de theorie fantastisch kent dat je er ook daadwerkelijk wat van gaat bakken. ;) Ik zie veel meer paarden scheef lopen en in protest komen omdat er mensen mee om gaan die alles uit boekjes halen dan dat ik ze zie mis gaan omdat mensen niet genoeg boeken gelezen hebben. Dus ja, op sommige gebieden vind ik wel dat je op zijn minst eens rondgekeken moet hebben tussen de paarden voordat je je mond open trekt. ;)

En als je dan toch zo makkelijk aan de WP komt verbaast het mij ook dat je nog geen lichte tour rijd om het ze voor te doen. :) Het komt op mij nl over alsof je het een stuk beter kan dan menig Z ruiter. :) En als die er komen moet jij er dan toch zeker geraken?
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 11-09-10 20:32, in het totaal 2 keer bewerkt

knaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 20:30

Jij doet ontzettend denigrerend (Het z van nu bijv. stelde niks meer voor, erop neerkomend dat je winstpunten blijkbaar cadeau krijgt in die klasse) voor jouw is het schijnbaar allemaal appeltje eitje dus vandaar die verwachting. >;)

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 20:34

Geef dat paard een tandarts.. & een osteopaat & een Anky inderdaad :D

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 20:35

*Wenst Anky succes met der nieuwe uitdaging* +:)+

* vlucht snel het topic weer uit* %)

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 20:37

mirjamalvaro schreef:
*Wenst Anky succes met der nieuwe uitdaging* +:)+

* vlucht snel het topic weer uit* %)

Vlucht erachteraan...

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 20:38

Toch raar dat ik vaak wat anders zie :) Paard is echt wel slim genoeg om met zn hoofd laag te blijven lopen als hoog pijn oplevert. Paard is helaas te vriendelijk om degene die er dan opzit er af te bokken. Gebeurt dat toch dna ligt het aan het paard.

Zeg ik dat ergens dat ik het uit boekjes haal :?
Ben gezegend met een instructise die het lesgeven ondersteunt met de theorie, waarom zou je iets in de praktijk uitvoeren wanneer je het nut er niet van weet?

Iets kunnen herkennen is wat anders dan uitvoeren wat in de boekjes staat.

EDIT: Onderbouw dan eens waarom je eerst in het Z zou moeten zitten om commentaar te leveren? Om iets te kunnen zien?

Sjoef_Habibi schreef:
Jij doet ontzettend denigrerend (Het z van nu bijv. stelde niks meer voor, erop neerkomend dat je winstpunten blijkbaar cadeau krijgt in die klasse) voor jouw is het schijnbaar allemaal appeltje eitje dus vandaar die verwachting. >;)

Als je iets heel anders gaat lezen dan in welke context het geschreven is komt er inderdaad heel wat anders uit.
Dus jij vind het verdiende winstpunten wanneer mensen met een scheef paard, een paard wat niet in balans is of een paard met een gespannen rug etc. in het Z lopen? Dat vind je dus helemaal kloppen?
Ik vind dat namelijk niet kloppen en als ik dat dan zie denk ik inderdaad: wat stelt niveau nog voor als er zulke mensen in het Z mogen zitten?
Laatst bijgewerkt door Air op 11-09-10 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 20:40

Hm, vreemd, de paarden die ik ken en gereden heb deed/doe je dat 3x mee (en dan heb ik het over de goedzakken.), en de 4e keer mag je vleugeltjes op je rug plakken. :D

En je herhaalt toch exact wat ik zeg... Theorie is ter ondersteuning... ;)

Misschien moet je die mensen eens vragen hoe lang ze al wedstrijd rijden....... ;) Kijk als iemand er tien jaar over doet om in het Z te geraken dan weet je genoeg. :D Maar dat jij alle ruiters over een kam scheert voor die 100 scheve die je eens hebt zien doorkomen dan zegt dat meer over jou dan over de Z ruiters. :) Ik zie er nl zat goeie. :)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 11-09-10 20:43, in het totaal 2 keer bewerkt

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 20:41

Pff, waar gaat die discussie hier eigenlijk over.
Over het feit dat Anky Oekraïne gaat trainen..

of over hoe geweldig de een wel niet is, en de ander juist weer niet en weet ik veel wat.

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 20:47

Nagini schreef:
Pff, waar gaat die discussie hier eigenlijk over.
Over het feit dat Anky Oekraïne gaat trainen..

of over hoe geweldig de een wel niet is, en de ander juist weer niet en weet ik veel wat.

amen!

knaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 20:52

Ik weet niet uit welk wereldje jij komt maar je zou haast aan Oekraïne denken. _O- jij blij, is anky de redder om van al die "slechte" ruiters weer iets te maken

Er zijn inderdaad AF EN TOE ruiters waarvan je denkt, hoe zijn zij in deze klasse beland? maar die hebben ook al een rit van 10 jaar opzitten om in de klasse te komen met het geluk van de UITZONDERLIJKE sinterklaasjurys. 1 op wellicht 30 proeven dat ze een winspunt rijden.