'Verbod op verloten van paarden wordt vaker omzeild'

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Re: 'Verbod op verloten van paarden wordt vaker omzeild'

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 18:34

wat zegt de dierenbescherming er dan van?

Avalon_

Berichten: 1242
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 18:40

tylando schreef:
wat zegt de dierenbescherming er dan van?


In Nederland gebeurt vrij weinig wat dit leed betreft. De paarden kunnen drinken uit de sloot en hebben eten, al dan niet genoeg.
Dat zijn de basisvoorwaarden waar aan voldaan moet worden. Eigenlijk zouden mensen geen pakken kuil ed. moeten doneren, misschien dat er dan eens iets gebeurt...

Dierenbescherming komt regelmatig langs. Er heeft een topic gelopen op bokt over deze pony's. Wij hebben ook regelmatig gebeld... Er verandert gewoon niets aan de situatie...

Edit: Wilde even benadrukken dat het geen onwil is van de mensen van de dierenbescherming. De regels omtrent deze zaken zijn gewoon heel krom in Nederland. Ik blijf maar dromen van een Animal Cops zoals ze die op Animal planet laten zien....

noaspassage

Berichten: 179
Geregistreerd: 18-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 18:43

Enge dingen

Silly1972

Berichten: 14789
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 19:25

Amoroso schreef:
Manege Lies Beuker ;-)


Nee die weten echt wel beter

DeniseSoares

Berichten: 571
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 20:49

Silly1972 schreef:
Amoroso schreef:
Manege Lies Beuker ;-)


Nee die weten echt wel beter

Jammer, maar het was echt wel Lies Beuker. Zij hadden nl. een open dag georganiseerd en op de opendag kon je met een lootje een pony winnen.
Mijn zusje rijdt er en ik heb er zelf gereden..
Was die dag ervoor er zelf nog geweest ;-) Dussjj....

Craftly
Berichten: 258
Geregistreerd: 12-03-09

Re: 'Verbod op verloten van paarden wordt vaker omzeild'

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 21:16

Even op "bingo manege almere" googlen

Silly1972

Berichten: 14789
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 21:31

Amoroso schreef:
Jammer, maar het was echt wel Lies Beuker. Zij hadden nl. een open dag georganiseerd en op de opendag kon je met een lootje een pony winnen.
Mijn zusje rijdt er en ik heb er zelf gereden..
Was die dag ervoor er zelf nog geweest ;-) Dussjj....


Dat meen je niet?? Jeetje, ik had ze toch wel hoger ingeschat

DeniseSoares

Berichten: 571
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 21:43

Ja, helaas is het echt zo....:-S

janjaffa

Berichten: 196
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:28

amsterdam_30 schreef:
Wat een onzin dat je een pony kunt winnen..
Nu maar hopen dat iemand hem wint die het dier ook echt graag wil hebben en er goed voor gaat zorgen!
Zie het al voor mij.. penny meisje van 12 jaar koopt een lot en wint de pony. Komt thuis: 'hey pap en mam.. mag ie in de achtertuin??' :') _O-
Als mensen denken dat iedereen over een lot kopen nadenkt alsof ze de pony kopen: dat geloof ik niet.
Heb zelf als 12 jarige ook meegedaan met loten om een mini shet.
Mijn ouders wisten mooi van niets en hadden het denk ik niet gewaardeerd als ik hem mee naar huis had genomen :+ .
Een dier gratis ophalen via mp vind ik echt iets anders. dan moet je er naar op zoek. Met zo'n loterij kopen mensen voor de grap v paar euro een lot.


Nou ik ken de manege in deze kwestie, en ik lees op hun site dat ze deze regels hebben opgesteld.

Citaat:
De Bingo bestaat uit 3 ronden.
Bij de 1e (12.00 uur) en de 2e (middag) ronde zijn er leuke prijzen te winnen bij een vol rijtje
en daarna bij een volle kaart de ronde hoofdprijs.

Het meedoen aan de 3e Bingo ronde ( tussen 16.00 en 17.00 ) is alleen mogelijk door een volwassen deelnemer of een minderjarige onder begeleiding van een ouder of ander bevoegd persoon.
Bij de 3e ronde wordt er alleen voor een volle kaart gespeeld met als hoofdprijs een Waardecheque. Met deze waardecheque kun je de beschikbare pony kopen.

Mocht het zo zijn dat je de pony om wat voor reden dan ook niet wilt kopen dan kun je ervoor kiezen de Waardecheque te verzilveren voor 15 privélessen of een waardebon van Almere-Ruitersport ter waarde van € 400,-.
Blijft de pony bij ons op de manege dan krijg je een jaar lang
gratis begeleiding bij de verzorging.

De Bingo kaarten worden vanaf woensdag 12 uur verkocht aan de balie.
Een setje van 3 Bingokaarten kost € 15,-.
Wij verkopen alleen Bingo kaarten aan volwassenen boven de 18 jaar
op vertoon van het FNRS Ruiterpaspoort van uw zoon of dochter.


Dus op zich ben ik niet bang dat de voorbeelden die jij benoemt daar zou voorkomen ;)

Ik ben persoonlijk wel erg teleurgesteld dat de manege dit zelf niet gezien had.

Moet jullie alleen wel even melden dat deze Manege verder niet slecht is in de zin van verzorging van de paarden, Ze worden daar heel goed verzorgd.
Ze bedoelen het volgens mij wel goed maar ze maken wel hiermee een grote blunder. Vind het ook zo jammer dat ze hier niet hun verstand bij hadden gebruikt. :n

peerdekoper

Berichten: 572
Geregistreerd: 21-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 12:14

Op de manege waar ik ooit stond verlootten ze eerst ieder jaar op de open dag een veulen
Nu hadden ze verbouwd en wouden ze het nog 'feestelijker' maken door een pony te verloten :(

quintolover

Berichten: 1331
Geregistreerd: 06-07-05
Woonplaats: assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 12:27

Een veulen verloten vind ik wat minder.
De meeste weten niet dat ze met jonge paarden moeten opgroeien, of wanneer
ze pas kunnen gaan rijden/longeren en noem maar op.
Waarbij natuurlijk een veulen geen jeugt heeft gehad en te vroeg is ingereden.
Een pony vind ik anders. En eigenlijk in assendelft is het paardje nog nooit slecht terecht gekomen.
Eerst was het ook altijd een veulen, maar vaak is het nu een goede pony, en krijgen goede begeleiding.

gwenr86
Berichten: 70
Geregistreerd: 24-08-10
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 19:02

Ja en dan gaan we met zn allen gezellig nog meer belasting betalen en dan kan de pvdd zich nog meer bezighouden met onzinnige dingen en Geert Wilders nog meer tripjes naar NY maken... Bij wijze van spreken...
Nee dankje, ik geef al genoeg aan de belasting (of nee, de belasting neemt al genoeg geld van mij) (A)

Denk dat het goed is dat er idd bepaalde voorwaarden aan een lot zitten ... Toestemming van ouders enzo..
Lost ook niet alles op maar dan heb je geen ouders die verrast worden :p

MrBojangles
Berichten: 39
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:22

...heel a-paard dit... }:0

Liefpaardje8
Berichten: 2
Geregistreerd: 11-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 19:27

HALLO IK SNAP NIET WAAROM ZE ER ZO OVER ZEUREN
IK KEN DIE EIGENAAR VAN ASENDELFT HET IS ONZE VRIEND EN HIJ NODIG DE PVDD ELK JAAR UIT OM TE KOMEN KIJKEN HOE DAT GAAT MAAR ZE WILLEN NIET KOMEN DUS EN HIJ GEEFT ER VAN ALLES BIJ EN ZO
en het is vooral altijd heel gezellig. :( :( :( :( :(

Eilish
Berichten: 3019
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 17:49

Haha, die manege in almere ken ik :P

Ze kunnen toch beslissen om de pony niet mee te geven als ze de eigenaar niet geschikt vinden? Of moeten ze de pony sowieso meegeven aan degene die de cheque gewonnen heeft?