Pony voor vierde keer slachtoffer van paardenknippers

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 09:21

Tafje schreef:
Dit lijken kinderstreken.. wellicht kinderen van de camping. Niet leuk maar ook niet schokkend. Ze worden in ieder geval niet mishandeld, gestoken of opengesneden. Wellicht wat landmijnen om de wei leggen? :+

Vind ik ook zielig.....schrikken de pony's van!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 09:24

Ik vind de foto wel meevallen :o niets schokkends.....

Als het mijn paard was en ik betrapte de daders, dan zou ik ze eigenhandig met ducktape op een stoeltje vasttapen
en er persoonlijk ook eens de tondeuse eroverheen halen ~~}>

Manderyntjuh

Re: Pony voor vierde keer slachtoffer van paardenknippers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 09:33

gekken :S ze hebben maar lekker van dce pony's afteblijven...

wollie27

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 09:37

vind de foto wel meevallen het is niet eens helemaal kort?
Vraag me af?
maar zou inderdaad dan zelf meer actie ondernemen als het zo vaak is gebeurd.

LotteEnRypke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 09:38

Het is wel mijn nachtmerrie: er staan nu al regelmatig kleine meisjes om mijn friese ruin heen 'ah wat zielug..' 'Dat haar voor zijn ogen; hij ziet niks, moet je knippuh'..
Volle voorpluk tot over zijn neus ;)

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 09:39

niets schokkends....

ik heb overal bewaking hangen en ruim 1 jaar geleden is mijn tinker ondaan van zijn staart we weten niet door wie alleen een man of vrouw met lange haren en een lange jas meer weten we niet

Mijn tink is heel nieuwsgierig en komt ook naar iedereen toe...
helaas dit keer in zijn nadeel hij heeft de hele zomer vorigjaar zonder staart door moeten brengen
Dmv exceemdeken en een nepstaart deels is dit goed gegaan

Ik vind de schade hier nog wel meevallen ik snap dat ze boos was
Maar toen ik mijn paard zo ontdekte was ik woedend als ik ooit de gene te pakken krijg dan heeft die toch een probleem een staart is er niet voor niets....

Wij hebben ook een melding gedaan bij de politie maar veel werd er niet mee gedaan wel hebben ze de camera beelden maar omdat het donker was zag je er bar weinig op....

die beetje maantjes wat er bij deze pony af is groeit snel genoeg weer aan...
Maargoed je mag nog steeds niet aan ander mans eigendommen komen
Mijn tinker heeft hele snelle staart groei en het gaat de goede kant op maar helemaal bij issie nog niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 09:44

mocht ik het ooit zien dan bewerk ik die mensen met een schaar!
dan maar vast zitten, maar ik WALG van dat soort mensen!

ze moeten eens leren van die beesten af te blijven!
nu het ook in het nieuws is met al die beesten levend begraven enzo hoor je het steeds vaker!
nu weer cavia's de nekken omgedraaid en puppies doodgeknuppeld en gedump op een parkeerplaats!

ik vind het echt vreselijk!
moet het niet zien!
want ik doe dan hetzelfde met die mensen als dat ze met die dieren doen!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 09:47

Cayenne schreef:
Volgens politiewoordvoerster Rijgersberg komt het 'zelden' voor dat er paardenhaarknippers actief zijn.

En daarom moet er juist iets aan gedaan worden. Als ze nu denken: "Oh, ze willen er toch niks aan doen", waarom zouden ze er dan mee stoppen als hun het fun vinden? Dan gaat het alleen maar vaker gebeuren hoor, al is het maar voor de "kick" dat de politie niks doet, maar het wel verboden is.

Heel triest voor de pony's en eigenaren.. :(:)

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 09:51

mijn pony is ook al 2 keer tegen mijn wil geknipt!

Ik weet niet wie het gedaan is maar ik heb in mezelf diegene wel beloofd dat als het nog n keer gebeurt ik er persoonlijk voor zorg dat hij/zij ook totally kaal word!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 09:51

Laika schreef:
Ik zou een bewakingscamera plaatsen, en de daders zelf aanpakken. Dan krijgen ze gelijk voorrang vanwege het "incident met letsel"

_O- :')

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 09:54

Joscaa schreef:
Cayenne schreef:
Volgens politiewoordvoerster Rijgersberg komt het 'zelden' voor dat er paardenhaarknippers actief zijn.

En daarom moet er juist iets aan gedaan worden. Als ze nu denken: "Oh, ze willen er toch niks aan doen", waarom zouden ze er dan mee stoppen als hun het fun vinden? Dan gaat het alleen maar vaker gebeuren hoor, al is het maar voor de "kick" dat de politie niks doet, maar het wel verboden is.

Heel triest voor de pony's en eigenaren.. :(:)

Juist!
Dan krijg je het effect
beter voorkomen dan genezen
Is in deze zin iets anders maar uit eindelijk komt het op het zelfde neer
Vermoorden is ook door 1 iemand begonnen bwv pak het dan gelijk aan als het iets kleins is en niet als het pas groot is en 1 op de 10 mensen het doen regelmatig

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 10:00

Dit is bij mn verzorgpony in de straat, bizar!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 10:01

VogeltjeM schreef:
Dit is bij mn verzorgpony in de straat, bizar!

Nou, pas maar op dan. := Want er is niks aan gedaan, voor hun positief,
dus waarschijnlijk uitlokking tot meer.

brandy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 10:01

HorseyDude schreef:
Sorry als ik heel bokt achter me aankrijgt maar lui: het zijn maar manen, binnen de kortste keren groeit dat wel weer aan hoor, het is dan wel geen gezicht maar toch. Als jouw kapper je haar gaat knippen, groeit dat toch ook weer aan? Dit valt nog reuze mee hoor. Ben het wel met mel_ eens. De wereld vergaat niet!

ben ik het ook mee eens hoor! beter dan dat ze een mes of schaar ergens anders in die pony zetten toch!

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 10:04

Fleur_V schreef:
HorseyDude schreef:
Sorry als ik heel bokt achter me aankrijgt maar lui: het zijn maar manen, binnen de kortste keren groeit dat wel weer aan hoor, het is dan wel geen gezicht maar toch. Als jouw kapper je haar gaat knippen, groeit dat toch ook weer aan? Dit valt nog reuze mee hoor. Ben het wel met mel_ eens. De wereld vergaat niet!

De wereld vergaat niet en er zijn inderdaad veel ergere dingen, maar mensen hebben gewoon van die pony's af te blijven!
Hoe haal je het in godsnaam in je hoofd om dit te doen?
En dan zijn het inderdaad maar manen, maar men heeft gewoon af te blijven van andermans paarden.

Daarnaast, omdat het "maar" manen zijn, moeten we dit maar goedkeuren? Daar ben ik het echt niet mee eens!

Ik vind ook dat mensen gewoon uit je wei moeten blijven en vooral van je paarden af moeten blijven! Of ze daar nu komen om te aaien, voeren, haren knippen, mishandelen, of ergere... het doet er niet toe. Het is mijn wei, mijn paarden als je daar iets te zoeken hebt zul je je toch eerst bij mij moeten melden!
Het idee dat iemand in mij wei en bij mijn paarden zou zijn geweest vind ik ergere dan dat ze die haren hebben geknipt.
En ja, het zijn maar manen die weer aangroeien... maar het gaat om het principe dat iemand ongevraagd in je wei komt en iets bij je ponys doet!

Vanntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 10:40

Citaat:

De wereld vergaat niet en er zijn inderdaad veel ergere dingen, maar mensen hebben gewoon van die pony's af te blijven!
Hoe haal je het in godsnaam in je hoofd om dit te doen?
En dan zijn het inderdaad maar manen, maar men heeft gewoon af te blijven van andermans paarden.

Daarnaast, omdat het "maar" manen zijn, moeten we dit maar goedkeuren? Daar ben ik het echt niet mee eens!

Ik vind ook dat mensen gewoon uit je wei moeten blijven en vooral van je paarden af moeten blijven! Of ze daar nu komen om te aaien, voeren, haren knippen, mishandelen, of ergere... het doet er niet toe. Het is mijn wei, mijn paarden als je daar iets te zoeken hebt zul je je toch eerst bij mij moeten melden!
Het idee dat iemand in mij wei en bij mijn paarden zou zijn geweest vind ik ergere dan dat ze die haren hebben geknipt.
En ja, het zijn maar manen die weer aangroeien... maar het gaat om het principe dat iemand ongevraagd in je wei komt en iets bij je ponys doet!

De dierenambulance mag niet eens over het hek klimmen zonder toestemming, als er nood is en mensen mogen wel zomaar de wei in en je pony knippen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 10:42

HorseyDude schreef:

Hoe zou jij het vinden als ik vannacht je beestenpak met bleek overgiet en dan in stukken knip? Mensen moeten gewoon van andersmans eigendommen afblijven.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 11:07

_Chanel_ schreef:
HorseyDude schreef:

Hoe zou jij het vinden als ik vannacht je beestenpak met bleek overgiet en dan in stukken knip? Mensen moeten gewoon van andersmans eigendommen afblijven.

Gaan we dreigen? :D

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 11:46

HorseyDude schreef:

Het zijn inderdaad maar manen, enz enz. Maar het idee dat een vreemde ongewenst in jou wei staat, aan jou pony zit, dat lijkt me toch doodeng. Nu is het manen knippen, wat is het de volgende keer?

Camera neerzetten lijkt me wel eengoede; mocht het toch de 'wilde pony' zijn, dan wordt die ook betrapt :+

fl0wer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 11:50

Ik verwachtte op de foto een kort geknipt paard aan te treffen.
Maar het valt wel mee qua manen schade...

Maar dat neemt niet weg dat mensen dit zomaar mogen doen.
Je hebt gewoon met je tengels er vanaf te blijven kind of niet, zoiets doe je gewoon niet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 11:53

Laika schreef:
Ik zou een bewakingscamera plaatsen, en de daders zelf aanpakken. Dan krijgen ze gelijk voorrang vanwege het "incident met letsel"
Zieke personen.......:r

:') _O-
Ik wilde dat België meer zoals Nederland was op dit gebied want van inbraak hoor je hier ook nooit meer wat :')

Horseydude: die manen zou me niet zoveel kunnen schelen. Het feit dat men het normaal vind om zomaar op iemands terrein te komen en er geen kwaad in ziet andermans bezit te beschadigen.

Manderyntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 11:57

Nou zou het niet zo op prijs stellen als Pierrot zijn manen eraf worden geknipt ...

snap niet dat mensen zeggen 'ach wat maakt het uit, maak geen drama' stel je voor dat ze aan JOU paard zouden zitten...

blijf er lekker af :S

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 12:50

Natuurlijk is het zo dat er veel ergere dingen zijn. Maar hoe dan ook kom je gewoon niet aan andermans eigendommen!
Ik zit dan blijkbaar anders in elkaar, maar ik zeg er al wat van als ik hier zie dat mensen paardjes in een weiland staan op te hitsen omdat het zo'n gaaf gezicht is als ze over de ze*k gaan en dan gaan rennen enzo. Bemoei je niet met andermans dieren!
Gisteren nog: Paarden in een weilandje, kind van pak weg 12 loopt langs, en begint geluiden te maken en met haar armen te zwaaien. Paarden beginnen te steigeren, bokken en rennen. Ze zullen maar echt in paniek raken en door het draad stekkeren :n ik vind dat soort dingen gewoon niet kunnen en daar zeg ik dan wat van. Uiteraard wel eerst gevraagd of het háár paarden waren ;)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 12:55

Laika schreef:
Zieke personen.......:r

Gewoon een camera erop en als je ze spot even met een paar sterke mannen erheen. Zij houden ze vast, jij pakt de schaar af en knipt hun haren even flink kort. Ernstig letsel? Neuh, het groeit vanzelf weer aan :) Kunnen jullie in het ergste geval samen papiertjes prikken :D

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 13:36

Verbaas me echt over sommige reacties hier, zijn we dan zo verhard dat dit niet als "erg" wordt gezien?? Dus pas als er fysieke schade is, is het erg?? Of het is pas erg als alle manen en de hele staart afgeknipt zijn?? Waar ligt de grens?

Feit is dat er iemand of meerderen zonder toestemming bij haar pony's in de wei komen en het lef hebben om te gaan knippen in de manen. En dit al meerdere keren.
Ik zou daar heel erg mee zitten!! Misschien niet met de schade, maar vooral dat er mensen zijn die mijn paarden opzoeken met een schaar. Je weet niet waar de grens ligt bij degene die vinden dat ze dit gewoon mogen doen omdat...... En daarbij zou ik megapissig zijn dat mensen aan mijn spullen/dieren zitten.