Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Wat heeft een anafylactische shock nav. een antibiotica injectie in godsnaam te maken met de dressuurwereld? Heb je het artikel überhaupt gelezen?
Wat ontzettend zonde, moet een flinke klap zijn zeg.....
hyppolyte schreef:Yup, gelezen en het valt me op dat er wel heel veel dressuurpaarden overlijden oorzaken die indirect met eerder opgelopen letsel te maken hebben, die antibiotica moeten ergens vandaan zijn gekomen. Just making a point.
hyppolyte schreef:Ja hoor, ik heb wel degelijk een punt, dressuur levert veel meer blessures op dan welke sport dan ook, en veel meer dode paarden. De zogenaamde 'sportpaarden' mogen niet buiten en zijn gevoelig voor blessures. Maar als er dan in een andere tak van sport een paard overlijdt (waar dat misschien maar 2 keer in het jaar gebeurt), dan wordt er geblèèrd dat het afgeschaft zou moeten worden. Maar bij dressuur hoor je daar noooit iemand over, terwijl er in 1 maand al meer dressuurpaarden afgemaakt worden of doodgaan n.a.v. een eerdere blessure, dan in die andere takken van sport in 2 jaar gebeurt. Levensgevaarlijk dus.
Dit dus om aan te geven dat IEDERE tak van sport risico met zich meebrengt en dat het niet voorbehouden is aan 1 tak, EN dat mensen dus inderdaad niet zo overtrokken moeten reageren als ze geen benul hebben waar ze over praten.
Citaat:@hyppolyte : Zullen we de paarden maar helemaal afschaffen, aangezien er altijd een risico aanwezig is op een blesure..
Welke takt van sport dan ook, ook recreatie?
hyppolyte schreef:Citaat:@hyppolyte : Zullen we de paarden maar helemaal afschaffen, aangezien er altijd een risico aanwezig is op een blesure..
Welke takt van sport dan ook, ook recreatie?
Jullie snappen het ook echt niet he.
@Kyla, jij snapt het ook niet, niets is heilig, dus ook dressuur eens niet. Mijn standpunt is JUIST bewust net zo overtrokken als al die andere reacties als het een andere tak van sport betreft, maar als het om een andere tak gaat dan is die reactie zogenaamd heel normaal. Nu draai ik het eens een keertje om en blijken jullie toch precies hetzelfde te reageren als de voorstanders van de andere takken van sport.
Kortom, de paardensport levert per definitie risico op voor zowel paard als ruiter. Bij de takken waar een hoger risico aan kleeft, gebeuren niet per definitie ook meer ongelukken, sterker nog, bij de relatief 'veilige' onderdelen, raken paarden vaker geblesseerd. Zou leuk zijn als mensen daar eens vaker aan gaan denken voordat ze beginnen met rellen en dingen af willen schaffen zonder dat ze enig benul hebben.
DUs, experiment geslaagd