'Verloting van pony door manege is zeer onverantwoord'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 18:18

Dat vind ik geen onaangename pony, vooral voor 500E
Maar je weet het natuurlijk nooit zeker

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 18:19

dieren horen niet verloot te worden...ook niet met een omweg.
Zo ben ik trouwens ook aan mijn shet gekomen 12 jaar geleden.
Hij was ook ongeveer in dezelfde staat als de pony op de foto.

Een wormkuurtje doet wonderen....mijn shet heb ik nog :D

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 18:19

wat ik ook las is het inc tuig. Als dat meisje voor hem kan zorgen heeft ze er volgens mij een leuk dier aan.

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 18:20

Pony werd op stal gebracht zodat ze zelf konden kijken of hij op een goede stalling terecht kwam. Alles is netjes gegaan. Pony is 6 jaar oud en 1.50 hoog. Ze mochten bij de loting de keuze maken of ze de pony wilde houden en hebben dit ook gedaan. Voordat hun eraan meededen hebben ze hier ook zeker aangedacht 'wat als we de pony winnen" Ik ben blij voor hun dat ze hem hebben gewonnen. Wel vindt ik het een groot risico om een pony te verloten. Je weet idd nooit waar hij terecht komt. Kan jullie igg vertellen dat deze pony een top plekje heeft "gewonnen".

Ni_en_ke

Ja ik kan niet echt makkelijk de goede foto van de pony vinden op de site! Als het de laatste pony op pagina 1 is, dan is ie wel leuk!!!

franka75

hoor dat hij goed terecht is gekomen, gelukkig

PBA_

Het hele stuk"

Citaat:
ASSENDELFT - Voor paardenliefhebbers en overige belangstellenden is het zowel zaterdag 4 als zondag 5 september groot feest bij hippisch centrum De Delft op Akere 6A. Het Hippisch Gala beleeft inmiddels de 25ste editie en staat dit keer geheel in het teken van 'Paard in aanspanning'.

Het programma begint zaterdag 4 september om 19.00 uur met de opening van de nieuwe oefenhal door de directeuren van de FNRS en KNHF, respectievelijk de heren Franken en Bierling. ,,Daarna wordt iedereen getrakteerd op een heerlijk glas champagne," belooft Ron van Eerden enthousiast. ,,Hierna volgt een carrousel plus een demonstratie mennen. Het thema 'Paard in aanspanning' omvat zowel het rijden met een eigen paard voor de wagen als een viervoeter van De Delft. Die avond wordt tevens een clinic verzorgd door Bob van Asselt en is er een demo met een vierspan. Alles staat dit weekeinde in het teken van de nieuwe opleiding 'Mennen met plezier' die wij gaan geven, waaraan dus zowel met eigen als geleend paard kan worden deelgenomen. Zoals elk jaar is er ook dit keer een Shetlandpony-race en zijn er allerlei activiteiten op het terrein van De Delft. De verkoop van de loten met als hoofdprijs pony Bingo start zondag 5 september rond een uur of elf. Die dag is er eveneens van alles te beleven in en rond het hippisch centrum met om 18.00 uur het hoogtepunt: de trekking van het winnende lot door de nieuwe wethouder van Sport & Recreatie Jeroen Olthof. De pony wordt kant-en-klaar afgeleverd met zadel en hoofdstel, aangeboden door De Tijdgeest Assendelft". Ron en Marja van Eerden bieden beide dagen gastvrij open huis zodat iedereen een kijkje kan nemen in en rondom hun grote trots: hippisch centrum De Delft.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 18:21

smit_ilse schreef:
Pony werd op stal gebracht zodat ze zelf konden kijken of hij op een goede stalling terecht kwam. Alles is netjes gegaan. Pony is 6 jaar oud en 1.50 hoog. Ze mochten bij de loting de keuze maken of ze de pony wilde houden en hebben dit ook gedaan. Voordat hun eraan meededen hebben ze hier ook zeker aangedacht 'wat als we de pony winnen" Ik ben blij voor hun dat ze hem hebben gewonnen. Wel vindt ik het een groot risico om een pony te verloten. Je weet idd nooit waar hij terecht komt. Kan jullie igg vertellen dat deze pony een top plekje heeft "gewonnen".

Klinkt als een prima en leuke actie!

xMelissaa

gelukkig dat de pony een goed plekje heeft, maar ik blijf er bij dat je zoiets niet doet hij kan altijd verkeerd terecht komen.

smit_ilse

PBA_ schreef:
Is het deze pony?

Afbeelding

Ja dit is hem! Hij heet remy.

crow

Waardeloos om dieren te verloten. Jaren geleden had een meisje van de ponyclub ook een pony gewonnen. Die heeft een paar jaar bij ons gestaan, omdat we plek en zorg konden bieden. Het was overigens een shetland hengst met 1 blind oog en ernstige zomereczeem (wat de zaak alleen maar erger maakt). Het beestje heeft het hier goed gehad en nog steeds. Het meisje werd ouder en ging samenwonen met iemand met een eigen stal en daar slijt hij nu de rest van zijn leven. Loopt vaak anders af, denk ik.

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 18:22

je word heus niet in het diepe gegooid hoor! Ze mogen idd kiezen pony of het geld... dus je MOET de pony niet!! Maar daarna word er besproken en geregeld enz.. zoiezo zit er een maand stalling en hulp bij!! En de mensen die hem dit jaar gewonnen hebben, hebben gekozen om hem niet die maand op de manege te laten staan..

want een onzin die partijd vd dieren!! niks verloting pony... verloting van een cheque! waarmee je de pony kan "kopen"

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 18:22

Vind het niet kunnen dat het gebeurd is. Maar vind het wel een leuk dier en ben blij dat hij goed terecht is gekomen.

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 18:23

PBA_ schreef:
wat ik ook las is het inc tuig. Als dat meisje voor hem kan zorgen heeft ze er volgens mij een leuk dier aan.

Ja incl. zadel, hoofdstel, zweetdeken en poetstas met poetsspullen.

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 18:23

smit_ilse schreef:
PBA_ schreef:
Is het deze pony?

Afbeelding

Ja dit is hem! Hij heet remy.

in dat stuk ervoor staat dat hij Bingo heet. :o?

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 18:24

Maar de foto in de openingspost is van een shetland jaarling. Dat is de pony dus niet?

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 18:26

de pony heet voor de show bingo maar dat is ieder jaar zo.. maar op papier heet hij natuurlijk anders

Stephanie_86

wel een leuk beestje maar goed dat hij een goed huis heeft gevonden

ben trouwens erg tegen het verloten van dieren

xMelissaa

nee ze zeggen van niet het lijkt me ook niet want die pony zal nu toch niet meer zo een wintervacht hebben?

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 18:27

Moeni11 schreef:
Maar de foto in de openingspost is van een shetland jaarling. Dat is de pony dus niet?

Nee dat was hem idd niet. Is de foto die pba in het topic heeft geplaatst.

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 18:28

sprozee schreef:
wel een leuk beestje maar goed dat hij een goed huis heeft gevonden

ben trouwens erg tegen het verloten van dieren

hij word niet verloot je hoeft de pony niet te nemen.. je kan ook het geld nemen!

Cicigirly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 18:30

En dit is overigens erg slap van de pvdd , de eigenaar van de manege nodigt ze altijd uit om hun praatje te doen op die dag , voor veel mensen waar ze het allemaal niet mee eens zijn :)
Maar dan komen ze niet opdagen.. tsjaaa

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 18:31

ag dit gaat al jaren op de manege zo,, en oor wat ik weet gaat het altijd goed..

je kunt ook de pony "kopen" en hem dan verloten voor geld.
dan kan je er dus zomaar vandoor gaan met 3000 euro.
vaak wordt er door de ouders van de kinderen een wel overwogen besluit genomen.

zo ook 2 jaar geleden,, moeder vondt het erg moeilijk tegen over haar kind,, maar heeft toch voor het geld gekozen.

ik vint het opzich een leuke actie.. en het komt altijd goed :)

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 18:31

maar ja kan de pony toch nemen en een penny meisje zal toch wel heel erg graag die pony willen en dan moeten de ouders zeggen dat het niet mag of het toch doen.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 18:32

melizz13 schreef:
maar ja kan de pony toch nemen en een penny meisje zal toch wel heel erg graag die pony willen en dan moeten de ouders zeggen dat het niet mag of het toch doen.

Ja dus....

Daar zijn het ouders voor.