Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ayhno schreef:mooi dat ze kan tellen..
zolang het niet over de hele wereld word verboden zul je het altijd blijven zien..
vind het alleen niet geheel diervriendelijk dat couperen.
Gentlegiant schreef:ik denk dat annemiek ook wel als dan niet deels of helemaal gelijk heeft er zit wat in
Maar wat dan nog als het niet zo was ik ga bij jou toch ook niet je vinger hand of voet amputeren?
( maar wel altijd goed onderhouden )stef schreef:Bij Shires is/was (??) het gebruikelijk de staart tot net onder de staartwortel af te knippen (de haren dus). Zou bij belzen ook een optie kunnen zijn.
Dat werd een tijd geleden verboden, en toen zijn ze in engeland ook netjes gestopt met couperen, en zag/zie je inderdaad veel paarden met alleen een gevlochten staartwortel:
Gentlegiant schreef:ik bedoel daar niet jou mee maar de mensen die het doen voor de mooi sorry
eerste zin dat ik annemiek wel gelijk geef en dat ze dat ook wel heeft misschien niet helemaal maar er zit zeker een kern van waarheid in in mijn ogen

De man die ons hooi altijd kwam brengen die fokt ermee. Kwam hij mij even vertellen dat mijn tinker mok had omdat hij zo stond te krabben.. Ik verteld dat hij schurft had.. maar dat vond hij hetzelfde
Man had zijn hele leven al trekpaarden, maar het verschil tussen mok en schurft ging er niet in.. o, en er moest motorolie op
Abeltje77 schreef:Je gaat mij echt niet vertellen dat de staart van een belg zoveel anders is dan de dikke staart van bijv een tinker. En die staartwortel.... die is sterk genoeg hoor. Wel eens een staart omhoog proberen te tillen van een paard dat dat niet wilde? Die houdt je echt wel tegen, die staart is sterk genoeg.
Lijkt me meer een kwestie van drie smeerpoetspaarden die je in alle rassen tegenkomt. Ken ook wel een haflinger die gewoon geen zin heeft zn staart op te tillen: is ook zo'n 'smeerpoetspaard'.
Haar staartwortel wel, maar er blijven altijd plukken hangen die ze dan onder plast of poept en ze is niet echt een smeerkees.