Paardeneigenaren gemeente Hulst beboet voor mest op straat

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

veerledec

Re: Paardeneigenaren gemeente Hulst beboet voor mest op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 09:47

Maar ook in die dorpskernen heb je geen bermen hoor. Ik heb ook in verschillende dorpen gewoond en ben er vroeger met mijn pony heel vaak doorheen gereden, maar je kan je mest echt niet zomaar ergens kwijt.

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 09:48

Dus dan moet elke automobilist zijn eigen zooi opruimen, elke fietser en elke voetganger.. Dat zijn dingen die er nog liggen na 1000 regenbuitjes... paardenpoep is na 1 regenbui zo goed als verdwenen.

Ik betwijfel of alleen in de kant schuiven genoeg is hoor. En daarnaast, ik heb 2 paarden waarbij het een hele lange tijd duurt voor ik er weer goed en wel op zit (op straat, thuis maakt het niet uit).

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 09:51

troi schreef:
Vind het volkomen terecht. Gewoon met je laars de berm in schuiven en klaar..

Mee eens, doe ik ook altijd.

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 09:52

veerledec schreef:
Maar ook in die dorpskernen heb je geen bermen hoor. Ik heb ook in verschillende dorpen gewoond en ben er vroeger met mijn pony heel vaak doorheen gereden, maar je kan je mest echt niet zomaar ergens kwijt.

Ik duwde het (heb ook in een *gat* gewoond met 500 inwoners) dan gewoon in de put of tegen een boom aan ofzo.

dimfieaqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 09:53

Prima (woont in gemeente Hulst), maar dan wil ik ook nooit meer met m'n schoenen in hondenpoep staan...

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 09:55

mams schreef:
Waarom niet even de moeite nemen om het in de berm te schuiven? oveel moeite is dat nu toch ook weer niet.
Als er hondepoep op straat ligt, wordtniemand daar heel vrolijk van, zeker niet als je er toevallig ook nog in trapt.

Als ruiters niet de moeite nemen om het even van de weg af te halen, dan komt het nog zo ver dat we straks paardenbelasting moeten gaan betalen en geloof niet dat iemand daar op zit te wachten, ik iig niet en al zeker niet omdat onze paarden bijna niet op de weg komen.

Kleine moeite lijkt me.

In de berm is nog altijd niet opruimen dat is opzij schuiven en ik denk niet dat ze dat bedoelen.
In het dorp waar ik vroeger woonden moest je het ook opruimen en dus ook echt opruimen niet in de berm of goot schoppen.
Maar iemand achter je aan laten lopen met een kruiwagen om het op te ruimen.
Na het rijden terug gaan om het op te ruimen werdt ook niet geacepeerd.
Als je paard wat liet vallen moest dat direct opgeruimd worden en niet een paar minuten later.
Afstappen om in de goot te schoppen vindt ik geen probleem maar een schep en een vuilniszak mee nemen gaat echt te ver.

naadjuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 10:20

meelanor schreef:
ik ben nog steeds voor het idee van iemand uit een ander soortgelijk onderwerp....

Je plaatst er gewoon een vlaggetje op met de mededeling ik kom het zo opruimen of iets dergelijks :P

geniaal idee!

als er een berm is lijkt mij dat het geen probleem moet zijn om het hierin te gooien/schuiven.. beetje verspreiden en je merkt niet eens dat het er ligt.. maar als je in de bebouwde kom rijdt en het in de goot schuiven is denk niet voldoende.. stel je parkeert je auto net iets te ver van de stoep en dan kan je er alsnog in stappen en ook voor het zicht is het niet zo..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 10:23

Met name in de winter is mest gewoon heel vervelend op de weg.
Het wordt hard en glad. Wanneer je er dan met je fiets of scooter overheen of langs rijdt, dan heb je kans onderuit te gaan.

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 10:30

ja dan kan ik ook nog wel even doorgaan over goten die niet schoon gemaakt worden en waardoor onze oprijlaan blank staat enz. enz. enz.

dakota

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 10:54

Mijn paard heeft geleerd in de berm zijn hopen en plasjes te doen. Als er geen berm is kan hij nog wel eens midden op het fietspad (richting het land) een hoop neerleggen. Wij schoppen de mest meestal gewoon aan de kant, zodat het niet midden op het fietspad ligt. Laatst had ik een hark mee en heb ik het aan de kant geharkt.

Valt me wel op dat er veel hondendrollen op de stoep liggen, vind ik echt niet kunnen! Laatst liet onze pup ook ineens een hoop op de stoep vallen, precies toen ik niks bij me had. Heb toen een takje gezocht en heb het in de beplanting geschoven.

Verder zijn er genoeg werklozen, deze kunnen toch mooi ingezet worden om paardenmest op te ruimen, ff met zo'n veegkar 1 keer per week ofzo.

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 11:00

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd of de gemeente genoegen neemt met, de mest in de berm of goot te schuiven. Ik ben het namelijk met moontje eens dat dit eigenlijk niet "opruimen" is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 11:24

Ik betaal liever een paar tientjes per jaar belasting dan dat ik af moet stappen om het op te ruimen..

Ik vind het grote onzin, hier in de buurt zijn een aantal paardendorpen met veel paarden en zelfs daar heb je er amper last van. Anders moet je niet in een "boerendorp" gaan wonen denk ik dan maar.
Daarbij, je kan het ook anders regelen. Een andere plaats hier in de buurt heeft een vaste route door het dorp naar het bos waar de gemeente de poep opruimt. Als je die weg neemt hoef je dus niks op te ruimen. Zo kan je het ook doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 11:26

dakota schreef:
Verder zijn er genoeg werklozen, deze kunnen toch mooi ingezet worden om paardenmest op te ruimen, ff met zo'n veegkar 1 keer per week ofzo.

:Y) Beetje apart om dat zo even zwart/wit voor andere mensen te bepalen... Daarbij, wie gaat hun salaris dan betalen?

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 11:30

Fellor schreef:
dakota schreef:

:Y) Beetje apart om dat zo even zwart/wit voor andere mensen te bepalen... Daarbij, wie gaat hun salaris dan betalen?

Wij betalen genoeg belasting, daar kan best wat vanaf voor mensen die dat evt. zouden gaan doen. Trouwens, zie het als een soort burger plicht... niet werken? Dan moet je je nuttig maken in je omgeving, des noods als 'vrijwilliger'.
Arbeidsongeschikten en gepensioeneerden daar gelaten

sandra1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 12:17

Shahazai schreef:
dakota schreef:

Wij betalen genoeg belasting, daar kan best wat vanaf voor mensen die dat evt. zouden gaan doen. Trouwens, zie het als een soort burger plicht... niet werken? Dan moet je je nuttig maken in je omgeving, des noods als 'vrijwilliger'.
Arbeidsongeschikten en gepensioeneerden daar gelaten

zelf zeker nog nooit zonder werk gezeten//

vraag me af hoe ze willen bewijzen welke poepjes van wie zijn..

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 12:45

troi schreef:
Vind het volkomen terecht. Gewoon met je laars de berm in schuiven en klaar..

Er staat dat het probleem zich voornamelijk binnen de bebouwde kom voordoet. Daar zijn geen bermen, alleen stoepen...

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 13:18

Blijkbaar moet er weer een daad gesteld worden en gelijk de gemeentekas spekken :=

Ik woon ook sinds een paar jaar in een dorpje rond Hulst, en ik kan alle keren dat ik hier paardenmest in een bebouwde kom heb gezien op twee handen tellen :+
In de Randstad lag meer :Y)

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 14:05

Moontje1991 schreef:
mams schreef:
Waarom niet even de moeite nemen om het in de berm te schuiven? oveel moeite is dat nu toch ook weer niet.
Als er hondepoep op straat ligt, wordtniemand daar heel vrolijk van, zeker niet als je er toevallig ook nog in trapt.

Als ruiters niet de moeite nemen om het even van de weg af te halen, dan komt het nog zo ver dat we straks paardenbelasting moeten gaan betalen en geloof niet dat iemand daar op zit te wachten, ik iig niet en al zeker niet omdat onze paarden bijna niet op de weg komen.

Kleine moeite lijkt me.

In de berm is nog altijd niet opruimen dat is opzij schuiven en ik denk niet dat ze dat bedoelen.
In het dorp waar ik vroeger woonden moest je het ook opruimen en dus ook echt opruimen niet in de berm of goot schoppen.
Maar iemand achter je aan laten lopen met een kruiwagen om het op te ruimen.
Na het rijden terug gaan om het op te ruimen werdt ook niet geacepeerd.
Als je paard wat liet vallen moest dat direct opgeruimd worden en niet een paar minuten later.
Afstappen om in de goot te schoppen vindt ik geen probleem maar een schep en een vuilniszak mee nemen gaat echt te ver.

Direct op moeten kunnen ruimen vind ik wel ver gaan voor ruiters, hoe braaf Ascot ook is, dat gaat hem voor mij ook niet worden. *ziet zich al rijden met emmer en schep aan zadel geknoopt :+ *

Aan de andere kant;
ik werk op een kinderboerderij, op een instelling voor verstandelijk gehandicapten. We hebben een mooi pad om de boerderij heen, en tijdens de zomerfeesten begin juni werd dat rondje met de fjorden gelopen voor de kinders en cliënten. Hjalmar heeft toen een mooie hoop midden op het pad neer gelegd, in 1 van de laatste rondjes. Leek mij de ideale plaats om eens te testen hoe lang paardenmest nu werkelijk blijft liggen, aangezien hier alleen enkele voetgangers langs komen. Toen ik vorige week met vakantie ging, was de hoop plat, maar er ligt toch echt nog steeds mest := Kan me dus voorstellen dat mest de berm in werken gewaardeerd wordt

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 15:36

sandra1986 schreef:
zelf zeker nog nooit zonder werk gezeten//

vraag me af hoe ze willen bewijzen welke poepjes van wie zijn..

Oh ja wel hoor :) Op dit moment zelfs... En ik zou er helemaal geen problemen mee hebben dat 1 of 2x in de week te doen, ware het niet dat ik de enige in dit dorp ben die buiten rijd met mijn paarden.

Breezke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 15:44

Waar kun je je mest kwijt als je in de stad rijdt?
Gelukkig poept mijn merrie buiten nooit of nauwelijks dus dat is fijn.
Ik snap best dat mensen paardenpoep niet fijn vinden, oke kleine moeite om het op te ruimen maar ik zou het ook fijn vinden als de gemeente zich ook eens op het andere 'afval' zou richten.
Wat kom je tegenwoordig wel niet tegen op de stoep, sorry maar ik stap liever in een hondendrol dan dat ik tig redbull blikjes op straat zie liggen. ;)

Sniesjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 15:52

Cayenne schreef:
Nee hoor.
Gewoon even netjes afstappen en het de berm in schuiven.

Helaas heb je niet in elk dorp overal een berm... en een schep achterop je rug meenemen is nogal gevaarlijk.
Wel ruim ik het achteraf op, en met een beetje geluk heb je dan geen boete van 75 euro omdat je het niet gelijk kunt opruimen....

anais96

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 16:01

dakota schreef:
Mijn paard heeft geleerd in de berm zijn hopen en plasjes te doen. Als er geen berm is kan hij nog wel eens midden op het fietspad (richting het land) een hoop neerleggen. Wij schoppen de mest meestal gewoon aan de kant, zodat het niet midden op het fietspad ligt. Laatst had ik een hark mee en heb ik het aan de kant geharkt.

En hoe leer je je paard dat aan? Als ie echt heel nodig moet zal hij t toch wel gewoon doen?

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 16:56

Cayenne schreef:
Nee hoor.
Gewoon even netjes afstappen en het de berm in schuiven.

Dat gaat binnen bebouwde kom niet altijd. Ik ken hier in het zuiden echt verschillende gemeentes waar je het echt op moet ruimen!

Moeten we toch maar zo'n poepzak onbder de staart binden :+

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 17:02

Zoals er hondenvuilnisbakken zijn, ook voor paarden: in de straat een putdeksel oplichten, mest erin schuiven en de gemeente komt het regelmatig legen? Dat lijkt me wel wat handigs.

Caprice4evah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 17:11

Heel leuk hahaha zal mn paard moeten gaan africhten om te blijven staan met de kar achter dr gat zodat ik het op kan ruimen ff nadenken gemeentes, jah je kan later terug om het op te ruimen mee eens, maar ik vertik het toch wel hoor.
Als ze eerst eens gaan zorgen dat de honden van onze dijk (bebouwde kom hulst) afblijven, zodat wij geen hondenstront in ons hooi hebben dan zal ik de poep van mn paard opruimen, als ze al op straat poept want ik stuur haar de berm in als het kan, zondag nog gedaan.... Ik zit toch vaak op de baan Hulst en omliggende dorpen enz maar ik zie nooit paardenpoep liggen hoor en hoe zien ze het voor zich dan bv in de winkelstraat van Hulst? Jah er ligt wel eens wat bij ons gewoon in de polder maar na 2 dagen weg dus ik snap het niet hoor, nog even en ze gaan beginnen over de boeren bv met vee (hebben wij ook) dat ze teveel mesten, moet toch niet gekker gaan worden.

Jah ik kan het begrijpen maar ook weer niet wat het zijn geen honden die je ff in een uitlaatterrein dumpt om hun behoefte te doen....