Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
veerledec schreef:Maar ook in die dorpskernen heb je geen bermen hoor. Ik heb ook in verschillende dorpen gewoond en ben er vroeger met mijn pony heel vaak doorheen gereden, maar je kan je mest echt niet zomaar ergens kwijt.
mams schreef:Waarom niet even de moeite nemen om het in de berm te schuiven? oveel moeite is dat nu toch ook weer niet.
Als er hondepoep op straat ligt, wordtniemand daar heel vrolijk van, zeker niet als je er toevallig ook nog in trapt.
Als ruiters niet de moeite nemen om het even van de weg af te halen, dan komt het nog zo ver dat we straks paardenbelasting moeten gaan betalen en geloof niet dat iemand daar op zit te wachten, ik iig niet en al zeker niet omdat onze paarden bijna niet op de weg komen.
Kleine moeite lijkt me.
meelanor schreef:ik ben nog steeds voor het idee van iemand uit een ander soortgelijk onderwerp....
Je plaatst er gewoon een vlaggetje op met de mededeling ik kom het zo opruimen of iets dergelijks
Fellor schreef:dakota schreef:Verder zijn er genoeg werklozen, deze kunnen toch mooi ingezet worden om paardenmest op te ruimen, ff met zo'n veegkar 1 keer per week ofzo.
Beetje apart om dat zo even zwart/wit voor andere mensen te bepalen... Daarbij, wie gaat hun salaris dan betalen?
Shahazai schreef:dakota schreef:
Beetje apart om dat zo even zwart/wit voor andere mensen te bepalen... Daarbij, wie gaat hun salaris dan betalen?
Wij betalen genoeg belasting, daar kan best wat vanaf voor mensen die dat evt. zouden gaan doen. Trouwens, zie het als een soort burger plicht... niet werken? Dan moet je je nuttig maken in je omgeving, des noods als 'vrijwilliger'.
Arbeidsongeschikten en gepensioeneerden daar gelaten
Moontje1991 schreef:mams schreef:Waarom niet even de moeite nemen om het in de berm te schuiven? oveel moeite is dat nu toch ook weer niet.
Als er hondepoep op straat ligt, wordtniemand daar heel vrolijk van, zeker niet als je er toevallig ook nog in trapt.
Als ruiters niet de moeite nemen om het even van de weg af te halen, dan komt het nog zo ver dat we straks paardenbelasting moeten gaan betalen en geloof niet dat iemand daar op zit te wachten, ik iig niet en al zeker niet omdat onze paarden bijna niet op de weg komen.
Kleine moeite lijkt me.
In de berm is nog altijd niet opruimen dat is opzij schuiven en ik denk niet dat ze dat bedoelen.
In het dorp waar ik vroeger woonden moest je het ook opruimen en dus ook echt opruimen niet in de berm of goot schoppen.
Maar iemand achter je aan laten lopen met een kruiwagen om het op te ruimen.
Na het rijden terug gaan om het op te ruimen werdt ook niet geacepeerd.
Als je paard wat liet vallen moest dat direct opgeruimd worden en niet een paar minuten later.
Afstappen om in de goot te schoppen vindt ik geen probleem maar een schep en een vuilniszak mee nemen gaat echt te ver.
sandra1986 schreef:zelf zeker nog nooit zonder werk gezeten//
vraag me af hoe ze willen bewijzen welke poepjes van wie zijn..
Cayenne schreef:Nee hoor.
Gewoon even netjes afstappen en het de berm in schuiven.
dakota schreef:Mijn paard heeft geleerd in de berm zijn hopen en plasjes te doen. Als er geen berm is kan hij nog wel eens midden op het fietspad (richting het land) een hoop neerleggen. Wij schoppen de mest meestal gewoon aan de kant, zodat het niet midden op het fietspad ligt. Laatst had ik een hark mee en heb ik het aan de kant geharkt.