Pony met gruwelijke beenverwondingen aangetroffen in Spanje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lemon71

Re: Pony met gruwelijke beenverwondingen aangetroffen in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 09:42

Wat een vreselijke wond en wat moet dit beestje een pijn hebben / hebben gehad ! Ik hoop dat het goed komt maar heb zo mijn twijfels en hoop echt dat dit arme dier geen pijn meer hoeft te hebben En de mensen die dit hebben veroorzaakt die mogen ze van mij aan de hoogste boom opknopen bah bah bah

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 09:44

Wat verschrikkelijk.
Het is een nobel streven om dit dier te willen helpen, maar ik denk dat het beter uit zijn lijden verlost kan worden en het geld gebruiken voor al die andere paarden in Spanje die wel te redden zijn.

monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 09:57

Inderdaad verschrikkelijk wat die pony is aangedaan. Maar de weg naar herstel zal ook geen pretje zijn vrees ik. stel dat ze nu nog maanden pijn moet lijden tijdens het herstel en men er dan achter komt dat echt herstel niet mogelijk is en haar alsnog in moeten laten slapen, ik zou zeggen help het dier ECHT en laat het niet verder lijden.

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 09:58

..als een deel van de pezen mist..kan ze nog wel gewoon staan ..als ze nu de goede behandeling krijgt en ik denk van wel...dan kan ze gewoon in wei en vn dr pension genieten

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 09:59

Arm dier.... laat em nu toch gaan, ipv nu weer een behandeling te laten ondergaan. 't Is toch genoeg geweest. Wat anderen al opperden; zet em op pijnstilling, knuffel en voer em lekker voor een dag of twee en laat em inslapen.... Ik vind het erg egoistisch van het Britse stel om dit dier nog te proberen op te gaan lappen. (Hoewel nog wreder van de eerste eigenaar die het überhaupt zover liet komen)

Barendshoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 10:05

Nooit een dier mogen hebben?
Stel voor om met de eigenaar precies het zelfde te doen.
En hem dan integenstelling tot de pony geen medische
hulp te bieden. Lijkt me de beste leermeester.

joketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 10:07

Onderaan de site staat dat de toestand nog verergerd is ;( . Ik vraag mij af of dit ooit nog goed zou kunnen komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 10:11

Bah wat misselijk om over de rug van deze pony geld te werven. De pony is met een kogel duidelijk beter af. Maar dit soort verhalen brengen veel geld in het laatje en een ponytje met te lange hoeven en wormen natuurlijk veel minder. Heeft in ieder geval weer een hoog SBS gehalte.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 10:12

Hahaatje schreef:
Talida schreef:
ik vraag het me ook af hoor, volgens mij is het humaner om het beestje uit zn lijden te verlossen dan om hem proberen kost wat kost te redden. Voor dat geld kunnen heel wat andere paardjes gered worden denk ik.

Daar ben ik het helemaal mee eens. Hoe ver moet je gaan in zo'n geval? Doe je dat voor het paardje of voor het "mooie verhaal" vraag ik mij dan af...
Zet het ponytje een paar dagen op zware pijnstilling, verwen haar even gruwelijk met lekker eten en knuffels, en laat haar dan gaan... Maar dat is mijn mening...

Tja, dat is ook een mening die ik deel..................

annetmulder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 10:19

Helaas danken in veel zuid Europeese landen mensen op een afschuwelijke manier hun dieren af..........
Er zijn aldaar zelfs dodingsstations voor honden....
Ook oude fokmerries (PRE) laat men gerust verhongeren als deze niet meer bruikbaar zijn........
Men ziet aldaar dieren als gebruiksvoorwerpen en speelgoed.
Erg maar waar........
Heel veel sterkte voor de pony.....

ijspeert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 10:45

Hahaatje schreef:
Talida schreef:
ik vraag het me ook af hoor, volgens mij is het humaner om het beestje uit zn lijden te verlossen dan om hem proberen kost wat kost te redden. Voor dat geld kunnen heel wat andere paardjes gered worden denk ik.

Daar ben ik het helemaal mee eens. Hoe ver moet je gaan in zo'n geval? Doe je dat voor het paardje of voor het "mooie verhaal" vraag ik mij dan af...
Zet het ponytje een paar dagen op zware pijnstilling, verwen haar even gruwelijk met lekker eten en knuffels, en laat haar dan gaan... Maar dat is mijn mening...

Ja Dat is ook mijn mening.
Lekker verwennen een paar dagen en dan laten gaan

xShanice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 10:47

Oh wat erg!! :oo Snap niet dat mensen zo die pny kunnen laten staan! Walgelijke mensen zeg! Vind het goed van die vrouw dat ze die pony help

miepje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 11:22

Vreselijk dat er zulke mensen zo met hun paarden omgaan Gelukkig dat het echtpaar de zorg op zich neemt!

troelala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 11:44

Zonder zulke hulpacties komt er ook geen sponsorgeld binnen. Mensen geven geen geld voor paarden die nog "makkelijk"te redden zijn. Aan de ene kant vind ik het een nobel streven, ze zal heus wel pijnstillers krijgen op het moment en de nodige zorg. Maar of het echt goed gaat komen, ik weet het niet. Maar aan de andere kant áls ze straks genezen is en kan nog jaren mee als landpaard, waarom niet? Dat is een keus die niet aan ons is ;)

mel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 11:54

Oh wat erg...snap niet dat je dat een dier aan kan doen! Verschrikkelijk zulke mensen! Hopelijk komt de pony er weer boven op en heeft ze ook nog een beetje een paardwaardig bestaan!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 13:07

Ach gut, arme pony!
Dat moet zeer doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 13:09

Er staat nu bij dat de toestand is verergerd en het misschien allemaal geen zin meer heeft... arm beest

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 13:12

Die beelden... dat arme pony... wat een leed! Inderdaad, ik vraag mij ook af of het ooit goed zou komen met zulke verwondingen.. wellicht is het beter dat het pony wordt ingeslapen..

Ik plaats een update dat vermeld staat onder dezelfde artikel waar deze topic is gestart ;) :

Citaat:
UPDATE Sunday September 5th

Sadly, Faith’s condition has deteriorated. She became ill and was today rushed to Alicante animal hospital with suspected internal bleeding and blockages. She is now undergoing tests to find the cause of the problem.

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 13:13

Onbegrijpelijk dat het zo ver heeft moeten komen en nóg onbegrijpelijker dat ze hier nog aan gaan sleutelen :n

Twee dagen knuffelen en verwennen voordat je hem laat gaan? Verwen hem gewoon nu en geef dat arme dier meteen een spuitje!

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 13:17

Ik vraag me idd ook af of het voor de pony niet beter is om haar te laten gaan. Een pony kan niet beseffen dat ze haar proberen te helpen en dat het allemaal goed komt. Je moet je ook afvragen of het het allemaal wel waard is want mij maak je niet wijs dat ze nu geen pijn heeft en als het nog een jaar gaat duren minimaal heeft ze dus ook nog minimaal een jaar pijn..
Ben het met de bovenstaande mensen eens; verwen haar lekker en laat haar gaan.

Overigens echt schandalig je het zover laat komen. :n

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 13:22

Wat erg dat ze deze pony niet uit zijn lijden hebben verlost!!

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 13:24

Zo denk ik er ook over.... wat voor toekomst heeft het paardje? Lijkt nu dat ze gewoon iets proberen omdat ze er van kunnen leren.... Dat diertje was beter af als ze het hadden laten inslapen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 13:31

Bravura schreef:
Lijkt nu dat ze gewoon iets proberen omdat ze er van kunnen leren....
Lijkt me meer gunstig voor de werving van donaties. Leuke publiciteit voor je stichting.

unner

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 13:32

Getver! M'n maag draait zich om! |( Hoe krijg je het voor elkaar zo'n diertje dit aan te doen :( .

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 13:38

hoe kun je het in vredesnaam zo ver laten komen. arm diertje.

ik moet wel zeggen dat ik me afvraag of dit nu de beste keus is voor het paardje. dit is echt wel ernstig en het is maar de vraag of hij ooit nog normaal kan lopen. mij lijkt het beter om dit diertje uit het lijden te verlossen.