Britse Prins Harry geeft paard tot bloedens toe de sporen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 11:47

quaterh: ik vind dat hij bij deze wedstrijd uitgesloten zou moeten worden.

quarterH

Re: Britse Prins Harry geeft paard tot bloedens toe de sporen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 11:48

dan moet je een brief schrijven naar de polobond dat ze hun regels moeten veranderen :-)

bij bv reining wordt er na iedere rit gecheckt op bloed en als dit het geval is krijg je een 'no score' en telt je rit dus niet meer mee.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 11:50

H_Nalanta schreef:
Belachelijk.. :n Sowieso mag van mij die hele sport afgeschaft worden.. Dan geruk en gepluk aan die beesten!

Zo worden polo paarden helemaal niet gereden, sterker nog, die paarden vinden het prachtig, ze worden met één hand gestuurd en dat kan mega subtiel. ;)

Er zit een enorme kick factor in, ook voor de dieren, onderschat dat niet. *D

Hoeveel paarden lopen geen wondje op van sporen, niet dat het goed is, integendeel; maar we hebben het hier over blauw bloed (let wel: de ruiter) :+ ..

Dus laat het drama dan maar beginnen.. :z

Ilova

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 11:51

BlixtsnabbBS schreef:
Dat arme dier. Je zou die prins toch zelf lek prikken....

Ik denk dat veel ruiters die hun paard als voorwerp zien om zichzelf gewoon wat te vermaken of om kost wat kost hoog te eindigen in wedstrijden ipv als een vriend waarmee je samen iets kunt bereiken, lelijk bezeerd zouden zijn als ze zelf worden gereden zoals ze hun paard rijden.
Beschuldig de prins er niet van hoor, is gewoon een algemene vaststelling in de paardensport...
Laatst bijgewerkt door Ilova op 04-09-10 11:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 11:52

Ik vind sporen sowieso alleen leuk bij Western, als het voor de sier is..
Maar ik rij dan ook op een pony die al hard genoeg gaat en het een hele straf vind als je alleen maar met de zweep zwaait (dus haar niet aangeraakt heeft) of op je laars tikt..
Maar als het dan toch moet, doe niet zo fanatiek en geef gewoon zachtjes sporen..

Feria

ik heb niets tegen polo of 'het blauw bloed', maar ik heb in al die jaren dat ik rij nog nooit geen paard gezien met zo een gat in zen buik door sporen! Ik zou zelfs niet weten hoe je kan?! Volgens mij moet je dan toch wel erg bruut geweest zijn :(

Captain

detour schreef:
Zo worden polo paarden helemaal niet gereden, sterker nog, die paarden vinden het prachtig, ze worden met één hand gestuurd en dat kan mega subtiel. ;)

Er zit een enorme kick factor in, ook voor de dieren, onderschat dat niet. *D

Hoeveel paarden lopen geen wondje op van sporen, niet dat het goed is, integendeel; maar we hebben het hier over blauw bloed (let wel: de ruiter) :+ ..

Dus laat het drama dan maar beginnen.. :z

Subtiel gereden? Ja, vind ik niet gek met alle zooi die eraan gehangen word zoals hier op deze foto's...

[EV-ITP] Polo Diamond Cup

Ik heb verder geen verstand van deze sport maar nee, ik vind het er niet vriendelijk uitzien. :n

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 11:53

ik hoop dat iemand een brief stuurt, ik ken polo niet goed genoeg om dat te doen, ik hoop dat er iemand, een bekend iemand in de sport zo'n brief gaat schrijven, anders gaat je envelop denk ik zo naar de prullenbak.
En heel ergens hoop ik dat de polobond na het zien van meerdere gevallen zelf de broekriem wat strakker aantrekt. m.b.t. de regels, maar zo zullen ze wel niet zijn.

Goed dat er bij western gecheckt wordt op bloed :j

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 11:54

Kom eens kijken bij een polowedstrijd in NL en ga het eens aanschouwen.. ;)
Het valt echt wel mee..

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 11:54

Tja, de prins komt wel veel in het nieuws de laatste tijd met incidentjes die op het poloveld gebeuren he!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 11:55

detour schreef:
Kom eens kijken bij een polowedstrijd in NL en ga het eens aanschouwen.. ;)
Het valt echt wel mee..

Ik zou het graag eens in het echt willen zien maar weet nu zo snel even niet waar ik een polowedstrijd hier in de buurt kan zien..
Denk dat het in het echt toch wat minder heftig eruitziet dan op foto's omdat dat momentopnames zijn maar toch houd ik me bedenkingen bij deze sport..

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 11:58

Dan kun je nog beter eens gaan kijken en dan kun je beoordelen hoe je het ervaart. ;)
NOrmaliter worden ze jaarlijks in Putten gehouden bij Lozeman, daar zit een vereniging (en die heb ik jaren meegemaakt omdat ik daar op stal stond, heb zelfs wel eens mogen mee trainen).. Het is echt een gave happening, in september, maar dan moet je misschien ff checken op www.stallozeman.nl of i.d., ff googlen. ;)

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 11:59

Hmm Polo lijkt mij een van de sporten waar je geen sporen aan mag hebben... Je wiebelt namelijk van de eene kant naar de andere kant om dat balleke in de juiste richting te krijgen dus van verstandig en gecontroleerd spoorgebruik kan er echt geen spraken zijn. Ik verschiet er dus van dat dit blijkbaar toegestaan is...

Ik hoop echt dat ze wat aan die regels doen... Want een goed polopaard met een hart voor de polosport heeft volgens mij geen spoor nodig om te doen wat hij of zij moet doen.

Vera1908

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 11:59

vreselijk.

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 12:07

Op 25 september is er een polo toernooi in het Amsterdamse Bos.
Ik ben er één keer geweest maar vond het niet zo leuk, spreekt me gewoon niet aan.
Wat de prins betreft: hij zal er hopelijk van leren en zijn sporen aan de wilgen hangen.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 12:08

Das geen ketchup of aardbeien jam :+
Harry is behoorlijk fanatiek maar dat is algemeen bekend...

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 12:10

Ach, weet je, Bokkers hangen in de gordijnen, overlopend van oprechte dierenliefde en verontwaardiging. De prins drinkt een biertje, doet een plas en alles blijft zoals het was. Imago schade? Eventjes, en dan gaan de wereld over tot de orde van de dag.

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 12:14

Het is natuurlijk hardstikke fout, maar ik zie dit toch regelmatig.
Een hoop paarden worden op zo'n manier "lekgeprikt".
Vaak wordt daar ook nog lacherig over gedaan "o haha hij is weer lekgeprikt!".
Zijn gewoon paarden die geen gezag hebben voor de sporen, dus dan prikken ze nog wat meer en nog wat harder.

Ik ben dus niet echt geschokt door de beelden.
Het is puur dat het prins Harry is, dat er zoveel aandacht voor is ineens, maar ik zie dat toch bijna dagelijks gebeuren.
Alleen niet slim om dan met zo'n beest op concours te gaan (al helemaal met een schimmel :+)
Ik keur het in ieder geval zwaar af.
Laatst bijgewerkt door Polaris op 04-09-10 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 12:15

het hele gebeuren ziet er gespannen en gevoelig uit, zo moet het dus duidelijk niet |(

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 12:17

Een schim, wat zweet en het lijkt gelijk 10 keer erger dan het is. Mijn paarden komen regelmatig met grotere schrammen uit de wei door gewoon een beetje ravotten. Het is echt wel vervelend dat het paard doorgespoort is en ik kan mij ook niet voorstellen dat de prins zijn schouders er voor ophaalt, volgens mij is dat een echte dierenvriend.... Dus om er nou zo'n ophef over te maken?

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 12:24

o, dus omdat jij vind dat hij een dierenvriend is moeten wij het maar laten en denken dat het nou eenmaal wel eens voor komt, nou mooi niet dus!
Al was diegene op het paard een totaal onbekende, dan nog zou ik er kwaad om worden.
Het is gewoon dierenmishandeling, en als meneer Harry de reputatie als dierenvriend wil houden, zou hij die sporen af moeten doen en niet meer verder rijden!
Schrammen uit de wei zijn niet expres toegedient, wij mensen vallen ook weleens of hebben wondjes, een ander verhaal is het als iemand die wonden bij jou heeft toegebracht omdat je niet hard genoeg doorliep.
Laatst bijgewerkt door Kim90 op 04-09-10 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 12:24

Het is een langwerpige wond, dus gemaakt in beweging en niet "geprikt" en de verklaring dat het een ongelukje zou zijn vind ik wel plausiebel. Hij zal wel half naast zijn paard zijn gaan hangen met zijn hiel naar het paard bv.

Ik vind het wel apart dat de sport met sporen beoefend wordt, want dan kun je dit soort dingen verwachten.

Dierenrechtenorganisaties zouden zich drukker moeten maken over de grotere plaatjes dan een simpel wondje op 1 paard en er echt wat aan doen ipv alleen maar van de daken schreeuwen. Als je iets dwars zit, stap dan op de organisatie af, ga tot de wortel. Wie heeft er bepaald dat je met sporen mag rijden, is dat te veranderen etc.
Als je niet actief iets doet heb je ook geen recht om als organisatie te blèren.

Overigens is Engeland een verschrikkelijk land wat publiciteit betreft. De tabloids kunnen mensen totaal vernietigen gebaseerd op pure leugens.

(naderhand typefout verbeterd)
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 04-09-10 12:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 12:26

Jij zegt wat ik denk Lusitana. Ik kwam alleen niet helemaal lekker uit mijn woorden.

bijdehandje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 12:26

Mijn voorspelling is, dat met dank aan de media ná de dressuursport, nu ook de polosport wordt zwartgemaakt.

Ik sta verder wel achter jouw post, Lusitana. Tabloids, riooljournalisten en sensatiefotografen maken meer kapot dan ons allemaal lief is.

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 12:30

Het is al achterlijk genoeg dat die organisatie het spoorgebruik toestaat. Hebben ze dan zelf geen ogen in hun hoofd of enig begrip voor het paard?? Het is al erg genoeg dat er iemand een brief zou moeten schrijven naar die mensen, om het duidelijk te maken.
Ik kan er met mijn pet niet bij