Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Adil18 schreef:Ik vind het top! Toch nog een mogelijkheid gebruik te kunnen maken van de genen van zo'n toppaard!
Natasja22 schreef:Ik denk ook dat professionele fokkers hun merries niet zo snel bloot stellen aan deze kloon gelet op eventuele fouten, gezondheid en dat het niet de echt oki is.
Juliette86 schreef:En dat zou toch best wel eens interessant kunnen zijn. Ongeacht of de kloon zelf op Oki lijkt en/of kerngezond is. Vraag is dan wel wat je via de vaderlijn binnen je fokkerij haalt.
merrreeelll schreef:ik vind het een gek idee dat er dan straks een kopie rondloopt.
zo'n paard kun je niet klonen dmv de genen. dat paard heeft enorm veel ervaring op gedaan in al zijn wedstrijden.
en het was ook nog eens een ruin, dan zit daar misschien ook wel iets van in de genen
assie schreef:Maar je moet het ook niet zien als vervanging van Okidoki. Je moet het zien als een mogelijkheid voor Okidoki om kindjes te maken, dat is namelijk de reden dat er een kloon gemaakt wordt.
Mindim schreef:assie schreef:Maar je moet het ook niet zien als vervanging van Okidoki. Je moet het zien als een mogelijkheid voor Okidoki om kindjes te maken, dat is namelijk de reden dat er een kloon gemaakt wordt.
Kindjes zijn het niet hoor, die hebben van beide ouders genen. Dit is genetisch een evenbeeld van paps, dat heeft toch niks met 'kind' te maken. Ik geloof zelfs dat het veulen al genetisch dezelfde leeftijd heeft als paps, dus het veulen heeft bij de geboorte al genen van 14 jaar oud. Ik weet niet helemaal hoe dat zit, maar zoiets is het.
Pepper1 schreef:Ik denk als het met dieren kan, kan het met mensen ook... (daar moet ik dus niet aan denken)
bijdehandje1 schreef:Mindim schreef:Kindjes zijn het niet hoor, die hebben van beide ouders genen. Dit is genetisch een evenbeeld van paps, dat heeft toch niks met 'kind' te maken. Ik geloof zelfs dat het veulen al genetisch dezelfde leeftijd heeft als paps, dus het veulen heeft bij de geboorte al genen van 14 jaar oud. Ik weet niet helemaal hoe dat zit, maar zoiets is het.
Die kloon is uiteraard bedoeld om er mee te gaan fokken, dus het gaat wél om kindjes. En aan die kindjes kan geld worden verdiend