Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
cheeky schreef:Denk wel dat het ook door het weer komt,, maar ook zeker door de planning van de boeren. er waren weken zat dat het 20 tot 30 grade was,,, en toen lag het er nog, en ja in nederland kan je verwachten dat het op een gegeven moment weer gaat regenen en doen
Dora88 schreef:Hebben niet genoeg voor onze koeien en de paarden.
Door lange winter groeide het gras pas veel later, en erge droogte gehad (voornamelijk zuiden/oosten van het land). En door droogte groeit gras niet, koeien konden niet of nauwelijks naar buiten en moesten bijgevoerd worden.
Hebben nu pas de 3e snee eraf liggen, terwijl dat normaal zo'n beetje midden juli wel is.
Vraag me af hoe het deze winter gaat, hebben in ieder geval wel grote balen gekocht, prima hooi.
Al hebben wij niet klagen, we hadden nog kuil van 2009 zitten, terwijl er ook al melkveehouders zijn die met de kuil van 2010 moesten voeren in de zomer...
SofieHavan schreef:Ik voelde ook al de nattigheid aankomen en bestelde reeds in december mijn hooi tegen vaste prijs.
Voor mijn 4 paarden heb ik 12 ton aangekocht tegen 74€per ton aan huis gebracht, waarmee ik dus nog vrij blij ben, als'k het zo hoor!!