Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Voltigeur schreef:Wie van al degene die hier de conditie van het terrein beoordelen waren effectief aanwezig op Waregem Koerse en hebben 't terrein gevoeld of met de jockey's gepraat?
Het terrein was natuurlijk niet droog. Maar het was ook niet drassig.
Ik ken terreinen die in veel slechtere staat verkeren, waar er buitenwedstrijden dressuur, jumping, endurance en eventing op verreden worden.
Een terrein zal nooit perfect zijn, een hindernis ook niet. En zowel paard als ruiter zullen nooit perfect zijn. En dan speelt nog de grote factor (on)geluk.
Dus om de schuld òf bij de jockey, òf bij de organisatie, òf bij de eigenaar van 't paard te leggen is kort door de bocht.
Er spelen vele factoren: geluk, ondergrond, risico nemen, de aandacht van het paard kan afgeleid worden, het kan ook gewoon struikelen, enz...
Het is maar al te makkelijk om iets of iemand de schuld te geven. En al helemaal als je enkel de omstandigheden hoort uit de mond van een sowieso al partijdige organisatie als GAIA... Bovendien komen de meesten nooit op een renbaan en kennen ze geen jockey's, wat ook impliceert dat men geen flauw idee heeft van hoe een goeie ondergrond is, wat een goeie hindernis is, etc...
JessAndHope schreef:Ik weet dat dat vaak gebeurd, en aangzien dit niet zo'n 10 pagina tellend topic is, héb ik het nagelezen. Maar ik ben ook van dichtbij betrokken geweest bij de training van paarden voor de sulky's. Ook daar gebeuren ongelukken.
Ja op straat gebeuren ongelukken, maar daar vráág je er in de meeste gevallen niet om. Tenminste... hoop ik.