Paard afgemaakt na botsing met auto in Voorthuizen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 11:30

Nee zo bedoelde ik het ook niet. Ik vroeg het me alleen af bij het bericht omdat er hier in de buurt zeker 3 oudere mannen alleen met een 2 span mennen en die halen soms rare onvoorspelbare versnellingen en vertragingen uit die voorkomen konden worden met groom.

Als je als groom achterop staat bij zo'n ongeluk ben je ben ik bang in 2en. |(

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 11:30

Het is daar bij Edda Huzid gebeurd zo te zien, erg dicht idd bij mij in de buurt, daar op die weg wordt 80km gereden (vaak vele malen harder, scheurweg) dus het moet een fikse klap geweest zijn! Arm paard!

unner

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 11:36

CalvinenGino schreef:
Hoe kan je zoiets niet zien..
Zijn zkr weer van die achterlijke
mensen die hun rijbewijs bij een pakje boter gekregen hebben.! :(

Het is verschrikkelijk dat dit is gebeurd en die chauffeur is echt niet in de auto gestapt met het idee even een ongeluk te veroorzaken waarbij doden en gewonden vallen. Een ongeluk zit in een klein hoekje en ik hoop echt dat mij dit nooit zal gebeuren, niet als eigenaar van mijn paarden en ook niet als chauffeur!
Heel veel sterkte an de betrokkenen.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 11:41

he gatsie,

inderdaad echt een ongeluk waarbij de bestuurder van de auto niet op heeft zitten te letten.
Zielig voor dat paard en voor de man, je schrik je toch helemaal te basten als er in ene een auto achterop de koets zit........

ElCamino

Re: Paard afgemaakt na botsing met auto in Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 11:45

Dat weet je toch helemaal niet...of de bestuurder niet heeft opgelet !!! Er kunnen zoveel factoren meespelen...speculeren heeft geen zin, neem nou laaghangende zon, de paarden die vanuit volle draf ineens kunnen stoppen....er kan zoveel misgaan...

amazingstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 12:09

oooww...daar gebeurd zo vaak wat :( kwa auto/fiets ongevallen....wel is het zo dat er wel een stuk breed fietspad is...denk dat ik me niet lekker zou voelen om met mn kar op de weg te rijden maar ga ervanuit dat de koetsier ervaren genoeg was en wellicht ook ervaring op die weg had.

sterkte voor die persoon hopelijk heeft hij zelf niets ernstigs.... :(:)

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 12:12

Verschrikkelijk, voor alle betrokkenen!

Ik vraag mij wel af of de wagen de afgeknotte driehoek voerde:
[AR] Afgeknotte driehoek waar te koop???
Weet niet of het uitgemaakt zou hebben maar wellicht voor mensen die hier meelezen en er geen eentje op de wagen hebben?

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 12:19

VanHuisUit schreef:
Ach wat ontzettend zielig voor paard en menner. Bah rot gezicht die foto's.

Citaat:
Alweer een naar ongeluk met een menner, maar lees ik nu goed dat de man met een 2span alleen op weg was?

Dat staat nergens en heeft niets met het ongeluk te maken. De combinatie is van achter aangereden ik denk omdat een automobilist gewoon totaal niet heeft opgelet / de snelheid niet goed heeft ingeschat.

Op de 5e foto zie je een aantal mensen om het paard heenstaan. Is zo'n trieste foto, man met hand aan zijn hoofd |(

Dacht zelf wel toen ik de weg zag, dat is dus zo'n weg waar hard gereden wordt. Hoe overzichtelijker de weg hoe gevaarlijker het soms is om te mennen.

Viel mij ook al op , en de man achter hem heeft z'n hand onder z'n neus.
Lijkt me echt verschrikkelijk mee te maken, wat zeg ik ? Dit is verschrikkelijk.

Ibbel, hoop het niet zeg :\

Esssther

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 12:26

Hierbij even een bericht van een voorthuizenaar ( onder het account van esther aangezien ik er zelf geen éé'n heb)

Ik heb jaren bij Wijnand Hazeleger gewerkt ( tot 2 jaar terug) en herken hierin de kar en een fries van Wijnand.
Ik ken daar alle paarden de meeste van af jongs af aan en en sommige zelfs beleerd.
Dit is nou al de tweede keer dat ze dit gebeurd, de eerste keer zelfs met bruidspaar.
Ik hoop echt dat de koetsier (misschien wel wijnand zelf) er goed vanaf komt.
En weet uit ervaring van de vorige keer dat het tweede paard waarschijnlijk zo erg getraumatiseerd is dat deze niet meer bruikbaar is voor het trouwrijden.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 12:30

dat moet echt een klap geweest zijn! Vreselijk zeg!

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 12:38

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 12:45

ElCamino schreef:
Dat weet je toch helemaal niet...of de bestuurder niet heeft opgelet !!! Er kunnen zoveel factoren meespelen...speculeren heeft geen zin, neem nou laaghangende zon, de paarden die vanuit volle draf ineens kunnen stoppen....er kan zoveel misgaan...

Dan nog heeft de bestuurder er ws te dicht op gezeten. Afstand houden, dat is het alleereerst wat je leert als je voor je rijbewijs gaat.

Sjuimpje schreef:
Verschrikkelijk, voor alle betrokkenen!

Ik vraag mij wel af of de wagen de afgeknotte driehoek voerde:
[AR] Afgeknotte driehoek waar te koop???
Weet niet of het uitgemaakt zou hebben maar wellicht voor mensen die hier meelezen en er geen eentje op de wagen hebben?

Ja, je hebt er één en dan nog? Het is geen automatsche airbag ofzo. Het is gewoon een teken dat je traag verkeer bent en dat men rekening met je dient te houden.

Maar het lijkt mij dat je als bestuurder dat toch ook wel snapt :?

Lame schreef:
http://bit.ly/9QnCOs

Weet niet of dit zo werkt..

Zo te zien is de wagen omhoog gekomen en op de schulp en voorschot geklapt (misschien dus op de rug van het paard)

whitneyvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 12:54

ik ben het helemaal eens met indianlady,juist met een aanspanning of ze nou draven of stappen.je dient altijd afstand te houden.vooral omdat je weet dat het dieren zijn.en de bestuurder heeft niet genoeg afstand gehouden,zoals aan de auto te zien is.en of je nou een driehoek heeft of niet.je hebt altijd afstand te houden.ik wil de eigenaar heel erg veel sterkte wensen,met het verlies van het paard,dit is werkelijk afschuwelijk.veel sterkte.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 13:00

IndianLady schreef:
[Ja, je hebt er één en dan nog? Het is geen automatsche airbag ofzo. Het is gewoon een teken dat je traag verkeer bent en dat men rekening met je dient te houden.

Maar het lijkt mij dat je als bestuurder dat toch ook wel snapt :?

Ik heb dit geplaatst omdat er mogelijk menners zijn die deze driehoek niet voeren en het zou misschien wel net het verschil kunnen maken, beter mee verlegen als òm verlegen niet waar? Het is een waarschuwing voor het overig verkeer, deze kunnen door een onoverzichtelijke situatie, weersomstandigheden etc. minder snel door hebben dat ze een aanspanning voor zich hebben rijden.
Ik zie nog genoeg (en elke is er een te veel) aanspanningen rijden zonder de driehoek.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 13:01

Wat ik me afvraag is of je met een aanspanning op een fietspad mag lopen? heb mijn menbewijs niet dus geen ervaring hiermee.

Ik vraag dat omdat langs deze weg een hele mooie brede fietspad zit.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 13:17

Jeetje, dat is hier zowat voor de deur!
Ik heb er niks van gemerkt of gehoord.

Het fietspad was inderdaad misschien beter geweest, want het is een 80 km weg. Maarja... met een tweespan op een fietspad, daar krijg je ook gezeik over, en het mag volgens mij ook niet. Brommers zouden er niet langs kunnen (of durven ;)).

Ik zie wel vaak een enkelspan (met die leuke palomino :P) over het fietspad gaan. Dat kan prima, maar mag dus eigenlijk ook niet.

Mister T

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 13:27

Nou als jezelf vaak met je paard op de weg rijdt merk je wel dat automobilisten vaak niet berekend zijn op een paard of gewoonweg achterlijk zijn en er langs sjeesen! Dus niet geheel vreemd dat dit gebeurd, maar zoo triest voor het paard en de eigenaar:( Zij zijn nu de dupe van achterlijke blinde kippen op de weg:S

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 13:33

Lame schreef:
http://bit.ly/9QnCOs

Weet niet of dit zo werkt..

Waarschijnlijk heeft het ene paard een deel van de klap opgevangen en had hij daardoor een groken rug.

Op de foto's is te zien dat het voorste van de koets helemaal naar voren is gebogen, zoals de dissel die tegen de grond is gebogen.
Dat moet een heel zware klap zijn geweest ;(

mebianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 14:13

ah gassie wat een zielige foto's wat lijkt me dat vreselijk om mee te maken.. ;( wij rijden ook wel met een driehoek achterop maar als nog gewoon op het fietspad als er dan scooters komen of fietsers gaan we in de berm. Snelheidsverschil is zo groot op zulke wegen.. en het is moeilijk in te schatten hoe langzaam een menner gaat.. de meeste trekkers met zo'n driehoek rijden rond de 40 (sommige zelfs 55) maar ze kunnen ook maar 25 km/ph rijden..

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 14:17

Esssther schreef:
Ik heb jaren bij Wijnand Hazeleger gewerkt ( tot 2 jaar terug) en herken hierin de kar en een fries van Wijnand.

Was er al bang voor.
Gebrek aan ervaring van de menner (of onvoorspelbaar gedrag van de paarden) kan je dan wel uitsluiten. Volgens dat 112 bericht was het idd Wijnand zelf.

Met een aanspanning (en trouwens ook onder het zadel) op het fietspad rijden is absoluut verboden.

geentelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 14:25

karuna schreef:
Nee zo bedoelde ik het ook niet. Ik vroeg het me alleen af bij het bericht omdat er hier in de buurt zeker 3 oudere mannen alleen met een 2 span mennen en die halen soms rare onvoorspelbare versnellingen en vertragingen uit die voorkomen konden worden met groom.

Als je als groom achterop staat bij zo'n ongeluk ben je ben ik bang in 2en. |(

hier niet releva-h-ant :(

Esssther

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 14:33

Nee dat klopt Wijnand is een zeer ervaren koetsier, het betreft hier overigens (als ik het goed zie ) de paarden douwe en prins en prins is dood. Wijnand zal hier wel kapot van zijn.

whitneyvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 14:39

ik wil daarom ook al ken ik wijnand niet,hem toch heel erg veel sterkte wensen,met het verlies van zijn paard.het is verschrikkelijk om dit te moeten meemaken.heel veel sterkte voor hem.

mebianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 15:00

Ibbel schreef:
Esssther schreef:

Was er al bang voor.
Gebrek aan ervaring van de menner (of onvoorspelbaar gedrag van de paarden) kan je dan wel uitsluiten. Volgens dat 112 bericht was het idd Wijnand zelf.

Met een aanspanning (en trouwens ook onder het zadel) op het fietspad rijden is absoluut verboden.

helaas weet ik ga en ik ga er verder niet op in... Maar wens deze menner heel veel sterkte!

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 15:04

Ontzettend triest dit, mijn vriend is erbij geweest voor zijn werk (Brandweer) en belde me vanmorgen om het te vertellen.
Er staan hier wel een aantal speculaties die niet helemaal kloppen met de werkelijkheid overigens.

Heel veel sterkte voor de betrokkenen!