Als je als groom achterop staat bij zo'n ongeluk ben je ben ik bang in 2en.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
CalvinenGino schreef:Hoe kan je zoiets niet zien..
Zijn zkr weer van die achterlijke
mensen die hun rijbewijs bij een pakje boter gekregen hebben.!
kwa auto/fiets ongevallen....wel is het zo dat er wel een stuk breed fietspad is...denk dat ik me niet lekker zou voelen om met mn kar op de weg te rijden maar ga ervanuit dat de koetsier ervaren genoeg was en wellicht ook ervaring op die weg had.

VanHuisUit schreef:Ach wat ontzettend zielig voor paard en menner. Bah rot gezicht die foto's.Citaat:Alweer een naar ongeluk met een menner, maar lees ik nu goed dat de man met een 2span alleen op weg was?
Dat staat nergens en heeft niets met het ongeluk te maken. De combinatie is van achter aangereden ik denk omdat een automobilist gewoon totaal niet heeft opgelet / de snelheid niet goed heeft ingeschat.
Op de 5e foto zie je een aantal mensen om het paard heenstaan. Is zo'n trieste foto, man met hand aan zijn hoofd![]()
Dacht zelf wel toen ik de weg zag, dat is dus zo'n weg waar hard gereden wordt. Hoe overzichtelijker de weg hoe gevaarlijker het soms is om te mennen.
ElCamino schreef:Dat weet je toch helemaal niet...of de bestuurder niet heeft opgelet !!! Er kunnen zoveel factoren meespelen...speculeren heeft geen zin, neem nou laaghangende zon, de paarden die vanuit volle draf ineens kunnen stoppen....er kan zoveel misgaan...
Sjuimpje schreef:Verschrikkelijk, voor alle betrokkenen!
Ik vraag mij wel af of de wagen de afgeknotte driehoek voerde:
[AR] Afgeknotte driehoek waar te koop???
Weet niet of het uitgemaakt zou hebben maar wellicht voor mensen die hier meelezen en er geen eentje op de wagen hebben?

Lame schreef:
IndianLady schreef:[Ja, je hebt er één en dan nog? Het is geen automatsche airbag ofzo. Het is gewoon een teken dat je traag verkeer bent en dat men rekening met je dient te houden.
Maar het lijkt mij dat je als bestuurder dat toch ook wel snapt
).
) over het fietspad gaan. Dat kan prima, maar mag dus eigenlijk ook niet.
wij rijden ook wel met een driehoek achterop maar als nog gewoon op het fietspad als er dan scooters komen of fietsers gaan we in de berm. Snelheidsverschil is zo groot op zulke wegen.. en het is moeilijk in te schatten hoe langzaam een menner gaat.. de meeste trekkers met zo'n driehoek rijden rond de 40 (sommige zelfs 55) maar ze kunnen ook maar 25 km/ph rijden.. Esssther schreef:Ik heb jaren bij Wijnand Hazeleger gewerkt ( tot 2 jaar terug) en herken hierin de kar en een fries van Wijnand.
karuna schreef:Nee zo bedoelde ik het ook niet. Ik vroeg het me alleen af bij het bericht omdat er hier in de buurt zeker 3 oudere mannen alleen met een 2 span mennen en die halen soms rare onvoorspelbare versnellingen en vertragingen uit die voorkomen konden worden met groom.
Als je als groom achterop staat bij zo'n ongeluk ben je ben ik bang in 2en.
Ibbel schreef:Esssther schreef:Ik heb jaren bij Wijnand Hazeleger gewerkt ( tot 2 jaar terug) en herken hierin de kar en een fries van Wijnand.
Was er al bang voor.
Gebrek aan ervaring van de menner (of onvoorspelbaar gedrag van de paarden) kan je dan wel uitsluiten. Volgens dat 112 bericht was het idd Wijnand zelf.
Met een aanspanning (en trouwens ook onder het zadel) op het fietspad rijden is absoluut verboden.