Hippiade pony's vindt doorgang op twee locaties en 2 data

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_BlackPearl_

Re: Hippiade pony's vindt doorgang op twee locaties en 2 data

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:28

Okee, dan weet ik niet hoe het precies zit. Ik zag in ieder geval wel een lijst staan voor de paarden viertallen klasse Z, maar dat zal dan wel alleen voor de proef zijn.

thaampjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:32

taormina schreef:
Vind het wel sneu voor de kinderen die vanwege hun geloofsovertuiging niet op zondag mogen rijden.

Hier ook iemand die het niet mag, maar gelukkig rij ik helemaal niet mee! :)
Ik kan idd selecties bijna niet eens rijden!
Maarja, je moet er wat voor over hebben!

Wel leuk dat het door kan gaan!

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:48

thaampjee schreef:
taormina schreef:
Vind het wel sneu voor de kinderen die vanwege hun geloofsovertuiging niet op zondag mogen rijden.

Hier ook iemand die het niet mag, maar gelukkig rij ik helemaal niet mee! :)
Ik kan idd selecties bijna niet eens rijden!
Maarja, je moet er wat voor over hebben!

Wel leuk dat het door kan gaan!

Ik blijf het bizar vinden dat de KNHS geloof boven 'arbeid' blijft stellen.
Ieder jaar weer is het een heel gedoe om vrij te regelen van m'n werk om de regiokampioenschappen te kunnen rijden (vrijdag/zaterdag).
Het is toch te gek dat er op zondag niet gereden wordt....echt uit het jaar 0 naar mijn mening!

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:49

_BlackPearl_ schreef:
Okee, dan weet ik niet hoe het precies zit. Ik zag in ieder geval wel een lijst staan voor de paarden viertallen klasse Z, maar dat zal dan wel alleen voor de proef zijn.

Klopt dit is alleen voor de afdelingsdressuur, niet voor de 4-tallen kür op muziek.

sunniebunnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:58

Gelukkig dat ze een oplossing hebben gevonden :)

zondag dus naar Ermelo :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 23:34

Gelukkig naar een datum verplaatst dat ik nog niet kan, want 11 september moet ik werken. :+ Wij hadden al niet ingeschreven voor 28 augustus, maar we kunnen nu nog steeds niet.
Ik vind het ook erg jammer dat het nu op zondag gehouden wordt, er zijn toch nog altijd mensen die dan niet rijden. Niet alleen bij de dressuur en springen, maar zeker ook bij de tuigpaarden en de hackney's.

Double07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 00:14

Ik vind het helemaal geen ideale oplossing. Door de Z van de rest te scheiden zal het er a.s. zondag niet gezelliger op worden. Hier in de regio en ik neem aan op vele plaatsen elders, staan de meeste rijbakken nog blank van de regen, dus een 'geweldige' voorbereiding (maar niet heus).
Hoezo hebben andere evenementen er geen last van ?? Horse Event, alle mensen die wel al kaarten hebben en wat te denken van alle wedstrijden waar combinaties voor hebben ingeschreven, die nu opeens naar Ermelo of Kootwijk moeten. Wij moeten als voorbeeld voor a.s. weekend even 10 proeven afmelden. Ben ook benieuwd hoe dat met inschrijfgeld gaat enzo, aangezien er bij ons 4 van de 5 combinaties niet naar het NK mogen, maar wel afhankelijk zijn van die ene die wel mag.
Nee geen ideale oplossing, maar hoe het dan wel zou moeten weet ik ook niet, dus maar niet te veel klagen :+

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 07:19

Nou hoe sommige reageren is wel spijkers op laag water zoeken hoor..... 5 combinaties die niet zouden kunnen starten omdat er 1 combinatie naar Ermelo mag?

Als er mensen niet willen rijden op zondag.... Tja jammer dan, de selecties zijn ook vaak op zondag! Vrijdag vind ik persoonlijk geen dag voor een hippiade, maar daar klaag ik toch ook nooit over?

Super dat de KNHS eens doet zoals het kan! Fijn dat ze toch nog door kunnen gaan!!!

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 07:31

Tja dan kun je ook wel stellen dat het uit het jaar 0 is dat men op zondag standaard niet hoeft of mag werken in het bedrijfsleven,de kantoren en ambtenaren zouden ze ook gewoon 24/7 moeten laten werken en niet van maandag t/m vrijdag,idem met de dienstverlenende groepen zoals banken,postkantoren,kappers,tandartsen, enz.

Zelf werk ik onregelmatige diensten en ja ook op zondag en zaterdag,nachtdiensten,ochtend of avonddiensten,wanneer je ruim vantevoren laat weten dat je een dag of weekend vrij wilt zijn zou dat toch geen probleem moeten zijn,kwestie van planning op je werk.

Wanneer ik een maand vantevoren op startlijsten.nl kijk welke wedstrijden ik graag wil rijden geef ik dit ruim vantevoren aan,komt er iets onverwachts valt er altijd wel te ruilen met een collega,dus nu kun je alles wel op de KNHS schuiven maar een eigen stukje flexibiliteit is ook altijd mooi meegenomen.

Dus hiermee wil ik zeggen dat het niet voor iedereen standaard de zaterdag en zondag of de zondag en maandag weekend of rustdagen zijn.

En ik geloof vooral in mezelf dus mag doen en laten wat ik wil op zondagen,omdat ik er zeer van overtuigd ben daar verder niemand geen schade mee aan te richten! ;)

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 08:09

Iedereen tevredenstellen is een onmogelijke opgave,jeetje, ik vind het super dat de KNHS een oplossing heeft gevonden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 08:22

Getup schreef:
Iedereen tevredenstellen is een onmogelijke opgave,jeetje, ik vind het super dat de KNHS een oplossing heeft gevonden!

Nou idd! :j Iedereen mag blij zijn dat het nog doorgaat :j

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 08:25

Jammer voor ons dat het zo geregeld is ;) Wij hebben 11 september ons ponyconcours en de afmeldingen regenen binnen... |(

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 08:27

Wat top opgelost! +:)+ Echt moeilijk zo'n gigantische organisatie op korte termijn weer op poten te krijgen. Hartstikke fijn voor alle deelnemers.

fuerta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 08:49

vind het ook top dat ze het toch nog geregeld hebben gekregen :D :D
iedereen die gaat veel succes!!!!!

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 09:55

schoentje schreef:
een kampioenschap in Ermelo op een zondag! de wonderen zijn de wereld nog niet uit!

Wel super dat het door gaat.

Whaha nou inderdaad!! :D
Wat zal de buurt wel niet zeggen :P
Maar super! :)

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 10:29

Haha, ik denk dat de buurt weinig zal zeggen, want er worden wel vaker wedstrijden op zondag op het KNHS-centrum georganiseerd. Ik denk dat de KNHS er goed aan gedaan heeft om het zo te regelen. Gelukkig voor alle geselecteerden dat ze toch op korte termijn kunnen starten. Het is toch een "eer" dat je daar mag rijden, wat maakt het dan uit dat je vrij moet vragen of een andere wedstrijd moet afzeggen of dan maar niet naar Horse Event. Met klagen komt er nooit iets uit je handen, dus wat mij betreft, niet klagen en gaan of klagen en thuisblijven.
Trouwens, het blijft heel raar dat nagenoeg alle leden van de KNHS zich aan moeten passen aan een handjevol gelovigen. Dat handjevol gelovigen kan er ook niks aan doen, maar doordat de KNHS hier in mee blijft gaan, zijn heeeeeeeeeeel veel mensen gedwongen om hun kinderen op vrijdag of met toestemmming of desnoods zonder toestemming van school te houden. Dat is toch te zot. Zo werkt een democratie volgens mij niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 12:11

vur schreef:
Haha, ik denk dat de buurt weinig zal zeggen, want er worden wel vaker wedstrijden op zondag op het KNHS-centrum georganiseerd. Ik denk dat de KNHS er goed aan gedaan heeft om het zo te regelen. Gelukkig voor alle geselecteerden dat ze toch op korte termijn kunnen starten. Het is toch een "eer" dat je daar mag rijden, wat maakt het dan uit dat je vrij moet vragen of een andere wedstrijd moet afzeggen of dan maar niet naar Horse Event. Met klagen komt er nooit iets uit je handen, dus wat mij betreft, niet klagen en gaan of klagen en thuisblijven.
Trouwens, het blijft heel raar dat nagenoeg alle leden van de KNHS zich aan moeten passen aan een handjevol gelovigen. Dat handjevol gelovigen kan er ook niks aan doen, maar doordat de KNHS hier in mee blijft gaan, zijn heeeeeeeeeeel veel mensen gedwongen om hun kinderen op vrijdag of met toestemmming of desnoods zonder toestemming van school te houden. Dat is toch te zot. Zo werkt een democratie volgens mij niet.

Pcies.. Het percentage mensen dat vrij moet nemen van werk (kinderen van school) ligt volgens mij vele malen hoger dan het percentage wat om geloofsovertuiging niet op zondag rijdt.. Ik ken genoeg mensen die wel geloven en liever niet op zondag rijden, maar echt wel een uitzondering maken als er alleen op zondag dichtbij een mooie wedstrijd is..

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 14:43

Nou heel erg fijn dat er een oplossing is gevonden voor de pony kids helaas weet je dat je daar met gelovige mensen zit en het is natuurlijk heel sneu voor de kids die daardoor niet kunnen starten :(:) ! Wat dat betreft hebben ze daar niet heel goed over nagedacht denk ik, kan namelijk nog wel wat locaties opnoemen waar het evt nog wel gehouden kan worden...

Daarnaast jammer dat ze de verenigingskampioenschappen ook niet door laten gaan, de weersvoorspellingen zijn goed dus als het droog blijft is de bodem daar ook wel weer hersteld als ik zie hoe snel dat hier gaat denk ik dat het daar ook wel moet lukken zaterdag, ik hoop dat ze over e.e.a. nog gaan nadenken eerlijk gezegd..... want vrees dat er anders niet eens verenigingen aan start zullen komen die ruiters hebben hun wedstrijdplanning ook al klaar en gezellig zoals anders is wordt het toch niet als alles opgesplitst is... Maar pony kids zet em op +:)+

CecileDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 18:12

Goed dat het zo opgelost is, idd is het jammer als je zelf een wedstrijd op de zelfde datum hebt georganiseerd... maar dit is toch wel overmacht geweest..

Over die wedstrijden op het centrum op zondag, dit zijn meestal internationale wedstrijden waar een uitzondering voor gemaakt wordt +:)+

Mirrrriii

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 21:15

Gaat het programma voor de zondag nog veranderd worden nu is besloten dat de tuigpaardrubrieken niet gaan starten zondag?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 21:29

De tuigpaardrubrieken zijn op zondag 5 september, en de hackneyrubrieken ook. Ik weet niet waar jij het vandaan hebt dat deze niet gaan starten zondag? Ik heb er in ieder geval nog niets van gehoord, en ik zit vrij dicht bij de bron over die kampioenschappen.

sommodore

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 21:45

Mirrrriii

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 21:48

Je bent me net voor sommodore

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 21:56

Krijg nou wat. Vraag me dan af waarom solidair en waarvoor solidair?
In ieder geval is er bij de hackney's geen sprake van niet rijden.

Mirrrriii

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 22:00

Omdat een groot deel van de rijders die mee rijden aan de kampioenschappen en de finale, op zondag niet rijden.

Ook mensen die bovenaan in de klassementen staan, of een serieuze kans hebben op een overwinning in de finale of het kampioenschap.