Partij voor de Dieren stelt kamervragen over LDR methode

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 10:55

Huertecilla schreef:
Even voor wie de context mist;
De NL belastingbetaler subsidieert via het NSF-NOC de NL vertegenwoordiging op internationaal niveau.
Ze heeft alle recht van spreken.

NL klopt zich internationaal graag op de borst als voortrekker op het gebied van dierenwelzijn.
Niet echt te rijmen met het imago van paardkwellerij en schending van mensenrechten wat NL op het hoogste ruiterniveau vertegenwoodigt.

Wat betreft de prioriteiten wijs ik erop dat het verbod op de nertsenfok voor bont niet is doorgegaan vanwege de sportruiterij :)*

Wat voor mij prioriteit heeft is een goede, betaalbare gezondheidszorg, kwalitatief goed en betaalbaar onderwijs, het overbodig worden van een voedselbank en voldoende werkgelegenheid.
Zolang hier nog niet een eens een kabinet gevormd kan worden dat dit voor elkaar weet te krijgen, is het discussiëren over LDR compleet niet bij de weg.
(Nou ben ik sowieso geen PvdD stemmer, maar sinds de Oostvaardersplassen hebben ze imo geen recht van spreken meer en al helemaal niet over LDR.)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 11:07

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal berichten verwijderd. Op de persoon gaan spelen of zelfs iemand belachelijk maken omdat hij of zij een andere mening heeft is uitdrukkelijk niet de bedoeling. Reageer met argumenten op de inhoud van de post en niet op de persoon.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 11:11

Misschien dat er mensen zijn die het rijden met bit misbruiken, zoals jij concludeert, maar dit is net zo met bitloos rijden. Bitloos rijden kan dan wel de welzijn van je paard verbeteren, maar er zijn genoeg mensen die dit niet op de juiste wijze gebruiken waarbij je ook kan zeggen dat dit dierenmishandeling is.

Nu weer even ontopic: Ik ben het helemaal eens met Kamsel! Eerst goede gezondheidszorg, geen voedselbanken meer, goede werkgelegenheid. Ik denk dat het hierbij om een veel grotere groep mensen gaat dan waar dit artikel over gaat, dit betreft maar een kleine groep mensen, "de Ruiterij"..

NelsonG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 11:11

Het is toch niet geloven. We kunnen in dit land nog geen nieuwe regering gevormd krijgen. En dan gaan ze zich hier mee bezig houden? Het moet niet gekker worden.

Anoeska

Re: Partij voor de Dieren stelt kamervragen over LDR methode

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 11:12

Nou ja, het is niet alsof de PvdD druk is met het vormen van een nieuwe regering. Dus dan moet je je wel ergens mee bezighouden...:D

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 11:18

NelsonG schreef:
Het is toch niet geloven. We kunnen in dit land nog geen nieuwe regering gevormd krijgen. En dan gaan ze zich hier mee bezig houden? Het moet niet gekker worden.

Dat is wat 'het volk' wilt hoor. Alle kamerleden zijn via een democratisch besluit gekozen.
Alsof dit het gekste is wat door ambtenaren beoordeeld moet worden :=

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 11:19

Tjongejonge... Zijn er geen belangrijkere dingen in het leven tegenwoordig?
Zoals bijvoorbeeld het vormen van een nieuwe regering??? Een stuurloos land in deze tijden... :n

Het is toch diep triest!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 11:19

nou, sorry, iksnp nog steeds niet dat ze zich hier mee wel bzig houden, maar niet bezig houden met wat de andere sportbonden allemaal wel niet doe, en die andere sportbonden ook niet controleren :(

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 11:21

Chubby schreef:
Dat is wat 'het volk' wilt hoor. Alle kamerleden zijn via een democratisch besluit gekozen.

Er is ruim twee maanden geleden al gezegd dat wanneer er opnieuw gestemd zou worden, er een totaal andere uitslag uit zou komen... Dus wat het volk wil??? Dat was toen... Nu niet meer... :z

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 11:22

de pvdd zit er nog van de vorige regering ;)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 11:23

Duke schreef:
Naath86 schreef:
Nou krijg ik misschien wel heel Bokt over mij heen.. Maar zijn er geen belangrijkere zaken in dit land waar partijen zich op moeten richten?? Ben van mening dat dieren nog te vaak mishandeld worden, maar kunnen we niet beter zorgen dat eerst de factoren in onze samenleving zijn verbeterd en dan minder belangrijke zaken wat betreft dieren.. Ik vind het goed dat er mensen zijn die voor de dieren op komen, maar je kan toch niet een land regeren door alleen maar voor dieren op te komen? Vind over het algemeen dat de Pvdd weinig te melden heeft altijd.

+:)+
En al deze vragen (de meeste echt te treurig om over naar huis te schrijven) kost de belastingbetaler tonnen aan ambtenaren. LNV heeft extra ambtenaren in dienst om alle vragen van PvdD (topscoorder in Kamervragen) te beantwoorden. En dat terwijl we dik moeten bezuinigen in dit land.

Idd hopelijk is nu iedereen wakker geworden en beseffen de mensen die mogen stemmen dat er wel iets belangrijkers is om je druk over te maken en heeft de PvdD straks geen bestaansrecht meer. Dat hebben ze verloren na de Oostvaardersplassen, het enige zinvolle wat ze hadden kunnen doen en wat doen ze??

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 11:23

Janine1990 schreef:
Chubby schreef:

Er is ruim twee maanden geleden al gezegd dat wanneer er opnieuw gestemd zou worden, er een totaal andere uitslag uit zou komen... Dus wat het volk wil??? Dat was toen... Nu niet meer... :z

Niet om hier een politiek topic van te maken. Maar dat is natuurlijk altijd zo. Je stemt in principe 1x in de 4 jaar. Als je ieder half jaar (of iedere maand) zou stemmen zou er iedere keer een andere uitslag uitkomen. Maar of we daar nou beter van worden?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 11:24

Naath86 schreef:
Misschien dat er mensen zijn die het rijden met bit misbruiken, zoals jij concludeert, maar dit is net zo met bitloos rijden.

Dat is het punt van de PVD niet.

Het punt is de vraag of deze fractie van de NL ruiterij NL wel moet vertegenwoordigen.
Je schrijft zelf al dat ze dit in jouw ogen niet doet als ik dat goed begrijp?

Verder is het een totaal non-argument om niet over paardwelzijn of Sjef Jansen te mogen beginnen zolang er nog belangrijker dingen zijn.
Waarom dan ruiterpaden onderhouden? Bijvoorbeeld.
Je hebt het over prioriteiten? Waarom de paarden voor de lol houden en niet naar de slacht voor de voedselbank?

Besef verder dat de personen welke het betereft wél de vlag van NL zwaaien en vertegenwoordigen op internationaal niveau, dé voorbeeldfunctie hebben naar de modale ruiterij in NL.
Fraai voorbeeld. Dát is de kern.

_daf_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 11:25

echt: pffff |o
Als alle partijen zulke issues zouden maken en kamervragen zouden stellen over 'onderwerpen' (ja tussen aanhalingstekens) zoals de PvdD ze steeds weet te vinden dan was de staat NL in no-time failliet.
Tuurlijk wil ik ook dat dieren het goed hebben... maar overdrijven is een vak hoor en dit heet gewoon onderwerpen zoeken.

Maar goed... als intensieve veehouder kan ik waarschijnlijk toch al weinig goed doen bij die partij... en vice versa...

Ze zouden zich eens boos moeten maken over andere dingen... en als dan daarin de dieren de prioriteit moeten hebben: Zorgen dat mensen die dieren op een goede manier houden, dat ook op een goede manier kunnen blijven doen.
Bijvoorbeeld, hoewel offtopic misschien: Kooieieren maken wordt in NL verboden (mee eens.. absoluut, wij zijn volop aan het omschakelen.. liever gisteren dan vandaag maar goed.. je moet natuurlijk vanuit diezelfde regering die wel voor omschakelen is wél wachten op alle vergunningen) máár dat wil niet zeggen dat het éten en gebruiken ervan ook verboden wordt. Dus dan halen we toch gewoon een vrachtschip uit het buitenland waar het wel mag... En voor de boeren die wel omschakelen en nog steeds geen betere prijs krijgen... pech gehad.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 11:26

Anoeska schreef:
Janine1990 schreef:

Niet om hier een politiek topic van te maken. Maar dat is natuurlijk altijd zo. Je stemt in principe 1x in de 4 jaar. Als je ieder half jaar (of iedere maand) zou stemmen zou er iedere keer een andere uitslag uitkomen. Maar of we daar nou beter van worden?

Klopt, maar berichtgeving toen was dat de uitslag wel bijzonder veel af zou wijken van deze uitslag. En niet een paar zetels ;)
Wat ik me er nog van kan herinneren is dat VVD en PVV ver naar beneden zouden zakken.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 11:29

Zolang de PvdD zich meent te moeten bemoeien met trainingsmethodes en vragen stelt waarvan het antwoord op de FEI website te vinden is, heeft de PvdD géén punt, maar zit ze de tijd te verdoen van mensen die wel betere dingen te doen hebben en het belastinggeld te verknoeien van mensen wat beter gebruikt had kunnen worden voor bijstandsmoeders.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 11:33

ach, de pvdd houd met al haar vragen wel een boel mensen aan het werk. goed voor de werkgelegenheid dus.
en ik ben er ook niet tegen dat er meer aandacht komt voor dit soort 'problemen'.

ik ben benieuwd naar het antwoord van de minister.

NelsonG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 11:37

[quotDat is wat 'het volk' wilt hoor. Alle kamerleden zijn via een democratisch besluit gekozen.
Alsof dit het gekste is wat door ambtenaren beoordeeld moet worden.

Ik heb toch niet gestemd met de bedoeling dat ze er zo'n puinhoop van zouden maken

Densil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 11:41

Dient de politiek zich niet met de grote lijnen bezig te houden, in plaats zich bezig te houden met details.
Beetje vreemd in mijn ogen....

sass79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 11:42

dat hier kamervragen over gesteld gaan worden
denk dat het eerder bij de sportbonden ligt.
dit is echt zonde van de centen als je na gaat dat elke vraag 2000,- kost
dus dit zo'n 12000 eurie's, kunnen ze beter zo het geld aan goede doelen geven

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 11:43

de politiek houdt zich voornamelijk bezig met politiek :)
het is voor de Pvdd een manier van aandacht trekken en zo stemmen winnen. wat de uitkomst van de vragen is interesseert ze waarschijnlijk niet eens, maar ze hebben weer een boel aandacht gekregen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 11:46

Densil schreef:
Dient de politiek zich niet met de grote lijnen bezig te houden, in plaats zich bezig te houden met details.

Dat ben ik met je eens hoor! Maar als je het sec bekijkt, zie je dat de meeste mensen niet stemmen op wat goed is voor het land, maar wat goed is voor zichzelf. Dán kun je dit soort onderwerpen dus ook verwachten!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 11:47

nee idd... de uitkomst van de vragen intreseert ze niet, als ze maar een boel aandacht krijgen...
en dat het dus een heleboel kost, in een land wat verschrikkelijk veel moet bezuinigen, daarvoor de gezondheidszorg en het onderwijs achteruit laat gaan...
is het schandalig dat ze het alleen doen om "zieltjes" te winnen

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 11:48

Chubby schreef:
Densil schreef:

Dat ben ik met je eens hoor! Maar als je het sec bekijkt, zie je dat de meeste mensen niet stemmen op wat goed is voor het land, maar wat goed is voor zichzelf. Dán kun je dit soort onderwerpen dus ook verwachten!

Hahahaha, ja hier vraagt het volk ook massaaaaal om! :')

-.-

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 11:49

M_D_H schreef:
nee idd... de uitkomst van de vragen intreseert ze niet, als ze maar een boel aandacht krijgen...
en dat het dus een heleboel kost, in een land wat verschrikkelijk veel moet bezuinigen, daarvoor de gezondheidszorg en het onderwijs achteruit laat gaan...
is het schandalig dat ze het alleen doen om "zieltjes" te winnen

Het zijn net hondjes, aandacht is belangrijk. Maakt niet uit of dit positief of negatief is...