Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
harimas schreef:manie schreef:Ik ben er niet rouwig om...
Vind de combinatie van veel publiek, paarden en regelmatig onervaren menners niet zo'n succes
De menners die hier in het noorden meedoen zijn naar mijn idee toch vaak wel ervaren.. Of ze ervaren paarden mee hebben is een tweede
Wel moet ik zeggen dat er misschien wat aan de veiligheid gedaan zou kunnen worden zodat bijv. jonge kinderen niet zomaar de straat overgaan..
Lusitana schreef:Ik heb bij verschillenden evenementen met tuigpaarden/ponies ongelukken zien gebeuren en dan ging het om gewoon rond gaan in de ring "om het mooi". Moeten we al het tuigrijden maar afschaffen omdat er ongelukken gebeuren? Rijden ook meteen maar afschaffen? Helemaal niet meer met paarden werken? Waar trek je de grens en waarom?
Ongleukken gebeuren. Zelfs op stal.
Asl er weinig belangstelling is, is dat jammer. Ik ben erg voor tradities in ere houden.
manie schreef:Punt is dat op ringrijden heel veel niet-paardenvolk af komt.
Ze snappen niks van paarden, met alle gevolgen van dien
De ongelukken die ik heb gezien ging bv om een vrouw die van de wagen viel en daardoor overreden werd op het terrein zelf, een span dat tegen geparkeerde trailers aanvloog in volle galop en een wagen die met een wiel tegen het dranghek kwam waardoor omkiepte. Dit is dus niet anders dan in een kleinere ruimte.Citaat:Daarbij wordt het vaak in smalle straten georganiseerd, wanneer daar wat mis gaat zijn de gevolgen gewoon dramatischer dan op een concoursterrein.
Citaat:Ook zijn sommige ringrijders van die mensen die slechts enkel hun paard voor de wagen spannen, tja dan kun je ongelukken verwachten.
jennyk schreef:ik hoor net op de radio dat er bij het ringsteken tijdens de oud Lunterse dag in Lunteren een paard op hol het publiek in is gegaan.
Vele gewonden gevallen, verder nog niets bekent!
manie schreef:Als dat waar is, dan direct afschaffen!!
Echt je hoort dit véél te vaak.
Bij tuigrubrieken gebeurd ook wel eens iets maar nooit in die mate, maar met ringrijden lijkt het iedere week wel raak
manie schreef:jennyk schreef:ik hoor net op de radio dat er bij het ringsteken tijdens de oud Lunterse dag in Lunteren een paard op hol het publiek in is gegaan.
Vele gewonden gevallen, verder nog niets bekent!
Als dat waar is, dan direct afschaffen!!
Echt je hoort dit véél te vaak.
Bij tuigrubrieken gebeurd ook wel eens iets maar nooit in die mate, maar met ringrijden lijkt het iedere week wel raak