getuige schreef:Hey. Ich (15 Jahre, seit 2 Stunden wieder zuhause) komme gerade von meinem Reiterurlaub auf (junkern) beel. Also vorerst: am Fackelritt haben mindestens 20 Betreuer teilgenommen und NICHT wie von der Presse behauptet wird, nur 6! Nur die Betreuer trugen Fackeln, ganz sicher nicht die anderen Ferienkinder! Wir (meine Freundinnen & ich) sind mit den Ponys vom Lagerfeuer Richtung Hof geritten, als wir von hinten Schreie hörten. 'absteigen schnell!' hat jemand gerufen und dann sind die Pferde auch schon losgerannt. Ich bin abgesprungen und noch vor den harangeloppierden Tieren zu einem Baum gesprintet und mich an den Stamm geklammert (wir sind vorne an der Koppel geritten, an der ein paar vereinzelte Bäume wachsen) und dann gewartet bis die Pferde vorbei waren. Der Anblick dann war der blanke Horror, vor allem für die ganzen kleinen Kinder, überall auf dem Boden lagen Reiter, schreiend und verletzt. Natürlich kann auf einem Reiterhof ein Unfall immermal passieren, und auch wenn ich den Hof sehr mag und ich viel Spaß dort hatte, finde auch ich es fahrlässig, wenn man mit 100 Kindern in einer großen Gruppe MIT FACKELN reitet. Vorhersehbar war das Ganze , denn kurz bevor die Fackel fiel, die die Massenpanik ausgelöst hat, ist schonmal eine fallen gelassen worden und ein paar Pferde haben sich da schon erschreckt. Trotzdem hätte wohl niemand mit einem derartigen Unfall gerechnet, vorallem weil der Ritt wie gesagt beinahe wöchentlich dort stattfindet. Den Reiterhof jetzt zu schließen fände ich traurig, ich habe mit vielen meiner Freundinnen dort und auch anderen Kindern gesprochen, und sie sind sich einig, den Hof deswegen nicht zu verurteilen, weil Junkern Beel einfach ein toller Hof ist, nette Leute, Ponys und Spaß.
Hoi,
Ik ben 15 jaar oud en nu 2 uren weer thuis, en kom net van mein vakantie bij (Junkern) Beel.
Als eerste: Aan de fakkelrit hebben minimaal 20 begeleiders deelgenomen, en niet dat wat de pers verteld maar 6! Alleen de begeleiders droegen ene fakkel, en zeker weten niet de andere vakantiekinderen! Wij (mein vriendinnen en ik) zijn met de pony's vanaf het kampvuur richting boerderij gerden, toen we van achteren uit schreeuwen hoorden. 'Afstijgen snel!" riep iemand en toen renden de paarden er al vandoor. Ik ben eraf gesprongen en nog voor de aan stormende kudde langs naar een boom gesprint en heb me aan de stam vastgeklemt (Wij reden voor bij de weide waar een paar bomen stonden) en toen gewacht tot de paarden vorobij gerend waren. De aanblik was de reinste horor, vooral voor de kleine kinderen, overal lagenruiters, schreeuwend en gewond. Natuurlijk akn op een ponykamp een ongeluk een keer gebeuren, ik vind het kamp zeer leuk en heb er veel plezier gehad maar dit vind ik ook zeer onachtzaam ( fahrlässig), als je 100 kindren in ene grote groep met fakkels laat rijden.Het was te voorzien geweest, want vlak voordat de fakkel viel, die de stampede heeft veroorzaakt, is er al eentje gevallen waarbij een paar paarden al geschrokken waren. Toch hat zeker niemand met zo'n ongeluk gerekend, ook omdat deze fakkel rit bijna wekelijks wordt vereden. Het ponykamp daarom te sluiten vindt ik sneu/verdrietig, ik heb met veel van mein vriendinnen daar en ook andere kinderen gesproken, en we zijn ht met elkaar eens dat het kamp daarom niet veroordeelt mag worden, omdat Junkern Beel gewoon een super ponykamp is, aardige mensen, pony's en pretvermaak.
bron
*************************************************************************************************
Veel sterkte voor de slachtoffers, hopenlijk komen ze er allemaal goed onderweg zowel lichamelijk als geestelijk.