Hippiade pony's en hackneys op zaterdag 28 augustus afgelast

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 17:34

Erg sneu voor iedereen die er zich zo op had verheugd, maar veiligheid voorop.
Hoorde net van iemand die er ook heen zou gaan dat 11 september de nieuwe datum wordt, maar geen idee of dit ook zo is.

Muzefee

Re: Hippiade pony's en hackneys op zaterdag 28 augustus afgelast

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 17:40

Ik heb ook al 11 september horen vallen, maargoed, het moet eerst maar officieel bevestigd. ;)

Die datum zou mij echter wel goed uitkomen. :j

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 17:47

SSDesign schreef:
Overmacht inderdaad.

Het voltige gaat voor mij gelukkig wel gewoon door, maar dat zal nu ook een redelijk sfeerloze bedoeling worden gok ik zo :P Het is juist leuk dat er jaarlijks heel wat niet-voltigeurs komen aanmoedigen :D

Ja inderdaad,
Anders waren er ook veel mensen even bij voltige komen kijken die eigenlijk dat eerst niet bedacht hadden denk ik. Wij hadden anders ook nog wel even daar gekeken. En dan ook nog aldoor die regen, vrees voor jullie dat er niet extreem veel mensen gaan komen :\

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 17:47

Als het wel 11 september word dan moeten ze wel erg hard werken om de bodem weer goed te krijgen, deze is nu helemaal verzadigd en volgende week duizend paarden erover, nou ik geef het je te doen als ponyruiter.
Vooral het inrijweiland voor de lagere klasses zal dan wel helemaal kapot zijn, daar is normaal gesproken al niet te rijden tussen al die koeievlaaien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 17:48

11 september lijkt mij niet :n dan is het terrein al afgehuurd voor de nationale haflingerdag (buitenterrein) en arabierenkeuring(binnenhallen)

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 17:49

bigone schreef:
Als het wel 11 september word dan moeten ze wel erg hard werken om de bodem weer goed te krijgen, deze is nu helemaal verzadigd en volgende week duizend paarden erover, nou ik geef het je te doen als ponyruiter.
Vooral het inrijweiland voor de lagere klasses zal dan wel helemaal kapot zijn, daar is normaal gesproken al niet te rijden tussen al die koeievlaaien.

Er liggen geen koeievlaaien hoor
Geen koe in de buurt daar :+

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 17:50

Het hoeft natuurlijk ook niet persé op dit terrein gehouden te worden. Gezien komende weekenden alles daar wel is volgeplant zou het me niks verbazen als het ergens anders gehouden wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 17:54

Ik als deelnemer vind het erg jammer, we hadden hier een leuke wedstrijd van de kring die afgemeld was en al, ook kringkampioenen huldeging afgezegt, en dan nog niet alle tijd en energie van alles alvast verzamelen en regelen is bijna weggegooit... ik hoop dat ze zsm een geschikte lokatie/datum vinden. maar vind het echt een schande. zo'n grasbodem zoals ze daar hebben is al veel te glad als het heeft gemiezert...
Hoop dat ze er iets van leren...

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 17:59

verstandige beslissing maar voor zo ver ik me kan herrineren is de bodem nooit kampioenswaardig geweest.....................
ik zie nog baggerende paarden en pony's voor me!! en zo heel slecht weer was het toen niet. :+

maar nu wel begrijpelijk hoor!!

ojele

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 17:59

De bodem is juist heel erg goed in Ermelo. Er is de afgelopen jaren heel veel geinvesteerd. Wat ik begrepen heb zijn de zandbodems zeker niet het probleem, die zijn snel weer goed. De achterberg grasbodems kunnen ook veel hebben, maar er is echt sprake van overmacht. ERg makkelijk om dat te zeggen dat het aan iets anders ligt. Voor mij een compliment dat ze het afgezegd hebben

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 18:00

En er wordt voor vandaag en morgen weer veel meer regen verwacht ;)

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 18:02

Heel erg jammer. Maar denk dat ze een wijs besluit hebben genomen. Wil niet weten wat voor commentaar ze hadden gekregen als ze het wel door hadden laten gaan. En er word nog veel meer regen verwacht.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 18:13

Misschien kan ik dan wel bij die dag aanwezig zijn! :D

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 18:18

ojele schreef:
De bodem is juist heel erg goed in Ermelo. Er is de afgelopen jaren heel veel geinvesteerd. Wat ik begrepen heb zijn de zandbodems zeker niet het probleem, die zijn snel weer goed. De achterberg grasbodems kunnen ook veel hebben, maar er is echt sprake van overmacht. ERg makkelijk om dat te zeggen dat het aan iets anders ligt. Voor mij een compliment dat ze het afgezegd hebben

ik zeg ook niet dat de zandbanen slecht zijn ;)
maar het gras is altijd drama geweest, heb het met eigen ogen gezien!!
ploegende paarden op een kampioenschap

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 18:21

abcde: of glijdende paarden! :D 3 jaar geleden had het alleen maar een beetje gemiezert en heel ons viertal was aan het glijden. en dat waren allemaal pony's met ijzers en schroeven in :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 18:34

Inderdaad, het gras is niet zo geweldig, ben er twee jaar geleden nog geweest met de pony's, grasveld achter de ringen was heel slecht, gaten en blubber en wel degelijk koeievlaaien, na het zo goed mogelijk losrijden hadden de dieren met witte benen en staarten ze groen van de koeievlaaien , ringen waren toen wel uitstekend maar een week later bij de paarden was het een drama.
Vorig jaar niet geweest dus misschien is het weiland nu stukken beter, het is te hopen voor diegenen die daar de komende weken moet rijden, veel succes.

Marnixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 18:54

Zonde, maar absoluut begrijpelijk!

kissmeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 19:26

jammer maar heel verstandig!
voor onze vereniging wel mooi aangezien er hier ook kermis is!
hebben ze op de nieuwe datum wrs meer fans!

xxchantiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 19:36

maakt toch niet uit, de hippiade komt toch wel :D

Geeske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 19:47

rianceles14 schreef:
Hoorde net van iemand die er ook heen zou gaan dat 11 september de nieuwe datum wordt, maar geen idee of dit ook zo is.

lijkt me wat vreemd want dan is horse event toch ook?

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 19:48

geeske304 schreef:
rianceles14 schreef:

lijkt me wat vreemd want dan is horse event toch ook?

Lijkt mij dat de KNHS moeilijk met ieder evenement rekening kan houden ;)

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 19:50

Zouden ze; als het knhsterrein echt zo volgepland is met activiteiten het niet naar deurne ofzoo kunnen verplaatsen?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 20:47

Een andere locatie lijkt me de beste optie.
Ze kunnen niet zomaar de andere geplande evenementen gaan schrappen 'omdat alles maar moet wijken voor de Hippiade'.

Vind het erg sneu voor de deelnemers hoor, maar ik vind het ook sneu voor mezelf en veel anderen als de haflingerdag, waar zoveel haflingerliefhebbers het hele jaar naar uitkijken, zou worden afgelast ;)

Yvette10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 21:20

De grasbodem van de Hippiade is na een klein beetje regen al een ramp en gevaarlijk.
Losrijden gebeurd eerder achter de grasdressuuringen op een wel zeer ongelijk grasveld en dan niet alleen tussen de koeievlaaien maar ook tussen het prikkeldraad!!!
In het verleden heeft er zelfs eens een paard onder het zadel een losse stuk rol prikkeldraad in zijn staart gekregen.
Vorige jaar moest er losgereden worden tussen de hoofddressuurbanen en de grasdressuurbanen in met zijn alle op een zeer klein losrijterreintje.
Wat hebben de deelnemers, trainers, ouders en supporters toen geklaagd. Was al benieuwd of het losrijden voor dressuur en zestallen en vereiniging nu weer op dit kleine stukje ging afspelen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 21:45

Yvette10, je hebt helemaal gelijk, ik ben al vaak op evenementen waaronder de Hippiade geweest en je mag het misschien niet zeggen maar ik kreeg elk jaar steeds meer het gevoel dat alleen de Z- ruiters er toe doen voor de KNHS, misschien wel begrijpelijk maar toch vind ik dat ook de mensen die in de lagere klasses rijden een kampioenschap moeten kunnen rijden wat ook een NK waardig is en dat is helaas vaak niet het geval.
Alles gaat op een dag(de pony's) onder vlag dat het zo gezellig is, waarom niet ook de klasse B en L1 erbij in de dressuur en het B springen en dan gewoon over twee weekenden bij de pony's en twee weekenden bij de paarden, het zijn wel al die basisruiters die de centen voor de KNHS en de sterren in het laatje brengen en als je het over vier weekenden verspreid is het niet zo druk en kun je iedereen de gelegenheid geven om fatsoenlijk los te rijden en een waardig kampioenschap te geven.
Daarbij kun je ook nog wat schuiven in het programma( erg moeilijk maar niet onmogelijk) mocht het een dag slecht weer zijn.
Desnoods hou je alleen de Hippade en geen indoorkampioenschappen zodat je het geld voor de Hippiade gebruikt, eventueel voor de aanleg van een goed losrijterrein en betere ringen.