Anky van Grunsven spant zaak aan tegen journaliste

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

irma1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 21:35

KambiusH schreef:
Zeg nou eerlijk.. die foto ziet er ook niet helemaal jofel uit ;)

hahah nou idd.. ;)

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 21:36

was wel benieuwd welke foto ze hadden geplaatst.
Vind het werkelijkwaar belachelijk dat Anky continu onder vuur gelegt word. Ze heeft inmiddels bewezen dat haar trainingsmethode erg goed werkt anders had ze immers niet zo kunnen presteren in haar carriere.

abeltje_xx

Re: Anky van Grunsven spant zaak aan tegen journaliste

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 21:37

ben ik de enige die niet snapt waarom rolandhitze's naam op boulevard werd genoemd? *ik heb het niet gezien trouwens :P *

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 21:38

Bellarose schreef:
Correct me if i'm wrong, maar gaat het om deze foto? Zoja, daar is toch al eerder een 'rel' over geweest?
http://www.cheval.me/wp-content/uploads ... 9/anky.jpg

sorry hoor maar vind deze foto geen "mishandeling" weergeven, het is een foto op het verkeerde moment maar ach hoeveel paarden worden er niet achter de loodlijn gereden, of worden even wat extra door gevraagd.

Abeltje omdat het zijn foto is ;)

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 21:39

Ik ook niet, maar ik vroeg me af om welke foto het nu werkelijk ging? :)

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 21:39

Pashon schreef:
Bellarose schreef:
Correct me if i'm wrong, maar gaat het om deze foto? Zoja, daar is toch al eerder een 'rel' over geweest?

sorry hoor maar vind deze foto geen "mishandeling" weergeven, het is een foto op het verkeerde moment maar ach hoeveel paarden worden er niet achter de loodlijn gereden, of worden even wat extra door gevraagd.

Abeltje omdat het zijn foto is ;)

oh, zijn foto. nu snap ik het :P

thysvisscher

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 21:41

Inderdaad, dan is het schrijnend dat mensen die er totaaaaaaal geen kaas van hebben gegeten (zoals rtl boulevard :r ) het zo in het nieuws brengen, dat een 3e-rangs "journalist" }:0 weer even volop in the picture staat en allerlei bitloos/zadelloos/hopeloos-types ^) moord en brand schreeuwen! Hoe help je de paardensport in NL naar de knoppen..... :o?

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 21:43

Op de foto die in het topic is geplaatst lijkt het alsof ze hem even op de handrem zet en niet rollkur rijdt. Daarvoor zijn zijn bewegingen veel te kort. Ik zet die van mij ook wel eens op de ho-houder en ik denk dat dat er dan ook even uitziet als dit ;-). Momentopname, toch?

vessuvius

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 21:45

abeltje_xx schreef:
ben ik de enige die niet snapt waarom rolandhitze's naam op boulevard werd genoemd? *ik heb het niet gezien trouwens :P *

_O- _O- _O-

kan ik hier de complimenten aan Sjefff de Bondscoah doorgeven :7

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 21:46

Ja, mijn fout, dit is een foto waar eerder gezeur over is geweest, en ik dacht dat het daar weer over ging, maar blijkbaar niet! Kan iemand dan ajb de foto waar het wél om gaat even plaatsen? :)

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 21:48

Diane65 schreef:
Op de foto die in het topic is geplaatst lijkt het alsof ze hem even op de handrem zet en niet rollkur rijdt. Daarvoor zijn zijn bewegingen veel te kort. Ik zet die van mij ook wel eens op de ho-houder en ik denk dat dat er dan ook even uitziet als dit ;-). Momentopname, toch?

Het zegt al genoeg dat jij het over een handrem bij een paard hebt :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 21:48

Oooh ik kijk even op RTL Boulevard...
Van Rollkur naar LDR??? :') Wat een waardeloze journalistiek...
En mevrouw Appels begrijpt het verschil zelf zo te horen (uit RTL Boulevard!) ook niet...
De foto lijkt me ook een relatief oude... Ik kijk even naar het dekje... :+
Daarbij, het stukje daaronder, over het scheefgroeien van het nekbot, denk dat je ze dan wel dagelijks meer dan een uur in die houding moet trainen... :=

Wat betreft mevrouw Appels' reactie; Je hebt uitleggen middels een foto en je hebt zwartmaken middels een foto... := Daarbij heet de methode van S&A al zo lang ik me kan heugen LDR... Althans, zo las ik eens in het boek Onbeteugeld.

En, mevrouw Appels, hoe komt u er toch bij dat elk paard z'n hoofd kan buigen? Op een juiste manier???? :')

En dreigmailtjes :') over een periode van 3 jaar???? Ze zullen beide niet heilig zijn... :=

Sjef vind ik toch altijd wel galant overkomen. To the point, duidelijke mening, zonder iemand in publiek af te zeiken op een hele nare manier.
De arme man kan niet helemaal duidelijk maken aan Humberto en Bridget wat nu the issue is.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 21:50

Bellarose schreef:

Deze foto is ook te zien in het boek "Irrwege der modernen Dressur" van Philippe Karl, waar de heer Karl zich ook niet bepaald positief uit over deze manier van rijden.... :o Overigens zijn er meer foto's van dit dit boek die helaas overduidelijk laten zien dat het niet om een momentopname gaat...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 21:50

RolandHitze schreef:
Vudress schreef:
Jouw naam werd wel vernoemd bij RTL Boulevard. ;)

Hihi, klopt... Die portetfoto die vrij vaak in beeld was is van mij! ;-)
Voor mij was de uitzending dus best leuk om te zien, haha! :D

Niet op internet-uitzending? Of is mijn verbinding nu zó slecht? :P

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 21:51

Amaretto27 schreef:
Diane65 schreef:

Het zegt al genoeg dat jij het over een handrem bij een paard hebt :j

ga een ander even aanvallen zeg :O

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 21:52

Maar eh, om welke foto gaat het nu dan :? Kan het nergens vinden en Rtl Bouvelard kijk ik niet want ik heb en allergie voor Beau :')

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 21:52

Diane65 schreef:

Mag ik even hier op terug komen?
Ik heb meerdere foto's en filmpjes gezien van Anky, op deze manier van rijden. Ben ik een leek? Want ik zie geen verschil tussen beiden manieren van rijden. Of moet ik hier een apart topic over openen?
Op de filmpjes en fotos was duidelijk te zien dat het dier niet de achterhand onder de massa brengt, en de rug (enorm) opbolt.
Terwijl veel mensen toch leren om "goed over de rug te rijden" ?

Ik pb je anders wel :)

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 21:53

EngeltjeS schreef:
Diane65 schreef:

Mag ik even hier op terug komen?
Ik heb meerdere foto's en filmpjes gezien van Anky, op deze manier van rijden. Ben ik een leek? Want ik zie geen verschil tussen beiden manieren van rijden. Of moet ik hier een apart topic over openen?
Op de filmpjes en fotos was duidelijk te zien dat het dier niet de achterhand onder de massa brengt, en de rug (enorm) opbolt.
Terwijl veel mensen toch leren om "goed over de rug te rijden" ?

Ik pb je anders wel :)

nee klopt, een paard op dat niveau gebruikt geen achterhand en loopt niet los over de rug :O

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 21:54

Moderatoropmerking:
Dat de foto niet te zien is komt doordat de site of overbelast is of er gewoon uit ligt op dit moment, het is dus niet nodig om te vermelden dat je de foto niet kunt zien. Verder verzoek ik jullie om niet elkaar in de haren te vliegen en hier ook geen uitgebreide discussie over wel of niet LDR rijden te beginnen, dat kan op een ander gedeelte van Bokt. On topic blijven is ook nog erg aardig. Alvast bedankt

RolandHitze

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 21:55

abeltje_xx schreef:

HOOWWWWWWW, voor dat er misverstanden gaan onstaan! Ik heb contact gehad met de redactie van RTL Boulevard, voor een "normale" foto van Anky, en die was dus in beeld mijn naam als bron... 8-)

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 21:57

RolandHitze schreef:
abeltje_xx schreef:

HOOWWWWWWW, voor dat er misverstanden gaan onstaan! Ik heb contact gehad met de redactie van RTL Boulevard, voor een "normale" foto van Anky, en die was dus in beeld mijn naam als bron... 8-)

tevens zeer goede nationale reclame ;) slim aangepakt hi hi

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 22:00

De site is weer in de lucht, deze foto:http://www.cheval.me/wp-content/uploads/2009/09/anky.jpg is het niet. Foto op de site is van een paard (die van Anky blijkbaar..) met de kin tegen de borst aan en de stang zo'n beetje horizontaal. Als ze er zelf al niet blij van wordt (want waarom anders zo'n ophef over die foto) waarom dan in godesnaam dan wel zo rijden.. Ik zal het nooit begrijpen..

RolandHitze

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 22:01

Pashon schreef:
tevens zeer goede nationale reclame ;) slim aangepakt hi hi

Precies, misschien ga ik eindelijk eens doorbreken! :D
Sorry, we moeten on topic blijven.... ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 22:02

troi; Als ik het goed begrijp, wordt die foto in verband gebracht met rollkur, terwijl het naar Anky en Sjef hun zeggen LDR betreft. Rollkur is de naam die klassieke aanhangers geven aan LDR. Zo legt Sjef tenminste uit in RTL Boulevard.

_Lynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 22:03