Anky van Grunsven spant rechtszaak aan tegen journaliste

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Char96

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 12:30

Dan valt dat 'rotte vis' gedoe zeker ook onder vrijheid van meningsuiting?!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 12:30

_San87_ schreef:
Ik vind het een raar verhaal... LDR/Rollkur/Hyperflexion is imo gewoon hetzelfde. Dan is het toch vaag dat Anky daarmee niet in verband mag worden gebracht, terwijl ze claimt zelf met LDR ( Ja, vast) op de proppen te zijn gekomen.

Niet volgens de FEI, LDR is zonder dwang en Rollkur met. ;)
Rollkur is verboden, LDR niet.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 24-08-10 12:31, in het totaal 1 keer bewerkt

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 12:31

Char96 schreef:
Dan valt dat 'rotte vis' gedoe zeker ook onder vrijheid van meningsuiting?!

als en indien, ja .. feitelijk wel natuurlijk :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 12:32

Dit onderwerp blijft nog wel komen zolang Anky nog steeds rijdt.

Ze zullen zelf eens met een mooie uitleg met beeldmateriaal moeten komen. Stap voor stap op verschillende van hun paarden.

Dan wordt er duidelijk wat wel en niet mag en kan en hoe het er uit ziet. Al die mislukte nabootsingen en vreemde foto's zullen dan uit de wereld worden geholpen.

Ook de momentopnames, die rondzwerven op internet moeten ze dan in het volledige traject op film zetten zodat ze kunnen laten zien hoe je tot zo een foto kunt komen.
Dan is het waarheid en oprechtheid en dan kunnen ze desnoods aan de hand van mislukte nabootsingen van anderen er naast te laten zetten, het duidelijke verschil laten zien....

Zo blijven ze steeds het nadeel van de twijfel houden.

En Sjef ik nou ook niet iemand die op een nette en volwassen manier dergelijke kritiek kan weerslaan...hij juist niet. Dus dan maar niet met woorden maar gewoon met duidelijk beeld en filmmateriaal met duidelijke teksten er bij op een door hun beheerde website. In elk negatief verslag kunnen ze als kommentaar verwijzen naar hun uitleg.

Dan pas zal het zakken en zullen ze hun niet meer als voorbeeld gaan noemen.......
Wie niet sterk is moet slim zijn, maar Sjef maakt zich op deze manier gewoon weer zwarte piet.

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 12:32

Kom op hey, dat kan je toch wel hendelen als journalist..
Zo erg is het nou ook weer niet wat Sjef zegt.
Ik begrijp het prima dat je dan zulke dingen zegt als iemand foto's van je gebruikt die je imago in een negatief daglicht zet.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 12:34

Ayasha schreef:
_San87_ schreef:
Ik vind het een raar verhaal... LDR/Rollkur/Hyperflexion is imo gewoon hetzelfde. Dan is het toch vaag dat Anky daarmee niet in verband mag worden gebracht, terwijl ze claimt zelf met LDR ( Ja, vast) op de proppen te zijn gekomen.

Niet volgens de FEI, LDR is zonder dwang en Rollkur met. ;)
Rollkur is verboden, LDR niet.

LDR zonder dwang? Daar geloof ik helemaal niks van. Zoals ik Anky de laatste jaren zag rijden, ik kreeg er een nare smaak van in m'n mond.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 12:34

Ik vraag me alleen af waarom enkel Anky en Sjef zo aangepakt worden terwijl het hele nederlandse team en ook Isabell Werth LDR trainen.

_San87_ wat jij gelooft zal de F.E.I weinig kunnen schelen en daar draait het in dit geval om.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 12:35

ik snap hem wel, maar heeft ze de mails laten zien aan degene die het artikel heeft geschreven? want je kan zó een l*l verhaal ophangen dat de bondscoach dit heeft gezegd/gemaild.

verder vind ik de rollkür een verschrikkelijk iets, dat inderdaad verboden is(en maar goed ook)

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 12:35

JulienSVU schreef:
Kom op hey, dat kan je toch wel hendelen als journalist..
Zo erg is het nou ook weer niet wat Sjef zegt.
Ik begrijp het prima dat je dan zulke dingen zegt als iemand foto's van je gebruikt die je imago in een negatief daglicht zet.

Nee, als proffesioneel iemand kan je dat soort dingen niet maken, dan hoor je boven de pers te staan.
Het enige wat deze journaliste doet is haar verhaal/haar kijk erop publiceren, en als Sjef kan je dan achter je methode staan en die verdedigen, maar niet op zo'n manier. Net een klein kind, bah.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 12:36

Goh, misschien moet Anky google eens wat vaker checken? Naar mijn weten staan er namelijk al eeuwen rolkurfoto's van deze dame op de eerste pagina van Google.. :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 12:36

met de juiste woorden en zinnen uit mails te halen kan je hele lelijke dingen maken die er eigenlijk niet staan inderdaad moelly.. Maar Sjef heeft wel een temperamentje.....

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 12:37

Het kan mij ook niet schelen of de FEI interesse heeft in wat ik wel en niet geloof. IMO is LDR hetzelfde als Rollkur en hyperflexie (Wat ook hetzelfde is).

Het is een eeuwenoud systeem en Anky is echt niet de eerste die het uitvond. En zolang Anky en Sjef geen moeite doen om de wereld te laten zien hoe je dan wel, zonder dwang, LDR kunt rijden, zullen ze altijd in verband worden gebracht met deze nare vorm van paardrijden. En dan kunnen ze aanklagen wat ze willen, ze werken er in feite zelf aan mee.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 12:40

_San87_ schreef:
Het kan mij ook niet schelen of de FEI interesse heeft in wat ik wel en niet geloof. IMO is LDR hetzelfde als Rollkur en hyperflexie (Wat ook hetzelfde is).

Het is een eeuwenoud systeem en Anky is echt niet de eerste die het uitvond. En zolang Anky en Sjef geen moeite doen om de wereld te laten zien hoe je dan wel, zonder dwang, LDR kunt rijden, zullen ze altijd in verband worden gebracht met deze nare vorm van paardrijden. En dan kunnen ze aanklagen wat ze willen, ze werken er in feite zelf aan mee.

San, ik sluit me volledig bij jouw woorden aan. :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 12:41

_San87_ schreef:

ach dan kan je van elke ruiter die de grond in geboort wordt zeggen dat ze hun bek moeten houden want ze hebben het zichzelf gezocht. In dit geval worden ze beschuldigt van een door de F.E.I niet toegestane daad en daar zij dat volgens de F.E.I niet doen is dat laster en eerroof. En ongeacht naar wie dat gericht is, dat moet aangepakt worden. Ook een, in mijn mening, omhooggevallen journalistje. Of ze nu LDR of rollkur rijdt volgens bokkers doet er in dit topic helemaal niet toe.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 24-08-10 12:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 12:42

Goh, wat een lekker ouderwets moddergevecht in de media! :D

Sjef zegt dit, Appels zegt dat, en dan word alles publiekelijk gemaakt.. JEEEEEEEEEEEEEEETJE wat kinderachtig :')

kissmeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 12:46

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 12:47

artikel spreekt zich een beetje tegen ja..
maar ben benieuwd wat er uit de rechtszaak komt..

Ayasha
Blogger

Re: Anky van Grunsven spant rechtszaak aan tegen journaliste

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 12:49

wie trekt nu eigenlijk wie voor, want in de titel spant Anky een zaak aan tegen de journalist maar in het topic is het de journalist die de rechtzaak aan spant.

moes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 12:50

_San87_ schreef:
LDR zonder dwang? Daar geloof ik helemaal niks van. Zoals ik Anky de laatste jaren zag rijden, ik kreeg er een nare smaak van in m'n mond

En met jou nog vele anderen, dus daarom moest het FEI wel wat aan de Rollkur doen omdat het niet diervriendelijk is... Maar ja Anky en vele anderen trainen wel op deze manier, en boeken successen op wedstrijden... En het kan toch niet waar zijn dat zulke ruiters dieronvriendelijk rijden??? :+ Dan noemen we het gewoon de LDR methode en is het diervriendelijk en geoorloofd!! :Y)

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 12:51

Laatst bijgewerkt door Ilja000 op 24-08-10 12:52, in het totaal 1 keer bewerkt

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 12:52

Wat een raar bericht, er klopt geen hout van. Eerst is het Anky die de rechtzaak aanspant tegen Appels, daarna is het andersom, eerst wil Anky niet dat foto's van haar gebruikt worden als voorbeeld van rollkur, vervolgens zou ze het zelf ontwikkelt hebben.
Volgens mij is dit geschreven door iemand die niet eens een klokje heeft horen luiden, laat staan dat die wist waar de klepel hing.
En ook nogal één zijdig belicht moet ik zeggen, niet bepaald een journalistiek hoogstandje dit....

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 12:52

Inderdaad het komt een beetje vaag over..

Ik heb er trouwens wel een raar gevoel bij!
Het komt op mij over alsof ze niet weten waarover ze het hebben..
Want rollkur is rollkur toch?

horseyfries

Re: Anky van Grunsven spant rechtszaak aan tegen journaliste

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 12:53

Ja, en LDR is géén rollkur, die definities zijn inmiddels duidelijk (tenminste voor mensen die zich een beetje verdiepen in de materie...)

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 12:54

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 12:55

horseyfries schreef:
Ja, en LDR is géén rollkur, die definities zijn inmiddels duidelijk (tenminste voor mensen die zich een beetje verdiepen in de materie...)

kheb een kippensoepje nodig want ben het met je eens. :+ :D