Jonge goedgekeurde Trakehner hengst Kronprinz ingeslapen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LisaDijk

Re: Jonge goedgekeurde Trakehner hengst Kronprinz ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 08:52

wat vreselijk zeg! zo jong! en zo mooi!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 09:18

kabwan schreef:
Kom maar op, laten we me allemaal afkraken, terwijl iedereen weet dat de grootste fouten de ruiter zelf maakt. Moet ik me nauw verontschuldigen omdat ik 'fout' zit?

Ik denk dat er nou toch echt een groot verschil zit tussen een ruiter waar de Duitse Staatsstoeterij MARBACH zijn paarden naartoe brengt, en een ruiter van jou kaliber.
Ongelukken gebeuren gewoon, op elk niveau. Sommige hadden voorkomen kunnen worden, en aan andere kun je gewoon niets doen. Een peesblessure die een paard op het land of in de box oploopt (en ja, dat kan wel degelijk) heeft niets met een fout van de ruiter te maken. Echt he-le-maal niets!

kabwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 09:32

Een ruiter van mijn kaliber?
Waar zie je mij voor aan, ik heb op de grootse stal van Gelderland gewerkt, en ik ben zeker niet een penny meisje van 14 jaar die denkt dat ze kan rijden.
En ga jij maar snel concluderen dat ik slecht ben, want ik heb nooit uit gesloten dat het paard een verkeerde beweging heeft gemaakt in de wei. Het is gewoon zo dat de topsport de paarden voor een groot deel meer kapot maakt dan wat goed is voor die paarden. Ik zeg niet dat die geen schone stal hebben en netjes elke dag verzorgd worden. Je zou ook eerst kunnen vragen hoe ik op die gedachte kom in plaats van maar meteen te oordelen dat ik niks kan.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 09:52

Dat je bij de grootste stal van Gelderland gewerkt hebt zegt helemaal niets, want ik weet niet wat je daar gedaan hebt, misschien wel stallen gemest?

Jij loopt dingen te verkondigen die ik al zo vaak gehoord heb. Ik ben toevallig bekend met de STAATSSTOETERIJ in Marbach en hun ruiters daar, en de paarden worden daar met verstand begeleid. Er is daar echt niemand die ze in no-time naar de Z wil pushen, hebben ze ook helemaal niet nodig. Een dekhengst is meer waard dan die klassering, en een dekhengst van Marbach is niet zomaar te koop.

monsterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 09:56

kabwan schreef:
Een ruiter van mijn kaliber?
Waar zie je mij voor aan, ik heb op de grootse stal van Gelderland gewerkt, en ik ben zeker niet een penny meisje van 14 jaar die denkt dat ze kan rijden.
En ga jij maar snel concluderen dat ik slecht ben, want ik heb nooit uit gesloten dat het paard een verkeerde beweging heeft gemaakt in de wei. Het is gewoon zo dat de topsport de paarden voor een groot deel meer kapot maakt dan wat goed is voor die paarden. Ik zeg niet dat die geen schone stal hebben en netjes elke dag verzorgd worden. Je zou ook eerst kunnen vragen hoe ik op die gedachte kom in plaats van maar meteen te oordelen dat ik niks kan.

Sorry hoor maar juist omdat je dit meteen begint te roepen, komt het nogal ongeloofwaardig over. Hoe harder men roept hoe minder er is...En volgens mij gaat dit over het helaas veel te vroeg overlijden van een talentvolle dekhengst. Het bericht gaat niet over dat de staatstoeterij allemaal gefrustreerde ruiters heeft die de paarden kapot rijden...

kabwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 09:58

Ja maar je hoeft me niet na benden te trekken dat ik slecht ben.
Kunnen we nu normaal dit afsluiten?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 09:58

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 09:59

kabwan schreef:
Ja maar je hoeft me niet na benden te trekken dat ik slecht ben.
Kunnen we nu normaal dit afsluiten?

Jij begon erover dat we jou allemaal collectief aan moesten vallen? Niemand heeft ook maar een woord gezegd dat de ruiter het probleem is geweest van deze ongeneeslijke peesblessure, dat heb je zelf gedaan.

kabwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 10:01

Ik zei niet eens dat ze hem slecht behandelen. Alleen dat de topsport de verkeerde kant op gaat. Ook met dat rollkür waar onze 'eigen' Anky aan mee doet. Ik geloof heilig er in dat ze die hengst met liefde hebben behandeld.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 10:05

Zonde inderdaad, dat paarden op deze leeftijd worden ingeslapen. Maar je kent de reden niet, mocht het ras je echt zeer interesseren dan moet je zelf naar de reden van inslapen vragen. Heeft men liever dan alle speculaties, zoals deze:

kabwan schreef:
Alsof ik wil dat een paard pijn lijd... Het gaat er gewoon omdat het allemaal te snel gaat met de top sport. Paarden van 6 jaar lopen al Z terwijl ze pas met 3 jaar zijn ingereden.

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 10:06

kabwan schreef:
Ik zei niet eens dat ze hem slecht behandelen. Alleen dat de topsport de verkeerde kant op gaat. Ook met dat rollkür waar onze 'eigen' Anky aan mee doet. Ik geloof heilig er in dat ze die hengst met liefde hebben behandeld.

Deze uitspraken raken kant nog wal!

Misschien heeft dit paard zich wel zo ernstig geblesseerd in de wei?
Met een 5 jarig sportpaard gaan ze erg voorzichtig om, tijdens de
trainingen hoor!
Wel eens op die grote stallen geweest in Duitsland??
Ik wel. Erg goed in orde hoor!!

monsterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 10:29

kabwan schreef:

Allereerst niemand trekt jou hier naar beneden, maar je geeft in je speculaties duidelijk weer dat je vind dat de jonge sportpaarden op te vroege leeftijd kapot zijn gereden. Dit is jouw meing, maar slaat nergens op in dit bericht. Dit zijn dus gewoon speculaties over de dood van de hengst.

In je volgende bericht (wat ik gequoot hebt hierboven) slinger je weer zo'n speculatie de lucht in, die nergens over gaat. Alle jonge topsportpaarden worden overtraind en gaan kapot.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 11:52

Jammer van zo'n veelbelovend dier!

kabwan schreef:
Zie maar weer waar de top sport heen gaat, 5 jaar oud, pees blessure. En maar laten inslapen... Eeuwig zonde

Ja je moet iets roepen als je geen verstand hebt he :(:)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 16:02

kabwan schreef:

Ik zou als ik jou was verder in dit topic maar je mond houden...de domheid straalt van je antwoorden af. Wat heeft Anky nu met de dood van deze hengst te maken? Wat heeft de topsport en trainingsmethodes met de dood van deze hengst te maken?

kabwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 16:12

Ik weet niet of het je is opgevallen, maar ik zei al sinds 11 uur niks meer. Maar jij stookt het vuur nu weer op, ik hou nu gewoon me mond, want ik was niet eens van plan om verder te praten. Ik hoop dat je het er nauw ook bij laat, want zo komen we niet verder.

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 18:57

Prachtig paard, zonde en jammer zeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 19:01

kabwan schreef:
Ik weet niet of het je is opgevallen, maar ik zei al sinds 11 uur niks meer. Maar jij stookt het vuur nu weer op, ik hou nu gewoon me mond, want ik was niet eens van plan om verder te praten. Ik hoop dat je het er nauw ook bij laat, want zo komen we niet verder.

Als je iets zonder kip zonder kop bokt op pleurt, kan je verwachten dat mensen met verstand van zaken uitleg geven waarom jij er naast zit.

sassie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 19:05

kabwan schreef:
Alsof ik wil dat een paard pijn lijd... Het gaat er gewoon omdat het allemaal te snel gaat met de top sport. Paarden van 6 jaar lopen al Z terwijl ze pas met 3 jaar zijn ingereden.

Dat hoeft er niet altijd iets mee te maken te hebben. Ik vind deze opmerking kort door de bocht.
Er zijn ook paarden die in de weide een peesblesure oplopen. Je weet niet wat hier gebeurd is!!!

Zarlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 21:45

Zonde ...., |(