Colombiaanse politie gaat gebruik maken van Friese paarden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 21:38

Over het klimaat: het hangt er nogal vanaf WAAR de friezen terecht komen. Een deel van Colombia ligt namelijk nogal hoog dus kan het er behoorlijk koud zijn. Bogota bijvoorbeeld is wat dat betreft net Nederland.... Regen en koud! Ga er volgende week weer naartoe en mijn wintertruien, jas en paraplu gaan mee.
Hoorde trouwens dat Nederland ook zo koud niet meer is. :D Misschien volgend jaar wel palmbomen in Friesland!

Over de post m.b.t. of ze er wel goed voor zullen zorgen denk ik niet dat dit een probleem gaat zijn. De politie en alle security bedrijven maken zeer veelvuldig gebruik van bomhonden. Die zie je in de buurt waar ik werk op elke straathoek en ze zien er allemaal TOP uit en ze zijn er heel lief tegen. En daarnaast, op een uitgehongerd mank-scharminkel-paard ben je als politieagent natuurlijk niet in je voordeel, dus het is in hun eigen belang. Verder wordt er veel geld in de politie gepompt, dus bankroet zijn ze verlopig nog lang niet. Anders kun je zo'n aankoop ook niet doen en over laten vliegen.
Als ze de Friezen nu ook nog eens kunnen leren bom/wapen/drugs-snuffelen...

Over gebruiksdoel: Misschien gaan ze ze alleen gebruiken voor parades of ceremonies? Zoals inderdaad met onze gouden koets. Kan het wel navragen want zit de hele volgende week met een stel colombiaanse journalisten in een projectgroepje.
Misschien kan ik ze tot een excursie verleiden.
Want die bomhonden hebben ook mijn interesse.

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 21:46

_San87_ schreef:
Annekeee schreef:

Ik bedoel die friezen waar die geesten / zwarte mannen op zitten. De "vijanden" :P

Ik ook :) De Nazgul.

Ja die :D

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 00:23

Twiggy2008 schreef:
Ik weet wel zeker dat Friezen de 'gewone' mens meer imponeren. Hoor heel vaak van niet paardenkenners dat ze Friezen de mooiste paarden vinden. ;)
Dus er is wel iets wat erg aan ze opvalt voor de mensen in het algemeen. :)

Ik denk ook dat imponeren niets met grootte te maken heeft, wel met uitstraling. En dan is zo'n Fries (en dat geldt ook voor een Clydesdale, om nog maar een bijzonder ras te noemen) toch wat anders dan een gemiddeld warmbloedje. ;)
Ja, ik snap het verschil in nuance absoluut, hoor. :D

Haha dat was het enigste ras wat mijn stiefvader kon, samen met een fallabello ;+

Ik weet dat er dat er op curacao ook een friezenfokkerij zit, dus
Het lijkt me we'll dat ze er tegen kunnen, en columbia is niet alleen maar hitte hoor volgens mij ;)

Edit: zie dat Rivano mij al voor was. Vrienden can mij zijn naar Bogota geweest, en is idd het zelfde als NL

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 06:14

Wuis schreef:
Imponerend? Mwoaa, weet niet. Friezen zijn maar kleine paarden. Imponerend vind ik een warmbloed van 1.85.

Ben ik het niet met je eens. ik heb twee friese twenters die al op 1.65 mtr zitten dus ik verwacht dat zij probleemloos richting de 1.70 mtr of hoger zullen worden.

mrs_ed

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 09:45

Annekeee schreef:
Ik bedoel die friezen waar die geesten / zwarte mannen op zitten. De "vijanden" :P

Ik ook :) De Nazgul.[/quote]

Ja die :D[/quote]

Dat waren geen friezen, maar lusitano's. Op de "making of" DVD vertellen ze namelijk dat al die paarden zoons waren van de witte lusitano waar Arwen op rijdt...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 11:25

woods schreef:
Dat waren geen friezen, maar lusitano's. Op de "making of" DVD vertellen ze namelijk dat al die paarden zoons waren van de witte lusitano waar Arwen op rijdt...

Dat meende ik mij ook te herinneren (Ik heb de dvd ook, vandaar mijn opmerking of ze dat wel zeker weet ;) )

Ania

Re: Colombiaanse politie gaat gebruik maken van Friese paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 13:46

mijn vrienden (die geen paardenkenners zijn) stappen eerder aan de kant voor de fries van 165 dan voor mijn warmbloedmerrie van 1.72.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 17:24

Ik vind de keus voor 2 hengsten wel logisch, het merrie veulen kan dan weer gedekt worden door de andere hengst. Maar 1 merrie als begin vind ik wel weinig.

Maar vind het erg leuk dat ze Friese paarden gaan gebruiken. :j

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 17:50

De mensen in Colombia zijn gemiddeld veel kleiner dan in Nederland.
Ik ben echt een reuzin met mijn 1.76m, op de markt steek ik ruim een kop boven iedereen uit, zowel boven mannen als vrouwen. (Wel handig want kan alles goed zien. Al denken ze hier dat ik abnormaal lang ben en vast aangepaste kleding en dergelijke moet kopen.. Ze snapten er niets van dat ik voor Nederlandse begrippen best 'normaal' ben. :D)
Dus dan lijkt zo´n gespierde fries, ook al is hij "maar" 1.60m, alsnog zeer imposant en zal de agent een goed overzicht hebben over de mensenmassa.

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 19:19

Rivano schreef:
De mensen in Colombia zijn gemiddeld veel kleiner dan in Nederland.
Ik ben echt een reuzin met mijn 1.76m, op de markt steek ik ruim een kop boven iedereen uit, zowel boven mannen als vrouwen. (Wel handig want kan alles goed zien. Al denken ze hier dat ik abnormaal lang ben en vast aangepaste kleding en dergelijke moet kopen.. Ze snapten er niets van dat ik voor Nederlandse begrippen best 'normaal' ben. :D)
Dus dan lijkt zo´n gespierde fries, ook al is hij "maar" 1.60m, alsnog zeer imposant en zal de agent een goed overzicht hebben over de mensenmassa.

:j In Peru is dat ook erg, er wonen hier op het eiland veel zuid-amerikanen.
Ik kwam laatst een peruaanse man tegen van 1.75 en ik dacht bij me zelf: Hey een lange peruaan, terwijl hij maar 3 cm groter als mij was. :(:)

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 08:00

horseyfries schreef:
ikkedus schreef:
En dan vind ik de meeste Friezen ook nog eens erg kijkerig. Ook niet ideaal als politiepaard. Eerst zien en dan geloven!

Ze staan voor de Gouden Koets omdat het zulke brave rustige paarden zijn.... beetje vreemd dus, deze opmerking van je!

Zegt niets, om het jaar staan er ook 8 KWPN paarden voor de Gouden Koets. Ook braaf en rustig:)