Man helaas overleden door op hol geslagen paard in Sloten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Myra87Jarig

Re: Man helaas overleden door op hol geslagen paard in Sloten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 14:48

Dit is achter ons huis gebeurd, ik was er net vandaan. Echt vreselijk. Ik zag een traumaheli overvliegen, want had het eerst nog niet door. Vreselijk ongeluk

Chero

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 21:25

Voor zover wij weten had het paard verder niets, wat mij zeer verbaasde, want hij klapte met de koets en al over 2 palen heen en ramde vol het paard van kennissen van mij.
Hij eindigde in de bosjes op de boerderij waar de paarden allemaal werden opgetuigd.

Bij ringrijden is een cap niet verplicht.
Degenen die met een marathon aanspanning rijden, hebben soms wel een cap op of gewone petjes, maar bij authentieke koetsen draagt men een bolhoed en dameshoedje en is van een cap geen sprake.

Al had een cap in dit geval niets uitgemaakt, het ging zo ontzettend hard, en de man kwam zo hard neer, dat hij, met of zonder cap, hoe dan ook dit zware letsel toch wel zou hebben gehad :-(

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 22:33

jeetje verschrikkelijk. veel sterkte voor de nabestaanden en de omstanders die alles hebben gezien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 23:05

las het in de krant hartstikke tragisch en nog vrij dichtbij.... heel veel sterkte voor de nabestaanden.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 23:09

Verschrikkelijk, alweer een dodelijk menongeluk...

Heel veel sterkte voor de nabestaanden

loverlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 08:56

ik was er ook bij..
heb hem nog gegroet en voordat ze de barage ingingen succes gewenst.
k had het eerst helemaal niet door, totdat we gebeld werden door onze vriend dat er een ongeluk was
gebeurd. :(
k heb het dus niet gezien maar het moet vreselijk zijn.
gister kreeg ik een telefoontje dat hij was overleden vandaag zou ringrijden in workum zijn maar dat gaat niet door
het ene moment praat je nog met diegene en het andere moment... |(

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 10:58

Chero schreef:
Voor zover wij weten had het paard verder niets, wat mij zeer verbaasde, want hij klapte met de koets en al over 2 palen heen en ramde vol het paard van kennissen van mij.
Hij eindigde in de bosjes op de boerderij waar de paarden allemaal werden opgetuigd.

Bij ringrijden is een cap niet verplicht.
Degenen die met een marathon aanspanning rijden, hebben soms wel een cap op of gewone petjes, maar bij authentieke koetsen draagt men een bolhoed en dameshoedje en is van een cap geen sprake.

Al had een cap in dit geval niets uitgemaakt, het ging zo ontzettend hard, en de man kwam zo hard neer, dat hij, met of zonder cap, hoe dan ook dit zware letsel toch wel zou hebben gehad :-(

Dat verwonderde ons ook paard en auto waar paard naast stond hadden niks. En koetsier laat het leven.
Was het maar de auto en het paard geweest. Dat had in dit geval liever gehad dan het leven van deze man.

catweazel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 12:47

ik kan mij hier over heel kwaad worden wat mensen in de krant schrijven over wat hier gebeurd is. ik heb het voor mijn ogen zien gebeuren. ze reden achter ons met de barage. ik hoorde geschreeuw en keek om en wij konden net op tijd aan de kant komen. automatisch kijk je om. en zag ik alles gebeuren. deze mensen deden al een aantal jaren mee, net zoals ons. we waren goed bevriend geraakt. wat er in de kranten staat over dat er honderden toeristen waren die het zagen gebeuren is niet waar er waren maar een klein aantal mensen die het zagen gebeuren. waaronder wij, bij ons kwam alles van 2 jaar geleden ook meteen weer boven toen wij zelf een ongeluk hebben gehad in de gracht van bolsward. overal wordt geschreven dat er voor de TOERIST die het (niet) zag gebeuren slachtoffer hulp is! waar zijn ze dan om met ons te praten. de mensen die het daadwerkelijk hebben gezien. en dan al die sensatie zoekers. wat is het toch mooi he dat er iemand een ongeluk krijgt. naar mijn eigen ervaring is het verschrikkelijk dat ineens allemaal mensen die niks doen en kunnen doen er naar staan te kijken en het verhaal ook nog eens verkeerd vertellen. zelf hebben wij het het paard op de trailer gezet. en zijn de kar van onze vriend op gaan ruimen. bloed weg gaan vegen, het paard verzorgt etc. want die hulp diensten 7 politie auto's die staan er ook maar wat bij.

over onze vriend wordt ook nog gezegd dat hij bejaard is en niet meer op de koets hoort te zitten. onze vriend reed al vanaf vroeger met paard en wagen en heeft veel meer ervaring dan de mensen die zo nu en dan maar eens wat rijden en er geen mening over kunnen geven.

ik wens de familie en ook natuurlijk de steekster en haar familie veel sterkte toe met verliezen van onze vriend.

uit respect is besloten het ringrijden in workum dat vanavond gehouden zou worden af te lassen

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 12:53

catweazel schreef:
ik kan mij hier over heel kwaad worden wat mensen in de krant schrijven over wat hier gebeurd is. ik heb het voor mijn ogen zien gebeuren. ze reden achter ons met de barage. ik hoorde geschreeuw en keek om en wij konden net op tijd aan de kant komen. automatisch kijk je om. en zag ik alles gebeuren. deze mensen deden al een aantal jaren mee, net zoals ons. we waren goed bevriend geraakt. wat er in de kranten staat over dat er honderden toeristen waren die het zagen gebeuren is niet waar er waren maar een klein aantal mensen die het zagen gebeuren. waaronder wij, bij ons kwam alles van 2 jaar geleden ook meteen weer boven toen wij zelf een ongeluk hebben gehad in de gracht van bolsward. overal wordt geschreven dat er voor de TOERIST die het (niet) zag gebeuren slachtoffer hulp is! waar zijn ze dan om met ons te praten. de mensen die het daadwerkelijk hebben gezien. en dan al die sensatie zoekers. wat is het toch mooi he dat er iemand een ongeluk krijgt. naar mijn eigen ervaring is het verschrikkelijk dat ineens allemaal mensen die niks doen en kunnen doen er naar staan te kijken en het verhaal ook nog eens verkeerd vertellen. zelf hebben wij het het paard op de trailer gezet. en zijn de kar van onze vriend op gaan ruimen. bloed weg gaan vegen, het paard verzorgt etc. want die hulp diensten 7 politie auto's die staan er ook maar wat bij.

over onze vriend wordt ook nog gezegd dat hij bejaard is en niet meer op de koets hoort te zitten. onze vriend reed al vanaf vroeger met paard en wagen en heeft veel meer ervaring dan de mensen die zo nu en dan maar eens wat rijden en er geen mening over kunnen geven.

ik wens de familie en ook natuurlijk de steekster en haar familie veel sterkte toe met verliezen van onze vriend.

uit respect is besloten het ringrijden in workum dat vanavond gehouden zou worden af te lassen

doe even rustig aan,
ongelukken hebben vaak een grote impact op mensen en daar gaan ze allemaal anders mee om, niets raars aan. en als je zelf behoefte hebt aan slachtofferhulp kun je dat toch gewoon aanvragen?
en de hulpdiensten zullen ongetwijfeld hun best hebben gedaan, maar zoals je het nu schrijft doe je het voorkomen alsof alleen jij bent getrofffen en hulp hebt verleend.

en je een na laatste zin staat een beetje raar.

nogmaals, snap dat je geschrokken bent, maar tel even tot 10 en ga dan typen :)
Laatst bijgewerkt door Sunnda op 20-08-10 13:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 12:56

Jij ook sterkte catweazel, het is niet niks om zoiets voor je ogen te zien gebeuren. Mooi dat jullie het paard hebben verzorgd en dergelijke, het zal niet makkelijk geweest zijn.
Misschien kun je alsnog hulp krijgen?

Ik vond het ook raar dat er in de krant stond dat hij bejaard was. Naar mijn idee was het een fitte man, hij kwam vaak een bakje koffie drinken bij mijn ouders.

pri_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 13:00

Och Catweazel :(:), ten eerste gecondoleerd met het overlijden van jullie vriend en héél veel sterkte met het verwerken van dit gebeuren wat je gezien hebt. Ondanks dat het k@t is dat er kijkers zijn die geen poot uitsteken, moet het voor jullie wel "fijn" geweest zijn om iets te kunnen betekenen voor jullie vriend door voor zijn paard en wagen te kunnen zorgen.

Je kunt jezelf aanmelden bij slachtofferhulp, vandaag maar ook veel later.

En ja, dat de media één en ander verkeerd vastlegd, zijn we op bokt ook achter. Met nieuws uit de eerste hand zijn ze hier dan ook altijd "blij" zodat de speculaties achterwege kunnen blijven.

Tot slot mijn condoleance aan de nabestaanden!

Myra87Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 13:20

catweazel schreef:

Ik wil hier even op reageren. Ik was er niet bij toen het gebeurde, maar ben er wel heen gegaan toen het ongeluk gebeurd was, er vliegt een traumahelicopter over en dat zie je ook niet elke dag, natuurlijk wil je dan weten wat er aan de hand is, om dat nou een sensatiezoeker te gaan noemen gaat mij dan te ver.

Ik was er vlak van te voor geweest en ben blij dat ik het niet heb gezien, ik kan mee voorstellen dat het een grote impact heeft en je nooit meer vergeet, ik wens je in ieder geval veel sterkte toe

LinVer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 13:52

Wat een vreselijk bericht. Ik wens de nabestaanden veel sterkte toe.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 14:05

Hé catweazel, hoe is het met de menner waar jij naast zat. Was er ook helemaal af. Stond vlak bij jullie te wachten totdat mijn vader er ook weer aankwam met de kar. Denk dat je mij hoorde schreeuwen. Wilde iedereen zo snel mogelijk van het fietspad hebben. Zodat hij vrijbaan had. Maar het is jammerlijk genoeg heel anders afgelopen. Ben het helemaal met je eens. Wordt direct allemaal weer verhalen in de wereld geholpen door mensen die er helemaal niet bij waren. En dan ook nog zeggen dat de mensen die er wel bij waren. En het vlak voor hun zagen gebeuren. Zitten te liegen.

@ Myra87 Denk niet dat ze het tegen jou heeft. Maar tegen anderen die hier denken dat ze wel even precies weten wat er allemaal wel niet gebeurt is. En de werkelijke getuigen bijna uitmaken voor leugenaars.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 14:56

xDaPhNex schreef:
Ook met ringrijden/in de koets maar een cap op dan? Zou geen slecht idee zijn..

Dit is nu niet de opmerking waar de direct betrokkenen op zitten te wachten!!! Daarbij is een cap bepaald niet zaligmakend en een wondermiddel tegen ongelukken, maar dat terzijde.
Alle direct betrokkenen Heel veel sterkte.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 17:39

Had hier zoals ik al eerder gezegd heb niet geholpen. Was de menner alsnog overleden.

catweazel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 10:39

gek van fleur ik denk niet niet dat je snapt waarom het hier gaat. en je er zelf niet bij was die avond. de mensen die ook op dat stukje van het parcour stonden en het allemaal zien gebeuren begrijpen mij vast beter. ook snap ik wel als je een helicopter ziet vliegen dat je er op af gaat om te kijken wat er aan de hand is, dat is menselijk. maar het gaat mij om de mensen die verkeerde dingen zeggen. terwijl ze het niet eens hebben zien gebeuren. en dat ik me betrokken voel is nog al logisch, ze kwamen achter ons aan. we staken om de 1e prijs, net zoals bijna elk weekend. het waren vrienden van ons.

en die laatste zin snappen mensen wel die het aangaan.

frieswytske bedankt voor je begrip.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 10:50

Volgens mij stonden er daar ook helemaal geen toeristen.

Dit kunnen alleen maar mensen begrijpen die er bij waren. En dat waren volgens mij alleen maar mensen die uit de buurt kwamen. Of die bij de menners hoorden.
Word vandaag weer een rotdag voor de mensen die het mee hebben gemaakt en de familie. Heel veel sterkt aan de mensen die vandaag naar de begrafenis gaan. Wij hebben afgelopen zaterdag al afscheid van hem genomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 10:56

Phoe sterkte zeg voor de nabestaanden en ik hoop dat de man niet al teveel pijn heeft gehad.