Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Chero schreef:Voor zover wij weten had het paard verder niets, wat mij zeer verbaasde, want hij klapte met de koets en al over 2 palen heen en ramde vol het paard van kennissen van mij.
Hij eindigde in de bosjes op de boerderij waar de paarden allemaal werden opgetuigd.
Bij ringrijden is een cap niet verplicht.
Degenen die met een marathon aanspanning rijden, hebben soms wel een cap op of gewone petjes, maar bij authentieke koetsen draagt men een bolhoed en dameshoedje en is van een cap geen sprake.
Al had een cap in dit geval niets uitgemaakt, het ging zo ontzettend hard, en de man kwam zo hard neer, dat hij, met of zonder cap, hoe dan ook dit zware letsel toch wel zou hebben gehad :-(
catweazel schreef:ik kan mij hier over heel kwaad worden wat mensen in de krant schrijven over wat hier gebeurd is. ik heb het voor mijn ogen zien gebeuren. ze reden achter ons met de barage. ik hoorde geschreeuw en keek om en wij konden net op tijd aan de kant komen. automatisch kijk je om. en zag ik alles gebeuren. deze mensen deden al een aantal jaren mee, net zoals ons. we waren goed bevriend geraakt. wat er in de kranten staat over dat er honderden toeristen waren die het zagen gebeuren is niet waar er waren maar een klein aantal mensen die het zagen gebeuren. waaronder wij, bij ons kwam alles van 2 jaar geleden ook meteen weer boven toen wij zelf een ongeluk hebben gehad in de gracht van bolsward. overal wordt geschreven dat er voor de TOERIST die het (niet) zag gebeuren slachtoffer hulp is! waar zijn ze dan om met ons te praten. de mensen die het daadwerkelijk hebben gezien. en dan al die sensatie zoekers. wat is het toch mooi he dat er iemand een ongeluk krijgt. naar mijn eigen ervaring is het verschrikkelijk dat ineens allemaal mensen die niks doen en kunnen doen er naar staan te kijken en het verhaal ook nog eens verkeerd vertellen. zelf hebben wij het het paard op de trailer gezet. en zijn de kar van onze vriend op gaan ruimen. bloed weg gaan vegen, het paard verzorgt etc. want die hulp diensten 7 politie auto's die staan er ook maar wat bij.
over onze vriend wordt ook nog gezegd dat hij bejaard is en niet meer op de koets hoort te zitten. onze vriend reed al vanaf vroeger met paard en wagen en heeft veel meer ervaring dan de mensen die zo nu en dan maar eens wat rijden en er geen mening over kunnen geven.
ik wens de familie en ook natuurlijk de steekster en haar familie veel sterkte toe met verliezen van onze vriend.
uit respect is besloten het ringrijden in workum dat vanavond gehouden zou worden af te lassen
, ten eerste gecondoleerd met het overlijden van jullie vriend en héél veel sterkte met het verwerken van dit gebeuren wat je gezien hebt. Ondanks dat het k@t is dat er kijkers zijn die geen poot uitsteken, moet het voor jullie wel "fijn" geweest zijn om iets te kunnen betekenen voor jullie vriend door voor zijn paard en wagen te kunnen zorgen. catweazel schreef:ik kan mij hier over heel kwaad worden wat mensen in de krant schrijven over wat hier gebeurd is. ik heb het voor mijn ogen zien gebeuren. ze reden achter ons met de barage. ik hoorde geschreeuw en keek om en wij konden net op tijd aan de kant komen. automatisch kijk je om. en zag ik alles gebeuren. deze mensen deden al een aantal jaren mee, net zoals ons. we waren goed bevriend geraakt. wat er in de kranten staat over dat er honderden toeristen waren die het zagen gebeuren is niet waar er waren maar een klein aantal mensen die het zagen gebeuren. waaronder wij, bij ons kwam alles van 2 jaar geleden ook meteen weer boven toen wij zelf een ongeluk hebben gehad in de gracht van bolsward. overal wordt geschreven dat er voor de TOERIST die het (niet) zag gebeuren slachtoffer hulp is! waar zijn ze dan om met ons te praten. de mensen die het daadwerkelijk hebben gezien. en dan al die sensatie zoekers. wat is het toch mooi he dat er iemand een ongeluk krijgt. naar mijn eigen ervaring is het verschrikkelijk dat ineens allemaal mensen die niks doen en kunnen doen er naar staan te kijken en het verhaal ook nog eens verkeerd vertellen. zelf hebben wij het het paard op de trailer gezet. en zijn de kar van onze vriend op gaan ruimen. bloed weg gaan vegen, het paard verzorgt etc. want die hulp diensten 7 politie auto's die staan er ook maar wat bij.
over onze vriend wordt ook nog gezegd dat hij bejaard is en niet meer op de koets hoort te zitten. onze vriend reed al vanaf vroeger met paard en wagen en heeft veel meer ervaring dan de mensen die zo nu en dan maar eens wat rijden en er geen mening over kunnen geven.
ik wens de familie en ook natuurlijk de steekster en haar familie veel sterkte toe met verliezen van onze vriend.
uit respect is besloten het ringrijden in workum dat vanavond gehouden zou worden af te lassen
xDaPhNex schreef:Ook met ringrijden/in de koets maar een cap op dan? Zou geen slecht idee zijn..