Anky: 'nieuw potentieel superpaard vinden niet realistisch'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 10:03

Michael1104 schreef:
@ayasha, met alleen talent bereik je niet heel veel hoor....

Nope, maar als je echt talent hebt word je vanzelf een keer opgemerkt. ;) Ken een erg talentvolle ruiter die begonnen is met enkel op manege rond te hangen want geld voor te rijden was er niet. Zo nu en dan eens een lesje. Toen bleek dat ie ontzettend snel leerde heeft de eigenares, toevallig ook in het bezit van fantastische paarden, hem een jong paard aangeboden van haar tijdelijk en inmiddels (we zijn nu twee jaar later) rijd de jongen in kwestie paarden van Philippe Jorissen. :+
Dus als het talent er zit dan kan je er komen. ;) Uitzondering? Valt best mee als je echt gaat rondkijken. De enige reden waarom het "uitzonderingen" zijn is omdat het meeste paardenvolk met wedstrijdambities ook geld heeft. :)

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 10:05

Michael1104 schreef:
@ayasha, met alleen talent bereik je over het algemeen niet heel veel hoor.... uitzonderingen zijn er altijd uiteraard.

Helaas heb je gelijk, maar er zijn nog wel een paar uitzonderingen te vinden.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 10:06

Ayasha schreef:
Zonder geld kom je er ook wel als je zo'n talent hebt. Zij hebben het nu toevallig wel, zullen ze ook wel voor hebben moeten werken ook. Dus verwend? :) Eerder geluk dat ze in een gezin geboren is dat haar kan ondersteunen...
En ondanks dat heel veel minder rijke meisjes op B niveau denken dat zij ook er in zouden slagen om zo hoog te rijden als ze alleen maar het geld hadden vrees ik dat dat als we realistisch blijven wel meevalt. Iemand die ECHT talent en het doorzettingsvermogen heeft komt er hoe dan ook. Met of zonder geld. ;)

Kijk maar naar Adelinde!

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 10:07

Ayasha schreef:
Michael1104 schreef:
@ayasha, met alleen talent bereik je niet heel veel hoor....

Nope, maar als je echt talent hebt word je vanzelf een keer opgemerkt. ;) Ken een erg talentvolle ruiter die begonnen is met enkel op manege rond te hangen want geld voor te rijden was er niet. Zo nu en dan eens een lesje. Toen bleek dat ie ontzettend snel leerde heeft de eigenares, toevallig ook in het bezit van fantastische paarden, hem een jong paard aangeboden van haar tijdelijk en inmiddels (we zijn nu twee jaar later) rijd de jongen in kwestie paarden van Philippe Jorissen. :+
Dus als het talent er zit dan kan je er komen. ;) Uitzondering? Valt best mee als je echt gaat rondkijken. De enige reden waarom het "uitzonderingen" zijn is omdat het meeste paardenvolk met wedstrijdambities ook geld heeft. :)

Allemaal leuk natuurlijk maar het kan ook goed zijn dat het hier bij blijft. In de paarden werken en rijden zonder geld is geen probleem. Maar echt de topsport en mogen starten op de grote wedstrijden. Tjah....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 10:08

Ik snap eigenlijk niet waarom ze het over het zoeken naar een nieuwe topper hebben.. Salinero is er nog en doet het toch nog goed? Als ze nu meer wedstrijden rijdt, meer ritme opbouwt, moet ie Parzival (en misschien Totilas) wel aan kunnen toch? Volgens mij ontbrak het daar de afgelopen jaren steeds aan.. Wedstrijdritme :j

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 10:11

Ik hoop nog steeds op een nieuw spectaculair toppaard voor Anky,Salinero kan niet tegen Totilas en Parzival op,die hebben gewoon meer kwaliteit.Maar als Anky een nieuwe topper vind,zou het nog weleens heel spannend kunnen gaan worden.Jammer ook eigenlijk wel voor Painted want ik dacht wel dat daar nog wat meer groei in zat.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 10:12

Relaxed schreef:
Ik snap eigenlijk niet waarom ze het over het zoeken naar een nieuwe topper hebben.. Salinero is er nog en doet het toch nog goed? Als ze nu meer wedstrijden rijdt, meer ritme opbouwt, moet ie Parzival (en misschien Totilas) wel aan kunnen toch? Volgens mij ontbrak het daar de afgelopen jaren steeds aan.. Wedstrijdritme :j

Dat meen je toch niet serieus he?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 10:12

sporter schreef:
Allemaal leuk natuurlijk maar het kan ook goed zijn dat het hier bij blijft. In de paarden werken en rijden zonder geld is geen probleem. Maar echt de topsport en mogen starten op de grote wedstrijden. Tjah....

Wordt ie voor betaald. :D ;)
Mee op wedstrijden mag ie nog niet maar hij heeft voorlopig ook nog het andere paard. Wel is er sprake dat ie daar stalruiter zal worden. ;)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 10:14

yarrah schreef:
Toch snap ik een ding niet. Waarom zeggen ze eerst dat ze een toppaard gaan zoeken voor de olympische spelen. En nu ineens, eigenlijk is het toch niet realistisch. Dat weet toch iedereen dat je een nieuw paard nooit klaar krijgt in 2 jaar.

ze heet salinero ook in 2 jaar klaar gekregen ;)

@ayasha,
je kunt nog zoveel talant hebben, als je geen paard hebt, val je oor niemand op...
en als je een paard hebt die niet meer aan kan als de b of de l...
dan zien de talentenscouts je nog niet...

nynkeline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 10:14

Ik ben en blijf anky fan :j
En indd zonder goed paard kun je nog zoveel talent hebben ze merken je dan niet op.
* Hoopt toch stiekem dat ze ooit eens gescout word * :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 10:17

sporter schreef:
Relaxed schreef:

Jawel :j Ik denk dat Salinero best in de buurt kan komen van die 2.. Iedereen doet nu net of het een karrepaard is, maar is het in zijn toptijd tot een directe confrontatie gekomen tussen Parzival, Totilas en Salinero? :n

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 10:18

M_D_H schreef:
yarrah schreef:
Toch snap ik een ding niet. Waarom zeggen ze eerst dat ze een toppaard gaan zoeken voor de olympische spelen. En nu ineens, eigenlijk is het toch niet realistisch. Dat weet toch iedereen dat je een nieuw paard nooit klaar krijgt in 2 jaar.

ze heet salinero ook in 2 jaar klaar gekregen ;)

@ayasha,
je kunt nog zoveel talant hebben, als je geen paard hebt, val je oor niemand op...

Manegepaard is genoeg soms. :D
Echt, geld is een uitvlucht voor mensen die graag willen geloven dat ze alles in huis hebben om er te komen behalve het geld. ;)

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 10:20

Ayasha schreef:
sporter schreef:

Wordt ie voor betaald. :D ;)
Mee op wedstrijden mag ie nog niet maar hij heeft voorlopig ook nog het andere paard. Wel is er sprake dat ie daar stalruiter zal worden. ;)

Ik bedoel niet dat hij niet betaald word maar zonder geld van thuis uit ;)

Ja precies maar tussen stalruiter en mogen rijden op de ''grote'' wedstrijden daar zit nog heeeeeel veel tussen.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 10:23

Als het gaat om werken in de paarden. Als het gaat om grote wedstrijden rijden echt niet. tenminste in Nederland misschien ligt het in belgie anders.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 10:24

Maar hij's al een flink end op weg vergeleken met de steen en been klagers die er bij gaan zitten en klagen dat ze geen geld genoeg hebben maar wel bergen aan talent. :D

Bij talent hoort ook de wil om er te komen, heb je die niet, dan heb je niet genoeg in je mars op te presteren en op een forum klagen dat je wel talent hebt maar geen geld en er dus niet zal komen valt hier niet onder het kopje "de wil om er te komen". ;)

Ik denk dat het in Nederland een heel stukkie makkelijker is om door te groeien ni de dressuur dan in België ;)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 18-08-10 10:25, in het totaal 1 keer bewerkt

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 10:24

Ayasha schreef:
M_D_H schreef:

@ayasha,

Manegepaard is genoeg soms. :D
Echt, geld is een uitvlucht voor mensen die graag willen geloven dat ze alles in huis hebben om er te komen behalve het geld. ;)

met een manegepaard rij je geen wedstrijden ;)
en op wedstrijden wordt gescouwd...
en dan niet op de reguliere wedstrijden, nee de kamioenschappen...
en met lle respect, maar ik heb nog nooit een manegepaard een kampieosnschapin het z zien rijden...
want talentenscouts kijken echt niet naar de b, l... mischien dat ze de m nog net waard vinden om naar te kijken

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 10:26

Je hebt niet altijd wedstrijden nodig.
Jullie HEBBEN tenminste kampioenschappen voor "de gewone ruiter". :-) Hier moet je minstens nationaal (zijnde over heel België) rijden voor je op iets komt dat veel weg heeft van een echt kampioenschap. ;)
En tenzij je klaar bent voor intermediëre hoef je je niet te verwachten aan leuke projecten die je verder kunnen helpen. Wil je er hier komen doe je het op eigen houtje of niet. ;)
De brutalen hebben de halve wereld en de rest is aan de durvers. Dus niet zeuren maar gaan doen. ;)

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 10:27

Top = veel talent + heel goed paard + veel doorzettingsvermogen en een beetje geluk...

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 10:29

ja, maar we haddenhet over nl toch?
niet over belgie ;)
laten we het dan zo zeggen...
Ik, heb in NL, nog nooit gehoord dat iemand zonder een kampioenschap of wedstrijd gereden te hebben, aan een sponsor kwam die een paard voor diegene kocht(of een stal).

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 10:30

Zoals ik al zei, Nederland bied meer kansen wb Dressuur dan België. ;) Geloof me maar.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 10:31

Relaxed schreef:
sporter schreef:

Jawel :j Ik denk dat Salinero best in de buurt kan komen van die 2.. Iedereen doet nu net of het een karrepaard is, maar is het in zijn toptijd tot een directe confrontatie gekomen tussen Parzival, Totilas en Salinero? :n

Nee maar de top tijd van Salinero is voorbij. Bij Totilas komt ze nooit in de buurt en bij Parzival ook niet. Dat ze achter deze 2 aansluit oke maar winnen is gewoon niet realistisch en dat heeft ze zelf ook al in gezien.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 10:34

Ayasha schreef:
Zoals ik al zei, Nederland bied meer kansen wb Dressuur dan België. ;) Geloof me maar.

mischien...
maar dan moet je nog steeds het geld hebben gehad om eerst een paard te kope wat het minstens red tot de z...
enals je dat geld niet hebt... tjah, dan moet je gewoon heel heel eel heel heel veel geluk hebben, zoals die jongen van jou...
maar dat komt maar zelden voor, en ik denk dat dat minder met doorzettingsvermogen te make heeft alsmede met gewoon heel veel geluk ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 10:34

sporter schreef:
Relaxed schreef:

Nee maar de top tijd van Salinero is voorbij. Bij Totilas komt ze nooit in de buurt en bij Parzival ook niet. Dat ze achter deze 2 aansluit oke maar winnen is gewoon niet realistisch en dat heeft ze zelf ook al in gezien.

Ik heb het nergens over winnen gehad.. :n

En dan nog... Waarom pakt ze Salinero nu weer op na deze blessure? Het WK doet ze al niet aan mee met hem.. EK volgend jaar? Waar ze ook Parzival en Totilas tegen gaat komen als het allemaal meezit? Dan kan dat jaar tot de OS er ook nog wel bij.. Als ze hem al helemaal had afgeschreven, was ie nu meteen met pensioen gegaan toch? Blijkbaar ziet ze toch nog ergens kansen.. :j

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 10:35

Ayasha schreef:
Je hebt niet altijd wedstrijden nodig.
Jullie HEBBEN tenminste kampioenschappen voor "de gewone ruiter". :-) Hier moet je minstens nationaal (zijnde over heel België) rijden voor je op iets komt dat veel weg heeft van een echt kampioenschap. ;)
En tenzij je klaar bent voor intermediëre hoef je je niet te verwachten aan leuke projecten die je verder kunnen helpen. Wil je er hier komen doe je het op eigen houtje of niet. ;)
De brutalen hebben de halve wereld en de rest is aan de durvers. Dus niet zeuren maar gaan doen. ;)

Tjah wij hebben het over verschillende dingen. jij hebt het over uberhaubt intermediar rijden. Maar je schijnt het niet te willen lezen. Als jij de grote wedstrijden wil rijden Indoorbrabant, CHIO, Jumping Amsterdam, En dan niet in de jeugd rubriekjes dan heb je gewoon een grote zak geld nodig.

Anoniem

Re: Anky: 'nieuw potentieel superpaard vinden niet realistisch'

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 10:36

Ik las laatst ergens wat het kost om hier aan het NK in de Steeg mee te mogen doen.. Verplicht stalling afnemen en het inschrijven was ook niet mals.. Voor 1 proef was je minimaal €150 ex btw kwijt..