Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Johanna59 schreef:funnyhorses schreef:hoe kunnen die paarden er dan uit als een trailer kantelt?
Zouden ze via het dak eruit gerold zijn dan?
Nee, gewoon door de achterklep.
Er echt uit geslingerd.
Johanna59 schreef:Waarschijnlijk hebben ze een combinatie gehad die 100 km mag. En zo op de foto te zien, lijken het twee nog jonge meisjes. Dus misschien een combinatie van niet genoeg ervaring en te hoge snelheid?
luckyvali88 schreef:wow, zij hebben echt geluk!
waren het 2 dezelfde paarden en ong. van hetzelfde gewicht? want dan is het bijna onmogelijk! want er is dan aan beide kanten evenveel gewicht en precies in het midden zeg maar!
Maar de paarden hebben geluk!
Nico1949 schreef:Er wordt gesproken dat de paarden onrustig waren geworden, maar op de foto's is ook duidelijk te zien dat de linkerachterband van de landrover plat staan, komt dit door het schuiven of heeft hij een klapband gekregen waardoor de paarden zijn geschrokken en dan de combinatie van geschrokken/onrustige paarden en een onbestuurbare auto. Bovendien is uit de sporen op het wegdek te zien dat ze op de linkerrijbaan hebben gereden en daar rij je niet als je 80 km/u. rijdt. Maar ze hebben gelukkig een paar engeltjes gehad en als je de paarden daarna rustig ziet staan grazen is dit toch ook weer een geod teken.
polly2 schreef:luckyvali88 schreef:wow, zij hebben echt geluk!
waren het 2 dezelfde paarden en ong. van hetzelfde gewicht? want dan is het bijna onmogelijk! want er is dan aan beide kanten evenveel gewicht en precies in het midden zeg maar!
Maar de paarden hebben geluk!
Lees anders op pagina 1 mijn vorige berichtje eens. Het kan zelfs gebeuren met een stilstaande trailer als een paard echt begint te trappen en te beuken.
Met rijden kan het gebeuren door het getrap en gebeuk van een paard dat hij de hele trailer ontwricht en dat misschien de ander daardoor in paniek is geraakt (je weet het niet) en zich tegen de zijwand aangooit. De boel begint te slingeren en hoppa....het leed is geschied. Ik heb al zo veel malligheid gezien dat paarden uit kunnen halen, wat je je van te voren niet had kunnen bedenken...
Maar geloof me...als 2 x 600 kilo aan het stunten gaat in een trailer....dan is daar niks tegen bestand.
Een vriend van me is zo met zijn 4-paards vrachtwagen op de kant gekomen....doordat de paarden begonnen te stunten. En hij reed in de bebouwde kom 50 km per uur en was bezig te stoppen om te kijken wat er aan de hand was binnenin de laadruimte. Maar als het hele zaakje ineens naar één kant komt, al trappend en schoppend, dan hou je er niks meer aan. Je moet de vliedende kracht van het gewicht niet onderschatten...
@ JOhanna59: wie zegt dat die meisjes achter het stuur zaten?
onley schreef:de trailer
en beide paarden
Vreselijk zoiets hoop je zelf toch nooit mee te maken hoorJohanna59 schreef:Waarschijnlijk hebben ze een combinatie gehad die 100 km mag. En zo op de foto te zien, lijken het twee nog jonge meisjes. Dus misschien een combinatie van niet genoeg ervaring en te hoge snelheid?
vind ik wel een beetje een verwijt van heb ik jou daar terwijl je er zelf niet bij was,
als er 2 paarden van dat formaat uit hun plaat gaan kun jij daar als bestuurder niks meer aan doen en enkel maar hopen
dat iedereen zonder kleerscheuren eraf komt.
Johanna59 schreef:polly2 schreef:@ JOhanna59: wie zegt dat die meisjes achter het stuur zaten?
Als je de Duitse berichten leest en alle foto's bekijkt, dan wordt er misschien meer duidelijk.
sflj schreef:Ik dacht dat speculeren niet mocht, op dit forum?
En hoe weet je dat ze op de linkerbaan hebben gereden? De foto laat zien dat de auto op de vluchtstrook staat, tegen de rijrichting in.
De auto kan ook geslipt, geschaard enz zijn. En of deze dames veel of weinig ervaring hebben, kan ik op de foto ook niet zien.