Onrustige paarden laten trailer kantelen in Duitsland

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Joscaa

Re: Onrustige paarden laten trailer kantelen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 16:26

Wat heftig, dat ze er allemaal zo goed vanaf gekomen zijn, jeetje mina. :oo

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 16:35

Jemig die paarden hebben echt een engeltje bij zich gehad +:)+

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 17:20

Johanna59 schreef:
funnyhorses schreef:
hoe kunnen die paarden er dan uit als een trailer kantelt?
Zouden ze via het dak eruit gerold zijn dan?

Nee, gewoon door de achterklep.
Er echt uit geslingerd.

Whaaaaat????? :wow:
Ik had al geprobeerd die foto te bekijken maar ik kan em niet vinden via die link.
Tjeemig zeg die moeten toch een smakkerd gemaakt hebben poehee!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 17:55

Als je de duitse tekst goed vertaald staat er dat de hele combinatie aan het slingeren is geraakt en dan kun je nog zo'n goede trailer en auto hebben dan houd je er vaak niets meer aan,gelukkig is het goed afgelopen zowel voor de mensen als paarden.

Tomorrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 19:13

Jemig wat hebben die paarden geluk gehad!

luckyvali88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 20:34

wow, zij hebben echt geluk!
waren het 2 dezelfde paarden en ong. van hetzelfde gewicht? want dan is het bijna onmogelijk! want er is dan aan beide kanten evenveel gewicht en precies in het midden zeg maar! ;)
Maar de paarden hebben geluk!

x_Maxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 21:42

ze hebben echt veel geluk gehad!
laat dit maar niet aan mn moeder zien, durft ze helemaal niet meer met de trailer te rijden :')

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 21:44

goeiemorgen zeg....hadden ze ruzie met elkaar ofzo?

:D hoe meer ik dit soort berichten lees,hoe meer ik niet met mijn trailer durf te gaan rijden als hij klaar is :o
Maar goed....ik neem maar 1 paard tegelijk mee,kunnen ze ook geen ruzie krijgen onderweg :D

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 22:03

de trailer
Afbeelding

en beide paarden
Afbeelding

Vreselijk zoiets hoop je zelf toch nooit mee te maken hoor

Johanna59 schreef:
Waarschijnlijk hebben ze een combinatie gehad die 100 km mag. En zo op de foto te zien, lijken het twee nog jonge meisjes. Dus misschien een combinatie van niet genoeg ervaring en te hoge snelheid?

vind ik wel een beetje een verwijt van heb ik jou daar terwijl je er zelf niet bij was,
als er 2 paarden van dat formaat uit hun plaat gaan kun jij daar als bestuurder niks meer aan doen en enkel maar hopen
dat iedereen zonder kleerscheuren eraf komt.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 22:07

arme meiden...wat zullen ze geschrokken zijn!
2x 650 kilo wat gaat bewegen of in paniek raakt doe je weinig.
Al rij je dertig...en heb je een nieuwe trailer met een flinke auto ervoor.
Onderschat de kracht van een paard niet.

corbosman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 09:29

wow. heftig hoor. net m'n b+e gehaald, en dit soort berichten doet de mens geen goed.

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 09:36

jeetje wat heftig!
gelukkig zijn ze er allemaal goed vanaf gekomen!

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 09:50

luckyvali88 schreef:
waren het 2 dezelfde paarden en ong. van hetzelfde gewicht? want dan is het bijna onmogelijk! want er is dan aan beide kanten evenveel gewicht en precies in het midden zeg maar! ;)

Lees anders op pagina 1 mijn vorige berichtje eens. Het kan zelfs gebeuren met een stilstaande trailer als een paard echt begint te trappen en te beuken.
Met rijden kan het gebeuren door het getrap en gebeuk van een paard dat hij de hele trailer ontwricht en dat misschien de ander daardoor in paniek is geraakt (je weet het niet) en zich tegen de zijwand aangooit. De boel begint te slingeren en hoppa....het leed is geschied. Ik heb al zo veel malligheid gezien dat paarden uit kunnen halen, wat je je van te voren niet had kunnen bedenken...
Maar geloof me...als 2 x 600 kilo aan het stunten gaat in een trailer....dan is daar niks tegen bestand.
Een vriend van me is zo met zijn 4-paards vrachtwagen op de kant gekomen....doordat de paarden begonnen te stunten. En hij reed in de bebouwde kom 50 km per uur en was bezig te stoppen om te kijken wat er aan de hand was binnenin de laadruimte. Maar als het hele zaakje ineens naar één kant komt, al trappend en schoppend, dan hou je er niks meer aan. Je moet de vliedende kracht van het gewicht niet onderschatten...

@ JOhanna59: wie zegt dat die meisjes achter het stuur zaten?

Nico1949

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 11:39

Er wordt gesproken dat de paarden onrustig waren geworden, maar op de foto's is ook duidelijk te zien dat de linkerachterband van de landrover plat staan, komt dit door het schuiven of heeft hij een klapband gekregen waardoor de paarden zijn geschrokken en dan de combinatie van geschrokken/onrustige paarden en een onbestuurbare auto. Bovendien is uit de sporen op het wegdek te zien dat ze op de linkerrijbaan hebben gereden en daar rij je niet als je 80 km/u. rijdt. Maar ze hebben gelukkig een paar engeltjes gehad en als je de paarden daarna rustig ziet staan grazen is dit toch ook weer een geod teken.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 11:49

Nico1949 schreef:
Er wordt gesproken dat de paarden onrustig waren geworden, maar op de foto's is ook duidelijk te zien dat de linkerachterband van de landrover plat staan, komt dit door het schuiven of heeft hij een klapband gekregen waardoor de paarden zijn geschrokken en dan de combinatie van geschrokken/onrustige paarden en een onbestuurbare auto. Bovendien is uit de sporen op het wegdek te zien dat ze op de linkerrijbaan hebben gereden en daar rij je niet als je 80 km/u. rijdt. Maar ze hebben gelukkig een paar engeltjes gehad en als je de paarden daarna rustig ziet staan grazen is dit toch ook weer een geod teken.

Ik haal wel eens een vrachtwagen in hoor op de linkerbaan, die 70 rijdt. Dan rijd ik 80 op de linkerbaan en tegenwoordig 90, want dat mag tegenwoordig.

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 11:58

polly2 schreef:
luckyvali88 schreef:

Lees anders op pagina 1 mijn vorige berichtje eens. Het kan zelfs gebeuren met een stilstaande trailer als een paard echt begint te trappen en te beuken.
Met rijden kan het gebeuren door het getrap en gebeuk van een paard dat hij de hele trailer ontwricht en dat misschien de ander daardoor in paniek is geraakt (je weet het niet) en zich tegen de zijwand aangooit. De boel begint te slingeren en hoppa....het leed is geschied. Ik heb al zo veel malligheid gezien dat paarden uit kunnen halen, wat je je van te voren niet had kunnen bedenken...
Maar geloof me...als 2 x 600 kilo aan het stunten gaat in een trailer....dan is daar niks tegen bestand.
Een vriend van me is zo met zijn 4-paards vrachtwagen op de kant gekomen....doordat de paarden begonnen te stunten. En hij reed in de bebouwde kom 50 km per uur en was bezig te stoppen om te kijken wat er aan de hand was binnenin de laadruimte. Maar als het hele zaakje ineens naar één kant komt, al trappend en schoppend, dan hou je er niks meer aan. Je moet de vliedende kracht van het gewicht niet onderschatten...

Als je de Duitse berichten leest en alle foto's bekijkt, dan wordt er misschien meer duidelijk.

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 12:02

onley schreef:
de trailer
Afbeelding

en beide paarden
Afbeelding

Vreselijk zoiets hoop je zelf toch nooit mee te maken hoor

Johanna59 schreef:
Waarschijnlijk hebben ze een combinatie gehad die 100 km mag. En zo op de foto te zien, lijken het twee nog jonge meisjes. Dus misschien een combinatie van niet genoeg ervaring en te hoge snelheid?

vind ik wel een beetje een verwijt van heb ik jou daar terwijl je er zelf niet bij was,
als er 2 paarden van dat formaat uit hun plaat gaan kun jij daar als bestuurder niks meer aan doen en enkel maar hopen
dat iedereen zonder kleerscheuren eraf komt.

Waarom een verwijt?
Je mag met sommige combinaties 100 km in Duitsland.
En jonge meisjes kunnen niet veel ervaring hebben.
Ondanks dat ze een sterke auto hadden en een flinke trailer.

Wij zelf rijden met een camera in de trailer. Dat voorkomt mega veel ellende.
En ja, soms laat ik ook mijn dochter niet met de trailer rijden. Zelf heb ik iets meer ervaring. Dus geen risico nemen.

luckyvali88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 12:18

er zit toch een schot tussen!

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 12:23

Ik dacht dat speculeren niet mocht, op dit forum?

En hoe weet je dat ze op de linkerbaan hebben gereden? De foto laat zien dat de auto op de vluchtstrook staat, tegen de rijrichting in.

De auto kan ook geslipt, geschaard enz zijn. En of deze dames veel of weinig ervaring hebben, kan ik op de foto ook niet zien.

ikbenellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 12:30

Je ziet remstrepen van de linkerbaan naar de rechter. Vraag me wel af hoe de auto andersom terecht is gekomen..
En ik denk dat ze de klep misschien half dichtgedaan hebben nadat de paarden eruit zijn gekomen, kan me anders niet voorstellen hoe ze eruit gekomen zijn en er nog zo uit zien..
Maar hoe dan ook verschrikkelijk..
Maakt mij ook niet erg enthousiast om de trailer te pakken wanneer dit niet nodig is..

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 12:42

Johanna59 schreef:
polly2 schreef:

Als je de Duitse berichten leest en alle foto's bekijkt, dan wordt er misschien meer duidelijk.

Heb ik gedaan. Staat nergens in de berichten dat de paardenhoudsters (even lettelijk vertaald uit het Duits) zelf achter het stuur zaten. Staat alleen dat ze met de schrik vrijkwamen... Kan nog steeds iemand anders achter het stuur gezeten hebben.
En daarbij....kun jij vanaf deze foto's zien hoe oud en hoe ervaren ze zijn (stel dat één van hen wel reed).
Ik heb een collega van 35 die er ook nog steeds uitziet als 18.... Dus ik vind nog steeds dat je voorbarige conclusies trekt.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 13:09

leeftijd zegt lang niet alles!speculeren heeft geen zin,laten we blij zijn dat het goed is afgelopen

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 16:10

sflj schreef:
Ik dacht dat speculeren niet mocht, op dit forum?

En hoe weet je dat ze op de linkerbaan hebben gereden? De foto laat zien dat de auto op de vluchtstrook staat, tegen de rijrichting in.

De auto kan ook geslipt, geschaard enz zijn. En of deze dames veel of weinig ervaring hebben, kan ik op de foto ook niet zien.

Dit kun je duidelijk zien op de andere foto's.

Wat je daar ook ziet, en dat is iets dat ik niet uitgepuzzeld krijg, is remsporen in het gras. De auto staat nu een stuk verder als die remsporen. Ik denk dat die auto van de linker rijbaan naar de rechterrijbaan is gegaan, is doorgeschoten tot in het gras, en dat de trailer rechtsom om is gezwaaid, waarschijnlijk toen ook omgevallen, en dat die de auto dus heeft omgetrokken waardoor die nu met de neus de andere kant op staat.

Wat ik nog niet krijg uitgepuzzled is hoe die paarden daar (aan de achterkant?) zijn uitgekomen. Dat is echt ongelofelijk. Of zou de trailer aan de voorkant ook zo kapot zijn dat ze door de voorkant eruit zijn geklommen?

Kan me voorstellen dat met zo'n geweld ook de banden averij oplopen trouwens.

EDIT: zie nu dat de voorkant nog redelijk intact is.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 16:45

Knap dat jij dat allemaal 'duidelijk' kunt zien aan de foto's! (zelfs dat de bestuurder onervaren was!)
Misschien is die kerel met het blauwe overhemd wel de bestuurder? Die zou redelijk ervaren kunnen zijn. ;)
Wie zegt dat de sporen in de berm van deze combinatie zijn? Kan toch ook van de hulpdiensten of auto's zijn die achter de trailer reden op het moment dat het mis ging en vervolgens naar de berm uitweken?

Wat ik bedoel is dat men niet moet speculeren. (niet alleen in dit topic.)

A__nne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 16:51

wow :\ wat een geluk dat de paarden niks mankeren!