Opnieuw veel gebreken gevonden tijdens trailercontrole *clip

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

Re: Opnieuw veel gebreken gevonden tijdens trailercontrole *clip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 21:16

en reken maar dat een BOVAG keuring duur is :=
ik heb onze trailer dit jaar laten keuren omdat ik er veel kilometers mee zou maken ivm concoursen door het hele land.

was ruim 450 euro kwijt zonder rare dingen, en ze hebben de bodem niet eens in de check meegenomen :n

Dressagegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 21:17

Ligt er denk ik ook aan bij welk bedrijf Lowara, bij ons hier als we een keuring doen doen we het goed en alles na checken! :).

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 21:27

Zo lang is het toch niet geleden, dat in Nl. het verplicht was om je trailer periodiek te laten keuren?

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 21:28

volgens de BOVAC papieren die ik kreeg, had je 2 opties;
de algfemene keuring zonder de bodem, of een hele grote MET bodem.
maar dat was qua kosten zoveel hoger, dat ik het wel best vond :=

Dressagegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 21:31

Oh haha! Ja dat kan! :). Heb het keurings rapport hier nog niet in me handen gehad! :). Maar goed je kan beter een hogere prijs uit geven maar dat je wel zeker weet dat je paardje veilig staat dan half half! ;) Zo denk ik dan maar! :). Maarja ik kan niet in iemand anders z'n portomonee kijken! :)

Arnoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 21:33

€450 voor een algemene trailerkeuring???? Dat staat in geen verhouding tot een APK keuring voor een auto die een motor heeft en allerlei technische (veiligheid) systemen en die veel meer kilometers maakt in een jaar. Een APK voor een auto zit gem tussen de € 15 en de €25 voor benzine tot €75 voor diesel.

Arnoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 21:34

melissaxx94 schreef:
Oh haha! Ja dat kan! :). Heb het keurings rapport hier nog niet in me handen gehad! :). Maar goed je kan beter een hogere prijs uit geven maar dat je wel zeker weet dat je paardje veilig staat dan half half! ;) Zo denk ik dan maar! :). Maarja ik kan niet in iemand anders z'n portomonee kijken! :)

Zou ik ook zeggen als ik gelieerd aan de BOVAG zou zijn :Y)

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 21:37

Lowara schreef:
ik heb onze trailer dit jaar laten keuren omdat ik er veel kilometers mee zou maken ivm concoursen door het hele land.

was ruim 450 euro kwijt zonder rare dingen, en ze hebben de bodem niet eens in de check meegenomen :n

450 euro om je te trailer te laten checken!? Mijn hemel! :wow:

Mijn trailer ging elk half jaar voor een check. Daar betaalde ik de ene keer iets van 50 euro voor ex. eventuele reparatiekosten. De 2e keer was een quick scan en deden ze gratis voor me. Overigens ging ik naar 2 verschillende bedrijven toe om te laten controleren. Leek me een verschillende blik erop geen kwaad kon. Om bijvoorbeeld dit soort dingen te voorkomen:

melissaxx94 schreef:
Maar ook hadden we trailers die net een jaar gekeurd waren en bijv banden van 2002 omlagen! NIEUWE banden van 2002 nouu kom op zo'n erkend bovag bedrijf moet toch ook wel beter weten dan banden dan ouder dan 6 jaar erop te leggen!

Daar kan ik zo van balen! Ik heb echt de ballen verstand van trailers etc en mij hadden ze dus zo die banden kunnen aansmeren. Denk je verdorie goed bezig te zijn wordt je genaaid waar je bij staat! :(

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 21:38

Misschien een idee om je trailer samen met je auto te laten keuren?
Zou dat schelen in kosten? Valt er te onderhandelen met de (BOVAG) garagehouder?

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 21:39

Kun je je trailer dan bij een gewone garage laten keuren!? Ik ging daar altijd voor naar een aanhangerbedrijf toe.

Dressagegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 21:40

@Ir111, ja vreselijk. Dat vind ik nog het aller ergste! Dat mensen je dus voor de gek houden en zeggen nee het is goed! Terwijl de banden gewoon te oud zijn! :j.

en volgens mij kan je trailer niet gekeurd worden bij een garage bedrijf ''auto's'' mits ze ook aanhangers doen! :)

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 21:43

Voor 450 euro kan je beter maar meteen een paar nieuwe bandjes kopen.
en bodem checken? Gewoon ouderwets eronder kruipen en flink met een schroevendraaier prikken misschien?

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 21:45

Die zijn er toch wel in Nederland? :-)

melissaxx94 schreef:
en volgens mij kan je trailer niet gekeurd worden bij een garage bedrijf ''auto's'' mits ze ook aanhangers doen! :)

laResidence

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 21:46

Interessant zeg. Wij hebben nog geen trailer maar ik ben me wel aan het oriënteren. Ben dan ook erg blij met alle info.
Verbaas me wel over de klachten over rotte bodems die ik lees op bokt. Ik dacht dat een bodem van bijv. betonplex praktisch onverwoestbaar was?

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 21:47

Niet als die bodem niet goed afgewerkt of beschadigd is laResidence. Als hij niet goed gekit is kruipt er vocht in bv.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 21:50

Wij laten onze trailer door het mechanisatiebedrijf controleren. Ze verkopen daar ook trailers.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 21:54

Of als er een losse mat op de bodem ligt die niet elke keer omhoog gehaald wordt als er een paard in heeft gestaan, of er regenwater in is gekomen...
Bodems zijn eigenlijk best heel kwetsbaar. Ik heb vorig jaar mijn trailer nieuw gekocht en hem dit jaar helemaal laten controleren door het bedrijf waar de trailer vandaan komt. Ik doe dit voor het zomerseizoen, zodat ik de zomer, wanneer ik de trailer meer gebruik dan in de winter, veilig door kan tuffen. Ik weet alleen niet meer wat ik kwijt was, wel weet ik dat ze hem aan de buitenkant gratis opnieuw gekit hebben, zijwanden opnieuw gesteld ( de achterklep ging niet lekker dicht). Ze hebben de binnenkant ook opnieuw gekit, verder alles gesmeerd wat gesmeerd kon worden en meer hoefde er niet te gebeuren. Verlichting was nog in orde, het koppelingsgeval ook. Dat is ook zoiets, als daar teveel speling in komt, kan je trailer bij een hobbel zo van de koppeling afschieten, daar moet je ook niet aan denken...

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 21:54

Ik laat mijn trailers ook ieder jaar nakijken bij een aanhanger bedrijf. Helemaal nagekeken en alles vetnippels gesmeerd, gewassen van binnen en buiten kost rond de 100 euro. Maar dat heb ik er wel voor over. moet toch bijna iedere week met dat ding op pad.

mylittle1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 21:58

je trailer kan bij sommige garages worden nagekeken
meestal is dat bij garages die ook zelf apkasj keuringen doen van auto's

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 21:59

Lowara schreef:

Dan hadden ze van mij de rambam gekregen.
Slaat toch helemaal nergens op!
Een keuring cq onderhoudsbeurt zonder gekke dingen zou max de helft mogen kosten.

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 22:08

Pff wat voor schut om zo met een trailer op pad te gaan!

Al moet ik zeggen heb het ook mee gemaakt! Kocht een trailer bij een trailer dealer.
Met een nieuwe bodem. Netjes elke keer schoon gemaakt. Binnen 2 jaar gebeurde het was de plaats niet af of een hoop kabaal uit de trailer. Paard uit geladen. Bovenkant pbodem was goed alleen de onderkant was net papier (ze hadden een plaat betonplex op de rotte bodem geschroeft) bovendien was 1 dwarsbalk op de lasnaad gescheurd. Gelukkig waren we "enkel" geschrokken.

Pas weer een trailer gekocht volgens degene waar we deze van kocht was deze helemaal goed! Thuis de mat los getrokken,rondom rot en hij had de paarden op de dwarsbalken staan zo rot! We gaan alles vervangen. Op de bodem komt een hardhoutenvloer van 4cm,laat het niet aan een toeval meer over! :o

Wil hem daarna opnieuw laten keuren,meen dat dat ook verplicht is?

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 22:09

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 22:20

jaarlijks je trailer na laten kijken vind ik geen overbodige luxe! Snap de mensen dan ook niet die dat niet doen. Een paard kost natuurlijk wel een hoop geld maar dan juist zou het niet op die +/- €150 aan moeten komen. Daarnaast blijft de trailer ook lekkerder in gebruik. Geen gehannes met een klep die zwaar omhoog gaat of een neuswieltje dat steeds zakt enz. Voor de mensen die zich niet zo bewust zijn van het onderhoudt dat een trailer nodig heeft vind ik dit soort actie heel goed!

tessacheyenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 22:54

Laat 'm ook altijd jaarlijks nakijken, bespaart je een hoop ellende!

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 23:02

marieke1983 schreef:
Idd gewoon bij een auto-bedrijf dat bij de Bovag is aangesloten.

Mijn 'leentrailer' die ik nu ook liever niet meer leen toonde vanmiddag ook wat rotte plekken op de klep. Ter hoogte van (dus niet op) de scharnierpunten zakte paardje zo door het hout heen. Gelukkig zit het nog vast, maar rot was het wel. Ik vind het fijn dat ik een trailer mag lenen, maar wil wel graag verantwoord op weg. Stel je toch eens voor dat paardje door de bodemzakt...op de snelweg...of waar dan ook :S

Ik leen af en toe ook een trailer op stal, maar bedacht me van de week ineens ook dat ik eigenlijk helemaal geen zekerheid heb of deze trailer wel veilig is.. Ik denk nl niet dat deze trailer gekeurd wordt! Kan ik misschien toch beter een trailer huren bij een trailer verhuurder. ( kost dan een tientje meer )