'Ik neem mijn zadel mee naar bed uit angst voor diefstal'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-10 09:02

slimmerik schreef:
Vraag me trouwens af waar ze ermee naar toe gaan.... naar het buitenland?

ff het artikel lezen Slim :D
Ze gaan idd meestal naar het buitenland.

Rienn

Re: 'Ik neem mijn zadel mee naar bed uit angst voor diefstal'

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 09:08

Ik zie mezelf al gaan elke dag op de fiets met mijn zadel. Nee, dat wordt hem niet. Ik ga er vanuit dat het bij ons niet zo snel zal gebeuren, maar dat dachten de gene bij wie het wél gebeurd is ook.

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 09:14

Ik ga nu ik dit lees toch maar een verzekering afsluiten voor mn zadel. Moet er niet aan denken dat mn zuurverdiende zadel weg is & ik geen nieuwe kan kopen

Noeni

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 09:28

Vreselijk bij ons op stal was laatst ingebroken
in een auto voor op het terrein en geprobeerd
in het huis. Dat is niet gelukt (huis) maar de auto zag er beroerd uit. Iedereen vrij opgelucht dat ze toch niet geprobeerd hebben op stal in te breken!!

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 09:29

met een verzekering krijg je ook alleen de dagwaarde uitgekeerd denk ik? dat keldert behoorlijk hard... ik heb om die reden tot nog toe geen verzekering voor het zadel afgesloten. maar je zou het op den duur bijna gaan doen. :n

mee naar huis nemen iedere dag lijkt me erg veel gedoe... met de auto gaat het wel, maar als ik dan eens met de fiets wil is het niet te doen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 09:36

Het lijkt me vreselijk als je hele hebben en houden word gejat.. ;( Ben blij dat er nu meer aandacht aan word besteed..

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 09:38

goede zadelkamer en een goede waakhond doet wonderen ;)
onze manege zit op slot kan je nergens inkomen
zadelkamer op slot
en der zit een waakhond in de manege en als die wat hoort is de hele buurt wakker O:)

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 09:39

Bij ons is het ook eens gebeurd, een zadeldiefstal.
Iedereen neemt zijn zadels nu ook iedere keer mee naar huis.
Zelf heb ik nog geen eigen zadel maar die gaat er wel aankomen, alleen ik heb nog geen rijbewijs en al helemaal geen auto..
Dus hoe ik dat op moet lossen in de toekomst, geen idee.
Maar mooi niet dat ik hem op stal zou laten! :n

@ dieketje: Meerdere mensen denken er zo over. Lees de berichten hierboven eens?
Als ze binnen willen komen komen ze ook echt wel binnen, dan verzinnen ze daar wel iets op.

Eclare

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 09:40

jup ook mijn (net 3 weken nieuwe) zadel meegenomen afgelopen dinsdag nacht in ridderkerk.
als ze binnen willen komen, komen ze toch wel.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 09:41

een waakhond voor na sluit, en een pasjes systeem voor de zadelkamer. alleen eigenaren toegang.(en 1 of 2 medewerkers). dan kan er ook niemand van te voren kijken wat er te halen valt...

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 09:43

spicegirl schreef:
een waakhond voor na sluit, en een pasjes systeem voor de zadelkamer. alleen eigenaren toegang.(en 1 of 2 medewerkers). dan kan er ook niemand van te voren kijken wat er te halen valt...

Dat lijkt me ideaal! Kost misschien even een hoop geld maar dan heb je daar ook wat voor. :j

cristinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 09:50

Onlangs kwam er een Poolse dame (met Duits kenteken op de auto) vragen of er plaats was voor haar paard te stallen (in NL)
Dat was er niet, dus de vrouw deed aanstalten om te vertrekken. Vervolgens stond ze na een half uur het code-slot van de bunker, waar de tuigen liggen, te bestuderen. Op de vraag wat ze hier nog deed smeerde ze hem snel.....nummerbord vd auto konden we helaas niet opnemen. Bij ons ligt alles in een betonnen bunker, met codeslot en antikraak slot. De deur kun met geen mogelijkheid openen

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 09:50

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar goeie tips om MANEGE-zadels te beschermen tegen diefstal.

Wij hebben, net als ieder ander een grote zadelkamer waar alles ligt.
Veel toezicht en waakhonden, al ga ik hier natuurlijk niet in detail treden :D
Hoe hebben jullie dit op stal beveiligd?

Doe de tips maar ff via pb, je weet immers maar nooit...

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 09:54

maneges hebben vaak geen dure zadels hangen, maar het blijft toch raar als je geen les kan geven wegens gebrek aan zadels :D
hetzelfde : dichte ruimte-pasjes voor de medewerker.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 09:56

Bij ons zijn de zadels vorig jaar gestolen.
Mensen die eerder op het terrein geweest moeten zijn aangezien ze niet alle kasten opengebroken hebben, maar alleen degene met de dure zadels. (ook niet de hulsebos want die zijn gemerkt, maar KN, Ainsley etc)
Mijn kast was ook open, ik had een Ainsley, maar toen net die week een ander Rossner zadel. Dus die lieten ze hangen, de hoes was er wel af.

Bij ons op het terrein is er overdag altijd toezicht. Met het woonhuis van de eigenaresse op het terrein. Snachts lopen er 2 stalhonden en 2 waakhonden (die wil je echt niet tegenkomen, die hebben een stroomband om zodat ze niet het land op kunnen, hiervan loopt een sensor langs het terrein.). Verder is bijna elke kast op slot en is er een hek, als je deze open doet klinkt er een luid signaal.
De dieven zijn om het terrein heen gelopen, om de sensor heen, hebben de kortste weg genomen vanaf de sensor naar de kasten, en hebben zich wrs daar ingesloten. Zadels meegenomen, wrs een afleiding voor de honden zodat ze wegkonden, en zijn ze vertrokken. De dekjes lagen verspreid over het land.

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 09:56

..maar op veelmaneges zadelen de lesklanten zelf op en af, dus dan is dat geen mogelijkheid

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 09:57

dieketje schreef:
goede zadelkamer en een goede waakhond doet wonderen ;)
onze manege zit op slot kan je nergens inkomen
zadelkamer op slot
en der zit een waakhond in de manege en als die wat hoort is de hele buurt wakker O:)
'
Zie mijn bericht hierboven, waakhonden, sloten boeit ze allemaal niet!

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 10:03

Waakhonden wat voor honden heb je?

Wij hadden er 2 kwamen van de politie af er waren 2 personen die deze honden konden aanraken en naar de stallen brengen

Ze zaten overdag in een hok waar niemand bji mocht toch is er een keer een kindje bij gekomen wat eigenlijk niet mag het is verweg en de ouders hadden het kindje gewoon in de gaten gehouden er was overal bekend dat daar waakhonden zaten maargoed

Kindje ging de honden schijnbaar aaien als iemand voor het hok stond blaffen ze kei hard en grommen dus dat had een kind ook af moetten schrikken schijnbaar niet dus

Kind ging hondje aaien door de tralies
Ik keek uit het raam van huis en zat een kind heel hard bewegen daar klopte iets niet ben gaan kijken
kind bloede zal ik je vertellen! ik schrok me dood snel mam en de ambulance gebelt

Met 2 hooivorken met 2 van die punten om de hals van de honden zodat ze geen lucht kregen en toen naar ruim 15 min hebben ze los gelaten dat was echt een horror verhaal

Ik zie het beeld nogsteeds voor me kindje heeft geen arm meer verschrikkelijk

Waakhonden zijn dus nog de beste oplossing

Op het moment heb ik door de stal deur een mega pin als je niet weet waar die zit krijg je hem nooit open dat slot krijg je met een slijptol met een kniptang met een ijzerzaag niet open

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-10 10:06

Na ruim 15 minuten pas losgelaten???
Waarom is er dan geen grof geweld tegen die beesten gebruikt? Desnoods maak je ze af of laat je de politie schieten, maar een kind laat je geen 15 minuten door een hond bijten op die manier.

Overigens helpen waakhonden echt niet tegen inbrekers als het moet, en wanneer er iemand onverhoopt toch op je erf komt en ze grijpen hem, heb je nog een probleem ook helaas.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 10:15

Politie was er niet erg genoeg het durude allemaal erg lang
Het was voor ons zelf ook heel moeilijk we wisten niet hoe te handelen en bijde honden werden helemaal gek

hoe kunnen wij in vredensnaam een hond afmaken?!?!
Wij konden de hond niet aanraken want dan werden we zelf gerepen pap en mam waren beide niet maar ik had mam wel ingelicht die zat op dat moment in Utrecht

Hoezo heb je dan nog een probleem ze laten niet los tot de baas zegt dat i los moest laten

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 10:17

nee hoor!
een waakhond mag een inbreker grijpen. alleen de inbreker heeft een probleem. :D

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 10:20

Cayenne bedoelt denk ik dat mocht de waakhond een bezoeker met goede bedoelingen overhoopt grijpen... Dat de eigenaar dan een fiks probleem heeft.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 10:21

spicegirl schreef:
nee hoor!
een waakhond mag een inbreker grijpen. alleen de inbreker heeft een probleem. :D

Dokterskosten, kleding vervanging etc. wordt echt verhaald op het baasje van de hond hoor :j Ook als bezoeker een inbreker is.

En inbreker heeft problemen met justitie ja :D
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 12-08-10 10:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 10:22

Fiebie schreef:
Even een 'tip'...
Misschien niet handig om hier te vertellen waar je hem wèl neerlegt... ;)
Je weet het maar nooit...
haha zat ik ook al te denken. Dadelijk gaat iedereen vertellen hoeveel zadels zij hebben en waar ze liggen. Dat is VRAGEN om inbraak!

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 10:23

Slimmerik nee

De hond zit in een hok die ruim 800 meter uit het zicht van iedereen overal hangen borden verboden toegang enzenz
Op dat terein mocht niemand komen en dat stond ook overal aan gegeven dan kunnen wij er niets aan doen

Wij hebben niets hoeven te betalen omdat het overal goed aangegeven stond