Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kinscem schreef:Er mag van mij best naar gekeken worden, en ook ik ben voor een bijv. Dierenpolitie. Ook bij de dierenbescherming en de LID gaat veel mis.
Maar ik ben van mening dat als je een stichting opricht tegen zinloos geweld tegen dieren, je je niet moet inlaten met mensen die dieren zelf zwaar mishandelen en uithongeren, dit doet je stichting geen goed.
En komt ook niet geloofwaardig over.
Marion71 schreef:Of het rapport van Henk nou 100% klopt, harde cijfers bevat, e.d. is -denk ik- helemaal niet zo belangrijk. Wat klopt, is dat de instanties die inbeslag genomen dieren moeten beschermen en (laten) verzorgen, daartoe lang niet altijd in staat zijn en grote blunders begaan. Dat lijkt mij de essentie en wat absoluut veranderen moet.
@Henk, dat je je inlaat met iemand die zo'n dubies verleden heeft, komt de betrouwbaarheid van je stichting niet ten goede. De keuze is aan jou, maar als je serieus genomen wilt worden kun je beter met iemand anders een samenwerking aangaan. Ik krijg er een beetje het Desi Bouterse gevoel bij ("Ach, hij heeft slechte dingen gedaan, maar het is geen slecht mens" of deze vond ik ook leuk: "Heel blij met hem als president, geef die man nog een kans". Hoe dom kun je zijn)
Marion71 schreef:@Henk, je hoeft je naar mij toe niet te verdedigen. Ik geloof direct dat je er ontzettend veel vrije uren in hebt gestoken. Dat je intenties integer zijn, geloof ik ook direct. Ook is het nou eenmaal zo dat als je het lef hebt om een kar te trekken er altijd mensen zijn die er met de strontwagen tegenaan botsten, bijna nooit een bloemencorso. Accepteer dat. Waar het om gaat, is dat er wat veranderd en of jij of je kritici gelijk hebben, is bijzaak.
Ibbel schreef:kim_bjorn schreef:Ik vind het ook best dubieus bijvoorbeeld dat 16 schapen in beslag zijn genomen, die ineens zijn 'overleden' bij de opslaghouder.
Kan ik mij wel voorstellen dat ze een slager toch wat dubieus vinden als opvangadres
Als dat er 16 van de 200 zijn, is het minder dan 10%. Dat is bij verwaarlozing geen raar percentage. Je weet niet om hoeveel schapen het in totaal ging natuurlijk....
kinscem schreef:Beste Slimmerik,
Ik heb reeds als gedupeerde van Daphne gesproken met de Dhr. Ten Napel, en dhr. Ten Napel, is er van overtuigd dat daphne haarl leven heeft gebeterd, zij wil ook niet meer zoveel paarden houden, en dhr. Ten Napel zou haar helpen paarden van de hand te doen.
Wat erg frappant is, is dat ik dhr. Ten apel heb gevraagd mij hiervan bewijs te leveren, zodat ik ook daphne's waarheid kan geloven, maar dhr. Ten Napel heeft na die tijd ook geen contact meer met mij gezocht om dit te bevestigen. Ik wacht hier nog steeds op.
Maar ik heb ook reeds contact gezocht met de redactie van 1vandaag, om als gedupeerde van Daphne ook mijn verhaal en dat van mij mede gedupeerden, in de media te krijgen.
We zullen zien hoe ver we hiermee gaan komen.
Doertje1 schreef:http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=114165
Wow! Hier zakt mijn broek van af! Kijk het filmpje en oordeel zelf. Henk ten Napel wil dus dat er MINDER dieren inbeslag worden genomen en dat dieren die verwaarloosd worden beter bij de eigenaar kunnen blijven staan zodat deze met begeleiding zijn/haar leven kan gaan beteren.
Dit ruikt naar een stukje opkomen voor mensen die dieren verwaarlozen...Heel vreemd allemaal.
Marion71 schreef:Precies, Nicolletje. Helemaal met je eens. Verwaarlozing komt lang niet altijd voort uit slecht voor je dieren WILLEN zorgen. Vaak is de oorzaak onkunde of eigen psychisch problemen. In die gevallen is het -denk ik- juist goed om begeleiding te geven ipv in beslag te nemen. Niet alleen voor de betrokken personen, maar ook voor de dieren. Lang niet alle in beslag genomen dieren komen goed terecht, hoor.