Wonderbaarlijke genezing voor twee paarden uit Canada

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 10:10

zodiacje schreef:
ben ik de enige die het sneu vindt dat Pearl van december tot 30 juli met dat gat heeft rondgelopen?
Fijn dat het nu is opgelost maar ik vindt dit wel echt héél erg lang... :?

Dat paard zal niet zomaar met dat gat hebben rondgelopen bij de opvang.
Zal goede verzorging hebben gehad, de wond zal afgedekt zijn geweest en paard kreeg vast ook nog wel een dosis pijnstillers.

Ik kijk ook regelmatig Animal Cops en ik heb echt heel veel respect voor deze mensen en natuurlijk ook voor de mensen in de opvangcentra's. Dat ze nog elke dag naar hun werk gaan en elke dag met dit soort horror taverelen te maken krijgen.

MerensBibi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 10:28

Fantastisch dat deze inspanning geslaagd is, hulde aan de verzorgers!
Misselijkmakend, dat er in en land als Canada ook zulke verschikkelijke 'mensen' wonen, die dit dieren aandoen..

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 10:30

Geweldig werk wat hier verricht is :j Petje af!
Wat is die Sugar mooi opgeknapt zeg! Die laatste foto, echt wauw :wow:

@ Cowgirl: Ik kijk ook regelmatig naar dat soort programma's en kan soms nog wel een traan laten als die mensen ook huilen (van vreugde meestal) wanneer één van de ontzettend verwaarloosde dieren volledig hersteld. Echt respect!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 10:38

Wat fijn dat het goed met ze gaat, heftig joh. Die eerste foto van het gat in het hoofd, dat lijkt net gephotoshopt joh. Arme dier. :(:)

Fijn dat het nu goed met ze gaat, Sugar is echt onwijs opgeknapt!!

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 10:39

Ik durfde alleen op de foto's te klikken omdat ik las dat het nu weer goed met ze gaat.
Dat gat is wel heel eng zeg, waar komt dat vandaan?? En daar laat je je dier toch niet mee rondlopen?

Dikke pluim voor de vrijwilligers, krijg er een dikke keel van dat er mensen zijn die dit voor zo'n zielig paard overhebben. Klasse!

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 10:42

zodiacje schreef:
ben ik de enige die het sneu vindt dat Pearl van december tot 30 juli met dat gat heeft rondgelopen?

Ik zat het ook vol verbijstering te lezen...
Vind het niet bepaald diervriendelijk om een dier zo lang met (zoals ze zelf zeggen) vreselijk veel pijn te laten lopen. :n Ik ga er maar vanuit dat ze onder de pijnstillers stond..

Sjeempie

Re: Wonderbaarlijke genezing voor twee paarden uit Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 10:52

hoe komt zo een dier dan aan een gat in het hoofd..
knap dat ze deze dieren beter hebben kunnen maken. en nu hopen dat ze de rest van hun leven het leven krijgen dat ze verdienen.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 10:53

Mooi dat ze zulk werk hebben verricht! :)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 10:56

Geweldig nieuws dat deze paarden erboven op komen. Ik vind overigens dat ze op animal-planet in de series van Amerika petrescue snel wordt opgeven met de paarden.

Maar van zo'n bericht word ik helemaal blij en week

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 10:57

Zó zeg, die dieren zien er een stuk beter uit! Dat gat leek net gephotshopt, zo onwerkelijk.. Vreemd verhaal hoor.. Mooi dat het weer goed gaat met beide dieren :)

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 11:02

Goed, laten we voorop stellen dat ik het echt bewonderingswaardig vind wat hier is gedaan. +:)+
Maar, voor het geld waar nu deze 2 paarden mee geholpen, zouden eigelijk veel meer paarden gered kunnen worden. Want nu lopen er paarden opvang mis, vanwege de enorme uitgave die de genezing van deze 2 paarden heeft gekost. En ik lees wel, dat de operatie gratis was en dat ze gesponsert zijn ect, maar toch, blijft iets knagen...
Laatst bijgewerkt door Esmeralda op 11-08-10 11:08, in het totaal 1 keer bewerkt

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 11:07

tjee wat een gat zeg, arm paard hoe komt die eraan he.

gelukkig dat het weer beter gaat met bijde paardjes.
petje af voor de mensen die pearl en sugar hebben geholpen.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 11:09

Ja maar dat hou je toch... er zijn vaak paarden die een simpele 'complicatie' hebben, om het maar even zo te noemen, maar wat wel een dure behandeling vereist. Moet je al die paarden dan maar een spuitje geven, omdat je dan meer andere paarden kan helpen?
Petje af voor de mensen die dit voor elkaar hebben gekregen, en voor de mensen die het geld in hebben verzameld voor de nazorg. En ook zeker een dikke pluim voor de arts die het paard kosteloos geoppereerd heeft!

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 11:21

Cowgirl schreef:
zodiacje schreef:

Dat paard zal niet zomaar met dat gat hebben rondgelopen bij de opvang.
Zal goede verzorging hebben gehad, de wond zal afgedekt zijn geweest en paard kreeg vast ook nog wel een dosis pijnstillers.

Ik kijk ook regelmatig Animal Cops en ik heb echt heel veel respect voor deze mensen en natuurlijk ook voor de mensen in de opvangcentra's. Dat ze nog elke dag naar hun werk gaan en elke dag met dit soort horror taverelen te maken krijgen.

Ze kozen ervoor om niet te opereren ivm het veulen, ik vraag mij af in hoeverre zij dan wel pijnstilling ed heeft gekregen.
Ongetwijfeld zullen ze hard hun best hebben gedaan en ik ken natuurlijk niet het precieze verhaal maar ik stel hir toch mijn vragen bij...

Kitten84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 11:22

Geweldig dit! Dat gat ziet er zo onwerkelijk uit. En de laatste foto van Sugar is echt machtig

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 11:38

sans6 schreef:
Oh die 1e foto met dat gat in haar hoofd lijkt wel gephoto-shopt, kun je je toch niet voorstellen!

Ja dat dacht ik ook!

Wel heel erg mooi dat ze er weer zo goed bovenop zijn gekomen. Nu maar hopen dat ze er geen blijvende emotionele schade aan overhouden..

@zodiacje: ik weet niet zoveel van paardengeneeskunde maar het lijkt me wel heel sterk dat er geen pijnstillers bestaan voor drachtige paarden.

Kimmie_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 11:54

Dacht ook aan photoshop inderdaad!! Omdat het gat er gewoon echt niet hoort!! Rare wond! Hoop dat diegene die dit op zijn geweten heeft zijn verdiende loon krijgt!! Wel geweldig dat mensen zich hebben ingezet en het geld bij elkaar hebben weten te sprokkelen om het beestje ook daadwerkelijk de operatie en de nazorg te laten ondergaan.

En wat een verhaal ook van Sugar het Belgische trekpaard. Wel grappig dat in Belgie een Vlaams paard heet (uit een reactie van pagina 1)! Hier in NL heet het wel een Belgisch trekpaard. Maar ja maakt het ras ook uit! Ze heeft het wonderbaarlijk overleeft!!
Geweldig om te lezen dit! Echt sneu dat ze zo hebben moeten lijden maar had ook anders af kunnen lopen!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 12:03

Sja ik kan me zoo inbeelden dat je als organisatie af en toe zo'n wondertje nodig hebt, gewoon om te bewijzen dat het onmogelijke gedaan wordt en dat je inspanningen resultaat hebben... Ik vind het toch knap. En mensen die vinden dat hiermee zoveel andere paarden konden gered worden: wat doen jullie voor het goede doel dan?

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 12:10

Och gossie wat een elend weer.
Dat trekpaard is echt goed opgeknapt,die herken je niet meer terug op de foto.
En dan dat gat,jeeeeeeeetje hoe kan het gebeuren zeg brrrrr

Maar wat is de wereld toch dubbel,ik bedoel eerst lees je hoe ze in Canada(of Amerika?) een groot aantal gezonde wilde mustangs willen afschieten vanwege het feit dat ze overlast bezorgen en voor 2 paarden die er écht slecht aan toe zijn trekken ze alles uit de kast!
Een wondere wereld hoor :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 12:28

Zwitsal schreef:
hmm tja van de ene kant super dat ze deze merrie's hebben kunnen redden.
maar van de andere kant.. dat gat in haar hoofd zoals omschreven in het artikel "De wond veroorzaakte verschrikkelijke pijn". Konden ze wel pijnstilling toedienen omdat ze drachtig was?
Want als ze haar nog een 5tal maanden hebben laten wachten met die 'verschrikkelijke pijn' was het misschien eerlijker geweest om haar in te laten slapen

Dit staat er, dit gaat over de toestand van het paard bij binnenkomst, het deed toen verschrikkelijk pijn, omdat het geinfecteerd was en vol met pus zat.:

Citaat:
Pearl had a gruesome tennis-ball-sized hole in her nose, a terrible injury which had even smashed through bone to expose her nasal airways.
The wound was causing her terrible pain. It was infected and oozing puss.

Ze hebben het schoongemaakt en het was een klus om het infectievrij te houden, maar ik maak hier wel uit op, dat het niet meer geinfecteerd is geweest en het paard dus geen ondraaglijk lijden heeft doorstaan.

Dit staat in de OP.

Citaat:
De wond veroorzaakte verschrikkelijke pijn en was daarnaast ook nog eens lelijk geinfecteerd waardoor het pus eruit liep.

Maarrr.. Het was pijnlijk , omdat het was geinfecteerd en het pus er uit liep en niet het was pijnlijk en daarnaast was het geinfecteerd en liep het pus er uit.
Een woordje maakt hier een groot verschil.

HRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 13:00

wouw, super veel respect voor de mensen die al dat werk hebben gedaan!

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 13:03

Vind er dan niemand, dat een paard van 16 (ook niet de jongste meer) dat tien(!) dagen niet meer op kan staan al lang ingeslapen had moeten worden?

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 13:15

Lotte1990 schreef:
Vind er dan niemand, dat een paard van 16 (ook niet de jongste meer) dat tien(!) dagen niet meer op kan staan al lang ingeslapen had moeten worden?

Maar je ziet hoe zo'n dier er toch weer bovenop kan komen!
Maar wat ik vreselijk vind is gezonde dieren afmaken omdat ze niet meer in het plaatje passen,das pas om te janken |(

ZONNEBRIL97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 13:21

Wat goed dat ze weer beter worden (:,dat gat in haar hoofdje is echt vreselijk. Hoe kan iemand nu zoiets doen Ö

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 13:28

Lotte1990 schreef:

Een paard van 16 kan nog prima functioneren hoor.... Ik zou het juist heel zonde vinden als ze een paard wat nog zo in de bloei van z'n leven is, laten inslapen terwijl het probleem nog verhelpbaar was (anders hadden ze die gok ook echt niet genomen).

Ik lees echt met verbijstering sommige reacties hier, net alsof de vrijwilligers, die met liefde en goede bedoelingen al hun tijd en energie erin steken, minstens zo monsterlijk zijn als de ex-eigenaren die die beesten zo hebben laten lijden.

Edit: paar grammaticale foutjes. :+
Laatst bijgewerkt door JuliaMaria op 11-08-10 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt