Negenjarige amazone mag niet naar regiokampioenschap *clip*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 07:51

XoNo schreef:
Dit bericht is wel enigszins ongenuanceerd en van 1 kant. Toevallig ken ik iemand in dat bestuur en onverbiddelijk is zij al helemaal niet. Er zullen wel meerdere redenen voor zijn.

A |o

hoho, paar jaar geleden wel degelijk het onverbiddelijke en leugenachtige secretaris meegemaakt in Friesland!!!

Onze secretaresse doet 3 coupons van leden in een envelope, 1 meisje wordt op de startlijsten geplaatst en van de andere 2 hield deze mevrouw stug vol dat ze niet binnen waren. Later hield ze stug vol dat die 2 te laat zouden zijn geweest!

Pure leugens dus en er moest een speciale vergadering aan te pas komen zodat die 2 leden nog konden starten en dan ook nog beweren dat het was omdat zij over haar hart gestreken had!

Ik word er nog woest om! En volgens mij zit diezelfde haaibaai nog steeds op het secretariaat!

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 07:53

Ik zou het persoonlijk niet echt eerlijk vinden als ze voor deze persoon een uitzondering gaan maken, omdat zij 9 jaar is. Voor een volwassen iemand kan de teleurstelling net zo groot zijn.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 07:54

Het onverbiddelijke valt wel mee als ze uiteindelijk toch gereden hebben. Het idee achter onverbiddelijk is dat ze niet toegeven. :+

Zozo wat een nieuwswaarde zeg... Dat HVN zich hier in mee laat trekken: achja, zo'n sneu 9 jarig kindje :(:) Voor zo'n programma moet dat aantrekkelijk zijn.

Maar dat bokt er voorpagina-nieuws van maakt? Kom op zeg. :)

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 07:57

Het zal hart van Nederland ook niet zijn... Het meisje vindt het jammer, maar in de winter zijn er
ook weer kampioenschappen. Vader lijkt het vele malen erger te vinden. Ik snap niet dat hij met HVN
heeft gebeld, en dat HVN daar dan ook nog op af komt, snap ik al helemáál niet...

PieterBel

Re: Negenjarige amazone mag niet naar regiokampioenschap *clip*

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 08:03

En misschien altijd even bellen/mailen of iets is aangekomen? Misschien een les voor de volgende keer?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 08:05

Frantic schreef:
hoho, paar jaar geleden wel degelijk het onverbiddelijke en leugenachtige secretaris meegemaakt in Friesland!!!

Dat kan hoor :j Maar ik weet dat er ook bepaalde functies binnen het bestuur om de 3 jaar wisselen. Dus wellicht zit die leugenachtige secretaris niet eens meer in het bestuur?

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 08:08

Het gaat hier wel om een kind, er is ergens iets fout gegaan door volwassenen en daar is het kind nu de dupe van. Vind ik wel een beetje flauw van het bestuur om zo star aan de regels te houden. Het betreft nu een kind maar voor een volwassenen zou als dit zou zijn gebeurd net zo goed een uitzondering gemaakt moeten worden. Het gaat om de starheid van mensen, wat in mijn ogen nu te ver doorgetrokken wordt; regels zijn regels.... :list: |o
Ik hoef alleen een volwassene dan niet te zien op HVN.............. :7
(en wat heeft ze een snoezige pony trouwens... <3 , dus ja, ìk vind het een leuk HVN bericht!!)

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 08:11

Ik vind het rond uit belachelijk. Dit is geen reclame voor de wedstrijdsport en al helemaal niet voor de friese kampioenschappen. Maar daar wordt nooit bij stilgestaan in de paarden wereld. Alleen maar regels, stijfkopperij en arogantie. Wel lopen schreeuwen dat er meer paardensport op tv moet, vervolgens wel zulke acties uithalen. Nee lekker positief allemaal hoor. Laten we het cliche van de paardensporters vooral in stand houden met ons allen. Harde schreeuwers en geen daden.

Ik vind het niet raar dat HvN hier wat mee doet. Welke stijfkop ontzegt er nu deelname aan een meiske omdat de coupons niet zijn aangekomen/kwijt. Het advies om nog een setje te sturen en die wellicht aangetekend te versturen zou een veel beter en gepaste advies zijn, ongeacht de leeftijd van de deelnemer. Behalve dat, zou het de paardensport sieren om elkaar wat meer de helpende hand te bieden.

Kom op zeg, we delen allemaal dezelfde sport en passie. Ik kan er na 20 jaar nog niet bij hoe de mensen elkaar de licht niet in de ogen gunnen als het om de paardensport gaat.

Espie

ik vind het erg sneu voor het meisje.
ik weet niet of ze echt op gestuurt zijn of niet maar je rijd niet voor niks die voor wedstrijden.
bij ons moet je de capons mee nemen naar de kringwedstrijd doe je mee dan moet je ze inleveren op die dag voor de regio .
en kom op tussen een volwassen en kinderen zit een groot verschil. :+

PieterBel

Misschien zoiets aangetekend versturen als het om kampioenschappen gaat? Dan heb je het bewijs dat het op tijd is verstuurd en ontvangen.

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 08:13

Belachelijk zeg. Vind het hele systeem van coupons opsturen eigenlijk achterhaald, hoe vaak gaat er wel eens iets mis met de post?! Vind het ook altijd spannend als ik coupons opstuur en ben altijd blij als ik mijn naampje wel op de startlijst zie verschijnen. Met een kampioenschap mag dit niet gebeuren vind ik...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 08:18

claudiaM33 schreef:
Het gaat hier wel om een kind, er is ergens iets fout gegaan door volwassenen en daar is het kind nu de dupe van. Vind ik wel een beetje flauw van het bestuur om zo star aan de regels te houden. Het betreft nu een kind maar voor een volwassenen zou als dit zou zijn gebeurd net zo goed een uitzondering gemaakt moeten worden. Het gaat om de starheid van mensen, wat in mijn ogen nu te ver doorgetrokken wordt; regels zijn regels.... :list: |o
Ik hoef alleen een volwassene dan niet te zien op HVN.............. :7
(en wat heeft ze een snoezige pony trouwens... <3 , dus ja, ìk vind het een leuk HVN bericht!!)

En wat nu als het een volwassene was geweest?

WBC: en wat als pa nu gewoon door eigen nalatigheid vergeten is de coupons op te sturen en hij nu dus de organisatie te kakken zet om zijn dochter TOCH te kunnen laten mee doen? :?
Laat de hoeveelheid regels in de paardensport maar zoals ze zijn.... :) Laat het maar een strenge sport blijven! Dat zorgt er voor dat gevalletjes zoals Tom Boonen in de wielersport aangepakt kunnen worden.

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 08:22

Tsja, elk verhaal heeft 2 kanten. Er is van te voren heel duidelijk gezegd dat de coupons voor een bepaalde datum binnen moesten zijn. Heeft ook heel nadrukkelijk op de site gestaan.. Als je zeker wilt weten dat je coupons aankomen, moet je ze langs gaan brengen.
Een vriendin van me was ook te laat met coupons opsturen en mag ook niet meedoen. Ik vind het terecht, de uiterlijke inleverdatum is ZEER duidelijk vermeld overal.. Als je dan over je hart strijkt omdat het een 9-jarig meisje is moet je iedereen die zijn coupons te laat heeft ingeleverd toelaten. En dan is er vast wel iemand die zijn entingen niet op orde heeft, moet je dan ook over je hart strijken?

Ik vind het goed dat er één lijn wordt getrokken, ook als het om een jong meisje gaat.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 08:26

Jullie vergeten even dat dit misschien bij diezelfde mensen al vaker voorgekomen is...dat is ook nog een mogelijkheid :)

We kennen maar 1 kant van het verhaal!

Espie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 08:28

waar gewerkt wordt kunnen fouten gemaakt worden. :D

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 08:31

Geselecteerd is geselecteerd.
Belachelijk dat een regio bestuur zo doet, je bent er voor je leden toch........ . En al zouden de coupons kwijt zijn er moet toch altijd een oplossing te vinden zijn.
Het kring bestuur wil wel maar het regio bestuur niet volgens het kring bestuur.
het zou mij niets verbazen als dit verhaal in grote lijnen klopt.

selinemisty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 08:36

Dat vind ik dus ook.
Bij volwassene vind ik dat al, maar om dat nou ook bij kinderen te gaan doen!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 08:36

Er is ook een andere kant.
Als je in de organisatie zit, is het heeeeeeeeeeeel veel werk om alle juiste startcoupons bij de juiste jury in de juiste ring te krijgen. zeker als je zo'n 600 combinaties hebt in het weekend, die ook nog 2 x starten.
Vrijwilligers zijn er weken zoet mee.

En helaas zijn er altijd mensen die de coupons niet insturen of te laat. En daarvoor is het nodig om keiharde sluitingsdata neer te zetten.

Ik ken dit geval niet. Ik zou er zelf geen bezwaar tegen hebben als het meisje toch mag starten, want dit is niet haar schuld dat het fout gaat. En zuur is het wel.
Misschien dat er wel een uitzondering voor het meisje wordt gemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 08:37

Ik vind het ook raar dat je na het selecteren je dus echt nog op moet geven dmv je coupon.. Ze kunnen na de selecties toch meteen de startlijsten klaar maken en hierop bijhouden wie er nog coupons in moeten leveren? (Volgens mij gaat het in Drenthe zo..) Als die de ochtend van het kampioenschap er nog niet zijn kun je alsnog zeggen helaas pindakaas, maar geef dit dan duidelijk aan.. En als je niet kan, geef je dit aan en kan 1 van de reserves naar de regiokamp.

Andere kant, de ouders van het meisje hadden ook ff een belletje kunnen doen om te vragen of ze ontvangen waren..

Vond het iig een beetje raar om voor zoiets HvNl op te zoeken :+

mylittle1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 08:38

het is een vreemd verhaal. In zuid holland staat het erbij als je je coupons niet in hebt geleverd op de startlijst. Dus zo iets is makkelijk te voorkomen!
Zolang je de andere kant niet helemaal kent van het verhaal is het moeilijk een oordeel te trekken

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 08:39

NehnaDagmar schreef:
Tsja, elk verhaal heeft 2 kanten. Er is van te voren heel duidelijk gezegd dat de coupons voor een bepaalde datum binnen moesten zijn. Heeft ook heel nadrukkelijk op de site gestaan.. Als je zeker wilt weten dat je coupons aankomen, moet je ze langs gaan brengen.
Een vriendin van me was ook te laat met coupons opsturen en mag ook niet meedoen. Ik vind het terecht, de uiterlijke inleverdatum is ZEER duidelijk vermeld overal.. Als je dan over je hart strijkt omdat het een 9-jarig meisje is moet je iedereen die zijn coupons te laat heeft ingeleverd toelaten. En dan is er vast wel iemand die zijn entingen niet op orde heeft, moet je dan ook over je hart strijken?

Ik vind het goed dat er één lijn wordt getrokken, ook als het om een jong meisje gaat.

in het topic over de FK kan je lezen dat de coupons binnen moesten zijn terwijl op die datum de geselecteerden nog niet eens bekent waren.... Secretariaat was wederom veel te laat met het doorgeven van de lijsten op de Website..... Er was toen flinke paniek om en nu leggen ze alles weer bij de leden neer....

Nogmaals, ik heb het zelf meegemaakt en het was bij de FB fout gegaan en de ruiters werden de dupe in dit geval kreeg de club secretaresse de schuld.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 08:39

Amarie schreef:
Geselecteerd is geselecteerd.
Belachelijk dat een regio bestuur zo doet, je bent er voor je leden toch........ . En al zouden de coupons kwijt zijn er moet toch altijd een oplossing te vinden zijn.
Het kring bestuur wil wel maar het regio bestuur niet volgens het kring bestuur.
het zou mij niets verbazen als dit verhaal in grote lijnen klopt.

Geselecteerd is geselecteerd...
Entinkje niet in orde? Ach... Hij zal wel niet ziek zijn... (wordt wat minder leuk als vervolgens 80% van de paarden die er waren het wel zijn) beetje kalmerend middel derin? Joh.... Geselecteerd is geselecteerd. :j

janouk: iedereen gaat er van uit dat de vader de waarheid spreekt maar wat als hij glashard staat te liegen?

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 08:40

Waar baseer jij het op dat de vader liegt, ayasha????

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 08:41

Waar baseert de rest het op dat de organisatie liegt? :+
Ik zeg enkel "wat als". In tegenstelling tot anderen hier breng ik het niet als feit maar als mogelijkheid. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 08:43

Frantic schreef:
NehnaDagmar schreef:

in het topic over de FK kan je lezen dat de coupons binnen moesten zijn terwijl op die datum de geselecteerden nog niet eens bekent waren.... Secretariaat was wederom veel te laat met het doorgeven van de lijsten op de Website..... Er was toen flinke paniek om en nu leggen ze alles weer bij de leden neer....

Nogmaals, ik heb het zelf meegemaakt en het was bij de FB fout gegaan en de ruiters werden de dupe in dit geval kreeg de club secretaresse de schuld.

Als dat zo is wordt het imo een ander verhaal :j Dan zou het secretariaat helemaal niet moeten mierenbevruchten :n