Pluizebolpum schreef:ayo schreef:Das ook weer waar. Wij krijgen ons hooi 'ergens' uit de NOP en nou hoop ik maar dat die boer netter maait dan dat ie inparkeert (tot twee keer toe een hekpaal gemoldJe maait de wortel toch niet mee? Kans dat dat gebeurt is wel behoorlijk klein.). Zal evengoed eigenaar maar effe inlichten...
En ja, ik ben nu eenmaal overbezorgd. Ruk ook altijd alle gele bloemen uit het land, just in case (en omdat ik maar niet kan onthouden hoe JKK er nu precies uitziet
).
Haha Pluizebolpum, wat heb jij humor
! Inderdaad, bij elke gele bloem roep ik; is dat Jacobskruiskruid? En nu een witte vervelende variant erbij. Maar ja, ooit werd gewaarschuwd tegen vingerhoedskruid en nachtschade. Daar hoor je geen mens meer over
.
). Zal evengoed eigenaar maar effe inlichten...
).
)
of dat er een een of ander kevertje of beestje gevonden wordt, die vernietiging van de soort bewerkstelligt.
Echt waar? Er staat dat ze zeldzaam zijn, maar ze lijken ontzettend op de planten die je overal wel in bossen ziet staan...
) een stuk of 15 van die planten in m'n land. Effe een uurtje plantjes trekken. Zeker aangezien m'n vader eens in de zoveel tijd de landjes maait en kneust, als dat spul er dan nog tussen staat, vreten die paarden dat wel op. Heb hem wel uitgelegd dat als hij deze planten ziet, hij die niet maait, maar eruit trekt en weg moet gooien, maar toch.

Jacobskruiskruid is nog redelijk goed zichtbaar en te vinden in het land, dit plantje is echter een laag groeiertje en daarnaast oogt het veelal als ander soort. Moeilijker te vinden dus. En nog meer zorgen betreft kwaliteit van het hooi!