kehdra schreef:uitslag hier : http://www.lusitanovrienden.com/index.p ... &Itemid=46
De fotagraverende bokker is Zasread
Maar niet voor de vereniging. Dat was ik

Ze heeft wel veel gemaakt volgens mij
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
kehdra schreef:uitslag hier : http://www.lusitanovrienden.com/index.p ... &Itemid=46

kim_1990 schreef:oohw heel fijn, ben erg benieuwd... was er ook een vaste fotograaf? kan ik misschien even op de site kijken van diegene.
trouwens, ElCid: wat heeft jou hengst op de keuring gedaan? nog prijsjes gepakt ?
. ElCid schreef:kim_1990 schreef:oohw heel fijn, ben erg benieuwd... was er ook een vaste fotograaf? kan ik misschien even op de site kijken van diegene.
trouwens, ElCid: wat heeft jou hengst op de keuring gedaan? nog prijsjes gepakt ?
Hij viel tegen, was erg mat mogelijk door de warmte in de stallen ( hij staat bij ons buiten in een paddock met loopstal) en toonde zich niet goed, was ook niet meer vooruit te branden rijdens de rubriek. Resultaat een 4e plaats, de 1e plaats was voor Poeta wat niemand zal verbazen; dit is een professioneel getraind dressuurpaard maar persoonlijk vond ik het dier tegenvallen in type en gangen. 2e was Sombrero van Tanja Brandon, die fantastisch liep en i.m.o.1e had moeten worden omdat zijn gangen zoveel beter zijn als van Poeta, 3e was Tolo, gouden medaille winnaar van 2006. Die is mooi uitgegroeid maar liet zich niet zien omdat hij erg gestresst was ( al 2 dagen!) en het zijn amazone meer dan moeilijk maakte.
Een paar jury beslissingen waren twijfelachtig, niet alleen bij de gereden hengsten waar toch weer een stukje politiek achter zit maar ook in andere rubrieken.
Er was wel een zeer verdiende gouden medaille voor het hengstveulen van Chawwa Visser, wat een mooi diertje en er waren ook 2 (verdiend) "zilveren" merries.
.ElCid schreef:Er zullen vast wel foto's zijn. Het is een groot paard waarbij ik zijn rechterachterbeen wat raar vond bewegen in stap. Nog wat slungelig paard maar hij is dan ook pas 3.
Niet medaille waardig i.m.o.
Yenneke schreef:De 3-jarige hengst vond ik ook nog een beetje slungelig. Een erg lange rug vond ik hem ook hebben voor een Lusitano. Bij de 2-jarige vond ik Diaz geweldig. Zo´n stoer knulletje. Het is een half broertje van mijn paard.
.Yenneke schreef:Ik had ook niet gedacht dat Xpto opgenomen zou worden. Had eerder verwacht dat Uisqui (weet even niet of ik zijn naam zo goed schrijf) dat die toegelaten zou worden. Vond dat die amazone hem beter voorgesteld had dan de amazone op Xpto.

, zie www.lusitano.nu Jennifer8 schreef:Jessix, dat is niet Tanja Brandon hoor op die foto's met rijrok.
Palhaco, de dame op de schimmelhengst die met rijrok rijdt is Chawwa Visser. De persoon op de schimmel ernaast in dressuur outfit is Tanja. Chawwa rijdt dacht ik inderdaad lichte tour met Quilo, al weet ik dat niet helemaal zeker ( in ieder geval zz). Wel heeft ze overduidelijk laten zien die dag dat ze alle hogeschooloefeningen in alle rust keurig beheerd met Quilo. Hoewel ik Sombrero een prachtig paard vind kwam er weinig van de hogeschooloefeningen terecht bij hem. Hopelijk in de toekomst beter. Overigens komt Chawwa inderdaad gewoon uit Nl en ook uit in de dressuur in nederland, zie http://www.lusitano.nu

en het was inderdaad deze persoon die ik bedoelde! 
én je wel kan zien aan de foto's dat zij fanatiek is
zij rijdt inderdaad haar oefeningen totaal in ontspanning en met veel plezier, leuk om naar te kijken. Palhaço schreef:Oh bedankt! Ik heb tanja brandon gegoogleden het was inderdaad deze persoon die ik bedoelde!
Maar dan heeft zij denk ik wel LT gereden (op ander paard misschien)? aangezien je niet zomaar een slipjas/dressuurrok koopt?én je wel kan zien aan de foto's dat zij fanatiek is
![]()
chawwa visser ken ik wel, die reed Z1 maar nu dus zo te horen Z2zij rijdt inderdaad haar oefeningen totaal in ontspanning en met veel plezier, leuk om naar te kijken.