Afgelopen weken explosief aantal zadeldiefstallen Nederland

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DeniesRos

Re: Afgelopen weken explosief aantal zadeldiefstallen Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 10:47

Stelletje sukkels, bij ons is het nu een halfjaar geleden dat de zadels bij ons waren gestolen, en echt bijna alle zadels die waren weg.
Paar maanden later kwam er een vrouw die een kruiwagen had gevonden in de bernisse. (die hadden ze gebruikt om de zadels te vervoeren)

SorpresaKyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 11:01

Cayenne schreef:
Enjoy_ schreef:
Slot op deur is mss moeilijker te forceren?
Ik heb het ook maar gehoord hoor bij ons op stal.

Nee hoor, die krijgen ze open.
Afgelopen week hebben ze nog ergens een traliedeur opengewerkt met een slijptol en een gat in het dak van een zadelkamer gemaakt.
Hoe brutaal kun je zijn!

Gaan ze daadwerkelijk zover ja..niet te geloven zeg....kan me er ook zo kwaad over maken.
Hier is het wel niet crime maar ik heb overal camera's..niet dat ze dat wat zal boeien denk..ze zijn tegenwoordig echt wreed brutaal.

Maar goed het zal je gebeuren en kost weer bakken geld..doodziek word je van die pikvogels.

V_lalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 11:14

Pff, gelukkig is drenthe en omstreken nog niet tot heel weinig gestollen.
maar vidn het zo jammer dat ze niet van andermans spullen kunnen afblijven :(

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 11:17

Ik zag het ook bij HvN.
Denk dat ik m'n zadels ook maar eens naar huis meeneem. Heb alles op maat gemaakt ivm gekke rug paard en heb écht geen geld voor een nieuwe haha

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 11:18

Elk extra slot wat je gebruikt scheelt weer. Hoe meer tijd dieven nodig hebben om bij een zadel te komen, hoe groter de kans dat ze dat zadel niet meenemen. Niet overal wordt een slijptol gebruikt, en dan nog: als ieder zadel in een eigen zadelkast ligt, met een extra slot erop, scheelt dat toch weer in tijd, elke kast moet apart opengemaakt worden, en dat vergroot de kans op betrapt worden. Dieven houden daar niet van.

Wat ik me afvraag: waar blijven al die zadels, iemand moet die dingen toch afnemen? :(
Paardenmarkten? Russen/Polen/Balkan? Marktplaats?

SorpresaKyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 11:22

Ja dat vroeg ik me ook af..denk verkoop in buitenland..daarom toch belangrijk om je zadel te registreren. Je weet het nooit of ze hem vinden..

Ossie96

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 11:36

Bij mij op stal hangt er in de kantine een brief waarin we worden gewaarschuwd door een ander ruitersportcentrum. Daarin staat de beschrijving van de man en van de auto die daar langs is geweest. Ik heb gehoord dat die man bij ons op stal al is gezien, iets conctreets weet ik er niet van maar dat heb ik gehoord. Ik sta op een pensionstal en alle mensen die er niks te zoeken hebben worden direct buiten de deur gezet, we willen geen vreemden om het terrein. Neemt niet weg dat een vreemde altijd meteen wordt opgemerkt, zeker als er niemand op stal is...

Vionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 11:53

Gelukkig liggen mijn 2 zadels thuis. Mijn pony staat ook thuis.
In een van mijn zadels staat adres en naam etc.
Dat kan je erin laten drukken (volgensmij)
Misschien ook wel handig...

emmsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 12:01

mijn zadel is verzekerd gelukkig

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 12:03

heb zelf de zadels etc naar huis gehaald toen er dieven in onze wei waren geweest en alle stroomklokken hadden gejat.
hebben ook bij de zadels gekeken toen,maar had er een deken overheen liggen,.. dus blijkbaar hebben ze ze over het hoofd gezien,.thank god
grrr..kan er zo kwaad om worden!

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 12:15

Echt schandalig, het is mij ook overkomen 3 jaar geleden. Alle dure zadels op de manege waren weg, de goedkope lagen er nog. Vreselijk, en voordat je weer een nieuwe hebt die goed ligt... Nu neem ik m altijd mee naar huis. Belachelijk dat het zo ver heen is met de wereld..

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 12:15

Die zadeldieven zijn echt te brutaal voor woorden.
De manege die bij HvN was, is de manege waar ik al 5 jaar les en ik kan je wel vertellen
dat de mensen die net een nieuw zadel hadden niet echt blij waren :n
Hij heeft ook aardig veel moeite gedaan om de zadels te jatten want
zo makkelijk kom je niet naar binnen, maar toch gelukt :(
En inderdaad, de wat goedkopere zadels heeft ie laten liggen en de duurdere mee genomen.

Carlijn_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 12:46

Die dieven nemen net zo goed de goedkopere mee,
dat was tenminste wel bij mij op de manege...
9 zadels weg..

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 12:50

Onze stalhouder heeft speciaal een grote waakhond aangeschaft, die ligt lekker in de zadelkamer s'nachts. Die wil je echt niet tegen het lijf lopen :D
Daarnaast heb ik m'n zadel verzekerd.
Schandalig eigenlijk, dat mensen niet gewoon van andermans spullen af blijven... :(

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 12:54

mijn zadels zijn verzekerd,
maar het dure zadel wat ik op dit moment leen dus niet,
omdat die niet van mij is :(
gelukkig moeten ze bij ons heel wat opstakels langs voor ze bij de zadels zijn...
en dan nog is het makkelijker de zadels te pakken uit de kasten die in de kapschuur staan dan de zadels die in de kasten liggen die in de afgesloten schuur staan...

majah,
this al wel dicht in de buurt gesingaleerd :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 13:03

Bij ons op de ponyclub zijn ook bijna alle zadels gestolen!
maar voor mijn vz pony komt het goed uit, want we hadden een verkeerd zadel dus hopelijk kunnen we nu aardig wat geld van de verzekering vangen en dan kunnen we een goed zadeltje kopen. maar het is wel vreemd want ons zadel was niet meer waard dan 50 euro! terwijl er ook een zadel van 1500 euro was gejat~!
en er was laatst ook een magnetron gevonden in het bos die ook was gestolen, jammergenoeg geen spoor van een zadel of iets anders...
dit was trouwens gebeurd in lelystad, maar bij ons in het bos gebeuren wel meer griezelige dingen, er was laatst ook een dode vrouw gevonden, daar fiets je niet met een gerust hart doorheen in het donker!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 13:13

Je hoort al jaren dit soort berichten, ben er zelf een jaar of 8 geleden ook slachtoffer van geweest, maar is er eigenlijk ooit zo'n grote zadeldiefstal opgelost?

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 13:38

Ossie96 schreef:
Bij mij op stal hangt er in de kantine een brief waarin we worden gewaarschuwd door een ander ruitersportcentrum. Daarin staat de beschrijving van de man en van de auto die daar langs is geweest. Ik heb gehoord dat die man bij ons op stal al is gezien, iets conctreets weet ik er niet van maar dat heb ik gehoord. Ik sta op een pensionstal en alle mensen die er niks te zoeken hebben worden direct buiten de deur gezet, we willen geen vreemden om het terrein. Neemt niet weg dat een vreemde altijd meteen wordt opgemerkt, zeker als er niemand op stal is...

heb jij miss de beschrijving van die persoon en auto?
wellicht is die ook bij ons geweest net voor onze spullen gestolen werden.(en wie weet wordt ie op deze manier herkent)

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 14:11

Tja, ongelofelijk maar waar.

Klopt inderdaad dat een zadelkamer niet afdoende is voor de verzekering. Ik moet mijn zadel ook in huis hebben liggen. ( een afgesloten ruimte) Anders krijg ik helemaal niks.

Wel erg rot dat dit elk jaar een terugkerend verschijnsel blijkt te zijn... Echt periodes

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 14:26

Hier liggen er s'nachts waakhonden in de zadelkamer.
Ik heb ze nog nooit gezien, maar het schijnen geen schatjes te zijn.

Ik heb niet veel op stal liggen omdat ik er maar eens per week kom en de spullen ook voor andere paarden gebruik.

Je hebt ook speciale zadelsteunen met slot, maargoed dan slopen ze die wel van de muur en slijpen ze het later open.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 14:32

Jemig, heftig hoor!
Heb het inderdaad gezien op hart van NL.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 14:36

Jeetje ;( Moeilijk is dat, van andermans spullen afblijven.

Ik check de site in de OP regelmatig om te zien of er hier in de buurt activiteiten worden gemeld. Als ik zo hoor wat er allemaal gestolen wordt, kon mijn zadel ook nog wel eens op de 'to steal' lijst staan -O-

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 14:51

beantsje schreef:
Je hoort al jaren dit soort berichten, ben er zelf een jaar of 8 geleden ook slachtoffer van geweest, maar is er eigenlijk ooit zo'n grote zadeldiefstal opgelost?

Volgens mij niet..

Volgens mij is er ook 1 vaste bende..
Althans zijn steeds dezelfde verhalen, ze pakken een kruiwagen, knippen alle kasten open, nemen de dure zadels mee..

palo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 15:07

Hier zijn ze deze week ook op een stal in de buurt geweest. 11 zadels weg! 2 weken eerder kwamen een oudere en een jongere man met een vraag het terrein op om te vragen of ze een paard konden huren. Eigenaresse vond het vreemd en heeft iig het kenteken genoteerd en de klanten gewaarschuwd! [11 hebben er dus niet geluisterd!] 2 weken later was het raak, politie heeft het kenteken maar onderneemt geen stappen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 15:10

Ik weet dat er een aantal jaar geleden zadels gejat zijn op een manege hier in de buurt, daar hebben ze toen een groot deel van teruggevonden! :j En de dader gepakt...geen buitenlands persoon.