Gerd Heuschmann flink in opspraak door LDR-foto's op clinic

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 09:59

Annemeik schreef:
Goh, hij trekt hem 1 minuut met de kin op de borst (wat friezen zelf al vaak erg makkelijk aanbieden) en hij is ineens verguist?

Ik ken het heerschap niet, maar ik moet zeggen dat me dit erg overtrokken lijkt. Goed, miss niet handig om het ook maar een paar minuten op een clinic te doen, maar ik zie ook lang en laag foto's.

Paarden die lang en laag worden gereden, ontwikkelen soms idd wel eens een aversie tegen loslaten. Dan moet je ze even doorpakken om ze te herrineren dat ze ook lang en laag moeten blijven loslaten.

Idd jammer dat het geen filmpje is, dan had dit vast een beter beeld gegeven.

En heb je behalve naar het lang en laag ook gekeken naar de handhouding van deze beste man en de rest van zijn lichaamshouding?
Om het nog maar niet te hebben over het niet ondertredende achterbeen.

Het is gewoon hilarisch gewoon...
Iemand die pretendeert er zoveel verstand van te hebben en dus nu blijkt van niet.

Puchje

Re: Gerd Heuschmann flink in opspraak door LDR-foto's op clinic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 10:00

Jammer ook.
Ik wilde net zijn boek gaan kopen, daar was ik compleet lyrisch over!

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 10:01

misschien krijg je nu wel korting :+

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 10:02

Had hij gewoon net zijn teugels korter moeten pakken. Maar als je van lang/laag komt, heb je daar soms niet de tijd voor.

Paarden zijn flikkers, als je ze altijd lekker lang over de rug rijd, zullen ze steeds iets minder gaan doen, vooral als je een ruiter bent die het voor de lol doet, en niet als je werk. Een ruiter die dat herkend kan het meteen aanpakken.

Als jij druk pakt, en het paard trekt terug, moet je dan meteen loslaten? Ik doe dat niet, anders wint hij steeds weer. Dan moet je soms ook een keer doorpakken. En als je naar de tijd kijkt die bij de foto's staat, dan zie je dat dit binnen een tijdsspan van: 29 seconden is...

Kom zeg, ik ken weinig paarden die als ze hun kop er op hebben, binnen 29 seconden volledig en algeheel overgeven.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 10:05

Vudress schreef:
Goh, wat een bekende foto's...... Hier op bokt weten ze heel goed hoe ze dit moeten oplossen :D Ben alleen het topic kwijt }>

Topic is denk ik naar de mesthoop, zocht hem ook al! :D

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 10:08

het doorpakken moet een keer kunnen. Maar de houding van die man is blubber

Annemeik de foto's zijn niet in een tijdsbestek van 29 seconden genomen maar in een tijdsbestek van 16:48:59 tot Time 17:00:05 dus ongeveer 10 minuten.

Kelly_ann

Annemeik, in zekere zin heb je wel gelijk, soms heb je gewoon even wat mindere plaatjes als je ergens tegenaan loopt. in die zin denk ook echt niet meteen dat deze man totaal geen kennis of ervaring heeft.

Maar ja: Wie de bal kaatst kan hem terug verwachten....
Kritiek geven op LDR en dan zelf zo op de foto gezet worden, die gaat hiermee flink op z'n bek natuurlijk :+

Leonora

so what, hij heeft commentaar op de top
en kan zelf absoluut niet rijden

maar dat gaat voor pak 'm beet 80 % van de Bokkers op
en die houden hun mond ook nooit dicht *D

Flabbergast

Annemeik; wat zul jij een plezier aan paardrijden hebben met jouw denkwijze over ze..

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 10:09

Je kunt ook gewoon je hand op de plaats laten staan. Dan hoef je niet met de teugels verkeerd om in je handen te gaan sleuren.

Dit is écht heel erg onprofessioneel paardrijden wat hij laat zien, hoe nodig dit misschien was.

manic

ALs mijn paard me zo uit het zadel zou trekken, kaak vast zou zetten en aanstalten zou maken om weg te rennen mag hij van mij ook best de muur van dichterbij inspecteren. En een keertje op de noodrem trekken wordt 'ie ook niet minder van...

....maar ja, ik schrijf ook niet zulke boeken.

Attitude

Annemeik schreef:
Had hij gewoon net zijn teugels korter moeten pakken. Maar als je van lang/laag komt, heb je daar soms niet de tijd voor.

Paarden zijn flikkers, als je ze altijd lekker lang over de rug rijd, zullen ze steeds iets minder gaan doen, vooral als je een ruiter bent die het voor de lol doet, en niet als je werk. Een ruiter die dat herkend kan het meteen aanpakken.

Als jij druk pakt, en het paard trekt terug, moet je dan meteen loslaten? Ik doe dat niet, anders wint hij steeds weer. Dan moet je soms ook een keer doorpakken. En als je naar de tijd kijkt die bij de foto's staat, dan zie je dat dit binnen een tijdsspan van: 29 seconden is...

Kom zeg, ik ken weinig paarden die als ze hun kop er op hebben, binnen 29 seconden volledig en algeheel overgeven.

Nee, hoor, hij had gewoon zijn teugels op een normale manier vast moeten houden.
Als je halsstrekt dan moet je toch ook weer verlengen en verkorten.
Is heel simpel.

Paarden zijn flikkers?
Ik weet niet waar jij op rijdt en wat voor training jij gebruikt.
Maar als je lang en laag traint, moet je ook weer net zo goed je paard hoger in kunnen stellen.

Ik kan merken dat je er duidelijk geen kaas van hebt gegeten.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 10:11

manic schreef:
ALs mijn paard me zo uit het zadel zou trekken, kaak vast zou zetten en aanstalten zou maken om weg te rennen mag hij van mij ook best de muur van dichterbij inspecteren. En een keertje op de noodrem trekken wordt 'ie ook niet minder van...

....maar ja, ik schrijf ook niet zulke boeken.

En dan juist NIET met je hand inkomen.
Laat hm zelf maar afremmen op de muur en er tegen aan lopen.
Maar nooit dat het paard dat associeert met een grove hulp van jou kant.

Een keertje op de noodrem wordt ie zeker wel minder van.

Waar blijft dan het respect voor je hulp.

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 10:11

Momolover, ik heb het alleen over de foto's van de kin op de borst. Niet die stukken met stilstaan enzo, omdat ik daar bijna geen druk op het bit zie.

Nee, het is wat dat betreft altijd een gok om ergens op te gaan zitten. Je moet het maar net na kunnen rijden.

Soms kun je aan de buitenkant helemaal niet zien wat een paard doet, maar je komt er gewoon niet doorheen. Het paard van mijn vriend is er ook zo een, lijkt leuk van de buitenkant. Tot je erop gaat zitten, dan voel je pas wat die flikker de ruiter allemaal aan doet :+

Ik denk dat deze meneer deze fries helemaal verkeerd heeft beoordeeld. En er toen gewoon niet lekker mee weg kon rijden.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 10:12

Ik heb zelf ook friezen en ik weet als geen ander dat ze nog wel eens overal door heen kunnen tanken!! Als ik de foto's zo zie, wilt hij dat het paard ontspant en zakt in de hoofdhalshouding. De grove foto's laten naar mijn idee zien dat hij gewoon flinke ruzie heeft met het paard, of zijn reactie juist is kan je zo niet beoordelen!! (persoonlijk vind ik het niet gepast en vriendelijk tonen..) Maar laten we eerlijk zijn, iedereen heeft wel eens zn paard op de rem getrokken als die overal doorheen loopt en jouw als ruiter negeerd (gewoon letterlijk even op zn plek zetten). Dit paard rolt op en doet zn mond open door deze grote druk maar dat is wat anders dan dat hij de bedoeling heeft om hem in de krul te trekken.

Ik snap alle berichten, goed is anders. Ik ga het niet goed praten want vind dit ook vreselijk om te zien, maar volgens mij krijgt het nu een geheel andere wending dan dat de werkelijkheid is hoor........

SorpresaKyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 10:13

Annemeik schreef:

Ja op film had het er ietjes minder heftig uitgezien net wat je zegt het is klik klik klik...en plaatsen die handel..het ziet er op deze manier niet echt prof uit.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 10:14

hoezo niet? desbetreffende fotograaf heeft der naam opgegeven, dus vind der aardig professioneel!

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 10:15

Paarden zijn in het werk idd flikkers :D Ze zullen altijd iets onder je uit proberen te komen, daarom ben je altijd waakzaam tijdens het rijden. Geef ze een vinger en ze nemen je hele arm :)

Paarden moet je blijven motiveren, blijven corrigeren, maar dat is ook juist het leuke. Puzzelen tot je het perfecte plaatje/gevoel hebt, en dan als ze het weer een stukje afnemen weer puzzelen tot je er weer bent.

Flikker bedoel ik op een manier van: wat een ontzettend grappig beest, die zó slim is dat je continu met hem bezig bent. Ik snap dat dat woord op internet niet zo overkomt, maar dat gebruiken wij altijd :D

Insider

Heuschmann kan helemaal niet paardrijden en zou ook niet op een paard moeten stappen wat in zijn clinic komt. Hij had beter een ervaren ruiter of amazone als assistent in zijn clinic kunnen hebben die dit soort taken op zich neemt. Om te laten zien hoe je het wel kunt oplossen met een paard. Maar niet zelf doen.
Om hem nu compleet de grond in te boren vind ik ook wat overdreven hij heeft op heel veel vlakken wel heel goede punten die mensen eens serieus zouden moeten nemen. Pas dan leer kom je echt verder met fatsoenlijk rijden.
Ach ja van tijd tot tijd moet iedereen een keer het pispaaltje zijn. De affaires die Anky en vele anderen hebben gehad is iedereen na een tijdje ook weer vergeten. Ohh ja en de P&P longe affaire met Angela en Coby spreekt ook niemand meer over. En dit zal ook wel weer over waaien. Heuschmann heeft hier vast van geleerd om zelf niet meer op een paard te stappen.
Laatst bijgewerkt door Insider op 05-08-10 10:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Kelly_ann

Romyv schreef:
Ik snap alle berichten, goed is anders. Ik ga het niet goed praten want vind dit ook vreselijk om te zien, maar volgens mij krijgt het nu een geheel andere wending dan dat de werkelijkheid is hoor........

Die wending komt doordat deze man zelf LDR bekritiseerd, die krijgt hem nu gewoon even heel hard terug :Y)

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 10:16

dan interpreteer ik flikker toch wat anders :+

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 10:16

@Insider, vergeet Parelli niet een paar weken terug ;)

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 10:17

Heeft hij zelf ook eens een keertje door, hoe het is als iedereen kritiek op je hebt? :D

Dat dacht ik al DDW1190, vandaar mijn uitleg. Het is flikker met zo'n soort lachje erbij :D

Insider

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 10:18

manic schreef:
@Insider, vergeet Parelli niet een paar weken terug ;)

Ja precies ook zo iets. En natuurlijk terecht dat iemand commentaar krijgt als hij of zij iets niet goed doet maar de manier waarop mensen vervolgens worden afgemaakt gaat mij wel echt te ver. Er zijn ook veel goede dingen die die mensen hebben gedaan anders waren ze niet zo ver gekomen.

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 10:19

Insider, het is alleen dat deze man volgens mij zover gekomen is dóor kritiek op anderen te hebben ;)