Pvdd heeft bij mij al een tijd geleden alle geloofwaardigheid verloren.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

maar weetje paarden zijn sterke beesten en kunnen echt wel wat hebbe in het wild staan ze toch ook wel een tijd stil en dan hebben ze niet eens water maar wel eten
paardjes kunnen wel wat hebben hoor
tiwi1969 schreef:Vorig jaar ben ik op de markt in Wenum - Wiesel geweest ..........Het probleem wat ik daar heb gezien is dat er paarden bij stonden die eigenlijk een spuitje zouden moeten hebben, die toch weer van de hand gingen omdat iemand daar nog een paar euro aan kon verdienen.
Het was echt droevig gesteld met de paarden toen.

Siesz52 schreef:Als je een klein beetje van dieren en in dit geval paarden houdt, moet je er toch niet aan denken dat jouw lievelingsdieren 's morgens op de markt worden vastgebonden aan een ijzeren stang en dan maar afwachten of er iemand langskomt die 'm wil kopen en meeneemt (naar wie weet waar naartoe?) Wat zijn wij voor een land? Gaan wij dierenwelzijn nog ooit serieus nemen?
Moeten wij het normaal gaan vinden om een paard van de hand te doen zoals je in een dierenwinkel een parkiet of konijn kunt aanschaffen? (wat ik, eerlijk gezegd, al absurd en afschuwelijk vind.)
Ik dacht van niet.
In Zweden schijnen ze wat verder te zijn, daar is inmiddels een wet aangenomen die het verbiedt één paard te houden. Paarden zijn immers kuddedieren. Sociaal contact is van levensbelang.
SorpresaKyra schreef:Ehm is dan de enige manier ,de markt ,en je dier dit aan willen doen...mensen moeten eens nadenken voor ze een dier aanschaffen, dat doen ze toch ook als ze koters nemen..
Dus zonder paardenmarkt worden er geen paarden verkocht? Mis ik iets?