Schuilstallen zonder vergunning straks toegestaan in Belgie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 07:22

Flappie30 schreef:
Waarom hoop je dat Nederland niet zal volgen Seppe ? Ik heb er juist moeite mee om te zien hoe hier in Zuid-Holland paarden dag en nacht op weides staan zonder ook maar een stukje schaduw, omdat er geen schuilstallen of dergelijke gebouwd mogen worden voor het behoud van het uitzicht. Zijn die paarden blij als ze met 30+ volop in de zon moeten staan?! Heb om die reden alleen al mijn paarden deze zomer bij mijn ouders in België op t land staan en ik kan je vertellen dat ze alleen 's avonds en 's nachts grazen wanneer het voor hun aangenaam is, voor de rest verkeizen de schaduw van hun (schuil)stal.
Nederlanders gaan in mijn ogen over het algemeen diervriendelijker om met hun dieren dan belgen , maar schieten soms erg tekort wat betreft mijn aangehaalde punt vind ik persoonlijk...

ik schrijf wel ongeveer zoiets, dus reageer ik maar....
Omdat je dan een wildgroei aan vreemde hokjes krijgt. Dat zie je zo nu en dan al op afgelegen plekjes. Ze slaan een paar schotten tegen palen en gooien er een dak op. Dat het dan vervolgens in elkaar stort met de dieren er nog in, tja dan hadden ze net niet ff bedacht dat het wel eens niet veilig kon zijn. Vervolgens krijgt de gemeente de schuld omdat die verantwoordelijk is voor alles wat in hun gemeente gebeurd...
Nederland schijnt niet helemaal met de vrijheid om te kunnen gaan ;) en dus zal er altijd iets van toezicht moeten blijven. Waar ik wel mee eens ben is om de regels zo te verzachten dat bouwen wel mag, mits het binnen de omgeving past, onderhouden wordt en dat het veilig genoeg is.
Eigenlijk zijn de regels nu al zo, alleen moet je nu nog een bouwvergunnning aanvragen en heeft de welstand meestal hun eigen ideeen over wat wel en wat niet in de omgeving past ;)

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 18:14

Sorry Seppe, verkeerde naam ingetoetst. Mijn excuses. Blijkbaar niet zo goed wakker toen ik dat schreef :o

Seppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 22:06

No hard feelings, Flappie! ;)