Drama aan de Boermastreek in Tweede Exloërmond

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

horse4fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 14:32

Ik heb de brandweer er naar toe horen rijden met gillende sirenes... Hoorde vanochtend pas wat er gebeurd is...|( Heel triest, heel veel sterkte voor alle betrokkenen...

caro29

Re: Drama aan de Boermastreek in Tweede Exloërmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 15:16

Jeetje wat heftig.. Sterkte voor de betrokkenen

Heb het filmpje bekeken en zie allemaal bekenden erop. Kan alleen niet eruit op maken welk paard/pony dit is. Dit is wel heel dichtbij gebeurd.

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 15:26

Geen idee wie het geweest is, die dit ongeluk overkomen is. Echt erg.
Weet ook niet of het iemand met veel ervaring was.
Echter..........tegenwoordig wordt er door veel mensen gemend, die nog amper iets van een paard afweten. De meesten hebben geen koetsiers bewijs. Neem alle huifkarren bij de weg. Deze mensen zijn vaak voor het eerst op pad en weten helemaal niets van een paard. En toch mogen ze er gewoon mee op de weg. Kinderen er in ma er naast ( vindt het menpaard erg fijn, zo een solidair mens persoon naast hem)en pa of een vriendin op de bok.
Ze hebben echt geen idee, dat dit brave menpaard ook nog schrikken kan of in paniek raken.
Het zou echt verboden moeten worden. Alleen mennen als je een koetsiersbewijs hebt. Of geklasseerd in de sport. Een paard en wagen is een echte verkeersdeelnemer en moet hiervoor ook gediplomeerd zijn!!!

Loves_Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 15:38

Wat een vresselijk verhaal zeg!!
Sterkte voor de eigenaar van het paard.

het is Dicht bij mij in de buurt..

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 15:54

Als ik degene in mijn hoofd heb waar het bij is gebeurd dan heeft deze persoon echt wel een koetsiersbewijs. Het nadeel is dat elk paard kan schrikken en dicht langs een sloot kan komen. Dan is een ongeluk dichtbij.. Denk dat de kar het paard onder water trok..

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 16:06

Wat een vreselijk nieuws!
Erg heftig filmpje..

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 18:21

Even ter info. Ik ben er ondertussen achter wie het is en wat er is gebeurd. Dit meisje is een zeer ervaren koetsier en pony stond ook vaak voor de kar. Pony is niet geschrokken maar liep zo stuurloos in stap (geloof ik) de sloot in. eigenaresse zat vast en kwam onder de kar terecht want ik geloof dat zij vastzat. Zij was niet alleen maar iemand fietste achter haar en is gelijk de sloot in gedoken. Zij ligt nog in het ziekenhuis want heeft behoorlijk wat slootwater binnengekregen, is bont en blauw en heeft koorts. Pony was gelijk dood.

Even deze info om geen rare verhalen of onterechte beschuldigingen te krijgen zoals je vaak op bokt ziet gebeuren!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 18:31

Diep triest.

Sterkte voor alle betrokkene...

Wat me raakt in het filmpje is dat dat meisje naast haar dode pony ligt voordat ze de ambulance in gaat. Een beeld dat je denk ik als eigenaresse nooit meer vergeet.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 18:37

Ik dacht dat die man in het stoeltje de koetsier was, omdat hij degene lijkt die in shock is (gezien de behandeling).

Wat een trieste zaak...

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 18:57

Nee hij fietste erachter en zag het gebeuren

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 18:59

caro29 : Pony was gelijk dood?? Wat is er in godsnaam gebeurt dat het dier gelijk dood was :\ ?
Wens ze maar heel veel sterkte, dat het met hun maar weer goed mag komen!

Weten ze dat er gefilmd is en dat alles online staat?
Ikzelf zou hier absoluut niet van gediend zijn.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 19:18

Hij lag op kant en blies nog 1x. Dat is praktisch gelijk dood. Hij was ook onder water getrokken door de kar. Je kan het filmen denk ik niet tegenhouden want het wordt door 112 gedaan..

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 19:39

Nee dat filmen gebeurt door iemand die werkloos is en niets liever doet dan naar dit soort rampspoed racen om te filmen....(persoon is bij ons bekend)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 19:40

beantsje schreef:
Nee dat filmen gebeurt door iemand die werkloos is en niets liever doet dan naar dit soort rampspoed racen om te filmen....(persoon is bij ons bekend)

Nee hoor, 112 filmt ook regelmatig om zijn eigen handelen vast te leggen.
Dat verschijnt alleen dan ook vaak openbaar op de site.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 19:42

caro29 schreef:
Hij lag op kant en blies nog 1x. Dat is praktisch gelijk dood. Hij was ook onder water getrokken door de kar. Je kan het filmen denk ik niet tegenhouden want het wordt door 112 gedaan..

Reken maar dat je dit kunt tegenhouden.
Tijdens een ongeval hier op de camping hebben wij geen pers gehad, op verzoek.
Ik had er ook niet achter moeten komen dat dit wel zo was, dan was ik nog niet klaar met ze.

beantsje
Waar slaat dit nou op?
Ik weet heus wel dat dit mensen van de pers zijn die dit als werk doen...
Ik kan er soms alleen niet helemaal bij dat men bepaalde dingen filmt.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 19:45

Jolliegirl schreef:
beantsje
Waar slaat dit nou op?
Ik weet heus wel dat dit mensen van de pers zijn die dit als werk doen...
Ik kan er soms alleen niet helemaal bij dat men bepaalde dingen filmt.

Ik woon ook in dezelfde gemeente; ik weet wie dit gefilmd heeft. Dat is geen professionele journalist maar zoals gezegd, een werkloze die dit als hobby heeft gekozen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 19:56

Oh ik vatte het even anders op dan dat je het bedoelde gok ik ;)

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 20:33

hmmmm ook allemaal nooit gekeken naar de 9-11 footage?

en dat was nog wel een tandje erger dan een overleden pony.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 23:01

Vreselijk! Heel veel sterkte voor de betrokkenen. Hoog tijd, dat er ondertussen iets wordt bedacht, waarmee je je paard snel kan uitspannen bij zo iets!

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 08:14

Abeltje77 schreef:
hmmmm ook allemaal nooit gekeken naar de 9-11 footage?

en dat was nog wel een tandje erger dan een overleden pony.

Die beelden zijn idd helftig maar daar gaat het nu niet om. Het gaat er om dat er dus particulieren zijn met zoveel vrije tijd dat ze notoir ramptoerist zijn en dus kicken op dit soort dingen om leuk plaatjes van te schieten.

Idefix4, het is in principe al met de moderne tuigen heel makkelijk een paard uit te spannen maar in dit soort extreme (paniek)situaties kan je gewoon niets in het water. Je moet alles op de tast doen en probeer dan maar eens naast een spartelend paard die panieksluiting te vinden die de strengen verbindt met de kar. Als je dan met een broek rijdt moet je ook nog op de tast gaan snijden want een broek kan je in principe wel doorsnijden want dat is dunner leer. Strengen kan je bijna niet doorsnijden, daar trekt het paard de kar mee en die zijn van dusdanig dik en sterk leer of nylon gemaakt dat het echt bijna niet mogelijk is. Als dat wel zou kunnen krijg je natuurlijk structureel onveilige situaties met strengen die om de haverklap scheuren/breken en dan zijn zware ongelukken echt dagelijkse realiteit.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 09:40

Jolliegirl schreef:
Reken maar dat je dit kunt tegenhouden.
Tijdens een ongeval hier op de camping hebben wij geen pers gehad, op verzoek.
Ik had er ook niet achter moeten komen dat dit wel zo was, dan was ik nog niet klaar met ze.

Dat komt omdat "jouw ongeval" op een prive terrein gebeurde.
Dit ongeluk is op de openbare weg gebeurd, en daar mag iedereen filmen.

En als ze via 112 komen filmen kun je het helemaal niet tegenhouden, dit doen ze vaak (en moeten ze vaak) om later nog na te zien hoe het geheel is verlopen.

leentje1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 13:30

Natuurlijk is het niet leuk als je je hele hebben en houden tegenkomt op het internet, het is ontzettig verdrietig voor degene waar de pony van is. Ik wens haar ook heel veel sterkte en hoop dat de mensen die snel oordelen eerst eens wat meer lezen, wij waren er niet bij en het gokken hoe en wat lijkt mij niet dat ze dat nodig heeft.

IIrriissjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 00:12

Voor iedereen die denkt dat het een onervaren menster was,, Dat is niet waar !
Ze rijd bij mij op de vereniging!
En ze heeft inderdaad de pony proberen te reanimeren!
Ik weet niet wat er is gebeurd, maar de vrouw is gister uit het ziekenhuis gekomen!
En die pony heb ik 1 x eerder op de manege gezien en was super braaf!

Mirjam, sterkte met het verlies van je pony :(:)

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 08:58

Wat een naar filmpje. Ook dat iemand nog probeert de pony te reanimeren, volkomen zinloos natuurlijk maar ik denk dat als je daar staat je het toch probeert. En de dierenarts die aan komt lopen en het al lang gezien heeft.... Het zal je allemaal maar overkomen zeg.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 11:15

Johanna59 schreef:
Geen idee wie het geweest is, die dit ongeluk overkomen is. Echt erg.
Weet ook niet of het iemand met veel ervaring was.
Echter..........tegenwoordig wordt er door veel mensen gemend, die nog amper iets van een paard afweten. De meesten hebben geen koetsiers bewijs. Neem alle huifkarren bij de weg. Deze mensen zijn vaak voor het eerst op pad en weten helemaal niets van een paard. En toch mogen ze er gewoon mee op de weg. Kinderen er in ma er naast ( vindt het menpaard erg fijn, zo een solidair mens persoon naast hem)en pa of een vriendin op de bok.
Ze hebben echt geen idee, dat dit brave menpaard ook nog schrikken kan of in paniek raken.
Het zou echt verboden moeten worden. Alleen mennen als je een koetsiersbewijs hebt. Of geklasseerd in de sport. Een paard en wagen is een echte verkeersdeelnemer en moet hiervoor ook gediplomeerd zijn!!!

Jammer, dit soort speculaties, terwijl al aangegeven is dat het hier een ervaren combi betrof.

Ik begrijp het wel hoor. Ik schrik me ook altijd kapot van dit soort verhalen en het liefst heb je een oorzaak waarvan je kunt zeggen dat dát jou niet zal overkomen.

Een koetsiersbewijs of wedstrijdklassering? Dat vind ik echt onzin. Net als bij het ruiterbewijs zegt het koetsiersbewijs heel weinig, en dan ook alleen nog maar over de combi waarmee je examen hebt gedaan. En een wedstrijdklassering zegt niets over hoe verkeersmak het paard is.