Pony overleden na aanrijding met auto bij Giessen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Re: Pony overleden na aanrijding met auto bij Giessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 23:47

ben benieuwd, heb er verder nog niets over gehoord..

Rosmoov

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 09:37

onze shet is vroeger ook eens ontsnapt....ook door stroomdraden heen gerend , maar goed gelukkig niks gebeurt en meteen een houten hekwerk geplaatst.

Daar vlakbij in de buurt vond ik in de polder in de scherming ook een loslopend paard ...paard was over de sloot gesprongen en eigenaresse vd boerderij daar lag al op bed...gelukkig toch wakker gekregen en paard gevangen je wil niet weten wat er anders had kunnen gebeuren

ook eens middenin de polder op 5 schapen gestuit.....word je ook niet vrolijk van als die raakt

Nebron

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 11:05

justahorse schreef:
Dit is bij mij in de buurt. Had er nog niets over gehoord. Hopelijk wordt de eigenaar snel gevonden.

Bij mij ook! Denk dat ik wel weet van wie die paarden zouden kunnen zijn als ik de plaats precies weet.. :o

Gabriellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 11:25

zooo dat is nog al.. je zal het maar mee maken! gelukkig mankeert de man niks, maar het is vreselijk dat de pony zo is omgekomen

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 11:34

Tja, ach, bij mijn buuv is haar paard zo om het leven gekomen: Ze reed in het half donker, paard schrok van een konijn en ze valt er af. paard op hol en bij haar voor de deur werd ie geschept. Paard was (gelukkig) op slag dood. Maar het gaat je zeker niet in de koude kleren zitten! Degene met die auto had het geluk een mercedes te rijden. Hij zat onder het bloed van het paard, maar was zelf gelukkig ook met de schrik vrij.

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 13:39

k woon ook in de buurt vrees weer voor dezelfde hoefsmid als een paar jaar terug die heeft daar wat jong spul langs de weg lopen en kijkt er voor de rest weinig naar om soort opfok weide de vorige keer melde hij zich ook pas veel later of wilde hij zich eigenlijk niet melde was toen het verhaal.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 17:28

vorige keer heeft er weken een bord in de wei gestaan opzoek naar getuigen. Daar was toen het verhaal dat een boer, die door het weiland moest om bij zijn akker te komen, de boel niet goed afgesloten zou hebben.
Maar goed, ook dat het weer om paarden van de smid zou gaan is speculatie, aangezien er nog niks bekend is van een eigenaar

Anne111

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 19:43

Stef:

Ik weet niet wat voor feiten je op wilt wachten, maar er is bij mij nog nooit een paard ontsnapt uit een wei die goed afgezet is met een deugdelijk slot wat niet elk pennymeisje openmaakt. Slootjes en stroomdraadjes zijn vaak niet genoeg en dat wordt wél vaak gebruikt. en al was het een hek, dan niet hoog of stevig genoeg, want hij liep toch mooi aan de andere kant?

Het zal niet express gebeuren dat geloof ik niet maar wel vaak uit te makkelijk denken

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 20:02

Was je erbij Anne? Misschien heeft iemand het hek wel open gezet? Misschien is ie in paniek door de draad gevlogen, en misschien klopt de omheining niet, maar we weten het niet, dus heeft speculeren, en dan zeker de berichten met een wijzend vingertje richting eigenaar, helemaal geen nut

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 21:39

Leuk dat gespeculeer. Echt met veel naastenliefde ook? Laten we niet oordelen. Er staat ergens: Oordeel en je zal veroordeelt worden.

Weten we nu wie de eigenaar was? En opfokpaardjes, tja, dat spul groeit gewoon en daar ga je als eigenaar af en toe kijken of ze er nog lopen. Legio paarden die er zo bijlopen. Persoonlijk vind ik al die ontsnappingsverhalen nogal meevallen. Die hond die laatst is gevonden in de sloot. Moedwillig verzopen, daar maak ik me kwaad om, hier om niet. Het kan iedereen overkomen. Een ongeluk zit in een klein hoekje.

knaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 21:55

9 v/d 10 keer is het door een gebrekkige omheining dus ik kan mij die speculaties wel voorstellen

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 08:31

Sjoef_Habibi schreef:
9 v/d 10 keer is het door een gebrekkige omheining dus ik kan mij die speculaties wel voorstellen

En ik neem aan dat je netjes bij elke boer aanbelt waarbij jij (in jouw ogen) een gebrekkige omheining ziet??
Of sta je later hoofdschuddend, het berichtje over ontsnapte paarden in de krant te lezen en denkt.... zie nou wel, die omheining deugde al jaren niet....

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 08:39

Asjeblieft hou op! Het is al erg genoeg om je paard zo te verliezen. Trauma's, trauma's... Ik wens het echt niemand toe...
Wie heeft er wat aan dat gespeculeer? Niemand lijkt me?!

Verschrikkelijk voor de eigenaar... Sterkte.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 08:41

Sjoef_Habibi schreef:

Speculaties zijn zinloos. Ook verandert het wel/niet van wat ook mbt déze pony niets aan wat de trieste algemen situatie is.
Feit blijft dat het overgrote deel van de paarden achter een niet voldoende paardbestendige omheining staat. Niet zelden helemáál niet achter een omheining zelfs, maar achter een miezerig slootje.
Ook het argument van 'door gekken losgelaten' is niet steekhoudend.
De wet is hier helder over. Zoek het maar eens op. Kan je zelfs op Bokt vinden want daar is al een topic over geweest.

Afgezien van de wet en de verantwoordelijkheid naar anderen, is het míj een totaal raadsel waarom je als paardeigenaar die zegt van het paard te houden het dier níet tegen het eigen gedrag en onverlaten beschermd op het land hebt.

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 08:53

sterkte aan de bestuurder! je zal dr trauma's aan overhouden joh...
vreselijk dat dit is gebeurd..

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 17:45

Vandaag stond er een stuk in het AD.

De pony komt waarschijnlijk uit Poederooijen. De eigenaar had de politie gebeld aangezien hij een pony mistte. De auto van de bestuurder was totallos.

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 19:20

heeft de pony toch een aardig eindje gelopen of is het bij de sluis gebeurd dan? ik had meer de shell in mijn hoofd die richting waar de vorige keer ook gebeurd was

Rosmoov

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 19:26

ligt eraan waar in poederooijen ...stukje bij de sluis is idd ok poederooijen ....maar dat is weer geen giessen...nou ja hij zal best een eindje hebben gewandeld dan

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 21:36

Poederooijen en Giessen ligt toch een behoorlijk stukkie uit elkaar...

Rosmoov

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 09:14

valt wel mee....dat stuk bij de sluis kun je rechtsaf en valt al onder poederooijen dus zo heel ver is dat niet , heb daar ooit eens stage gelopen en wist ook niet dat het onder poederooijen viel...wel dus

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 09:21

En daar staan we dan met onze oordelen. Dus de pony werd gemist en nu is er iemand ook om het verlies van de pony ontzettend verdrietig. Heel veel sterkte voor de eigenaren!

Zeelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 15:13

wat vreselijk zeg! |(