Bloedbad op de Duitse snelweg door losgebroken paarden

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 23:28

jeetje hoe heeft dit kunnen gebeuren.
Sterkte voor de nabestaande en sterkte voor de eigenaren van de paarden en diegene die nog in het ziekenhuis liggen.

ik kan alleen het artikel op de site niet vinden, kan iemand mij helpen ?

Stal_Fiore

Re: Bloedbad op de Duitse snelweg door losgebroken paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 23:30

Vreselijk zeg!
Sterkte voor alle betrokkenen

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 23:49

wat een drama zeg, verschikkelijk

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 00:04

Als je googlet op Thüringen Pferde Unfall kom je allerlei artikelen in het duits erover tegen...

Vreselijk dat zoiets kan gebeuren, erg voor de nabestaanden van de omgekomen man, voor de zwaargewonden en voor de eigenaren van de paarden!

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 00:17

wat afschuwelijk, heel veel sterkte aan alle betrokkenen zowel de paardeneigenaren als de nabestaande van de 46 jarige jonge man. En heel veel sterkte voor het echtpaar en hun kind!!

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 07:58

maximee schreef:
Jezus wat vreselijk! :oo :(:)

Ik kreeg net een telefoontje, ben op vakantie, dat mijn paard gisteravond ook was uitgebroken en 9 km verderop werd gevonden..
Edit:
Gelukkig ongedeerd maar toch, pff!

woow dan heeft hij nogal een ritje gemaakt..

die arme beesten waren waarschijnlijk gewoon in paniek geraakt!
veel sterkte aan de eigenaar en de nabestaanden van de man!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 08:43

8nnemiek schreef:
Wat vreselijk zeg!

6 paarden geraakt.. jee.. was het dan zo druk op dat moment of reden de mensen gewoon zo hard? Normaal gesproken, als er dieren los lopen, en zeker als er eentje aangereden wordt, dan ga je toch vol op de rem als je dat voor je ziet gebeuren?
Hoe dan ook, vreselijk dat het gebeurd is, en sterkte voor alle nabestaanden.

mensen rijden normaal gesproken vrij hard op een snelweg,in duitsland volgens mij 120 km/uur.
Dan verwacht je geen frontale botsing te maken met een dier wat toch z'on 400 tot 600 kilo weegt.

Vreselijk voor de nabestaanden van de man!
En uiteraard voor de 6 paarden....dit zijn ongelukken die voorkomen kunnen worden..

lemon71

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 09:05

Echt vreselijk dit , vreselijk voor de overleden paarden en voor de man die nog zo jong was , sterkte voor de nabestaande !

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 10:09

Sterkte voor alle nabestaanden!! Echt heftig dit!! Hopelijk komen de mensen die nog in het ziekenhuis liggen er weer bovenop.

De foto's zijn idd niet erg fijn om te zien. 1 grote ravage van auto's en paarden. Lijkt me voor de hulpverleners ook erg moeilijk!!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 10:58

Wat een vreselijk ongeluk weer. Heel veel sterkte voor iedereen die erbij betrokken was. Hopelijk herstellen het echtpaar en het 2 jarige kindje ook weer goed...

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 11:14

geerke schreef:
mensen rijden normaal gesproken vrij hard op een snelweg,in duitsland volgens mij 120 km/uur.
Dan verwacht je geen frontale botsing te maken met een dier wat toch z'on 400 tot 600 kilo weegt...

In dat deel van Dld is het niet zo druk op de Autobahn, dus ik denk dat er wel flink wat harder gereden wordt (Ík rij daar iig wél een heel stuk sneller dan 120 km/h) :\ .

Voltigeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 11:58

Hoe snel er mag gereden worden op die snelwegen doet eigenlijk weinig of niks ter zake. Indien je tegen 50km/h passeert en er duikt een paard voor je op, dan kan je ook niet meer uitwijken of remmen. Enig verschil kan misschien zijn dat de paarden iets langer zullen afzien door hun blessures voor ze uiteindelijk toch moeten worden ingeslapen.
Paarden staan erom bekend van veel zaken schrik te hebben, maar ook in een brand moet je ze naar buiten leiden. Ze zoeken niet zelf de veilige "buiten" op, maar zouden gewoon verstijfd blijven staan in het vuur. En langs een snelweg heb je sowieso weinig andere uitwegen als de snelweg waar je op zit.

Het blijft een jammer, en zeker tragisch, verhaal. Maar ik denk dat er in wezen weinig aan te doen valt.

Men weet natuurlijk niet hoe de weide was afgezet en zo. Maar toch, ik ga uit van de goedheid van de mensen en ga er van uit dat alles in orde was. Een ongelukje kan altijd gebeuren. En meestal zonder erg. Maar dit is natuurlijk een heel jammere zaak...

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 12:00

veel sterkte voor de betrokkene en nabestaanden

@Sterre; schijnbaar een stukje drukker die nacht.

kun je je afvragen of je niet moet verplichten om paarden s'nacht op stal te zetten, alleen al om te voorkomen dat onverlaten het hek openzetten of de paarden opjagen.
Ik heb ze s'nachts wel binnen staan, ook als er geen toezicht is, wij wonen aan een zeer drukke straat.

ippolata

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 15:38

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 15:44

Afschuwelijk!
Veel sterkte voor alle mensen die betrokken waren bij dit ongeluk!

whitneyvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 16:12

wat afschuwelijk heel erg veel sterkte voor alle mensen,die betrokken waren,bij dit ongeluk

liefling

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 16:53

geerke schreef:
8nnemiek schreef:
Wat vreselijk zeg!

6 paarden geraakt.. jee.. was het dan zo druk op dat moment of reden de mensen gewoon zo hard? Normaal gesproken, als er dieren los lopen, en zeker als er eentje aangereden wordt, dan ga je toch vol op de rem als je dat voor je ziet gebeuren?
Hoe dan ook, vreselijk dat het gebeurd is, en sterkte voor alle nabestaanden.

Dan verwacht je geen frontale botsing te maken met een dier wat toch z'on 400 tot 600 kilo weegt.

Vreselijk voor de nabestaanden van de man!
En uiteraard voor de 6 paarden....dit zijn ongelukken die voorkomen kunnen worden..

ze rijden wel harder hoor sommige klappen voorbij met 200 waar je geen snelheid beperkingen hebt... dat is echt hard.
er rijden veel duitsers harden can 120 waar je geen beperking op de snelheid hebt.. het is gewoon zo..

erg sneu dat dit gebeurd is .. nogmaals sterkte voor de nabestaanden

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 22:05

klopt het dat je op het laatste stuk
bij het filmpje ook een koe ziet ?
in ieder geval veel sterkte voor de nasbestaanden

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 22:23

Dat van die koe was over het andere ongeluk dat er dezelfde nacht was, twee koeien op de snelweg bij Leipzig...

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 22:52

och wat erg.

Toril1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 23:03

Ik woon vlakbij waar het gebeurt is en erger me al lange tijd aan de snelheid op deze snelwegen. 160 is doodgewoon. Ik ben misschien een suffe chauffeur, maar kan met mijn tempo toch echt nog wel remmen als er iets op de weg staat. Ook in het donker. Moet wel zeggen dat ik erg lamgzaa,m rij in mijn zware jeep. Maar desalnietemin vreselijk voor de mensen. Die foto's zijn inderdaad voer voor een nieuwe nachtmerrie.

Trouwens heel raar dat ze de snelweg op zijn gegaan, daar ze (wat ik weet) eerst een smalle brug over de snelweg zijn overgegaan. Terwijl de andere kant open velden zijn???

Vreselijk.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 23:06

iewl := die paarden zijn compleet platgereden.
wat een naar ongeluk zeg!

Bianc_Sten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 23:19

Damn, als je ff google kom je echt de akelijkste foto's tegen
Gerum die beestjes