Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Cassidy schreef:Eerlijk gezegd was dat ook niet aardig bedoelt. Ik wordt er een beetje moe van dat iemand eisen gaat stellen voor dingen die GRATIS zijn.
Toegegeven, je betaalt entree, een x-bedrag, maar je moet dan niet automatisch verwachten dat je voor een dubbeltje op de eerste rang komt te zitten, en echt topprestaties te zien krijgt...
Citaat:De western sport heeft bij de leken een imago dat het rodeo is. Lekker raggen op je paard, met een speaker die het publiek aanzet tot het uitvoeren van de mexican wave op de tribunes (in Nederland in het verleden tijdens WRAN NK). Barrelen is een hele mooie en moeilijke sport, vraagt veel voorbereiding, die voor het oog niet altijd even zichtbaar is.
Citaat:Gooi er dan ook nog een demonstratie trickriding tegenaan en het beeld van western als serieuze sport dat mensen al jaren proberen op te bouwen, met ook beheersde onderdelen en de nodige kennis van zaken, is weer even helemaal naar de vaantjes...knap wat die jongens en meiden doen hoor, maar trick riding is geen western!
Voltigeur schreef:PS: ik keek op jouw profiel en klikte eens door naar de website die bij jouw persoonlijke info staat vermeld... Wat ik daar op bepaalde foto's zag is ook niet echt een toonbeeld om western als serieuze sport te promoten (een smurf op een paard met westernzadel, een paard met luipaardenvacht, een paard met kerstboomslingers in de manen, een "camoufflagepaard" met petje op, etc.)
Cassidy schreef:Makkelijk om in een zin neer te kwakken dat er contradicties zijn, en verder je mond te houden
De western sport heeft bij de leken een imago dat het rodeo is. Lekker raggen op je paard, met een speaker die het publiek aanzet tot het uitvoeren van de mexican wave op de tribunes (in Nederland in het verleden tijdens WRAN NK). Barrelen is een hele mooie en moeilijke sport, vraagt veel voorbereiding, die voor het oog niet altijd even zichtbaar is. Het zet aan tot kopieergedrag, met alle gevolgen van dien.
http://www.youtube.com/watch?v=OYzgT0gomx0
Gooi er dan ook nog een demonstratie trickriding tegenaan en het beeld van western als serieuze sport dat mensen al jaren proberen op te bouwen, met ook beheersde onderdelen en de nodige kennis van zaken, is weer even helemaal naar de vaantjes...knap wat die jongens en meiden doen hoor, maar trick riding is geen western!
http://www.youtube.com/watch?v=Fs13FgqF ... re=related
Dus mijn reacties onbeschoft en grof? Misschien. Misschien ook niet. Het is maar wat voor imago je als sport uit wilt dragen.

Cassidy schreef:@ Voltigeur: wat jij een beetje lacherig als verkleed paardrijden bestempeld, is een officieel wedstrijdonderdeel binnen de westernsport, met de naam "Freestyle Reining". Je mag op een zelf uitgekozen stuk muziek, met een outfit die je zelf mag uitkiezen, een zelf verzonnen proef rijden. Gewaardeerd wordt hierbij - door het publiek, de originaliteit van de outfit en van de verreden proef. Bepaalde onderdelen moeten in de proef zitten, maar voor de rest mag je je gang gaan. Er worden wereldkampioenschappen in verreden....
http://www.youtube.com/watch?v=dEaMI5PkLIM
Citaat:Wij op de gewone manege hebben ook gewoon verkleed partijen, dus dan promoten wij de paarden sport ook niet serieus?
Ik vind dat echt weer een aanval van niks!
Je kan der dan beter een PB sturen in plaats van in het topic zetten wat dat is het onderwerp niet echt.

Cassidy schreef:Eerlijk gezegd was dat ook niet aardig bedoelt. Ik wordt er een beetje moe van dat iemand eisen gaat stellen voor dingen die GRATIS zijn.
Toegegeven, je betaalt entree, een x-bedrag, maar je moet dan niet automatisch verwachten dat je voor een dubbeltje op de eerste rang komt te zitten, en echt topprestaties te zien krijgt...