Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MamboBeach schreef:Krista schreef:'t zag er uit alsof ie gewoon, simpelweg rechtdoor is gereden, ipv van de bocht om! Net over de laatste duiker moet je haaks de bocht naar rechts nemen (of links - wat je wilt)...
Ik kan het even niet uit de foto halen maar is het gebeurd bij de hoekse weg of vooraan in de beurt van de volkstuintjes?
ruiter1992 schreef:wat voor mes raden jullie trouwens aan om bij je te hebben tijdens het mennen? mijn mentuig is namelijk vrij dik en ik moet er niet aan denken dat ons dit ook overkomt. Heb wel standaard een mes bij me, maar ik denk dat er toch betere moeten zijn. Wil toch veiligheid boven alles!
Famke160301 schreef:ruiter1992 schreef:
wat voor mes raden jullie trouwens aan om bij je te hebben tijdens het mennen? mijn mentuig is namelijk vrij dik en ik moet er niet aan denken dat ons dit ook overkomt. Heb wel standaard een mes bij me, maar ik denk dat er toch betere moeten zijn. Wil toch veiligheid boven alles!
Miss een handige tip en werkt vaak sneller als een mes nl. een nijptang, zo één die de hoefsmid gebruikt om de hoeven van je paard te knippen. En waar je ook ijzerdraad/prikkeldraad mee door kunt knippen in geval van nood. (dat kan een mes namelijk niet). Deze zijn vaak goed scherp en je kunt makkelijk door touw/leer heen knippen. Tevens veilig om mee te nemen en tis geen wapen![]()
Wel fijn ja dat ze de paarden hebben kunnen redden.
MamboBeach schreef:Krista schreef:'t zag er uit alsof ie gewoon, simpelweg rechtdoor is gereden, ipv van de bocht om! Net over de laatste duiker moet je haaks de bocht naar rechts nemen (of links - wat je wilt)...
Ik kan het even niet uit de foto halen maar is het gebeurd bij de hoekse weg of vooraan in de beurt van de volkstuintjes?
tine10 schreef:Famke160301 schreef:ruiter1992 schreef:
wat voor mes raden jullie trouwens aan om bij je te hebben tijdens het mennen? mijn mentuig is namelijk vrij dik en ik moet er niet aan denken dat ons dit ook overkomt. Heb wel standaard een mes bij me, maar ik denk dat er toch betere moeten zijn. Wil toch veiligheid boven alles!
Miss een handige tip en werkt vaak sneller als een mes nl. een nijptang, zo één die de hoefsmid gebruikt om de hoeven van je paard te knippen. En waar je ook ijzerdraad/prikkeldraad mee door kunt knippen in geval van nood. (dat kan een mes namelijk niet). Deze zijn vaak goed scherp en je kunt makkelijk door touw/leer heen knippen. Tevens veilig om mee te nemen en tis geen wapen![]()
Wel fijn ja dat ze de paarden hebben kunnen redden.
Op zich goede tip, maar past niet zo goed in heuptas. Tenminste niet in die van mij.
Gelukkig gaat alles verder goed, vind het altijd een naar gezicht. Shaar schreef:Nou, dan ben ik blijkbaar te vroeg naar huis gegaan vanaf stal (of te laat aangekomen???), maar ik heb geen spektakel gezien!Gelukkig gaat alles verder goed, vind het altijd een naar gezicht.
Cindy23388 schreef:djnien schreef:Krista, weet je al van wie ze zijn? Volgens mij niet de friezen van Fop Blonk toch??
Ik dacht eigenlijk aan Saskia Reijm of Gerrit Cieremans??
De paarden waren van gerrit cieremans. En met de paarden gaat gelukkig alles verder goed.
liedje89 schreef:je hebt ook paniek sluitingen bij het borsttuig lijkt mij een stuk handiger als je paard in paniek is. Die werken dan hetzelfde als veiligeheidslichtogen.
Als je de houder maar vastschroeft raak je iets wat aan je bokkussen zit echt niet zo 1-2-3 kwijt hoor. Vind het risico dat je het gewoon de helft van de tijd vergeet groter.