WEG Kentucky: Reining team bekend

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 23:07

Tjah Anky heeft aardig wat gestart afgelopen tijd.
Ik vind t leuk dat ze in t team zit ze traint echt fanatiek tuurlijk zijn er zo meer ruiters maar er zal vast mee spelen dat de WEG erg prijzig is en er zal dus door sommige besloten zijn dit niet te doen.

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 23:54

ik vind het eigenlijk 3x niks dat anky reserve is voor het WK.. ik bedoel, er zijn zoveel betere reining ruiters! ze zetten rieky toch ook niet als reserve bij het dressuurteam? ik vind dit niet echt goed voord de sport hoor!

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 09:40

Moniek schreef:
crow schreef:
Ik vind het ook een beargumentering van niets en op basis van de prestaties verdient ze geen reserveplaats tenzij alle alternatieven 'nee' gezegd hebben. Weet natuurlijk niet wie allemaal benaderd zijn.

best wat alleen die hebben geen constant paard tot hun beschikking maar wel enorm veel talent en veel meer ervaring.
daarom zei ik al dat ze de whiz van anky beter aan een andere WEL OPEN ruiter hadden gegeven die ook haar/zijn scores heeft gelopen voor de kwalificatie''s

alleen Rieky Young heeft de scores gehaald. Dus aan wie zou je dat paard dan willen geven...???[/quote]

dat is niet waar wat jij zegt..de minimale score''s zijn 68 dat hebben er wel meer gedaan.
alleen dan ben je er nog niet je moet over een paard beschikken die constant is in zijn runs.
deze paarden zijn kostbaar en niet iedereen heeft deze dieren in bezit.
anky heeft whiz gekregen alleen omdat het anky is dat weten we allemaal wel eigelijk.
als whiz bij iemand had gestaan die geen anky is maar wel heel veel kan betekenen voor de reining sport zal dat mooi zijn.
maar kennelijk is reining op de kaart zetten belangrijker dan de prestatie zelf

Cer

Re: WEG Kentucky: Reining team bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 09:45

Gatsie, wat een gekift weer..

Als er een andere reserve op de lijst had moeten staan, had het anders geregeld moeten worden... Zij heeft de gelegenheid, het paard en is niet helemaal bleu in de paardensport, dus zij is reserve.

Overigens, dat het allemaal politiek is, is bekend :j En daar kan Anky zelf niet zo heel veel aan doen, anders dan als je er toch bent, gewoon rijden (en dan alleen nog in het geval er een ander uitvalt).

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 09:47

Cer schreef:
Gatsie, wat een gekift weer..

Als er een andere reserve op de lijst had moeten staan, had het anders geregeld moeten worden... Zij heeft de gelegenheid, het paard en is niet helemaal bleu in de paardensport, dus zij is reserve.

Overigens, dat het allemaal politiek is, is bekend :j En daar kan Anky zelf niet zo heel veel aan doen, anders dan als je er toch bent, gewoon rijden (en dan alleen nog in het geval er een ander uitvalt).

het had zeker anders geregeld moeten worden.
ik vind dit niet kunnen ,,er zijn zoveel beter en dat weten genoeg mensen.. alleen is het leuker dat er een bekendheid op een paard zit dan een gewone sterveling die wel de scores uit dit paard kan halen

verder is het geen gekift maar een belangrijke constantering die invloed heeft op de prestatie''s van ons nederlands reining team

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 09:52

het is wel gekift, op de persoon Anky.

En die kan er niets aan doen dat het een politiek dingetje is.. Dat is al jaren zo :j

Er zijn ongetwijfeld afspraken gemaakt. Er hebben vast mensen geweigerd mee te gaan.

En laten we wel zijn, als je goed kan rijden, maar je hebt het geld en de middelen niet, ga je gewoon niet mee. Zo werkt dat.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 09:55

Cer schreef:
het is wel gekift, op de persoon Anky.

En die kan er niets aan doen dat het een politiek dingetje is.. Dat is al jaren zo :j

Er zijn ongetwijfeld afspraken gemaakt. Er hebben vast mensen geweigerd mee te gaan.

En laten we wel zijn, als je goed kan rijden, maar je hebt het geld en de middelen niet, ga je gewoon niet mee. Zo werkt dat.

daarom iemand met naamsbekenhied mee laten sturen? :? nee dat is goed voor de sport.
dan kan je net zo goed yolanthe kabau meesturen :D
ik kift niet op anky ,,ik kift zoals jij dat denkt op de manier van zaken doen.
heb hier nergens anky aangevallen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 10:01

Ik zeg toch ook niet dat jij dat doet, of wel?

Wie moet je anders meesturen?
Dan moet je de organisatie erop aanspreken :j

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 10:04

Cer schreef:
Ik zeg toch ook niet dat jij dat doet, of wel?

Wie moet je anders meesturen?
Dan moet je de organisatie erop aanspreken :j

nee wie dan wel?
sorry vind dat je erg flauw discussieerd ,,ik zal de jong bellen ,,goed?
ik merk enkel wat op en zo kan je alles wel weg anneliseren

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 10:24

Het is meestal zo dat als Anky in combinatie met westernsport genoemd wordt, dat er door verschillende mensen 'gezeurd' wordt over haar naamsbekendheid, dat ze niet kan rijden (reining), dat het vriendjespolitiek is, en weet ik veel wat.

Nou ja, het gaat nu eenmaal zo, zij heeft een paard, zij kan mee, zij staat nu reserve. Dat is dan misschien de verdienste van meervoudig olympisch kampioen zijn in een andere tak van paarden sport.

En ik vind het inderdaad ook een flauwe discussie. Ik vraag me af of Anky vooraan staat en zegt "IK ga wel mee!" want zo wordt het hier een beetje gebracht ('wie denkt zij wel dat ze is').

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 10:59

Goh ik vroeg me al af hoe lang het zou duren voor dat deze reacties over Anky zouden komen... ;)

Er zal echt wel een goede reden voor zijn waarom ze reserve is, lijkt mij niet alleen omdat ze Anky is en zo haar best doet! Ik had het eerlijk gezegd ook niet verwacht omdat, gezien haar laatste prestaties, ik vind dat ze er nog niet klaar voor is. Daarom denk ik, er zullen echt wel andere gegronde redenen voor zijn.
Dus, een eer en leuk voor Anky, maar voor het op de kaart zetten van de NL reiningsport misschien wel een beetje jammer..... (er vanuit gaande dat prestaties meer tellen dan bekendheid).

vessuvius

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 10:59

ik vind het juist voor deze tak van paardensport geweldig dat Boegbeeld Anky v Grunsven
ook mee gaat

zo te lezen heeft men hier weinig vertrouwen in het besluit van de Bondscoach op zich is dat vreemd
of is dat bij Reining normaal ?

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 11:11

anky is super om onze sport NATIONAAL (dus binnen nederland) te promoten, absoluut.

maar internationaal? op zo'n wedstrijd? nee sorry jongens maar dan is een ruiter meenemen die nog geen 70 kan rijden met een paard dat makkelijk 74 kan lopen een blamage. hebben jullie gezien welke ruiters de andere landen sturen??
USA heeft toch ook Lyle Lovett niet in het team zitten omdat hij zo'n lekkere bekende kop heeft? (en die rijd wel minimaal een 70...)
de WEG gaat niet om de sport bekend maken met bekende mensen maar met prestaties.
En helaas gaan vanuit nederland niet de best presterende nederlanders naar de weg. en dat is jammer. en dat is ook waarom we er als land nooit gaan komen. omdat een stuk vriendjespolitiek en ons-kent-ons belangrijker is dan prestaties.
en dat is jammer, want zo gaan we nooit winnen.
of gaat het hier ook gewoon om lol met je knol? :+ :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 11:15

Oh wat goed van Fenna! Leuk zeg! Mooi team! :j

Maar ehm...ik was ook wel verbaasd over de reserve...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 11:15

Citaat:
En helaas gaan vanuit nederland niet de best presterende nederlanders naar de weg. en dat is jammer. en dat is ook waarom we er als land nooit gaan komen. omdat een stuk vriendjespolitiek en ons-kent-ons belangrijker is dan prestaties.

Dat is het waarschijnlijk grotendeels, maar dat is níet de schuld van Anky... :+

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 11:18

dat zeg ik toch ook niet? aub niks lezen wat er niet staat.

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 11:28

quarterH schreef:
anky is super om onze sport NATIONAAL (dus binnen nederland) te promoten, absoluut.

maar internationaal? op zo'n wedstrijd? nee sorry jongens maar dan is een ruiter meenemen die nog geen 70 kan rijden met een paard dat makkelijk 74 kan lopen een blamage. hebben jullie gezien welke ruiters de andere landen sturen??
USA heeft toch ook Lyle Lovett niet in het team zitten omdat hij zo'n lekkere bekende kop heeft? (en die rijd wel minimaal een 70...)
de WEG gaat niet om de sport bekend maken met bekende mensen maar met prestaties.

Maar ik kan me dat haast niet voorstellen...... de Jonge zal toch op zo'n grote wedstrijd een gaan voor een goede prestatie en niet voor vriendjespolitiek oid? Er zal dan toch wel een gegrondere reden zijn waarom er geen betere combinatie als reserve gekozen is?

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 11:30

idd cer dat zegt hier niemand..is niet anky haar schuld ze staat niet met haar ego vooraan te ik wil mee ik wil mee te schreeuwen.
zo''n kinderachtige discussie wieger ik zelfs aantegaan.
het gaat om de keuzes die bijvoorbeed een de jong neemt.
wat quater h zegt klopt de whiz kan hoog lopen is een goed paard om mee te nemen maar niet met anky op zijn rug op zo''n wedstrijd.
als je om je heen kijkt zie je veel talent rondrijden die een 70 rijden op een paard die daar veel meer moeite mee heeft.
gun die ruiters een paard als whiz die halen er wel uit wat erin zit.
kijk naar het vorige team diegene die er toen inzat mis ik nu.
en ja er bedanken er veel ook omdat het team word bepaald door 1 persoon

mienmien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 11:32

Moniek schreef:
dat is niet waar wat jij zegt..de minimale score''s zijn 68 dat hebben er wel meer gedaan.
alleen dan ben je er nog niet je moet over een paard beschikken die constant is in zijn runs.

Om je te kwalificeren voor het A Kader minimaal drie wedstrijden binnen 6 maanden met van elke jury minimaal een 71.....

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 11:34

astridklomp schreef:
quarterH schreef:

Maar ik kan me dat haast niet voorstellen...... de Jonge zal toch op zo'n grote wedstrijd een gaan voor een goede prestatie en niet voor vriendjespolitiek oid? Er zal dan toch wel een gegrondere reden zijn waarom er geen betere combinatie als reserve gekozen is?

die zijn er wel ,,fam beack had de whiz aan iemand anders willen gunnen.
maar er zijn wel degelijke betere combinatie maar die paarden zijn niet constant genoeg die rijden gemiddeld een 69 bijvoorbeeld.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 11:37

mienmien schreef:
Moniek schreef:

Om je te kwalificeren voor het A Kader minimaal drie wedstrijden binnen 6 maanden met van elke jury minimaal een 71.....

zover ik weet moet je op tenminste 2 cri wedstrijden een 68 hebben gelopen om je te kwalificeren

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 11:40

Wat leuk voor Fenna!!!! :)

Als reserve heb ik ook een andere keuze maar goed er zal vast een reden voor zijn

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 11:41

ik vind het voor fenna ook super ze heeft er hard voor geknokt

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 11:47

kosten zullen ook wel voor een groot deel meespelen..
grote dressuur- of springruiters met grote stallen hebben meer geld dan menig reiningruiter, en sponsors voor reiningruiters zijn ook ver te zoeken..
erg jammer en zoals al wordt gezegd, anky kan er niks aan doen!
ik ben het alleen vaak niet eens met de keuzes van de Jong..

armlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 12:11

Bij ons op het werk werdt al gezegt...
Zal ze in Oktober ook aan de military van Boekelo gaan deelnemen??

hahaha we kwamen allemaal niet meer bij!!
ja redt je jezelf in de dressuursport niet meer, dan jezelf belachelijk maken als beginner in de western :s