Vrouw krijgt werkstraf en paarden terug na verwaarlozing

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 21:06

die taakstraf zal zeker helpen :z

patricia6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 21:41

geen geld om te paarden te voeren, maar wel geld voor een computer en internet?
Zodat ze hier zou kunnen reageren zou wel helemaal het einde van de wereld zijn.
Vind het vreselijk dat er rechters bestaan die zulk soort dingen toestaan.
Zou verboden moeten worden. Een schande

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 22:00

Cayenne schreef:
Officier van justitie E. Harbers betwijfelde of de Soesterbergse in de toekomst wel financieel in staat is om de dieren te onderhouden. De vrouw verdient thans met haar part-time baan 90 euro per week terwijl voor de verzorging van een paard 100 tot 150 euro per week nodig is.

ben ik nu de enige die dit niet snapt? 400 tot 600 euro per maand voor 1 paard is wel heel erg veel IMO. Neemt niet weg dat je met 90 euro per week inkomen er niet komt.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 22:22

Dat ben ik inderdaad nog niet eens kwijt voor 4 paarden hier per maand... maar goed ik heb ze dan ook aan huis staan... :)

Ik begrijp niet dat ze haar die paarden terug geven... Maar goed, er gebeuren wel vaker onbegrijpelijke dingen als het dieren betreft... :roll:

Torre1984

Re: Vrouw krijgt werkstraf en paarden terug na verwaarlozing

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 07:22

En dan maar een milde straf geven vanwege "haar jonge leeftijd"! Ze is boven de 18 jaar! Voor andere misdrijven is ze wettelijk ook volledig aansprakelijk! En als ze met 19 jaar nog niet weet wat een dier te eten moet hebben.... Het is iedereen toch wel duidelijk dat een dier onderhouden duur kan zijn - en dan hebben wij het nog maar over het voeren. Wat doet ze als ze naar de smit moeten of ingeent moeten worden? Die rechter heeft echt niet goed geinformeerd hoe duur dit hobby is en in haar geval nog voor meerdere dieren! Schandalig!

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 08:14

Het moet toch niet gekker worden...Tegenwoordig mag ook iedereen dieren houden.
Maar goed, kerst is tenslotte ook VEEEEEL belangrijker dan je beste vriendjes...

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 08:21

woont ze nog thuis dat ze met 90,- per week voor paarden kan zorgen, maar dus schijnbaar geen andere kosten (huur enz) heeft?

zo ja: vind ik het ook schandalig dat de ouders niet ingegrepen/geholpen hebben.

equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 08:25

Vreselijk, waarom kijken ze nooit vanuit het dier, ze kunnen toch niet het risico nemen dat zo'n dier voor de tweede keer honger lijdt, walgelijk!! Je bent toch niet goed in je bovenkamer als je teveel cadeaus koopt, terwijl je drie paarden hebt staan in die teringkou afgelopen winter.

heralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 09:29

Lielle schreef:
Cayenne schreef:
Officier van justitie E. Harbers betwijfelde of de Soesterbergse in de toekomst wel financieel in staat is om de dieren te onderhouden. De vrouw verdient thans met haar part-time baan 90 euro per week terwijl voor de verzorging van een paard 100 tot 150 euro per week nodig is.

ben ik nu de enige die dit niet snapt? 400 tot 600 euro per maand voor 1 paard is wel heel erg veel IMO. Neemt niet weg dat je met 90 euro per week inkomen er niet komt.

Die snap ik ook niet. Onderhoud van een mens kost ongeveer 100 euro per week.
Misschien kosten haar pony's in totaal 100-150 euro per week.

Mijn 2 paarden kost mij dat echt niet, en dan staat het rijpaard bijna 300 euro per maand in pension.

Dus dat is idd een raar verhaal....

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 09:30

Lielle schreef:
Cayenne schreef:

Dat is ook 1 van de eerste dingen waar ik aan dacht.. ik heb zelf in totaal 4 paarden thuis staan, nee ik ben geen 1600 tot 1800 per maand aan ze kwijt.

Maar inderdaad 90 euro per week, 3 paarden.. Nee dat zou hem niet worden. Wat betreft de kerstcadeau's.. schandalig!!! Als mijn paarden voer nodig hebben of naar de hoefsmid moeten of wat dan ook en ik heb ECHT nieuwe schoenen nodig, krijgen mijn paarden toch echt wat ZIJ nodig hebben. Ik heb ervoor gekozen om voor hun te zorgen, dus zij komen eerst daarna pas ik.

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 09:46

Echt belachelijk :( !!
Ons rechtssysteem is wat dit betreft echt waardeloos, kijk naar
Amerika zo moeten ze hier ook zijn.
Dan had ze haar paarden nooit teruggekregen en ook nooit meer
dieren mogen houden!

En iemand van 19 lijkt mij verantwoordelijk genoeg voor haar eigen
daden.

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 11:17

Is dat zo, dat ze ze in Amerika ook niet meer terug had gehad? De cases die wij op tv zien zijn wel de hele heftige meestal. Ik heb daar ook al vaker gezien dat paarden terug gingen terwijl ik dacht- wouw, vinden ze die boxen echt goed genoeg zoals ze nu zijn? In Amerika hebben ze toch minder de gestandaardiseerde boxen zoals wij ze hier hebben :)

Op zich vind ik het best okee dat ze de paarden terug krijgt. Het wordt in de gaten gehouden, dus ik neem aan (gevaarlijk om te doen, ik weet het ;)) dat als het niet goed gaat , dat er dan ook voor een half jaar ingegrepen word...Daarbij staat er ook dat een vriendin en haar moeder (dacht ik?) haar zullen helpen bij de verzorging en ook kosten als ik goed gelezen heb?

Ik ben wel benieuwd.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 12:25

Citaat:
de verzorging van een paard 100 tot 150 euro per week nodig is

Ik ben ook erg verbaasd over het erg hoge bedrag dat ze hier noemen. ik begrijp dat de dieren op een weiland staan met schuilmogelijkheid. Veel regen levert veel blubber op, soms kun je dat niet voorkomen.Als je ruim rekend met 2,5 kleine baal hooi per dag voor 3 paarden kom je een heel eind met 90 euro per week als je nog thuis woont tenminste en je paarden geen hoge DA kosten hebben. En zijn het paarden of pony;s die ze heeft? 2 verkopen en er een overhouden dan krijg je weer berichten van o zielig er staat een pony alleen.

Geen idee of taakstraf helpt en of ze haar dieren verder goed kan onderhouden. Hopelijk heeft ze er van geleerd.

idialist

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 13:03

Zo iemand mag geen paarden, uberhaupt geen dieren hebben. ze is niet in staat om ervoor te zorgen daar haar prioriteit duidelijk ergens anders ligt. Ik snap dan ook niet dat ze de paarden terug heeft gehad maar ja ik snap eigenlijk ons hele rechtsysteem niet.

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 13:37

@ Elpharo: Op tv zijn het vaak wel wat meer extreme cases ja, heb je gelijk in. Maar toch treden ze daar veel beter op dan hier.

En ja dat haar moeder haar nu helpt, die had het ook al eerder moeten zien vind ik? Dus of dat veel zin gaat hebben geloof ik niet!

swake

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 14:10

Onbegrijpelijk voor mij. Heb er ook over gehoord. Zulke mensen zouden volgens mij geen huisdieren of andere dieren meer mogen hebben.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 14:16

Lielle schreef:
Cayenne schreef:

daar viel ik dus ook overheen.
ben hoogstens 90 euro per maand kwijt + extra dingen.
en heb een potje waar elke maand een x bedrag ingaat.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 14:23

LittleRose schreef:
@ Elpharo: Op tv zijn het vaak wel wat meer extreme cases ja, heb je gelijk in. Maar toch treden ze daar veel beter op dan hier.

En ja dat haar moeder haar nu helpt, die had het ook al eerder moeten zien vind ik? Dus of dat veel zin gaat hebben geloof ik niet!

da's natuurlijk ook voor de tv hè.. ;)

nou hopelijk leert ze ervan en goed dat het nu in de gaten wordt gehouden. :)

nl_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 14:57

Gadver! hier kan ik niet tegen! geen geld voor eten voor je paard door KERST KADOTJES! gaat het niet??????

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 07:58

zo gaat het vaak hoor!
Paarden worden als schoenen aangeschaft,tot het nieuwe er vanaf is en dan staan ze daar!
Tis om te janken hoe men met dieren omgaat |(

xDaPhNex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 09:34

@ Simmie: Ik dacht al toen ik het las en de naam 'Norma Jean' zag staan dat het om deze ging! Volgens mij verzorgde zij hun 2 paarden toen wel goed toch? Absoluut niet mager.

En weet dat Samantha altijd hartstikke fanatiek was. Vreemd om dan te lezen dat het allemaal zo gelopen is...

Zeelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 12:56

Wat een belachelijke uitspraak! :(

maaikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 13:00

wat belachelijk zeg :(

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 15:35

carolalisa schreef:
wat een belachelijke uitspraak weer! die arme dieren. ik snap gewoon niet dat ze ze aledrie weer terug krijgt. als je kerstcadeau's verkiest boven de gezondheid van je dieren.. nou sorry dan ben je het gewoon niet waard. en als zij maar 90 euro in de week verdiend en een paard 100 tot 150 euro in de week kost, hoe wil ze er dan 3 kunnen bekostigen. en wie zijn hier zoals altijd weer de dupe van...

Dat vond ik schromelijk overdreven door die officier van Justitie... 100 euro per week is 450 euro per maand... Dat ben je alleen kwijt met een dure pensionstalling en hoge dierenartskosten. Met paarden in een wei en wat bijvoeren van hooi kom je met zo'n 100 tot 150 euro in de maand ook al heel ver...

Verder natuurlijk belachelijk dat je je dieren niet kunt voeren omdat je te veel cadeautjes hebt gekocht... Arme beesten...

Pony_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 18:32

omg dat dit kon gebeuren ik ken hun persoonlijk ging al niet meer met ze om was ooit een vriendin.
ik heb die paarden ook weleens gereden waren echt schatte van paarden en ook uniqeu was een goed paard dat dit moes gebeuren erg triest!!!!! geen woorde voor