Albert Zoer: 'Alsof er een stukje van jezelf weg is'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 16:32

@Shanna, er zijn genoeg paarden op topniveau die na een lange blessuretijd weer aan het werk gaan. Vind het wel degelijk kort door de bocht en wel heel stomzinnig hoe je je reactie zelfs nog verdedigd.

Ook een duur paard, misschien wel JUIST, zo'n paard verdient de herstelperiode. En die zullen ze hem ook zeker wel gegeven hebben! Ik wed dat als hij zelfs als weidepaard door het leven kon, dat ze daarvoor hadden gekozen!

Kwal

Shanna schreef:
Pashon schreef:
shana vind jou reactie echt niet kunnen.
een eigenaar en ex eigenaar zijn net hun beste paard kwijt geraakt het jij kan alleen maar aan het geld denken.
Werelijkwaar wat denk jij kort door de bocht!!!

verschrikkelijk voor Albert, je hoord de leegte in zijn zinnen.
vol ongeloof.

Waarom was Oki Doki hun beste paard? Juist, omdat hij zoveel geld opbracht en dus ook waard was.
Bij zo'n duur paard nemen ze echt geen herstel-tijd van een paar maand of langer aan hoor. Als ze geen 100% zekerheid hebben, dan is het gewoon einde verhaal. Ook voor de verzekeringen. Niks kort door de bocht, zo is het nou eenmaal.

Heb jij het filmpje van het afscheid van Oki en Albert wel gezien? Dan snap je dat zeker Albert hier heel veel verdriet om zal hebben.

Niet alle mensen in de sport denken aan geld hoor :n

Moniek

heel triest dat nederland een top atleet moet missen.
oki een diepe buiging voor jou en erg bedankt voor jou 14 jaar!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 16:33

En hoe weet jij dat allemaal zo goed Shanna? Waarom hebben ze hem dan niet gelijk laten inslapen als het zo is wat jij zegt? Onzin.
Vind jouw reactie echt niet kunnen. :n :r

Echt een verlies voor de paardensport. Was altijd een genot om hem te zien springen!
Mooi stukje idd.. Ook knap dat Albert de dag van het overlijden van Oki Doki nog reageert.
Echt zonde van zo'n top paard.. Geloofde het gister toen ik het hoorde geloofde ik het eerst ook niet echt.
Laatst bijgewerkt door Sannnn op 22-07-10 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 16:33

Wat verschrikkelijk voor Albert.. hoop dat hij er snel weer wat bovenop komt.

@shanna, er was al uit eerdere berichten duidelijk geworden dat dit niet het geval is. Maar dat hij overleden is aan een septische shock. Mag ik vragen waarom je zo zeker bent over jou verklaring?

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 16:34

Shanna schreef:
Pashon schreef:
shana vind jou reactie echt niet kunnen.
een eigenaar en ex eigenaar zijn net hun beste paard kwijt geraakt het jij kan alleen maar aan het geld denken.
Werelijkwaar wat denk jij kort door de bocht!!!

verschrikkelijk voor Albert, je hoord de leegte in zijn zinnen.
vol ongeloof.

Waarom was Oki Doki hun beste paard? Juist, omdat hij zoveel geld opbracht en dus ook waard was.
Bij zo'n duur paard nemen ze echt geen herstel-tijd van een paar maand of langer aan hoor. Als ze geen 100% zekerheid hebben, dan is het gewoon einde verhaal. Ook voor de verzekeringen. Niks kort door de bocht, zo is het nou eenmaal.

Heb jij het filmpje van het afscheid van Oki en Albert wel gezien? Dan snap je dat zeker Albert hier heel veel verdriet om zal hebben.

Niet alle mensen in de sport denken aan geld hoor :n[/quote]

gelukkig niet alleen is het vaak niet te verkomen zeker niet in de paardensport.
ik heb zeer mijn bedenkingen bij zijn dood
over zoer spreek ik niks uit hij was een team met dit paard

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 16:34

Ik vind het zo naar voor Albert.. meer kan ik gewoon niet zeggen -O-

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 16:35

En trouwens Shanna, Oki is uit zichzelf overleden (of iig niet meer te redden) aan een shock. Ik weet zeker dat als er iets aan gedaan had kunnen worden ze dat zeker hadden gedaan, en niet alleen omdat hij zoveel geld verdient, ook omdat mensen om hun paard geven, ook in de sport. :)

CoonArt

Paard verdient gewoon een standbeeld, net zoals dat paard van Anky heeft in Erp! (ben even de naam kwijt)

@ Moniek: waarom bedenking bij de dood van zo'n duur paard? Denk je nou echt dat Jose hierover zou liegen?

Vera1908

Kippenvel moment.
Echt sterkte voor alle mensen die erbij zijn betrokken.

Moniek

Unwritten schreef:
Ik vind het zo naar voor Albert.. meer kan ik gewoon niet zeggen -O-

idd maar ook voor zijn groom en iedereen die dicht bij dit paard stond

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 16:36

Echt verschrikkelijk dat het nu echt is afgelopen met OkiDoki.......
Laatst bijgewerkt door Woody2015 op 22-07-10 16:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 16:36

HorseyDude schreef:
Paard verdient gewoon een standbeeld, net zoals dat paard van Anky heeft in Erp! (ben even de naam kwijt)

@ Moniek: waarom bedenking bij de dood van zo'n duur paard? Denk je nou echt dat Jose hierover zou liegen?

Ik heb mijn bedenkingen erbij omdat dit paard niet meer had terug kunnen komen in de sport dat was al bekend.

Vladie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 16:37

@ Shanna; wat lul jij uit je nek zeg! Ik word hier gewoon flink pissig van.
Jij wil dus beweren dat Jose en Albert geen gevoel in hun donder hebben? Waarom heeft Albert dan zolang gewacht met het verkopen van Oki Doki? Waarom stonden Albert en zijn vader dan met tranen in hun ogen toen ze Oki weg gingen brengen? Waarom ging Albert dan bij Oki kijken als hij hem op concour tegen kwam? Om het geld? Dacht het niet!
Ja het is een duur paard maar dat jij durft de beweren dat mensen die professioneel met hun paarden bezig zijn niet de tijd nemen om hun paarden te laten herstellen is echt zo'n ontzettende lulkoek!!!
Zulke mensen zullen eerder hun paard van de verzekering terug kopen en het de tijd geven om te herstellen dan te denken ach geef m maar een spuitje want het komt "misschien" niet meer goed. Nee zo denken deze mensen niet zij hebben de tijd de middelen en het geld om het paard te laten herstellen en het een kans te geven. Veel beter dan dat de meeste van ons zouden kunnen.
Zo jammer dat je zo verschrikkelijk kort door de bocht bent en zo kortzichtig over deze mensen denkt.

Nogmaals iedereen sterkte met dit verlies

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 16:37

De blessure is een maand geleden (?) gebeurd. Wat ik op dat filmpje zie, loopt hij erg slecht, maar hij loopt nog wel. Uit eigen ervaring weet ik dat lopen een goed teken is, mijn eigen paard heeft een soort-gelijke blessure gehad, en die kon niet eens meer lopen. Is daarna een weide-paard geworden maar wel hersteld. Waarscheinlijk hebben ze hem daarom niet gelijk in laten slapen, hij liep nog.
Peesblessures herstellen nou eenmaal niet makkelijk en al helemaal niet binnen een maand.

Waarom albert zolang heeft gewacht met het verkopen? Hij kreeg 200.000 betaald om hem tot een bepaalde datum niet te verkopen.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 16:39

Moniek schreef:
HorseyDude schreef:

Ik heb mijn bedenkingen erbij omdat dit paard niet meer had terug kunnen komen in de sport dat was al bekend.

Bonfire :o
Maar die is niet dood hoor :P

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 16:40

Shanna: Denk ook niet dat ze dat verwacht hadden, paard was in behandeling en overleden aan een shock. Waar wil je nou heen??

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 16:40

Ik snap de bedenkingen over zijn dood niet zo goed? Alleen omdat hij niet meer terug zou kunnen komen in de sport...
Waarom zou Jose daarover liegen? Geloof niet dat dat gebeurd is. Als je zag op het filmpje etc hoe Albert over Oki praat. Nee :n
Als er wat aan te doen was waarmee ze hem echt zouden kunnen redden hadden ze dat echt gedaan. Mits hij dan nog een redelijk leven zou hebben...

200.000 of 4/ 5 miljoen vind ik nog wel een groot verschil....

Vind dat het meer over jou zegt dat jij zulke speculaties doet.
Laatst bijgewerkt door Sannnn op 22-07-10 16:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 16:41

Shanna schreef:
De blessure is een maand geleden (?) gebeurd. Wat ik op dat filmpje zie, loopt hij erg slecht, maar hij loopt nog wel. Uit eigen ervaring weet ik dat lopen een goed teken is, mijn eigen paard heeft een soort-gelijke blessure gehad, en die kon niet eens meer lopen. Is daarna een weide-paard geworden maar wel hersteld. Waarscheinlijk hebben ze hem daarom niet gelijk in laten slapen, hij liep nog.
Peesblessures herstellen nou eenmaal niet makkelijk en al helemaal niet binnen een maand.

Waarom albert zolang heeft gewacht met het verkopen? Hij kreeg 200.000 betaald om hem tot een bepaalde datum niet te verkopen.

Je denkt er wel veel vanaf te weten of niet dan? :roll:

Anoniem

Maar hij is helemaal niet ingeslapen, dat is een beetje het punt, zegmaar. Daarbij vind ik het bizar dat er mensen zoals jij zijn die zulke aannames doen op zo'n botte manier, ook nog eens gebaseerd op foute informatie... Dat jij zelf geen gevoel in je donder lijkt te hebben, hoeft niet te betekenen dat anderen dat ook niet hebben!

Kwal

Ze twijfeld aan het verhaal. Of hij wel echt zelf is overleden of dat ze hem een spuitje hebben gegeven.

Voor het geld.

8)7

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 16:42

Jammer hoor dat sommige mensen meteen weer gaan speculeren over van alles en nog wat wat helemaal niet aan de orde is en daarmee de sfeer meteen verzieken. Ik denk dat ik er even op tem...

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 16:42

Wat erg :oo
Kwas altijd al een fan van Okidoki, dit komt wel hard aan :(:)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 16:42

Oki is overleden aan een shock en niet aan euthanasie.
Shanna, als jij zo zeker van je zaak bent, verzoek ik je om bewijs te laten zien. Wat je nu doet is pure speculatie en kan de betrokkenen pijn doen, want ik kan je verzekeren dat er betrokkenen hier meelezen.
Ik vind dit echt heel erg ongepast.

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 16:43

Wat vreselijk zonde.....

Hij was echt van wereldklasse zeker samen met Albert.

Ik geloof dat er bij dit paard alles gedaan is om hem goed te krijgen, het is een legende !