Zou jammer zijn als het weg moet Een stalgenoot van mij heeft haar paardjes daar heen gebracht en zat net te lezen dat het juist zo goed gaat met Blof en Ieniminie (nelly)
Misschien dat het stadsdeel kan sponsoren, doen ze toch ook met musea's terwijl we het hier over levende dieren hebben ivm van een paar stomme schilderen
DDW1190
Geplaatst: 25-07-10 10:16
goed initiatief die paardenopvang, heb alleen mijn twijfels of ze daadwerkelijk naar de slacht gaan, maar dat ze dit eerder roepen om geld in te zamelen!
en is er al meer bekend over de opvang gaan ze nou daadwerkelijk weg. het zou zo zonde zijn.
leviserena
Geplaatst: 02-08-10 22:56
Ik ben het hier absoluut niet mee eens!! Geef deze opvang absoluut geen geld!! Het is er een grote rotzooi!! ik zou het een varken nog niet aandoen om hier te laten staan!! Is het eerlijk om een blinde pony met een hele dominante pony in een stal te zetten? zodat de blinde pony dus telkens buiten staat.. Zelf heeft deze vrouw 3 paarden van haarzelf dus erg goedkope pensionstalling natuurlijk!! En de meest van deze paarden/ponys werken gewoon af en toe wat lesjes en brengen zo ook geld in het laatje(Ook staat er naar mijn weten een aantal pension paarden).. deze hele opvang slaat werkelijk nergens op! En als je er naartoe gaat.. wordt er zeker, weet ik zeker, is mij ook gebeurd geld aan je gebedelt(Bij mij toen een kat die was aangereden) Jongens dit gaat helemaaal nergens over...Ik raak er gewoon niet uitgepraat over van frustratie..
Ik kom, zoals ik al eerder aangaf een tijdje bij die opvang, en heb ook al lange tijd m'n twijfels. Maar ik vind het ook niet kunnen om die dieren niet te voeren. Maar na wat ik vandaag allemaal heb gezien.. zou het goed zijn als deze opvang stopt.
Vandaag stond er een jongen een hoef te bekappen. Persoon in kwestie heeft nog nooit een cursus gevolgd, en weet net wat de straal is. Stond vervolgens lekker op de hoefwand te vijlen tot de witte lijn zichtbaar werd. Dus ik zei er wat van, maar meneer wist het beter :S
Ik kan het echt niet meer aanzien wat daar allemaal gebeurd
Riaa_
Geplaatst: 09-08-10 17:05
manfredie schreef:
ik vindt dat de gemeente het bestemmingsplan moet herzien voor dat stuk waar hun gevestigd zijn.
Of het bestemmingsplan in moeten zien, voordat er een opvang gestart werd, scheelt een hoop gedonder later...
hey Coltje vertel eens wat gebeurt er allemaal op die opvang, je hoort wel meer rare verhalen over paardenopvangcentra, laatst nog in België geloof ik
flora05
Geplaatst: 06-09-10 09:30
Hallo,
Twee weken geleden is bij mijn paard artrose geconstateerd en ik ben van plan haar weg te geven aan de paardenopvang Amsterdam. Nu lees ik dit onderwerp en schrik ik wel even van. Ik ga zondag naar de opvang toe om te kijken. Ze wilden mijn paard in principe wel opnemen, als ze weg zouden gaan zou ze dat toch niet doen neem ik aan?!
Zijn er mensen die ervaring hebben met deze paardenopvang? je leest soms van die enge verhalen namelijk.. en wil wel zeker weten dat ze een goed tehuis krijgt. Er zit ook nog een paardenopvang in Amersfoort (true illusions) en één in sellingen, ben gewoon alles aan het rond vragen of ze plek hebben zodat ik mijn merrie toch nog een goed tehuis kan geven. Als iemand info heeft, of een andere goede plek heeft voor mijn merrie dan hoor ik het graag.
Waarom wil je je paardje weg geven aan een stichting? Is het niet beter om je dier als gezelschapsmaatje aan te bieden, of desnoods zelf te beslissen wanneer zijn leven eindigt? Wat is je hoofdbeweegreden om je paard weg te doen?