Edward: 'Alle wereldrecords in handen, maar het kan beter'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 10:25

Ik denk niet Isabel jaloers is. Zij weet ook wel dat Edward en Totilas niet te verslaan zijn op dit moment.

Ze zal eerder teleurgesteld zijn geweest over haar score/waardering door de juryleden. Je zag haar bv stralen toenz e de kur reed.

Espie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 10:34

ik denk dat je gelijk hebt sjoert.
zij lijkt mijn zelf ook niet jaloers aangelegt.
ik vind haar zelf ook een zeer goeie amazone.
en ze is zeer sportief als het op de sport aan komt om jaloers te zijn :o

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 10:40

Oeioei dat is ook een lekker dier zeg! (nog) geen totilas, maar zeker aanstormende concurrentie! Vind, als ik kritisch naar het filmpje kijk, de pirouette te vlak en rommelig, de wissels niet vlekkeloos en de passage soms te veel moeite kosten, dan gaat ze veeeel te veel zitten en duikt dan een pasje naar voren/boven om daarna weer stil te vallen. Wel een prachtig dier met heerlijke bewegingen, zie het Gribaldi er zeker in terug!

Ik gun het Edward enorm, hij heeft het hart op de juiste plaats maar is wel een sportman pur sang. Sympathieke vent en sterke ruiter. En dan zijn paard......... oi oi

Sugar_glider

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 10:45

Wat ik het leukste van de hele video vind is dat Totilas na het afgroeten zo heerlijk relaxed blijft.

Gewoon een heerlijke stap, lekker om zich heenkijken, oortjes heen en weer terwijl ie terug naar de losrijdbaan stapt. Alsof ie een buitenritje maakt. Zalig!

Ashley__

Re: Edward: 'Alle wereldrecords in handen, maar het kan beter'

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 10:49

Is en blijft een prachtig dier :j Lekker nuchter is Edward eronder. Beetje jammer van Isabell dat ze er zo over denkt, maar zeker wel begrijpelijk :j

Toch vind ik Toti een beetje over de top lopen hoor, zeker in vergelijking toen hij een beetje in opkomst was :P

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 11:07

Espie schreef:
ik denk dat je gelijk hebt sjoert.
zij lijkt mijn zelf ook niet jaloers aangelegt.
ik vind haar zelf ook een zeer goeie amazone.
en ze is zeer sportief als het op de sport aan komt om jaloers te zijn :o

Ben blij dat er toch mensen zijn die vraagtekens zetten bij de reaktie van Isabelle.
Ik geloof ook niet dat deze super amazone dit soort onzin uitkraamt! :D

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 11:17

Geweldig! Totilas is een echte jonge topathleet! :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 11:20

Totilas is gewoon een droompaard. Inderdaad is hij in zijn gewone draven bijna over de top waardoor je het verschil tussen de gewone draf en de uitgestrekte minder gaat zien. Hij blijft gooien met die benen, ook met terugrijden.

Als hij nog meer rust krijgt kan hij best naar de 100 % toegaan denk ik. Nu zijn er steeds enkele schoonheidsfoutjes zoals in de kur met binnenkomen en een storing (aangalopperen) op de middellijn vlak voor de stap die daardoor ook de eerste passen heel gespannen was.

Die Girasol is zeker een aansprekende merrie zeg! Mooi los dier! Veel tact en schwung.

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 11:20

Abeltje77 schreef:
Ik zou Anky wel eens op Totilas willen zien eigenlijk. Kijken wat er dan zou gebeuren.

dat zou ik ook wel eens willen zien, ik denk dat zowel ed hals hans ook een hele andere manier van rijden hebben, ze krijgen de paarden veel stabieler lijkt wel.
toen hans op painted black zat liep hij ook veel beter vond ik.

en natuurlijk weer super netjes gedaan van ed en toto

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 11:22

Denk dat de combinatie gewoon nog even moet werken aan de kleine oneffenheden in de kur, uiteindelijk leert zowel Totilas als Edward de gangen te beheersen en dan zal 't vast nog beter gaan :D

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 11:26

Ik denk zelf dat ze het eens wat rustiger aan moeten doen, zodat Toti ook wat meer rust krijgt. Wat minder extreem rijden met dat paard, gewoon lekker rijden en niet steeds het aller allerbeste willen (ja ik weet 't, vaak werkt dat wel zo in de topsport). Maar volgens mij wordt het paard er niet beter van.

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 11:28

Misschien is het inderdaad wat te veel voor hem, maar misschien vind hij het ook wel prima! :) Ik heb geen idee.. weet niet of ik nu van één kur meteen de conclusie kan trekken dat het teveel is :)

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 11:28

_Lotte_ schreef:
Op bokt, zal het even zoeken :)
Edit filmpje: http://www.topdressage.tv/phpBB3/viewto ... 2594#p2594

Ik zag pas een filmpje van Girasol met Nadine en op dat filmpje vond ik er niet zoveel aan en vroeg ik mij af waarom het een bedreiging was. Hier met Yasmin vind ik het wel een heel stoer beest!

Alleen ik vind geen een paard wat onder Nadine loopt heel erg aansprekend.... :o Dus of ze hier nou wel iets aparts van weet te maken....

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 11:30

Tja, je weet het idd niet zeker.....Nou, het is niet toevallig alleen deze kür dat hij lekker loopt te zwaaien aan de voorkant, volgens mij loopt hij al een heel poosje zo :P

Vanaf hier kun je er moeilijk over oordelen, maar als hij echt zo door blijft gaan houdt dat paard dat volgens mij nooit de rest van zijn sportcarrière vol :n

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 11:33

waarom Anky op Totilas willen zien?
Ed en Toot zijn een dream-team, daar moet je niemand anders opzetten.
Wat zou je daar aan hebben?dat de dressuur-koningin niet met alle paarden weg kan rijden?of dat Toot zo fantastisch is afgericht dat hij het ook onder Anky zou doen?
geniet toch gewoon van onze nieuwe nederlandse toppers!

@ ashley_: hoe stel jij je dat voor dan, dat er rustiger aan gedaan moet worden met Toot?
dat ze hem een tijdje thuis houden?
misschien is dit voor Toot helemaal niet zo'n grote inspanning, misschien is hij wel een echt wedstrijdpaard die enorm geniet van de wedstrijden, het applaus en de aandacht.
het enige dat ik hoop, is dat deze combinatie heel blijft t/m de olypmische spelen :D

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 11:34

timilon schreef:
waarom Anky op Totilas willen zien?
Ed en Toot zijn een dream-team, daar moet je niemand anders opzetten.
Wat zou je daar aan hebben?dat de dressuur-koningin niet met alle paarden weg kan rijden?of dat Toot zo fantastisch is afgericht dat hij het ook onder Anky zou doen?
geniet toch gewoon van onze nieuwe nederlandse toppers!

@ ashley_: hoe stel jij je dat voor dan, dat er rustiger aan gedaan moet worden met Toot?
dat ze hem een tijdje thuis houden?
misschien is dit voor Toot helemaal niet zo'n grote inspanning, misschien is hij wel een echt wedstrijdpaard die enorm geniet van de wedstrijden, het applaus en de aandacht.
het enige dat ik hoop, is dat deze combinatie heel blijft t/m de olypmische spelen :D

_/-\o_

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 11:35

Ik denk dat Edward dagelijks bokt bijleest om alle trainingsadviezen op te kunnen volgen!

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 11:37

Nee, thuis houden lijkt mij niet echt een optie hè :') Ik weet het iet zo goed, dat zei ik ook al. Hij loopt alleen extreem nu. Edward reed toen een clinic op Zwolle International en hij houdt een ophouding en geeft wat been en hoppa, die benen vliegen naar voren (dat is was hij zelf ook zei). Volgens mij hoeft dat niet constant. Ik zou hem gewoon lekker willen zien lopen, zonder dat strakke gedoe hier en daar en hoe hoger die benen hoe beter.....

En je hoopt dat ie t/m de OS heel blijft? Beetje rare uitspraak, net alsof het daarna er niet meer toe doet :?

Het is een wedstrijdpaard, je ziet ook dat hij geniet van het applaus wat hij krijgt en de uitreikingen enzo. Maar alsnog hoeft Edward hem niet zo extreem te rijden.

Maar dat is mijn mening tegen de jouwe ;)

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 11:37

Vudress schreef:
Ik denk dat Edward dagelijks bokt bijleest om alle trainingsadviezen op te kunnen volgen!

Ja, zeker weten :')

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 11:40

als Edward hem niet "zo extreem" zou rijden, zou Toot ook niet zo in de picture staan.
overigens heb ik ooit eens een stukje van Jiska gelezen, en Toot bood deze bewegingsvorm als jong paard ook al aan, een ophouding, een beetje been en het voorbeen vloog langs z'n neus.
je gaat nu Edward de "schuld" geven van deze enorme,uitzonderlijke bewegingen...waarom?geniet toch gewoon.

en t/m de OS, daarmee bedoel ik in ieder geval tot dan heel blijven...tuurlijk doet het daarna ook nog toe, maar de OS zijn op dit moment de kroon op hun prestatie's denk ik zo.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 11:41

Ashley__ schreef:
Tja, je weet het idd niet zeker.....Nou, het is niet toevallig alleen deze kür dat hij lekker loopt te zwaaien aan de voorkant, volgens mij loopt hij al een heel poosje zo :P

Vanaf hier kun je er moeilijk over oordelen, maar als hij echt zo door blijft gaan houdt dat paard dat volgens mij nooit de rest van zijn sportcarrière vol :n

je zegt het zelf al, sportcarriere, hij hoeft niet zijn hele leven zo te blijven presteren.
En daarna gaat hij heus niet zomaar de handel (of frikandellen) in hoor :D (zou wat wezen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 11:44

Isabel heeft wel gelijk dat haar kur ondergewaardeerd werd door de jury. Ze heeft echter nooit bedoeld dat ze van Edward had moeten winnen, ze weet zelf ook wel dat dat met haar proef niet had gekund.

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 11:44

Net alsof het in the picture staan het belangrijkste is, kom op zeg. Natuurlijk is dat belangrijk in de topsport, maar het gaat er volgens mij om hie je rijdt. En niet hoe extremer je rijdt hoe meer je in the picture komt te staan dus hoe leuker het allemaal wordt.

Ik geniet zeker van dit paard :j Over het algemeen kippenvel als ik ernaar kijk. Hij kan fantastisch bewegen en ja, misschien geef ik Edward dan een beetje de schuld. In principe wakkert hij die bewegingen aan door zijn hulpen. Naar mijn mening zou het gewoon wat minder kunnen. Maar dat neemt niet weg dat het een geweldig paard is <3

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 11:45

Bonita_Bon schreef:
Ashley__ schreef:

je zegt het zelf al, sportcarriere, hij hoeft niet zijn hele leven zo te blijven presteren.
En daarna gaat hij heus niet zomaar de handel (of frikandellen) in hoor :D (zou wat wezen)

Ja, maar ik geloof ook niet dat die carrière binnen nu en 2-3 jaar afgelopen is.....maar jullie hebben je mening erover en die heb ik, prima toch?

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 11:45

Lovely schreef:
Isabel heeft wel gelijk dat haar kur ondergewaardeerd werd door de jury. Ze heeft echter nooit bedoeld dat ze van Edward had moeten winnen, ze weet zelf ook wel dat dat met haar proef niet had gekund.

Inderdaad.
Overigens vond ik haar nieuwe kur wel leuk. Ik zat met een grote grijns naar die muziek te luisteren :D