Vrachtwagen van springruiter Leon Thijssen in beslag genomen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 13:23

Duke schreef:
Ik dacht eigenlijk ook gelijk dat hier meer aan de hand moet zijn. Alleen voor het rijden over een doorgetrokken streep is wel heel vreemd. Zal best wel meer aan de hand zijn. Misschien was er wel iets niet in orde met de wagen.

Verder is de boete in totaal geen 8.000 euro, maar dit is incl. de opslagkosten (à 90 euro per dag). Volgens mij lezen veel mensen dat dit bedrag alleen de boete betreft.

Ik dacht dat ook direct. Niet flauw, maar wat zit er nog meer achter?

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 14:01

Joscaa schreef:
Wat belachelijk zeg, geef gewon een flinke boete dan, maar niet rijbewijs + vrachtwagen innemen en dan nog een belachelijk groot bedrag per dag moeten betalen ook....

Hoe is dat met de paarden gegaan, want lijkt mij als er staat "Na de wedstrijd eind mei in Rome reed zijn groom de wedstrijdpaarden richting het concours in Sankt Gallen" dat er natuurlijk paarden in de wagen stonden.

Waarschijnlijk is er met grote speod aan andere vrachtwagen die kant opgereden om de paarden op te halen als die niet terplekke al zijn overgeladen naar een vrachtwagen van een collegaruiter.

Of B. heeft idd nog ergens een openstaande rekening van een feestje of er is meer aan de hand gezien de in beslagnames.

Zwastonze

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 14:26

Duke schreef:
mabellean schreef:
Ze nemen niet zomaar een rijbewijs en vrachtwagen in beslag. Dan is het een zware overtreding. Je kan wel zegen onterecht. Maar het is het verhaal van 1 kant. Mischien wilde hij gaan keren op een gevaarlijk stuk dat weten we toch niet.Het eerste wat me opkwam toen ik dit las. Is dat hij is gaan keren bij de afslag op een snelweg. tja als je dan aan de verkeerde kant van de tolpoortjes komt dat weten ze meten dat je aan het spookrijden bent geweest en dan vind ik deze boete meer dan terecht.Daarna wilde hij weer gaan keren.Maar dat is mijn idee van het verhaal en ik weet het ook niet. Was er niet bij.

Ik dacht eigenlijk ook gelijk dat hier meer aan de hand moet zijn. Alleen voor het rijden over een doorgetrokken streep is wel heel vreemd. Zal best wel meer aan de hand zijn. Misschien was er wel iets niet in orde met de wagen.

Verder is de boete in totaal geen 8.000 euro, maar dit is incl. de opslagkosten (à 90 euro per dag). Volgens mij lezen veel mensen dat dit bedrag alleen de boete betreft.

Er was niets meer aan de hand dan draaien waar dat niet mocht (ze had wel de pech dat ze deze overtreding maakte in net dat deel van Italië waar je de politie het minst graag tegen komt }:0 ). Ook was er niets aan de hand met de vrachtwagen (die overigens splinternieuw is).

ullaatje

Re: Vrachtwagen van springruiter Leon Thijssen in beslag genomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 14:50

Een kennis van ons heeft dat ook eens gehad, ook in Italie.
Ze staan daar vaak op wacht met politie auto's om buitenlandse touristen zo te duperen.
Is niet de eerste keer dat dat gebeurd hoor.
Kan maanden gaan duren zo'n geintje.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 15:25

ullaatje schreef:
Ze staan daar vaak op wacht met politie auto's om buitenlandse touristen zo te duperen.

ze kunnen toch niet zomaar een rijbewijs afnemen en een vrachtwagen "in beslag nemen " voor een overtreding als deze ..zelfs al is het een zware overtreding dan lijkt me dat ze voor buitenlanders directe inning van de boete eisen ..
dat je bvb bij een ongeval met slachtoffers betrokken bent en dat ze dan maatregelen treffen als bovenstaande daar kan ik inkomen

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 15:30

ullaatje schreef:

Kan ik me niet voorstellen. :n Toerisme is voor veel landen een grote bron van inkomen, kan me niet voorstellen dat ze hiermee hun eigen glazen ingooien en moedwillig 'toeristje pesten'.
drastle schreef:
Er was niets meer aan de hand dan draaien waar dat niet mocht (ze had wel de pech dat ze deze overtreding maakte in net dat deel van Italië waar je de politie het minst graag tegen komt }:0 ). Ook was er niets aan de hand met de vrachtwagen (die overigens splinternieuw is).

Hoe weet je dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 15:31

Ik heb toevallig in de KCK gelezen over mensen die in italie ook van die idiote boete's kregen.Dus Italie is voor mij ook geschrapt.Als vreemdeling in een land maak je toch al snel eens een overtreding.

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 15:55

Bianca idd ze zijn niet aardig voor touristen en er zijn bepaalde knelpunten waar dit heel veel gebeurd en daar staan ze met auto's te wachten om mensen te beboeten.

KambiusH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 16:31

Dan voel je je ook schuldig als groom.. :Y)

Cil_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 16:36

Ik vind dit dieptriest voor de betrokkenen! Het wordt tijd dat Europese wetgeving een einde maakt aan "buitenlandertje pesten dmv verkeersboetes".

patsmu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:26

Geloof me in wij komen dagelijks met vrachtwagens in Italie en daar zijn ze echt zo erg ja.. Vooral als het om levend vee gaat op de vrachtwagen. Ze staan daa idd langs de auto baan te wachten tot ze mensen kunnen bekeuren. En mensen bij de tol poorten en alles of benzine pompen geven seintjes door aan de politie.
De politie afkopen had in dit geval wel kunnen helpen gebeurd er dagelijks overigens.

_Sanneman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:51

De groom van Leon is een zij. Ik snap wel waarom ze t daar gedaan heeft, daar kan je tenminste draaien met een wagen! Ookal mag het niet. Mag op zoveel plekken niet gaan of staan met de wagen, maar toch doe je t. Als je de volgende afslag neemt, weet je ook nooit waar je aantoe bent. Voor hetzelfde kom je er niet eens door met de wagen. Leon was zelf met de wagen daar naartoe moeten rijden om de paarden verder te brengen geloof ik.

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:58

Ahh jeetje wat erg zeg, duur grapje zo

mabellean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 18:04

Als de boete niet meteen voldaan wordt. Dan nemen ze ook de vrachtwagen in beslag. Die krijg je terug als je betaald hebt. Elke dag dat de wagen daar staat komt erbij. Er is nog steeds niet betaald neem ik aan. Ik snap wel dat de groom die zonder rijbewijs, de wagen niet op kan halen. Maar als de paarden zijn opgehaald door iemand met rijbewijs kan die ook de vrachtwagen ophalen. Misschien toch een niet betaalde boete. Het blijft gissen.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 18:39

mabellean schreef:
Als de boete niet meteen voldaan wordt. Dan nemen ze ook de vrachtwagen in beslag. Die krijg je terug als je betaald hebt. Elke dag dat de wagen daar staat komt erbij. Er is nog steeds niet betaald neem ik aan. Ik snap wel dat de groom die zonder rijbewijs, de wagen niet op kan halen. Maar als de paarden zijn opgehaald door iemand met rijbewijs kan die ook de vrachtwagen ophalen. Misschien toch een niet betaalde boete. Het blijft gissen.

dat leek mij ook het meest logische ..
dat ze uit zijn op boetes en overtredingen kan ik eventueel nog inkomen ..maar er moet wel een rede zijn om zomaar een vrachtwagen in beslag te nemen ..en normaal kan je nadat je aan je verplichtingen hebt voldaan je bezit terugkrijgen ..dus waarom het zolang duurt is wel een raadsel

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 18:40

_Sanneman_ schreef:
De groom van Leon is een zij. Ik snap wel waarom ze t daar gedaan heeft, daar kan je tenminste draaien met een wagen! Ookal mag het niet. Mag op zoveel plekken niet gaan of staan met de wagen, maar toch doe je t. Als je de volgende afslag neemt, weet je ook nooit waar je aantoe bent. Voor hetzelfde kom je er niet eens door met de wagen. Leon was zelf met de wagen daar naartoe moeten rijden om de paarden verder te brengen geloof ik.

reken maar dat ze de volgende keer wel de volgende afslag neemt ..

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 20:12

Hoe het met vrachtwagens is weet ik niet, maar als toerist zijnde heb je echt niets te vrezen in Italie. Kom er al 15 jaar meerdere keren per jaar en nog nooit een boete gehad, terwijl ik op de snelweg nooit langzamer rijd dan 150. Het is ook bekend dat de politie en carabinieri toeristen met rust laten. Maar goed, voor beroepsverkeer kan dat natuurlijk heel anders zijn.

inggieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:16

van die zoveel euro opslag viind ik echt nergens op slaan

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:47

zo dat gaat dus nergens over. zit je maar mooi mee dan.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 23:18

Wat ik vooral vreemd vind is dat de vrachtwagen in beslag genomen is, terwijl deze niet op naam van de groom staat..althans dat neem ik aan..

_Sanneman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 10:16

besita schreef:
_Sanneman_ schreef:

reken maar dat ze de volgende keer wel de volgende afslag neemt ..

Dat weet ik wel zeker!! Maar in eerste instantie denk je er niet bij na. Ik rijd zelf ook de vrachtwagen en je komt op de gekste plekken vaak. Dus als je dan in principe op zo'n relatief 'simpele' plek kunt omkeren. Nu is t kut dat t nog juist in italie is, want voor beroepschauffeurs en voor ons met paardenwagens is t opletten geblazen daar.
En Veronique, wij hebben ons ook afgevraagd waarom die wagen dan in beslag is genomen (omdat hij natuurlijk niet op haar naam staat), maar t zijn rotzakken daar. Dus ze zullen vast hebben gedacht, zij rijdt die wagen, zij transporteert die paarden en zij maakt de overtreding.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 11:55

_Veronique_ schreef:
Wat ik vooral vreemd vind is dat de vrachtwagen in beslag genomen is, terwijl deze niet op naam van de groom staat..althans dat neem ik aan..

Dat maakt denk ik niet uit. In NL wordt de auto waar je in rijdt ook in beslag genomen in sommige gevallen... daarvoor hoeft hij niet op de naam van de overtreder te staan.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 11:58

Vind het wel raar dat ze 'zomaar' rijbewijs en vrachtwagen afnemen als je over een doorgetrokken streep rijd.
zal wel meer achter zitten ;)

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 12:00

_Veronique_ schreef:

dat maakt niet uit. de gene die erin zit is verantwoordelijk voor de auto. maakt niet uit op welke naam het staat. als de bestuurde een overtreding maakt nemen ze de auto waar hij in rijd in beslag ;)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 12:02

Voor de mensen die inbeslagname een vreemde gang van zaken vinden, ga eens googlen :D Er gaat een hele nieuwe wereld voor je open, als je de boetebedragen en standaard-procedures leest van de Italiaanse verkeerspolitie!