Pony zaterdagavond overleden tijdens noodweer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lisselotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 14:02

?? mischien beter door de bliksem in de wei getroffen worden (ik ga er (misschien stom)van uit dat ze dan op slag dood zijn), als dat de stal door de bliksem wordt getroffen en de paarden omkomen in een vlammenzee???? blijft dilemma!

ladyleonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 14:03

wat erg zeg het zal je maar overkomen.
ik had me paarden ook op stal gezet dat vind ik toch een fijner idee.
maar dat ik s'nachts naar huis reed en 3 bomen op de weg lag, en ik thuis aan kwam ben ik gelijk naar de stallen gerent of er geen boom op gevallen was of dat er 1 slap hing.
maar gelukkig niet, moet er echt niet aan denken

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 14:15

Dieren houden, brengt nu altijd risico's met zich mee. Zaterdagavond heb ik ook alles binnengezet. En vandaag ook weer even ruggenspraak gehouden met de eigenaar van het pensionpaardje dat bij ons staat. Ik zit op m'n werk, maar als het echt zou gaan spoken had ik vervroegd pauze genomen. Gelukkig is het met het weer hier meegevallen en konden ze buiten blijven.

Mijn angst is meer rondvliegende delen: tuinstoelen, hout, grote afgebroken takken, platen, ik noem maar wat geks. Ze staan beschut tussen bomen en boerderijen, maar er kan wel van alles de lucht in gaan. Dan staat ze imo binnen veiliger (wat is veilig). De kans dat er iets op de stal waait is kleiner (bomen staan ver genoeg van de stal) dan dat ze geraakt worden door rondvliegende spullen.

Ashley__

Re: Pony zaterdagavond overleden tijdens noodweer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 14:46

Verschrikkelijk, arme dieren en sterkte voor de eigenaren!

De paarden van ons staan momenteel bij een boerin waarvan er 2 in de wei staan en niet naar binnen kunnen. Moest er wel even aan denken, van stel.....maar alles is goed gegaan. De boerin was 's nachts nog wezen kijken, maar ze stonden lekker te grazen. De andere 2 kunnen wel gewoon naar binnen.

Binnen kan er ook van alles gebeuren, ik heb niet gelijk als het wat harder waait en keihard regent dat ze gelijk allemaal naar binnen gaan :n

liefling

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 14:59

verschrikkelijk wij hebben net ook noodweer gehad hier in duitsland.
zooo eng.
ik zou net bij me paarden weg lopen , draaide me om omdat het zo zwart werd in de lucht en te waaien.
tot ik achter een knetterend geluid hoorde.
draai me om en zie zo een boom om gaan precies naar waar me paarden staan, ze hebben nog net op tijd weg kunnen komen , de kleine van ons heb wel knal van een tak op zich gehad maar mankeert gelukkig niks. ze stonden ieder aan een kant en waren vol in paniek.
dus ben ik met me vader erheen gegaan en ze vast gehouden.
hebben de hele verschrikkelijke bui met hagel , hele harde wind en onweer op ons gehad.
duurde ruim een uur .... echt verschrikkelijk.
ze zijn nu op een heel klein stukje. we gaan straks de boom verwijderen... maar ze voorspellen vannacht nog meer onweer en zware regen.. pfff of we nu wel niet genoeg hebben gehad.

Moana12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 15:40

Wat zielig! ;(

Ik leef mee met de eigenaren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 15:48

Wat vreselijk, dit gun je niemand!

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 16:01

Jeetje wat heftig.
Ik moet zeggen dat ik zaterdagavond/nacht ook wel even aan mijn paard moest denken die buiten stond. Maar het is allemaal goed gegaan.

Jeetje Liefling: jij hebt dat gewoon zien gebeuren! Ook eng zeg.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 16:21

het is altijd risico........ altijd.

wens de beide eigenaren veel sterkte

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 16:23

vreselijk zeg. ik heb me ook zorgen gemaakgt om mijn paarden. vanmiddag kwam hier een keiharde storm over. omdat hier allemaal bomen omlagen en we met de auto hier niet eens meer weg konden ben ik lopend en liftend naar stal gegaan om te kijken hoe mijn paarden erbij stonden. gelukkig alles goed maar dit is echt een nachtmerrie.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 16:26

nieuwe buienlijn opkomst

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 16:59

die van mij staan sinds zaterdag gewoon binnen. ik heb ze zondag overdag wel buiten gezet, maar s avonds weer binnen. hier ook serieus geonweerd, de weides bij ons zijn open, niks bomen die kunnen omvallen, maar ze kunnen dus ook niet schuilen, dan maar liever binnen, daar is ook risico, maar toch minder dan in open veld.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 17:26

O jee, ben benieuwd waar dit was in Tilburg, heb er nog niks over gehoord...

BliVi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 17:29

Zo zie je dat het helaas nog gebeurt.
zoiets wil je niet mee maken.. |(

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 18:29

ik heb ze vanmiddag ook met dat noodweer binnen gezet. Was helemaal doorweekt. Pony durfde niet te komen, maar toen ik het paard had, kwam hij ook wel.
Wou daarna naar huis rijden om me om te kleden, komt er zo'n putdeksel omhoog en knal er met m'n auto op. Gevolg: lekke band en de velg kapot, grrrrr
Hoop dat ik de gemeente aansprakelijk kan stellen.

Paardjes staan nu lekker weer buiten. Een buitje is leuk, maar dit was weer het andere uiterste

SJANNE_DARK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 20:12

Mijn paarden staan dag en nacht buiten maar hebben wel schuilstallen. Ik doe juist het hek naar de inloop stal dicht als ik weet dat er nootweer aan komt ( zelfde als met oud en nieuw) het is daar gewoon iets te krap voor de paarden om weg te kunnen als ze schrikken. Ook staan daar veel bomen.

Vanmiddag ook zware storm hier. Was op stage en daar snel geholpen paarden op stal zetten. 3 fok merries stonden nog buiten, gewoon te eten. Maar wel een boom om gewaaid en een grote tak net langs de binnen manege waar ook paarden staan. Dan denk je wat als het op de manege kwam..? de paarden die er in staan kunnen zich wel vlink bezeren alleen al door de dreun. in de wei kunnen ze nog weg rennen zo als in de natuur, in een stal niet. Ook als het in slaat.

Daarna gelijk naar eigen stal en paarden gegaan. ze stonde lekker in de regen te genieten. in een weiland waar ze niet stonden waren twee bomem om gewaaid en waar ze stonden( tegen een schuur aan) waren wat dak pannen naar beneden gekomen maar alles verder goed gegaan.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 21:37

Agossie wat sneu ;(
Arm beest en arme eigenaar.. Altijd vervelend als het weer slachtoffers eist..

liefling

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 21:39

Pebblesther schreef:
Jeetje wat heftig.
Ik moet zeggen dat ik zaterdagavond/nacht ook wel even aan mijn paard moest denken die buiten stond. Maar het is allemaal goed gegaan.

Jeetje Liefling: jij hebt dat gewoon zien gebeuren! Ook eng zeg.

ja klopt.. ik wens het niemand toe , god zij dank is het nog net goed gegaan hier..
maar is dood eng om te zien ...

ben nog van slag..

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 21:41

_Dieuwke schreef:
Buwa_ schreef:
He bah, wat erg, arme dieren.
Daarom zet ik áltijd mn paardje binnen als er noodweer aan zit te komen..better safe than sorry..

Maar binnen kan ook een boom dichtbij omvallen oid. Binnen is het niet altijd safe :n.

dan zou ik hem maar in de gang zetten thuis :P

maar even zonder grappen en grollen,
dit is wel heel erg zeg!
wat lijkt mij dit vreselijk als je je paard zo dood vind!
gecondoleerd als de eigenaar op bokt zit dan

zwelgje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 21:51

oh bah, ik vind het ook steeds weer eng als het zo onweert en ben zelfs wel eens 's nachts gaan kijken of alle pony's nog overeind stonden na een onweersbui.. slaap er niet lekker op met dat weer.. Het is natuurlijk een kleine kans, maar hij bestaat wel, zo zie je maar weer..
Een nachtmerrie als het je overkomt..

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 07:53

Wat erg zeg.. Je zal toch nietsvermoedend je weiland inlopen en dat aantreffen.. Pff..

Ik heb zet mijn paard met onweer/storm binnen.. Heb zoiets 1 keer mee gemaakt ( niet mijn paard, maar van iemand op stal) en dat wil ik nooit meer.. Dan maar een halve dag binnen, dan kan ik ook slapen. Wij hebben overigens gewoon een bliksemafleider op stal en het land van ons is enorm, dus dan zijn de paarden het hoogste gedeelte. Dus op stal staan ze dan echt veiliger.

Neemt niet weg dat de eigenaar hier niets aan kan doen, echt vreselijk zeg.. Ook van die schapen.. Bah.. Sterkte voor die mensen..

Vanntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 08:47

awwhh wat zeilig ;(
die arme sachapen en dan die pony, ik hoop dat die pony al meteen dood was en niet pas toen hij er een tijdje onder lag..
bah dat is echt vreselijk... ;(

vivaldoB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 11:59

bij wie dat paardje is getroffen is een kennis van mij
ik heb het paardje ook gezien het was zo zielig er stond ook een shetlander met veulentje en die hebben ze kunnen redden die zat ook vast tusen de bomen
echt als je daar gaat kijken op het weiland is net america zo erg ziet het er uit
is zo zielig om te zien
vreselijk
alles is verwoest de wortels zijn uit de grond getrokken en zo opgetild en een stuk verder weg gegooid echt niet normaal hoe erg dat is gegaan .
die paarden hebben denk ik echt een trauma aan over gehouden daar want die stonden buiten omdat de stallen ook verwoest zijn ..

Chap_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 14:58

Bah, dit blijft toch iets waarvan je hoopt het nooit mee te maken.
Zowel binnen als buiten kan het fout gaan.