Paard te water en verdrinkt in de Oude Rijn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 09:06

Wat een verschrikkelijk ongeluk dit zeg.. :\ Bah.. Wat een nachtmerrie..
Sterkte voor de menner ook... Lijkt me erg griezelig om mee te moeten hebben maken...

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 09:07

geerke schreef:
vreselijk!
Is het paard verdronken vanwege de kar die er aan hing?
Ik snap niet waarom er nog niet een soort van kliksysteem bestaat waarin je in een of twee handelingen het tuig kun losmaken van het paard...het lijkt mij iets makkelijker voor het paard als het te water raakt om niet vast te zitten aan een kar.

Het kan dat dit heel dom klinkt...ik heb totaal geen verstand van aangespannen rijden,ik vind het doodeng...

Een paard dat met kar in het water ligt is levensgevaarlijk. Wij hebben het bij ons op school namelijk ook gehad. De leraren wouden terug het kanaaal in springen om dier los te maken en werden door omstanders tegen gehouden omdat het paard aan alle kanten probeert om boven water te blijven. Dit paard werd met een takelwagen uit het water gehesen, was echt een rot gezicht om te zien.

Verschrikkelijk verhaal dit. Ik wens de omstanders sterkte

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 09:13

Potver.dorie, wat een verschrikkelijke dood voor dat dier! :(
die man waar ik paardrijd ment ook, maar hij ment nooit alleen! Altijd met een man erbij of 2 meiden zoals mij. Mocht er dan iets gebeuren kan die ander de leidsels pakken of voor de paarden springen! En over een mes gesproken, die hebben wij ook nooit mee.. Moet zeggen dat wij ook nooit langs zulke brede wateren rijden. Maargoed, het zal je maar gebeuren! :(

Fury08

Re: Paard te water en verdrinkt in de Oude Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 09:15

Vreselijk! En wat erg voor het paard ook! PFFFF heb er eigenlijk gewoon geen woorden voor.

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 09:19

Echt een vreselijk naar ongeluk! Ik wens de betrokkene (bekende) sterkte toe.

Het dier is met de kar en al van eigen terrein gerend en regelrecht t water ingedoken.
Redding was erg moeilijk geweest, ivm steile kant en hoe snel zoiets gebeurt.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 09:19

Vreselijk bericht. Alle betrokkenen heel veel sterkte.

Dit is ook altijd mijn grootste angst, om met kar en paard te water te raken. Heb altijd (ook ohz) een mes in mijn heuptas en snelkoppelingen, maar zoals al geschreven, wordt dat onder water, met trappelende achterbenen waarschijnlijk een onmogelijke taak.
Laatst bijgewerkt door tine10 op 12-07-10 09:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 09:21

Sharon89 schreef:
Potver.dorie, wat een verschrikkelijke dood voor dat dier! :(
die man waar ik paardrijd ment ook, maar hij ment nooit alleen! Altijd met een man erbij of 2 meiden zoals mij. Mocht er dan iets gebeuren kan die ander de leidsels pakken of voor de paarden springen! En over een mes gesproken, die hebben wij ook nooit mee.. Moet zeggen dat wij ook nooit langs zulke brede wateren rijden. Maargoed, het zal je maar gebeuren! :(

Voor de paarden springen? hoe had je dat willen doen als een span op hol is

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 09:21

wat een verschrikkelijk drama...

stel me zo voor dat ze een mooie zondagsrit wilden maken en dan gebeurd dit.

als de eigenaren of betrokkenen dit lezen, heel veel sterkte met het verwerken hiervan.

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 09:24

ik weet dat het niet mag maar weer een goede reden om een goed mes in de auto of onder het rijden bij te hebben.
ergste nachtmerrie.....pffff......echt wat een drama......
en idd als de eigenaren of betrokkenen dit lezen, heel veel sterkte met het verwerken hiervan

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 09:25

Millanka schreef:
Ik oordeel niet, maar ik vraag me af waarom dat niet is gebeurt, en daarom vraag ik hier dus waar de menner toen d'r tijd was. Ik oordeel niets en niemand hier. Behalve dan als de menner echt op het paard zat terwijl het voor de kar stond.

Dat doe je toch niet... Hoe gevaarlijk wil je het maken.

dan moet jij toch eens beter opletten..
Dit wordt heel vaak gedaan..

Kijk maar eens naar de stoet met de GOUDEN koest.. staan ook een aantal paarden voor.. waar 1 ruiter op het voorste paard zit.

Dus eerst iets weten voor je oordeelt..

wel echt erg dit verhaal.. :( ben ook eens met onze koets omgevallen.. maar klem in de greppel.. gelukkig goed gedaan maar toch vreselijke gedachten dat het ook zo kan aflopen.. :(

sterkte!!

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 09:29

Doet me denken aan de paardenreddings boot op Ameland, heb afgelopen zomer nog de film in het desbetreffend museum gezien. Echt vreselijk alsof je steken door je hart krijgt maar inderdaad als een paard aangespannen te water komt is de kans op redding spijtig genoeg nihil.

shettie1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 09:37

wat verschrikkelijk !!!! veel sterkte voor de betrokkenen

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 09:37

CalvinenGino schreef:
Millanka schreef:
Ik oordeel niet, maar ik vraag me af waarom dat niet is gebeurt, en daarom vraag ik hier dus waar de menner toen d'r tijd was. Ik oordeel niets en niemand hier. Behalve dan als de menner echt op het paard zat terwijl het voor de kar stond.

Dat doe je toch niet... Hoe gevaarlijk wil je het maken.

dan moet jij toch eens beter opletten..
Dit wordt heel vaak gedaan..

Kijk maar eens naar de stoet met de GOUDEN koest.. staan ook een aantal paarden voor.. waar 1 ruiter op het voorste paard zit.

Dus eerst iets weten voor je oordeelt..

sterkte!!

Nou excuses dan, ik vraag me af hoeveel mensen dat weten, en hoeveel dat ook goedkeuren. Het paard moet trekken en dragen te gelijk, en daarnaast lijkt het me niet lekker sturen als je op het paard zit met die lange leidsels. En met de gouden koets lijkt het me dat er ook iemand op de bok zit en niet alleen op het paard?

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 10:18

even enigszins off topic maar met die koninklijke bruiloft onlangs in zweden, of waar was het, was er een 4 span en zaten beiden menners op een paard, r zat niemand op de bok.

heel naar nieuws bericht dit weer, veel sterkte voor iedereen x

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 10:20

pff jeetje , stertke voor alle nabestaanden en betrokkenen.
indd een hele nare dood voor het paard.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 10:25

Carolinef schreef:
even enigszins off topic maar met die koninklijke bruiloft onlangs in zweden, of waar was het, was er een 4 span en zaten beiden menners op een paard, r zat niemand op de bok.

heel naar nieuws bericht dit weer, veel sterkte voor iedereen x

Jeetje wat vreemd :? ik heb er echt nog nooit van gehoort, alleen gehoort dat het gevaarlijk is maar blijkbaar is het normaler dan ik dacht?

Floortje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 10:31

OMG wat een vreselijk ongeluk!

een op hol geslagen paard is denk ik niet meer in te halen en dan moet je heel veel mazzel hebben wil je er op tijd bij kunnen zijn en bij een in paniek zijnt paard in het water tuig afkrijgen.....
ook al had het tuig nog zo veilig geweest met paniek sluitingen aan de strengen en snelsluitingen om de kar los te krijgen.....denk dat in het water dat nog niet lukt.

dit zijn vreselijke ongelukken. iedereen die het paard kende en bij het ongeluk is geweest sterkte......heel veel sterkte toegewenst!

Kimmie_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 10:42

Wat een verschrikkelijk nieuws!!

Een mes kan je bij je hebben maar een te water geraakt dier is gevaarlijk. En als de kant zo hoog is is het moeilijk om het dier boven te houden en los snijden. Helaas maar waar dit soort dingen gebeuren.

Heel veel sterkte voor betrokkenen!

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 10:43

dit is de schrik van iedere menner
wat een naar ongeluk
ik draag op de kar altijd een mes bij me in mijn broek of jas
ik heb ook quick release aan mijn tuig in 4 rukjes is mijn tuig los van de wagen
maar ik denk niet dat het je lukt om hem los te krijgen als je paard onder water ligt te vechten voor zijn leven

ik denk dat de menner op de bok zat en dat het een schrijffout is
maar goed ik was er niet bij dus weet het niet zelfde geld zat hij er wel op maar lijkt me niet ?

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 10:47

Ookal heb je een mes bij je, ik vraag me af of je dan de strengen daarmee kan doorsnijden...

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 10:49

Gadver, wat een knudde bericht is dit.
Triest voor een ieder die hier betrokken bij was.. Jeetje, je wilt hier toch niet over nadenken zeg..

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 10:52

arans schreef:
Ookal heb je een mes bij je, ik vraag me af of je dan de strengen daarmee kan doorsnijden...

als het mes daarvoor niet geschikt is kan je hem net zo goed thuis laten :')

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 11:00

Je moet haast een rambo-mes bij je dragen om door te strengen heen te komen. Onze pony was in een drooggevallen sloot beland, ondersteboven met de kar half over zich heen. Toen hebben we geprobeerd om hem los te snijden maar de strengten hebben we denk een minuut of langer over gedaan, das onder water dus helemaal niet te doen!

Wat een naar bericht....

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 11:02

Pffff wat vreselijk zeg!! Dat is vlak bij mij in de buurt!

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 11:13

Ik denk niet dat het hier ging om een aanspanning met postiljon (menner te paard), dus ik vermoed dat die menner gewoon op de kar zat. Journalisten weten ook niet altijd wat ze schrijven.

Zelfs al kon het paard loskomen van de kar, dan nog wordt het moeilijk om uit zo'n kanaal te klauteren met die rechte randen...